| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Siematic SL
Siematic SL
Wij overwegen een Siematic SL aan te schaffen, in de matte uitvoering met ceasarstone blad of kunsstof blad, afhankelijk van voor welke prijs we de keuken kunnen krijgen.
Mochten we in NL onze droomkeuken niet incl ceasarstone blad binnen ons budget kunnen krijgen, dan zouden we hem wel in duitsland willen kopen. maar dan moeten we meerwerk zelf regelen. Wie heeft er ervaring met prijsvergelijkingen van de matte SL in NL en in Duitsland?
En is er van een goedkoper merk, bijv. Systemat een vergelijkbaar ontwerp.
Eggersman heeft een greeploze maar die lijkt ons minstens net zo duur als de SL van Siematic, en bovendien lijkt hij wat truttiger van uitstraling met dat dunne blad. Kan iemand ons meer vertellen over greeploze keukens zoals de SL van Siematic, en prijsverschillen?
Hoe ver kunnen we afdingen op de offerte?
Kun je van 17.000 incl ceasarstone blad naar de 13.000 afdingen, als er voor 6500 euro (bruto) alleen al aan apparatuur in de offerte zit? wij zagen dat we de apparatuur los voor bij elkaar ruim 4000 euro zouden kunnen kopen. Dus willen we graag de apparatuur voor die prijs krijgen. En nog wat marge van de kasten en het blad af? Moet 20% daarvanaf zeker lukken/
Wij zouden toch wel zo'n 20-35% van de offerte af willen dingen, maar geen idee of dat in NL mogelijjk is. En in Duitsland?
Mochten we in NL onze droomkeuken niet incl ceasarstone blad binnen ons budget kunnen krijgen, dan zouden we hem wel in duitsland willen kopen. maar dan moeten we meerwerk zelf regelen. Wie heeft er ervaring met prijsvergelijkingen van de matte SL in NL en in Duitsland?
En is er van een goedkoper merk, bijv. Systemat een vergelijkbaar ontwerp.
Eggersman heeft een greeploze maar die lijkt ons minstens net zo duur als de SL van Siematic, en bovendien lijkt hij wat truttiger van uitstraling met dat dunne blad. Kan iemand ons meer vertellen over greeploze keukens zoals de SL van Siematic, en prijsverschillen?
Hoe ver kunnen we afdingen op de offerte?
Kun je van 17.000 incl ceasarstone blad naar de 13.000 afdingen, als er voor 6500 euro (bruto) alleen al aan apparatuur in de offerte zit? wij zagen dat we de apparatuur los voor bij elkaar ruim 4000 euro zouden kunnen kopen. Dus willen we graag de apparatuur voor die prijs krijgen. En nog wat marge van de kasten en het blad af? Moet 20% daarvanaf zeker lukken/
Wij zouden toch wel zo'n 20-35% van de offerte af willen dingen, maar geen idee of dat in NL mogelijjk is. En in Duitsland?
Re: Siematic SL
Ik maakte net een fout. Wij willen de keuken die nu geoffreerd is voor 17.500 voor 11.500/12.000 excl plaatsing en meerwerk. Is dat mogelijk en zoja waar?
Je geeft weinig informatie over de groote vamn je keuken. En welm merk apparatuur wil je hebben?
Kijk eens rond in Tiel.
Ik ben in Tiel geweest waar je prettig wordt behandeld en waar ze goede prijzen hebben.
Succes, adviseur
Kijk eens rond in Tiel.
Ik ben in Tiel geweest waar je prettig wordt behandeld en waar ze goede prijzen hebben.
Succes, adviseur
Adviseur, dank voor je reactie.
Het gaat om SIemens apparatuur, bij elkaar met kraan en rvs achterwand dik 6000 euro. Inductiekookplaat, koelvries-combinatie, vrij luxe type vaatwasser, compacte bakoven met magnetron, afzuigkap, achterwand.
Opstelling: L aanrechtblad 2.80 x 2.70, ceasarstone werkblad
Geen bovenkasten. Aan ene zijde enkele spoelbak, vaatwasser, kastje en carousselkast. Andere zijde kookdeel en andere deel carousselkast en allemaal brede lades. 2 x 90 cm breed.
Daarbij hoge kasten 2 x 60 breed, ca. 220 hoog. In ene koelvriescombinatie, en vak erboven. In andere vakken en de oven.
Siematic SL, mat.
Offerte met kunsstofblad ca. 14500 excl plaatsing en meerwerk.
Offerte met caesarstone blad ca. 17000 excl plaatsing en meerwerk.
Hoeveel is af te dingen op de prijs voor kasten, blad en apparatuur?
