LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziektekostenverzekeraars - Menzis - IZA

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rcdeursen
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004 20:13

Ziektekostenverzekeraars - Menzis - IZA

Ongelezen bericht door rcdeursen »

Ik heb me op 23-12-2005, via internet, aangemeld bij Menzis. Ingang verzekering: 01-01-2006. Tot op heden heb ik alleen een retourmailtje gehad op de aanmelding. Gisteren maar eens gebeld. Wegens grote drukte sta ik nog niet eens geregistreerd! Het opzeggen van mijn oude verzekering (IZA) zou gebeuren door Menzis. Is dus uiteraard ook nog niet gebeurd. Inmiddels heeft IZA de eerste premie over januari ad 209 euro al afgeschreven. Menzis moet e.e.a. nog verwerken en gaat straks natuurlijk ook de maandpremie over januari afschrijven. IZA moet dan weer terugstorten.... Ben nu, door al dit gedoe, bij twee maatschappijen verzekerd. Wie moet ik nu opgeven bij ziekenhuisbezoek, morgen? Hoe bedoel je chaos bij de ziektekostenverzekeraars??

tooths
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 okt 2005 02:29

Re: Ziektekostenverzekeraars - Menzis - IZA

Ongelezen bericht door tooths »

Goede vraag. Ik heb hetzelfde probleem, wel aangemeld bij Menzis en ook retourmail gehad maar nog geen feiten. Ik ben chronisch ziek en heb fysiotherapie nodig, durf nu niet te gaan want wie moet dat betalen.
Wel heb ik gelukkig de automatische incasso van het CZ (oude verzekeraar) stopgezet, dus wacht met betalen op acceptgiro van Menzis.

huisbite
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2005 11:16

Re: Ziektekostenverzekeraars - Menzis - IZA

Ongelezen bericht door huisbite »

hoi tooths, rc deursen,

ik heb wel 3x om een offerte gevraagd maar moest uiteindelijk nogmaals
bellen om een offerte toegestuurd te krijgen , blijf duidelijk en vraag hier
gewoon om .. ik heb het formulier ingestuurd en wacht tot vrijdag af voor mijn polis , dan bel ik of dat al verstuurd is ... want ook mijn eerste premie
van vgz a 116 euro is al afgeboekt. ik denk ook dat het raadzaam is om mede hierdoor geen automatische afschrijving te kiezen maar dit pas later te doen als het allemaal geregeld is. zo voorkomje dat er teveel weg is van je rekening.
sterkte en succes

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Ziektekostenverzekeraars - Menzis - IZA

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Niet direct in de stress schieten mensen hier is rekening mee gehouden dus neem onderstaande info ter harte:

Niemand die in 2005 al verzekerd was kan buiten zijn of haar eigen schuld om per 1 januari 2006 onverzekerd rond lopen, onmogelijk.

Iedereen die van verzekeraar veranderd kan, todat de nieuwe polis er is, op zijn of haar polisnummer van 2005 gewoon aanspraak maken op medische zorg.

Wat je niet moet doen is zelf je huidige verzekering al opzeggen voordat je je nieuwe polis hebt. Dubbele premie betalen kan inderdaad in een ongunstig geval maar ook dit zal uiteindelijk worden opgelost.

Misschien denk ik te makkelijk hoor maar uiteindelijk zal het wel goed op zijn pootjes terecht komen. Wat wel jammer is, is dat we de komende drie maanden alert moeten zijn op alles wat er van onze rekening wordt afgeschreven. Ik zie er al wel tegenop om in de correspondentiemoilen van de verzekeraars terecht te komen maar goed, ook dit zullen we wel overleven :oops:

Kortom, niemand die in 2005 was verzekerd kan door een overstap niet dubbel verzekerd raken of niet verzekerd zijn, echt onmogelijk tenzij iemand bewust hier op aan stuurt :!:

sbt
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2006 20:44

Re: Ziektekostenverzekeraars - Menzis - IZA

Ongelezen bericht door sbt »

U kunt zich beter zelf afmelden dmv een briefje bij de IZA.
Ik heb binnen de IZA nog nooit een afmeldbrief gezien van een andere verzekering. Dus ik denk niet dat Menzis dat doet.

En de dubbele premie die wordt ingehouden, wordt weer gecorrigeerd op een later tijdstip.

Door de enorme drukte en wel 1000den aanmeldingen en wijzigingen kan het vertraging oplopen, maar de aanmelding werkt met terugwerkende kracht.

Veel mensen zitten ivm de overgang in onzekerheid, maar daar wordt zeker rekening mee gehouden hoor!

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Ziektekostenverzekeraars - Menzis - IZA

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

sbt
Geplaatst op: 11 Jan 2006 20:58 Onderwerp:


U kunt zich beter zelf afmelden dmv een briefje bij de IZA.
Dom en slecht advies, zeker niet opvolgen :!:

Als eerste verwijs ik je naar mijn reactie van 04-01-2006 / 17:02 uur, daar staat in ieder geval wat je moet weten.

Een toelichting waarom ik het "advies" van sbt dom en slecht noem is het volgende;

Als je aanmelding om welke reden dan ook niet door de nieuwe verzekeraar wordt verwerkt ben je nergens verzekerd omdat je dus iets opzegd voordat je een andere polis hebt.

Zeg maar hetzelfde idee als een baan eerst opzeggen voordat je zeker weet dat je al een ander hebt. Misschien een raar voorbeeld maar neem deze info en eerder genoemde info goed in je op en zeg dus niet klakkeloos je verzekering op als je nog geen bevestiging van je nieuwe verzekeraar hebt.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Ziektekostenverzekeraars - Menzis - IZA

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Tijdens deze overgangsperiode gelden hele andere regels dan normaal. Bovendien is de basisverzekering nu een volksverzekering geworden. Ook als je zogenaamd niet verzekerd bent, ben je nog bij de oude verzekeraar verzekerd totdat de nieuwe verzekering met terugwerkende kracht wordt ingezet. Ik denk dat inzender "zoukunnen" het beste advies heeft on dti onderwerp. P.S. over de verrekening van gemaakte kosten in de tussenperiode is recent in de kranten berichtgeving geweest. Zit ingewikkeld in elkaar. Het lijkt mij ook niet fijn als je qua verzekering in het luchtledige zweeft: al opgezegd, maar nog geen polisblad van je nieuwe verzekering.

lenus
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2006 01:03

Re: Ziektekostenverzekeraars - Menzis - IZA

Ongelezen bericht door lenus »

Dat heb ik ook. Ik heb me aangemeld bij FBTO voor mijn ziektekosten. Alles ontvangen (polis etc.). Was verzekerd bij AGIS. AGIS en FBTO hebben allebij premie afgeschreven per 1 januari. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat zometeen en of ik m`n premie van AGIS nog terugkrijg.

Gesloten