| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Collectieve verzekering Zilverenkruis nu niet meer verzekerd
Collectieve verzekering Zilverenkruis nu niet meer verzekerd
Maandag 2 januari 2006
Betreft: Collectieve verzekering Zilverenkruis.
De collectieve verzekering bij Unie KBO lijkt ons een goed bod.
Ik was nog geen lid van Unie KBO maar wist niet dat het bestond (schaam).
Uiteraard lid geworden en dit onafhankelijk van het Zilverenkruis.
Ik ben naar de site van Zilverkruis gegaan om de polis aan te vragen.
Daar alle gegevens ingevuld maar helaas werd mijn postcode niet geaccepteerd als adres en adres mag ik niet zelf invullen.. Dus de database van Zilverenkruis is nog niet uptodate.
Dan maar gebeld en uitgelegd. Geen probleem zij de mannenstem we maken uw polis nu in orde en per 1 januari bent u bij ons verzekerd.
Daar het niet via de computer kan, moet ik nu wel zelf mijn huidige verzekering annuleren.. wel een beetje vreemd daar ik er niets aan kan doen dat zij hun gegevens niet op orde hebben.
Op z’n minst een slechte service..
Op 2 januari komen de buren uit mijn complex bij mij langs om zich ook te verzekeren bij Zilveren kruis via de collectieve verzekering van Unie KBO.
Dat ging ook weer mis via Internet.. zelfde probleem database van Zilverenkruis niet op orde.
Dan maar bellen… bellen… bellen…
Nu werd mij verteld dat via de telefoon geen polis aangevraagd kan worden maar wel offertes!
Ik uiteraard uitgelegd dat ik wel via de telefoon verzekerd was maar dat blijkt nu achteraf niet waar te zien. Ik ben geholpen door iemand die er niets vanaf weet..
Ik heb duidelijk gemaakt dan ik nu volledig in de war ben en dit een onjuiste gang van zake vind.. Dit geeft geen vertrouwen!
Mijn oude verzekering is per 1 januari 2006 geannuleerd dus nu ben ik niet meer verzekerd.. !
Vriendelijke groet
Se
Betreft: Collectieve verzekering Zilverenkruis.
De collectieve verzekering bij Unie KBO lijkt ons een goed bod.
Ik was nog geen lid van Unie KBO maar wist niet dat het bestond (schaam).
Uiteraard lid geworden en dit onafhankelijk van het Zilverenkruis.
Ik ben naar de site van Zilverkruis gegaan om de polis aan te vragen.
Daar alle gegevens ingevuld maar helaas werd mijn postcode niet geaccepteerd als adres en adres mag ik niet zelf invullen.. Dus de database van Zilverenkruis is nog niet uptodate.
Dan maar gebeld en uitgelegd. Geen probleem zij de mannenstem we maken uw polis nu in orde en per 1 januari bent u bij ons verzekerd.
Daar het niet via de computer kan, moet ik nu wel zelf mijn huidige verzekering annuleren.. wel een beetje vreemd daar ik er niets aan kan doen dat zij hun gegevens niet op orde hebben.
Op z’n minst een slechte service..
Op 2 januari komen de buren uit mijn complex bij mij langs om zich ook te verzekeren bij Zilveren kruis via de collectieve verzekering van Unie KBO.
Dat ging ook weer mis via Internet.. zelfde probleem database van Zilverenkruis niet op orde.
Dan maar bellen… bellen… bellen…
Nu werd mij verteld dat via de telefoon geen polis aangevraagd kan worden maar wel offertes!
Ik uiteraard uitgelegd dat ik wel via de telefoon verzekerd was maar dat blijkt nu achteraf niet waar te zien. Ik ben geholpen door iemand die er niets vanaf weet..
Ik heb duidelijk gemaakt dan ik nu volledig in de war ben en dit een onjuiste gang van zake vind.. Dit geeft geen vertrouwen!
Mijn oude verzekering is per 1 januari 2006 geannuleerd dus nu ben ik niet meer verzekerd.. !
Vriendelijke groet
Se
-
Lieske1958
Re: Collectieve verzekering Zilverenkruis nu niet meer verzekerd
Je moet ook pas je huidige verzekering opzeggen als je weet dat de andere zorgverzekeraar je accepteert.