En wij zagen op de website van Hacker dat de Systemat, prijsklasse goedkoper dan Siematic heb ik begrepen, ook een greeploze keuken is. Ziet die er ongeveer zo uit als de SL? En wat zou deze keuken van Systemat kosten?
Het gaat om SIemens apparatuur, bij elkaar met kraan en rvs achterwand dik 6000 euro. Inductiekookplaat, koelvries-combinatie, vrij luxe type vaatwasser, compacte bakoven met magnetron, afzuigkap, achterwand.
Opstelling: L aanrechtblad 2.80 x 2.70, ceasarstone werkblad
Geen bovenkasten. Aan ene zijde enkele spoelbak, vaatwasser, kastje en carousselkast. Andere zijde kookdeel en andere deel carousselkast en allemaal brede lades. 2 x 90 cm breed.
Daarbij hoge kasten 2 x 60 breed, ca. 220 hoog. In ene koelvriescombinatie, en vak erboven. In andere vakken en de oven.
Siematic SL, mat.
Offerte met kunsstofblad ca. 14500 excl plaatsing en meerwerk.
Offerte met caesarstone blad ca. 17000 excl plaatsing en meerwerk.
Hoeveel is af te dingen op de prijs voor kasten, blad en apparatuur?
En wij zagen op de website van Hacker dat de Systemat, prijsklasse goedkoper dan Siematic heb ik begrepen, ook een greeploze keuken is. Ziet die er ongeveer zo uit als de SL? En wat zou deze keuken van Systemat kosten?
-
Pfffff
Is Systemat minder qua kwaliteit? Op welke aspecten? Ik lees ook dat Siematic een ongunstige prijs-kwaliteitverhouding zou hebben.
naar Systemat dealer in NL zou inderdaad onze volgende stap zijn.
Hoewel we eigenlijk een complete luxe keuken willen van Siematic...
Maar vrees dat dat voor ons budget niet gaat lukken, daarom wil ik weten hoeveel met die SL keuiken af te dingen valt richting ons budget.
Wij zouden die SL keuken incl caesarstone werkblad, plaatsing en meerwerk willen hebben voor max. 14000 euro. Dat is ons max budget.
Mocht dat niet lukken, dan is klasse lager, dus bijv Systemat (Alno heeft geen greeploze helaas) een optie, maar dan wel ook met quooker erbij.
naar Systemat dealer in NL zou inderdaad onze volgende stap zijn.
Hoewel we eigenlijk een complete luxe keuken willen van Siematic...
Maar vrees dat dat voor ons budget niet gaat lukken, daarom wil ik weten hoeveel met die SL keuiken af te dingen valt richting ons budget.
Wij zouden die SL keuken incl caesarstone werkblad, plaatsing en meerwerk willen hebben voor max. 14000 euro. Dat is ons max budget.
Mocht dat niet lukken, dan is klasse lager, dus bijv Systemat (Alno heeft geen greeploze helaas) een optie, maar dan wel ook met quooker erbij.
-
Scara
Wil hem eerdaags wel uitrekenen, maar stap eerst eens van het woord afdingen af
Kijk naar de prijs onder de streep.
25 overall korting op de eerlijke brutoprijs is reeel te noemen, maar ja, wie geeft garantie over die prijs ??
Overigens ga ik alleen de kasten uitrekenen voor je, dan kun je appels met appels vergelijken.
Systemat is absoluut niet slecht, maar ligt er duidelijk onder.
Loop eens van op zij tegen een geopende lade aan ? Haal er eens een lade uit en trek zoveel mogelijk deuren open ? Verschil ga je zelf ontdekken.
( Is verbazingwekkend hoeveel mensen een showroom bezoeken en de gehele tijd hun armen gevouwen voor zich houden )
Als de verkoper je vertelt, dat de lade 80 kilo kan hebben en je hebt iemand mee van een kilo of 70, dan heeft de verkoper er zeker geen bezwaar tegen als diegene even in de la gaat staan ??
25 overall korting op de eerlijke brutoprijs is reeel te noemen, maar ja, wie geeft garantie over die prijs ??
Overigens ga ik alleen de kasten uitrekenen voor je, dan kun je appels met appels vergelijken.
Systemat is absoluut niet slecht, maar ligt er duidelijk onder.
Loop eens van op zij tegen een geopende lade aan ? Haal er eens een lade uit en trek zoveel mogelijk deuren open ? Verschil ga je zelf ontdekken.
( Is verbazingwekkend hoeveel mensen een showroom bezoeken en de gehele tijd hun armen gevouwen voor zich houden )
Als de verkoper je vertelt, dat de lade 80 kilo kan hebben en je hebt iemand mee van een kilo of 70, dan heeft de verkoper er zeker geen bezwaar tegen als diegene even in de la gaat staan ??
