LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

Wie heeft er een positieve of negatiever ervaring met Herbalife?

Positief
29
33%
Negatief
41
46%
Geen mening, ken het niet!
17
19%
Ben pas met Herbalife bezig, het moet zich nog bewijzen!
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 89

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

Dat zijn allemaal jouw woorden.
Ik ben gewend aan de negativiteit hier hoor.
Ik vind het prima. Ik ga gewoon verder en ook al heb ik geen klant Jurrien, ik blijf hbl eten, want als je mijn verhaal zou kennen, oordeel je misschien ook anders, maar dat verhaal zet ik hier niet neer.
En verder wat jullie er verder van denken, moet jezelf weten.
Misschien kijken jullie ook wel geen tv waar je iedere dag hoort, wat er allemaal mis is met de mensen, de voeding enz.
En misschien kennen jullie wel geen mensen, die moe op de bank liggen 's avonds. Dat is toch alleen maar fijn voor jullie.
Groetjes Guusje

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Kristina »

De keuze is voor jezelf uiteraard, maar ik betwijvel of de producten wel echt het effect hebben dat ze wordt toegedicht.
Ik wilde afslanken. Was me er goed van bewust dat het een tijdje kon duren. Ik ben namelijk ook niet 123 aangekomen, daar zijn jaren voor nodig geweest. En ja hoor. De producten zijn zeer effectief. Ik ben inmiddels terug op mijn streefgewicht en heb geen last meer van alle kwaaltjes die bij overgewicht de kop opsteken. (pijnlijke gewrichten, vermoeidheid, hoge bloeddruk etc etc)
Waarom kun je dan niet gewoon de huis tuin en keuken zaken gebruiken?
Omdat ik daar niet voor kies.
Maar het lokt uit tot ondeskundigheid en misbruik van mensen die vatbaar zijn voor snel geld, of voor zogenaamde snelle afslank methodes en vervolgens hun hele leven eraan vast zitten, dan wel phychisch dan wel financieel.
Ten eerste is het concept van netwerkmarketing géén 'snel rijk worden business'. Ten tweede is herbalife niet alleen goed voor afslanken en is ook géén 'snel afslank-kuurtje'
Als consument of distributeur zit je nergens aan vast.
De producten die worden aangebracht via HBL dwingen de consument ook te blijven kopen, anders kom je weer aan, wordt je weer vatbaar voor ongezonde producten etc, of val je uit het HBL netwerk door slechte prestaties.
Nogmaals de consument wordt nergens toe gedwongen. Wil je stoppen dan stop je...simpel zat!
Hetzelfde geldt voor distributeurs.
Is de motivering om HBL te gebruiken het leiden van een gezond leven? en de al dan niet gedwongen participatie en de verkoop wordt voor lief genomen? OF...Ga je voor de verdiensten en gebruik je HBL om het te promoten?
En als je het uit eigenbelang doet, waarom dan toch anderen proberen aan te zetten het te gaan gebruiken? Geld? Of genoegdoening dat er weer een ziel is gered?
Ik voel me goed bij de herbalife produkten. Toen als klant en nog steeds als distributeur. Ik hoef helemaal geen 'zieltjes te winnen'. Ik krijg wél voldoening uit het feit dat ik mensen kan helpen met hun gezondheid en gewicht.
Mijn reden om vanuit huis te werken is simpel. Toen ik welzijnsadviseur (distributeur) werd was het puur uit nieuwsgierigheid, ik vond het marketingplan wel interessant. Ik ben sinds een aantal maanden moeder en moet er niet aan denken om mijn kind elke dag bij de creche te moeten afleveren. Ik bepaal mijn eigen uren en kan ook fulltime moeder zijn!
Zeker jij Kristina, omdat je al aangaf er geld mee te willen verdienen.
Dan heb je mij even verkeerd begrepen. Het is niet iets wat ik zou willen gaan doen, Ik verdien er al een aantal jaar mijn brood mee.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door S. »

