Vorig jaar betaalde ik 57,95 pm, ook bij de Friesland. Bij de Agis was dat 69,70 dus daarom overgestapt.
Even rekenen: 117,50 - 12 = 105,50. Dat is dus 47,55 pm meer en 570,60 per jaar meer
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ik denk dat het in dit geval (en de meeste gevallen betreffende de basisverzekering) geen kwestie is van "de waarheid niet vertellen" maar van onwetendheid. Niet iedereen is even goed thuis in deze materie en dan is het toch schrikken als je een offerte voor je ziektekostenverzekering krijgt, wetende hoeveel zorgtoeslag je krijgt.maar op dit forum is het niet gebruikelijk de waarheid te vertellen, zeuren is populairder.
Hoi Sterre,De goedkoopste nieuwe premie die ik kan vinden is voor mij 117,50 pm bij de Friesland. Dat is met aanvullende tandartsverzekering en een aanvulling om de verzekering iets ruimer te maken dn de basis. Ik krijg 12....! euro zorgtoeslag pm, hoera. Mijn situatie is eenoudergezin, parttime werkend.
Vorig jaar betaalde ik 57,95 pm, ook bij de Friesland. Bij de Agis was dat 69,70 dus daarom overgestapt.
Even rekenen: 117,50 - 12 = 105,50. Dat is dus 47,55 pm meer en 570,60 per jaar meer Die zorgtoeslag is echt het behoud van mijn koopkracht haha
Klopt, dit nieuwe stelsel is eigenlijk een PvdA plan. De PvdA wilde dit in 1967 al, en een PvdA staatssecretaris heeft 15 jaar geleden ook al geprobeerd dit in te voeren.Ik was altijd VVD stemmer maar wat deze heren allemaal aan het doen zijn ik weet het niet,het is gewoon a sociaal een ander woord heb ik er niet voor.
Je moet zoals je zelf altijd mensen er op wijst dat ze de waarheid niet vertellen, zelf dit ook niet doen.Quote:
Ik was altijd VVD stemmer maar wat deze heren allemaal aan het doen zijn ik weet het niet,het is gewoon a sociaal een ander woord heb ik er niet voor.
SJZ;
Klopt, dit nieuwe stelsel is eigenlijk een PvdA plan. De PvdA wilde dit in 1967 al, en een PvdA staatssecretaris heeft 15 jaar geleden ook al geprobeerd dit in te voeren.
Hoi bodejosm,Sterre1000, mooi dat je zo reageert. Met een fulltime baan had je overigens in jouw situatie geen zorgtoeslag gekregen, maar dan had je ook aanmerkelijk meer loon gehad. (maar ook meer kosten ivm kinderopvang......) Toegegeven: die puber kost meer dan je lief is, maar zou je stiekem toch niet graag willen missen.