Ha ha Scara, dat is wel een goede ja, van die lade!
Ok ik vind zelf ook vreemd dat ik praat over afdingen. Wat is een goede prijs voor de keuken die ik beschreef. Er wordt nu met kunssttof blad 14.5000 gevraagd, en met caesarstone blad 17.000 komt nog plaatsing (zo'n 1000-1600 euro) en meerwerk (ca 1000 euro) bij.
Wanneer is de prijs onder de streep voor deze keuken goed?
Wij zijn steeds meer overtuigd van de keuze voor Siematic trouwens...
Ok ik vind zelf ook vreemd dat ik praat over afdingen. Wat is een goede prijs voor de keuken die ik beschreef. Er wordt nu met kunssttof blad 14.5000 gevraagd, en met caesarstone blad 17.000 komt nog plaatsing (zo'n 1000-1600 euro) en meerwerk (ca 1000 euro) bij.
Wanneer is de prijs onder de streep voor deze keuken goed?
Wij zijn steeds meer overtuigd van de keuze voor Siematic trouwens...
-
Scara
Wanneer is de prijs goed ?
Vraag eens tussen neus en lippen door dat als je tot koop over gaat je dan een gespecificeerde order mee krijgt met stuksprijzen.
Laat een restrictie opnemen dat indien je er achter komt dat de bruto advies prijzen van de kasten kunstmatig zijn verhoogd, dat je de overeenkomst dan ontbindt ( noem redelijke termijn van 8 werkdagen)
Als de keukenboer niets te verbergen heeft, dan zal hij hier mee instemmen.
( Lezer, let op, dat gaat alleen op voor de merkkeukens uiteraard en niet voor de no names )
Vraag eens tussen neus en lippen door dat als je tot koop over gaat je dan een gespecificeerde order mee krijgt met stuksprijzen.
Laat een restrictie opnemen dat indien je er achter komt dat de bruto advies prijzen van de kasten kunstmatig zijn verhoogd, dat je de overeenkomst dan ontbindt ( noem redelijke termijn van 8 werkdagen)
Als de keukenboer niets te verbergen heeft, dan zal hij hier mee instemmen.
( Lezer, let op, dat gaat alleen op voor de merkkeukens uiteraard en niet voor de no names )
Ik sluit me aan bij SCARA, niet naar korting kijken maar naar de prijs.
Alternatief voor de SL keuken, ga eens bij Leicht kijken hebben een greeploze keuken met cominatie twee korven en een lade.
Succes
Alternatief voor de SL keuken, ga eens bij Leicht kijken hebben een greeploze keuken met cominatie twee korven en een lade.
Succes
-
Blauw Dopje
Al eens aan de greeploze keuken van Ebke gedacht. Is een goede "kloon".
Ik sluit me bij Chuck aan om eens naar een Leicht te kijken.
Leicht is een wat meer behoudende keukenfabrikant. Zij bieden wel een aantal aparte fronten. De greeploze uitvoering is fraai te noemen.
Leicht biedt vrijwel alle zelfde mogelijkheden als Siematic en Systemat en is zeker kwalitatief met Siematic te vergelijken.
De constructie van de romp is zeer degelijk. Vraag een adviseur bijvoorbeeld eens of je de "traverselijst" van de keukens mag bekijken (als hij weet wat het is).
De afwerking van de Leciht is degelijk en fraai.
Prijstechnisch ligt de Leicht ook op een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Zeker met ingang van de 1 januari a.s. Was vorig jaar al een deel van de prijslijst in prijs verlaagd, nu is dat met het hele programma gebeurt.
Alternatief : kijk eens naar een Keller greeploos. Ook geen verkeerde keuken.
Mr.P.
Leicht is een wat meer behoudende keukenfabrikant. Zij bieden wel een aantal aparte fronten. De greeploze uitvoering is fraai te noemen.
Leicht biedt vrijwel alle zelfde mogelijkheden als Siematic en Systemat en is zeker kwalitatief met Siematic te vergelijken.
De constructie van de romp is zeer degelijk. Vraag een adviseur bijvoorbeeld eens of je de "traverselijst" van de keukens mag bekijken (als hij weet wat het is).
De afwerking van de Leciht is degelijk en fraai.
Prijstechnisch ligt de Leicht ook op een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Zeker met ingang van de 1 januari a.s. Was vorig jaar al een deel van de prijslijst in prijs verlaagd, nu is dat met het hele programma gebeurt.
Alternatief : kijk eens naar een Keller greeploos. Ook geen verkeerde keuken.
Mr.P.