Het is natuurlijk op zijn minst vreemd te noemen dat een product als "a way of life" wordt gepresenteerd door de fabrikant maar ook door de gebruikers.
Bij veel producten koop je feitelijk ook een emotie, een positief gevoel en wil je bij een bepaalde groep horen. Kijk naar merkkleding, auto's en luxe verzorgingsproducten.
Je wil bij een groep horen, doet een aanschaf hetzij uit angst om buiten de boot te vallen of om een soort geluksgevoel/ideaalbeeld te kopen.
De één is hier ontvankelijker voor dan de ander. Wanneer je rationeel ingesteld bent dan kijk je bij kleding naar afwerking en stofsoort en zie je 2 identieke spijkerbroeken die enkel de helft schelen in prijs.
Zo ook met de Herbalife voeding, om maar terug te keren naar het onderwerp. Ik zie een pak Modifast of Slimfast in de supermarkt met daarop dezelfde ingrediënten vermeld als op een pot herbalife.
Laatst gewijzigd door S. op 29 dec 2005 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

Ik hoef en wil niet bij een groep horen. Ik ben ik.
En ik eet herbalife. Nou en?
Mag ik aub eten wat ik wil?
Dank je wel. Groet Guusje

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door S. »

Guusje,

Natuurlijk mag jij eten wat je wil. Net zoals iedereen voor zich mag bepalen wat voor merkkleding hij/zij wil dragen.
Was een reactie op Willem 4, het creëren van een groepsgevoel en dat je dit in allerlei facetten tegenkomt.
Ik weet niet of dit onder sektevorming valt, wanneer dit zo is, dan vallen veel bedrijven onder de noemer sekte.

Groet, S.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik lees het forum en bekijk diverse sites en heb daardoor een bepaalde gedachte ontwikkeld.
Ik heb de HBL sites vergeleken met verschillende megakerk sites en zie in de manier van werken veel overeenkomsten..
Dat is natuurlijk beperkt want er zijn vast meer organisaties die zo werken.
Of er wat mis is met die manier van werken, daar oordeel ik niet over, het is absoluut niets voor mij maar kan voor anderen heel erg goed zijn.

Dan merk steeds een soort vijandigheid in de manier van antwoorden en vraag me af waarom.
Als je niet 100% voor ons bent dan ben je dus een "vijand" of als je niet 100% positief bent dan haat je ons, lijkt het devies.
Het blijft me verbazen

groeten

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Bij veel producten koop je feitelijk ook een emotie, een positief gevoel en wil je bij een bepaalde groep horen. Kijk naar merkkleding, auto's en luxe verzorgingsproducten.


Dat klopt en ik ken ook wel mensen die een mercedes hebben en denken dat de rest eigenlijk niet op de weg thuis hoort :wink:

Het is me bij hbl opgevallen dat het wat extremer is dan bij die andere producten, misschien omdat het ook een gedeelte van de broodwinning is maar dan nog.
Mensen hangen er hun ziel en zaligheid aan op.
En voor dat extreme zoek ik, voor eigen gebruik :wink: een logische verklaring.

Mensen boeien me en in bijzonder de dingen die mensen doen en de vraag waarom.
Dus doe ik daarnaar soms een eigen populair-wetenschappelijk onderzoekje. :lol:
En daarbij zal ik er best wel eens naast zitten maar ja het is ook maar voor mezelf :lol:


groeten

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door jurrien »

Zoals Willem4 denk ik ook . Als je er niet 100% voor bent, ben en word je als een vijand gezien. Kijk naar de felle reactie's als je er een ander idee over hebt. Dan probeert men het in het persoonlijke te trekken met opmerkingen over roken/drinken en dat zij ook recht hebben om hbl te gebruiken.Natuurlijk heeft iedereen dat recht, maar het punt is dat je overal met die zooi word geconfronteerd op een manier die je hele leven kan veranderen.Op hun site noemen zij het een hbl- gevoel.Onzin , het is gewoon een duur produkt waar iedereen zonder kan die normaal voedsel tot zich neemt.Maar owee als je er een opmerking over maakt die hun niet bevalt.