Slechte zaak van ZilverenKruis dat ze foute info geven.
Hoop dat je gauw de papieren ontvangt.
Lieske
Slechte zaak van ZilverenKruis dat ze foute info geven.
Hoop dat je gauw de papieren ontvangt.
Lieske
Klopt... ik heb mijn oude verzekering pas opgezegd toen ik een nieuwe had .. Ik ben te naief en had daar gewoon vertrouwen in..
Helaas.. welke belofte ... wie dan ook in de zorgverzekeringswereld.. ik zal ze wantrouwen.. en waar mogelijk opnemen met een recorder..
Het blijft voor mij wel vreemd dat de jongedame van Zilverkruis het dan niet recht zet en alsnog het e.a. invoerd en zorgt dat ik verzekerd ben.
Ik ben niet meer dan een nummer en euro's..
Zilverkruis is dus voor mij ook niet meer dan een roep naar euro's.
Ik sta open voor advies en een goede zorgverzekering..
57 jaar en alleen staand.... onder de armoede grens.
Helaas.. welke belofte ... wie dan ook in de zorgverzekeringswereld.. ik zal ze wantrouwen.. en waar mogelijk opnemen met een recorder..
Het blijft voor mij wel vreemd dat de jongedame van Zilverkruis het dan niet recht zet en alsnog het e.a. invoerd en zorgt dat ik verzekerd ben.
Ik ben niet meer dan een nummer en euro's..
Zilverkruis is dus voor mij ook niet meer dan een roep naar euro's.
Ik sta open voor advies en een goede zorgverzekering..
57 jaar en alleen staand.... onder de armoede grens.
-
Mathilde D.
Ik heb ook geen vertrouwen in Zilveren kruis. In NRC Handelsblad heeft een serie artikelen gestaan over hoe Achmea zich voorbereid heeft op de overgang naar het nieuwe zorgstelsel. Ik heb o.a gelezen dat ze een groot callcenter voor alle Achmea dochters hadden opgezet. Het kreeg de indruk dat de medewerkers minimaal werden voorbereid. Nu vind ik het moeilijk om iemand een zorgverzekering aan te raden. Iedereen heeft de neiging om zijn eigen zorgverzekering aan te raden. Ik heb Ohra en ik kan je verzekeren dat Ohra WEL goede service geeft aan de telefoon. Nadat we telefonisch een wijziging hadden doorgegeven, ontvingen we snel de gewijzigde polis thuis. Bovendien is Ohra tot 's avonds 21:00 uur bereikbaar. Bij FBTO konden we ons ook telefonisch opgeven. FBTO is ook onderdeel van Achmea en biedt een restitutiepolis. De polis van FBTO hebben we nog niet ontvangen. Ook is FBTO niet goed telefonisch bereikbaar. Wel heb ik FBTO nog een keer gebeld om te controleren of het de vorige keer wel doorgekomen was: en jahoor, het klopte. Dus succes! (Ohra 026-4004848 FBTO 058-2345678). Van anderen hoor ik dat CZ zo goed is (restitutiepolis vragen). (Maar je verliest de collectief-korting: Zilveren Kruis vraagt toch maar 79 euro via een collectief (10% korting)? De andere verzekeringen kosten ca. 87-90 euro).
Beste miniad
Ik heb ook gekozen voor de zilveren kruis polis van de unie kbo....... is gewoon een goede keuze -> zit zelf al jaren bij zilveren kruis nog niet eerder problemen gehad
tip bel even het speciale nr van de unie kbo
=========
Voor vragen en aanmeldingen belt u naar het eigen Unie KBO-nummer: 073-6123475. Voor inhoudelijke vragen over de verzekering wordt u verwezen naar Zilveren Kruis Achmea: 0900 - 84 35, of www.zilverenkruis.nl/uniekbo . Het collectiviteitsnummer is: 20 7000 837
======
succes!
Ik heb ook gekozen voor de zilveren kruis polis van de unie kbo....... is gewoon een goede keuze -> zit zelf al jaren bij zilveren kruis nog niet eerder problemen gehad
tip bel even het speciale nr van de unie kbo
=========
Voor vragen en aanmeldingen belt u naar het eigen Unie KBO-nummer: 073-6123475. Voor inhoudelijke vragen over de verzekering wordt u verwezen naar Zilveren Kruis Achmea: 0900 - 84 35, of www.zilverenkruis.nl/uniekbo . Het collectiviteitsnummer is: 20 7000 837
======
succes!