Dank voor de adviezen. Op dit moment zien wij de Siematic SL helemaal zitten dus gaan (nog) niet naar andere merken kijken. Op zoek naar leverancier van onze keuken voor een reeele prijs.
Hallo,
Kijk ook eens naar het greeploze assortiment van Format Kuechen.
Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding en mooi structuur-spuitwerk.
Trouwens, het schijnt dat het laatste zachtsluitsysteem van SieMatic-laden regelmatig problemen vertoont. Zoals ik altijd zeg: Krijg je geen Blum, dan moet je het niet doen!!
mvg
Kijk ook eens naar het greeploze assortiment van Format Kuechen.
Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding en mooi structuur-spuitwerk.
Trouwens, het schijnt dat het laatste zachtsluitsysteem van SieMatic-laden regelmatig problemen vertoont. Zoals ik altijd zeg: Krijg je geen Blum, dan moet je het niet doen!!
mvg
-
Scara
Niet geheel waar, is het oudere systeem wat problemen gaf, bij deTrouwens, het schijnt dat het laatste zachtsluitsysteem van SieMatic-laden regelmatig problemen vertoont.
lades van 90 en groter. SieMatic heeft duizenden lades moeten
omruilen, maar de problemen schijnen opgelost te zijn.
( Dit werd overigens geheel betaald door de leverancier van de geleiders)
Wij vertrouwen op uitstekende kwaliteit en vinden het design prachtig. De prijs is nu de kwestie. We gaan offertes opvragen en keren dan terug bij verkoper. Hij weet ons budget, keek er even bedrukt bij maar zei niet dat het niet mogelijk was!
Scara, jij bood aan de keuken voor ons uit te rekenen. Dat willen wij wel graag. Hoe regelen we dit? Moet ik je de offerte faxen? Hoe en waar vind ik je contactgegevens?
Ook wij zijn aan het kijken voor een nieuwe keuken. In eerste instantie naar de Systemat Edition in de kleur Magnolia. Vind dit een zeer mooie keuken en hoor ook van velen dat de kwaliteit gelijk is aan Siematic. Weet niet of dit echt zo is maar voor mij oogt het wel gelijk. Voor de kasten zou ik hiervoor zo rond de 6800 euro kwijt zijn.
Toch viel mijn oog van de week ook op de SL serie van Siematic. Zag er erg leuk uit. Hooglans, greeploos. Dit in de zelfde opstelling als de Systemat. Een L met daar tegenover de middel hoge kasten waarin in de ene koel zit en in de andere combi en vriezer. Daar tussen in nog een apothekerskast
Tot mijn schrik werd mij een bedrag voorgelegd van 15000 euro alleen voor de kasten. Weet niet of dit klopt maar ben er zo van geschrokken dat ik de Siematic maar weer laat varen. Vind dit een beetje te gek worden. Voor me gevoel is de keuken niet zo groot. ps. dit was in DLD.
Wat zeggen jullie hiervan?
Toch viel mijn oog van de week ook op de SL serie van Siematic. Zag er erg leuk uit. Hooglans, greeploos. Dit in de zelfde opstelling als de Systemat. Een L met daar tegenover de middel hoge kasten waarin in de ene koel zit en in de andere combi en vriezer. Daar tussen in nog een apothekerskast
Tot mijn schrik werd mij een bedrag voorgelegd van 15000 euro alleen voor de kasten. Weet niet of dit klopt maar ben er zo van geschrokken dat ik de Siematic maar weer laat varen. Vind dit een beetje te gek worden. Voor me gevoel is de keuken niet zo groot. ps. dit was in DLD.
Wat zeggen jullie hiervan?
Alleen voor de kasten 15000? Bizar! Wij gaan ook voor de SL, maar dan mat, dat scheelt al een paar 1000 euro in die opstelling. Wij kwamen in Duitsland op 13000 euro zonder onderhandelen, voor L van iets minder dan 3 x 3 meter, met tegenover hoge (meer dan 2 m hoog) kasten met koel en vries en luxe oven-magnetron met pyrolitische reiniging (wel compact: 45 dus geen 60 cm hoog), inductiekoken en andere apparatuur, zoals hierboven al beschreven, met quooker en zeeppomp en haakjesrek in kast er nog extra bij!
Bedoelden ze niet 15000 all-in? Lijkt me wel reeel.
Systemat ligt een prijs- en kwalteitsklasse lager dan Siematic hoor!
Bedoelden ze niet 15000 all-in? Lijkt me wel reeel.
Systemat ligt een prijs- en kwalteitsklasse lager dan Siematic hoor!
-
superrobbie
bij siematic betaal je meer voor de naam kwaliteit is niks beter als andere merken.....