Jurrien

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

Gek he en ik heb dat gevoel andersom. Als je gewoon gezond eet, heb je geen hbl nodig. Als je dat wel doet, ben je zielig.
Wil je bij een of andere sekte horen voor je geluksgevoel.
Ik eet gewoon gezond en daarnaast shakes van hbl.
Kom uit een gezin waar vroeger al supergezond gegeten werd.
Maar het lijkt juist wel of je je daarvoor moet verdedigen.
Is het niet zo: de pot verwijt de ketel, dat hij zwart ziet?
Of zie ik dat nu weer verkeerd.
Ik vind alles prima: iedereen moet doen, wat hem of haar goeddunkt.
Elkaar in de waarde laten, vind ik iets, wat heel belangrijk is.
Als mijn woorden hier verkeerd overkomen,moet ik gaan leren me anders uit te drukken. Groeten Guusje

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Kristina »

Willem 4,

Ik kan me voorstellen dat jij de manier van werken bij herbalife extreem vindt. Het is echter niet anders dan bijvoorbeeld alle reclame wat je op tv ziet. Je wordt er dagelijks én continu mee geconfronteerd. Dat vind ik ook wel eens vervelend/irritant. Als je geen ja/nee sticker op je brievenbus hebt wordt je overspoeld door reclame, reclame en nog eens reclame.
Mensen in netwerkmarketing zorgen zélf voor hun reclame. Flyers, posters, advertenties in de kranten en bij supermarkten etc etc.
Ik vind het toch frappant dat wij (netwerkers) worden bestempeld met "sekte, raar, gehersenspoeld, vijandig" terwijl wij niet veel anders doen dan reguliere bedrijven.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik vind het toch frappant dat wij (netwerkers) worden bestempeld met "sekte, raar, gehersenspoeld, vijandig" terwijl wij niet veel anders doen dan reguliere bedrijven
Ik heb niet gezegd dat het een sekte is (hooguit secte-achtig), eigenlijk had ik dat woord ook niet moeten gebruiken in afgezwakte vorm want het is nogal beladen.
Eerder had ik het over hbl als "feel good" movement en je kan het zelfs als een "new age" movement zien, dat past beter en staat vriendelijker :wink:

Raar is een raar woord, lees het maar eens een paar keer :lol:

Gehersenspoeld heb ik nooit gebruikt wel geconditioneerd maar dat gebeurt overal op vele terreinen in verschilende mate.

Vijandig slaat op de reacties, niet op de personen, ik neem zonder meer aan dat de meesten hele aardige en vredelievende mensen zijn.

Het feit dat reguliere bedrijven ook gebruik maken van onderdelen van new age en feel good marketing wil nog niet zeggen dat dat het zelfde is.
Amerikaanse bedrijven en ook hun overheid maken er zelfs heel veel gebruik van, ze hebben het ook uitgevonden en het past goed bij hun cultuur.
Maar dat blijven bedrijven, hbl is voor de beschouwer meer een beweging.
Ik ben het ook niet eens met sommige posters die tegen hbl zijn (waarom zou je, niemand wordt gedwongen het te gebruiken) en zich te buiten gaan aan beledigingen.

Een vraagje aan Kristina, ben jij die Kristina van Herbalife die er gemiddeld € 6.000,== per maand aan verdiend?
Zo ja, dan heb je het goed gedaan zo nee, dan zou je die naamgenoot eens om advies moeten vragen :lol: :lol:

groeten

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Kristina »

Je hebt gevoel voor humor Willem 4. Kan ik erg waarderen! :lol: :lol:
Ik heb inderdaad een trouwe klantenkring en een fantastisch organisatie waar ik mee samenwerk. :wink:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Kijk aan, dan heb ik je foto ook nog gezien en je komt op emulsie aanzienlijk minder streng over dan in tekst :P

Alleen dat een collega van je beweert 420.000 euro per jaar te verdienen (inkomen, geen omzet) dat lijkt met toch wel erg stug.
Dat ook nog met 5 tot 25 uur werken per week :shock:
Maar goed, dat zullen we dan maar onder de noemer reclame gooien :wink:

groeten

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Kristina »

Nou maak je me toch nieuwsgierig Willem :wink: Waar heb je mijn foto gezien?

Heb je ook een naam van die collega?..het zijn er namelijk heel veel!
Zo'n royaal inkomen is niet onmogelijk. Als je op een gegeven moment een solide klantenbestand en organisatie hebt opgebouwd, kun je inderdaad veel minder uren gaan draaien. 5 uur is echter heel erg weinig!