Even een berichtje voor Mathilde.
Wij zitten met ons ziekenfonds al een tijdje bij Ohra, vanuit eerder Nutsziekenfondsverzekeringen. Heb ook de nieuwe tarieven gekregen en tevens de mededeling dat je voor je ziekenfonds niet op dat 026 Arnhem terecht kunt, maar nu alleen op 070-3100880 en dat per 1 Januari 2006.
Hopende is de telefonische service net zo goed als van Ohra, want dat schortte er bij Nuts nog weleens aan. Moeilijk bereikbaar en zeker niet tot 21 uur. Misschien nu wel. Afwachten dus!
Wij zitten met ons ziekenfonds al een tijdje bij Ohra, vanuit eerder Nutsziekenfondsverzekeringen. Heb ook de nieuwe tarieven gekregen en tevens de mededeling dat je voor je ziekenfonds niet op dat 026 Arnhem terecht kunt, maar nu alleen op 070-3100880 en dat per 1 Januari 2006.
Hopende is de telefonische service net zo goed als van Ohra, want dat schortte er bij Nuts nog weleens aan. Moeilijk bereikbaar en zeker niet tot 21 uur. Misschien nu wel. Afwachten dus!
-
Mathilde D.
Even een dringend bericht voor G7:
Je mag zonder meer van zorgverzkeraar wisselen. Per 1-1-2006 bestaat er geen onderscheid meer tussen Ziekenfonds en Particulier. Als je ook wil profiteren van de goede telefonische service van Ohra in Arnhem, kun je je daar toch aanmelden? Wie beslist naar welk telefoonnummer je moet bellen? Op alle papieren van Ohra zie ik alleen de 026-nummers staan. Heb jij ook Ohra informatie, bijv. de "Informatiegids OHRA Zorgverzekering"?.
Je mag zonder meer van zorgverzkeraar wisselen. Per 1-1-2006 bestaat er geen onderscheid meer tussen Ziekenfonds en Particulier. Als je ook wil profiteren van de goede telefonische service van Ohra in Arnhem, kun je je daar toch aanmelden? Wie beslist naar welk telefoonnummer je moet bellen? Op alle papieren van Ohra zie ik alleen de 026-nummers staan. Heb jij ook Ohra informatie, bijv. de "Informatiegids OHRA Zorgverzekering"?.
Zilveren Kruis ---> slechte keuze, stelletje dure oplichters !!!
Je krijgt veeel minder voor je geld dan bij menig verzekeraars!!!
Je krijgt veeel minder voor je geld dan bij menig verzekeraars!!!
@ Mathilde.
Bedankt voor de info, maar dat we kunnen wisselen, was mij ook al wel duidelijk en moet ook zeggen, dat ik nog twijfel. We hebben namelijk ook een mooi aanbod gehad met korting via de FNV van Menzis. Ik ben nog bezig met het vergelijken en het lijkt er op, dat we met dezelfde dekking, bij Menzis een stuk voordeliger uit zijn.
Ik heb hier de Informatiegids van Ohra naast me liggen en het telefoonnummer is toch echt: 070- 310 08 80. Alleen zie ik nu, dat de infotijden ook aangepast zijn. Ze zijn bereikbaar van 8.00 tot 21.00 uur zo ook zaterdags tot 15.00 uur.
Bedankt voor de info, maar dat we kunnen wisselen, was mij ook al wel duidelijk en moet ook zeggen, dat ik nog twijfel. We hebben namelijk ook een mooi aanbod gehad met korting via de FNV van Menzis. Ik ben nog bezig met het vergelijken en het lijkt er op, dat we met dezelfde dekking, bij Menzis een stuk voordeliger uit zijn.
Ik heb hier de Informatiegids van Ohra naast me liggen en het telefoonnummer is toch echt: 070- 310 08 80. Alleen zie ik nu, dat de infotijden ook aangepast zijn. Ze zijn bereikbaar van 8.00 tot 21.00 uur zo ook zaterdags tot 15.00 uur.