LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]CONSUMENT & GELDZAKEN MOET ALLE GEDUPEERDEN OPTROMMEL

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.

Er moet door Consument & Geldzaken meer actie gevoerd

Peiling eindigde op 24 feb 2006 13:53

Ja, het is een goede zaak alle gedupeerden op te sporen
7
88%
Nee, ze moeten er zelf maar achter komen
1
13%
 
Totaal aantal stemmen: 8

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

[b]CONSUMENT & GELDZAKEN MOET ALLE GEDUPEERDEN OPTROMMEL

Ongelezen bericht door singsing »

Het zou Consument & Geldzaken sieren wanneer deze in grote landelijke dagbladen alle gedupeerden op gaat roepen om zich te melden!
Wanneer nu al 20.000 leden binnen zijn dan moet er reserve zijn voor
deze oproep, kom op C&G!!

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: [b]CONSUMENT & GELDZAKEN MOET ALLE GEDUPEERDEN OPTROMMEL

Ongelezen bericht door singsing »

Dexia ziet af van beroep tegen AFM-boetes

Gepubliceerd op dinsdag 05 oktober 2004

Dexia Bank legt zich neer bij de zes boetes die toezichthouder AFM haar onlangs oplegde inzake effectenleaseconstructies.
De Belgisch-Nederlandse bank had begin dit jaar zes boetes van in totaal ruim 54.000 euro opgelegd gekregen voor onder meer misleiding van beleggers. De Autoriteit Financiële Markten maakte dat echter pas medio juli in een advertentie bekend. Het is sowieso zeer uitzonderlijk dat de toezichthouder een overtreder met naam en toenaam noemt. Dexia beschuldigde de AFM dan ook van een poging om haar eigen straatje schoon te vegen en kondigde aan in beroep te gaan.

Aegon
Maar die laatste stap blijkt puur om formele redenen gedaan te zijn, zo laat de bank aan Het Financieele Dagblad weten. De publicitaire schade zou door een eventuele winst in een hoger beroep niet ongedaan gemaakt worden. Bovendien, zo stelt de bank, zijn de meeste overtredingen waarvoor Dexia is beboet, al begaan toen Aegon nog eigenaar van het aandelenleasebedrijf was. De toezichthouder kon Aegon echter geen boete meer opleggen, omdat de termijn daarvoor al verstreken was.

Wanneer ik het goed begrijp dat is de AFM een instelling die in principe
voor spek en bonen zit, tenminst, de rechter heeft hier geen enkele notie van genomen, is de AFM dan een soort Burgerwacht?

Wat is dat toch een raar systeem dat toch een officieele instantie als de AFM zo maar wordt overruled door een rechter??

Ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat pas in de volgende ronde echt hard wordt gespeeld en anders moeten we maar een aantal
Amerikaanse advocaten inhuren, die maken echt gehakt van die oplichters!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: [b]CONSUMENT & GELDZAKEN MOET ALLE GEDUPEERDEN OPTROMMEL

Ongelezen bericht door peewee »

Singsing
En wie gaat die vele tien- of honderdduizenden euro's kostende advertentiecampagne betalen ? Ik heb me laten vertellen dat een kwart pagina in de Telegraaf circa 20.000 euro kosten (voor een eenmalige advertentie).. Deze suggestie is niet realistisch. Van juristen van Consument en Geldzaken heb ik laatst vernomen dat de totale kosten van de rechtszaak (advocaatkosten, griffierecht, extra ondersteunend personeel op het verenigingsbureau) al in de tonnen euro's loopt.

Misschien wil Spaarbeleg/Aegon wel wat lappen voor zo'n advertentiecampagne

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: [b]CONSUMENT & GELDZAKEN MOET ALLE GEDUPEERDEN OPTROMMEL

Ongelezen bericht door mankon »

Het is allemaal zo verdomde zinloos.
De hoge kosten inderdaad, de (kostbare) tijd die er in zit, de onzekerheid, de stress etc.
Wij zouden eens wat meer integer met elkaar om moeten gaan in dit takke land, maar je wordt helaas bedonderd waar je bij staat.
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de Aegon hufters.
Zij zullen er niet wakker van liggen, maar het lucht wel op, AANRADER!

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: [b]CONSUMENT & GELDZAKEN MOET ALLE GEDUPEERDEN OPTROMMEL

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Ik ben het met PeeWee eens. De kosten die je nu uitspaart door niet te adverteren, kan weer gebruikt worden voor een extra Aegon kogel.

Als ik nu zie hoe het ledenaantal oploopt en hoe de vereniging in het nieuws is, zullen er deze dagen vanzelf wel mensen zich aanmelden en het zich van mond op mond verspreiden.

Ook is het toch onduidelijk om hoeveel personen het nu daadwerkelijk gaat? Ik bedoel, ik loop 1:1, maar er zijn misschien mensen die wel 5 sprintplannen op 1 naam heeft staan!

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: [b]CONSUMENT & GELDZAKEN MOET ALLE GEDUPEERDEN OPTROMMEL

Ongelezen bericht door singsing »

Maar dat bedoel ik dan wel op de wijze van, stel dat je er 20.000 gedupeerden bij krijgt, dan sta je nog sterker, bovendien doel ik ook weer niet op een giga-ad maar voor mijn part wat kleinere, iets!!
Wel kan C&G iets meer doen om meer gedupeerden binnen te halen!

Mankon kan ik melden dat ik me ook bezig houd op de www.dft.nl. en
daar balen ze van (ga naar forum)!
Dit wordt door vele, vele mensen gelezen! Try it!

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: [b]CONSUMENT & GELDZAKEN MOET ALLE GEDUPEERDEN OPTROMMEL

Ongelezen bericht door mankon »

Ok dan, dank voor deze tip!

Gesloten