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Nou goed, vooe deze keer dan
http://www.werkvanhuisuit.be/

Die succesverhalen zijn overigens ook een mooi voorbeeld van wat ik bedoel met feel good marketing.

komt neer op
oh oh ik had geen leven, geen zelfvertrouwen en moest altijd van anderen goedkeuring hebben wat was ik arm, financieel ook nog:cry: , maar nu, nu heb ik hbl en wat ben ik gelukkig wat heb ik weer een goed gezin wat een zelfvertrouwen en wat een inkomen :D .
Jippie jippie en huppel huppel :lol:

En dus allemaal en dat maakt het nou juist zo ongeloofwaardig.
Dus is mijn idee dat het geluk niets met de producten of de verkoop te maken maar door een HBL gevoel dat ontstaat door de organisatie, de bijeenkomsten, cursussen etc.
Als je depressief bent krijg je het idee dat niemand naar je wil luisteren, je staat er alleen voor, kom je dan in aanraking met een feel good organisatie dan voelt het of mensen wel naar je luisteren en je serieus nemen, daar wil je dan graag bijhoren.
Dan blijkt dat het nog voor je werkt ook want je voelt je beter en dan ga je er helemaal achter staan
Zolang je met elkaar omgaat voedt je je vooral met de positieve energie uit de groep die dat weer krijgt van de uitgekookte marketeers.
Ratelbanden waar je het niet zo bij ziet dat ze ratelbanden :wink:

Zoiets dus

groeten

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Henrice »

Ratelbanden waar je het niet zo bij ziet dat ze ratelbanden
Het leuke van Ratelband is/was dat hij zijn tijd ver vooruit was en het lang heeft geduurd voordat iedereen doorhad dat ze in de maling werden genomen.

Een zaal vol "leidinggevende" die door hun werkgever middels Ratalband verteld wordt dat ze een stelletje ongeinspireerde,negatievelingen zijn.


:lol: Sukkels

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Kristina »

Ten eerste: allemaal de allerbeste wensen voor 2006!!

Nee Willem 4, Ik ben niet de vrouw op de site.
:D de kristina in kwestie is dan een naamgenote.

Wat betreft jouw definitie van o.a. herbalife. Tja, het blijft jouw mening. Mijn achtergrond is office/residence manager.
Ik had/heb totaal geen last van een minderwaardigheids complex en ben in mijn leven heel weinig depressief geweest. Ik had niks te klagen over mijn beroepen (behalve de vele uren dan :lol: ) en stond vrij positief in het leven. Nog steeds overigens!
De vergelijking met Ratelband vind ik wel grappig en heeft niet alleen betrekking op de herbalife trainingen.
Ik meen dat mensen net zo 'gek' doen tijdens een rockconcert, een voetbalwedstrijd, oud & nieuw feest, etc etc etc. De voorbeelden zijn talrijk :wink:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Henrice »

Misschien moet Jomanda dan maar mee met het Nederlands elftal in Duitsland.Worden ze vast wereldkampioen.maar vrouwen en het Nederlands elftal , in 1974 is het daar volgens de geruchten ook op stuk gelopen.
Of Jomanda ook dezelfde invloed heeft op onze jongens als de dames in 1974 betwijfel ik echter een klein beetje.Bij mij kan ze geen enkel gevoel los maken in ieder geval.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door gubetje »

Wat heeft dit met herbalife te maken?

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Oke, wie gebruikt HERBALIFE en wat zijn je ervaringen?

Ongelezen bericht door Willem 4 »

De vergelijking met Ratelband vind ik wel grappig en heeft niet alleen betrekking op de herbalife trainingen
.

Ratelband is ook niet het beste voorbeeld, hij kan het wel maar hij wordt zwaar overgewaardeerd op zijn vakgebied.
De goede motivators die mensen echt positief kunnen conditioneren hebben dat geschreeuw niet nodig, die "mennen" hele zalen zonder dat de mensen het in de gaten hebben.
Ik meen dat mensen net zo 'gek' doen tijdens een rockconcert, een voetbalwedstrijd, oud & nieuw feest, etc etc etc
Dat is plezier die uit de mensen zelf komt (ook niet altijd echt :wink: ), dat is zelfmotivatie.

Ik ben wel blij dat er eindelijk iemand een tipje (hoe klein dan ook) van de sluier oplicht, tot nu toe werden de trainingen angstvallig vermeden.
Want in die trainingen zit natuurlijk het grootste succes van hbl en aanverwanten.
Alle neuzen een kant op, beloningen met prijzen, certificaten en speldjes, een strakke hirarchie en mensen de kans geven om in een lijst op te klimmen het werkt, niet bij iedereen maar het werkt.

Bedankt voor dit kleine beetje inzicht

groeten

Gesloten