LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABS van Renault

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
marijefemke
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2006 16:48

ABS van Renault

Ongelezen bericht door marijefemke »

Is er iemand die ook problemen heeft of heeft gehad met de ABS van een renault?

FritzTheCat
Berichten: 243
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: ABS van Renault

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Goedemiddag zeg.............lekker wazig.


Nee geen problemen met de ABS van een Renault, wel met de manier waarop men(sen) de vraagstelling formuleren.



:idea:

marijefemke
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2006 16:48

Re: ABS van Renault

Ongelezen bericht door marijefemke »

Dat komt omdat ik op 4januari al een hele lap tekst heb getypt, maar daar nog geen reacties op heb gekregen!

Mijn ABS doet het 1 op de 10 keer niet en wil gewoon ff weten of er mensen zijn die dit probleem kennen!

Zo duidelijker FritzTheCat?!

garagetest.nl
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2006 20:14

Re: ABS van Renault

Ongelezen bericht door garagetest.nl »

Maak je zo dikwijls aanspraak op je ABS dan? :shock:

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: ABS van Renault

Ongelezen bericht door Thunder »

Dan wil je zeker ook advies over welke banden het beste bestand zijn tegen dit rijgedrag...

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: ABS van Renault

Ongelezen bericht door dens »

Mischien kunnen we normaal reageren als iemand een vraag stelt?? Lijkt me toch een heel duidelijke vraag.

M.a.w.: als je iets van problemen met ABS van een Renault hebt gehad laat dan weten wat het is geweest en hoe het evt. opgelost is. Als je een goede tip/advies hebt laat het dan weten. Als je wilt zeuren, ga dan naar een chatroom!!

Succes MarijeFemke!

marijefemke
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2006 16:48

Re: ABS van Renault

Ongelezen bericht door marijefemke »

Dank je wel Dens!!

Dat was inderdaad mijn vraag en ik hoef niemand verantwoording af te leggen over mijn rijgedrag!

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: ABS van Renault

Ongelezen bericht door dens »

Helaas verpesten dit soort reacties een prima forum.

Nu maar hopen dat je nog wel nuttige reacties krijgt.

garagetest.nl
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2006 20:14

Re: ABS van Renault

Ongelezen bericht door garagetest.nl »

je kan ook overdrijven...

Ik vraag me serieus af hoe je erachter komt dat je ABS 10% van de tijd dienst weigert.

1 op de 10 keer, wil zeggen dat je het minimaal 2 keer hebt meegemaakt, dus 20 pogingen.

dat is gewoon bizar veel... Ik denk dat de meesten dat nieteens in een lifetime redden, vandaar mijn vraag.

En niet werken; hield dat in blokkerende wielen?

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: ABS van Renault

Ongelezen bericht door antialles »

Ik vraag me serieus af hoe je erachter komt dat je ABS 10% van de tijd dienst weigert.
Nou dat valt wel mee. Het was hier afgelopen dagen erg glad. En omdat ik een man en dus altijd kind ben ga ik juist dan de remmen testen. Want dan kan je toch leuk kijken of abs zijn werk doet zonder dat je bandjes slijten.

In ieder geval deed de abs het prime NJIE DEGUG DEGUD DEGUD. Misschien heeft mister reno dat ook gedaan

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: ABS van Renault

Ongelezen bericht door NONO »

In 2003 heeft Renault de onderstaande terugroepactie gehad.

Betreft het een Laguna?
Anderzijds kan het zijn dat er meerdere Renault types last van hebben.

Renault Laguna-Rückruf 2: ABS- und ESP-Ausfall
Nach Kundenbeschwerden über das Aufleuchten der ABS/ESP-Warnlampe und anschließenden Ausfall dieser beiden Fahrsicherheitsfunktionen ruft Renault in Deutschland 28.362 Fahrzeuge in die Werkstätten zurück.

Nachdem zahlreiche Renault Laguna erst vor wenigen Tagen wegen Problemen mit der Einspritzanlage zurückgerufen wurden, so werden nun an 231.065 Fahrzeugen weltweit die Steckverbindungen des ABS/ESP-Sensors geprüft. Eindringendes Wasser im Bereich des ABS- bzw. ESP-Steckers kann zum Ausfall beider Syteme führen. Die Bremswirkung an sich bleibt nach Renault-Angaben aber in jedem Fall vollständig erhalten.

Betroffen sind Fahrzeuge, die zwischen dem 18.07.2001 und dem 15.05.2002 vom Band gelaufen sind. Alle entsprechenden Fahrzeughalter werden von Renault angeschrieben und in die Werkstatt gebeten. Hier wird der Stecker geprüft und gegebenenfalls abgedichtet, oder durch eine verbesserte Version ersetzt. In der Serienfertigung kommt seit dem 15.05.2002 bereits eine geänderte Verkabelung zum Einsatz, um den möglichen Wassereintritt zu verhindern.

Gesloten