LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afschaffing Honden belasting

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mister-m

Re: afschaffing Honden belasting

Ongelezen bericht door mister-m »

Ga het hier geen hondenbelasting meer noemen want voor U het weet is het woord verandert in "houderschapsbelasting"voor honden, en kan het geld voor elk ander doel gebruikt worden, betuwelijn, HSL, begrotingstekort, betaling EU, en verzin ze zelf maar

cinrody

Ongelezen bericht door cinrody »

hoi,
heb zelf ook een hond heb altijd hondenbelasting betaald en doe het nog want je betaald hun om de hondenuitlaat stroken op te ruimen. denk ik????

bij ons heb je 2 uitlaatstroken in de buurt en mijn hond laat ik daar altijd uit. en nee ik ruim het niet op want daar zijn die stroken voor die worden elke week schoon gemaakt.

maar ergens anders als mijn hond het zou doen ruim ik het op want iemand anders zou er in trappen en dat vind ik smerig.

maar er zijn heel veel mensen die het niet doen heb mijn hond van begin af aan geleerd om zijn behoefte te doen waar het hoort en ik vind het een kleine moeite om het op te ruimen.

zo hebben wij hier ook een speeltuintje op het woonerf maar daar is ook gras en er zijn best wel veel bewoners die daar een hond laten plassen waar heel veel kinderen spelen in het gras en ik vind dat behoorlijk vies dit vind ik niet kloppen.

heb er wat van gezegt maar krijg dan een grote muil van hier tot tokio.

gr cinrody

voltige

Ongelezen bericht door voltige »

Hallo Allemaal,

Ik ben er ook voor dat of er komt een kattenbelasting ( maar dan heeft niemand ineens een kat ) of de hondenbelasting word afgeschaft.
Ik betaal nooit belasting, er kwam zelfs een controleur aan de deur, hond sloeg aan en ik ontkende dat ik een hond had en weg was de controleur. Maar nou komt het mooiste. Ik woon in een gemeente waar je alleen aan de buitenweg van het grote dorp ( ruim 45.000 inwoners ) je hond mag uitlaten, als je hond lost loopt krijg je een boete van 40 euro en ruim je de poep niet op dan krijg je ook een boete van 45 euro en de hondenbelasting kost voor mijn hond ( klein formaat ) 80 euro in 2005 dan. Waarvoor moet ik hondenbelasting betalen?? Is ook weer een lekkere melk-koe net als de auto. Daar houden ze per jaar 15 miljard euro aan over en waar blijft dat?? Juist in de stink zakken van de overheid

little birdy

Ongelezen bericht door little birdy »

Ik vind hondenbelasting geldklopperij!!!!!
Ik heb er één, die doet zoals het een opgevoedde hond behoort te doen netjes in de bosrand. In mijn tuin wordt ik soms "dol" van alle kattenpoep. Die poepen nooit in de tuin van hun baasjes, altijd in die van een ander. :arrow: En stinken dat dat doet.!.!.!

relratje

Ongelezen bericht door relratje »

Ik heb 3 honden en betaal me scheel!!!! Omdat bij ons in de wijk nogal gecontroleerd wordt heb ik ze maar netjes opgegeven.
Mijn honden hebben op plaats een plek waar ze hun behoeften doen en dat ruim ik zelf op..... (zou ik eigenlijk de kosten van de chloor enz.af moeten trekken van de hondenbelasting).
Niemand heeft dus last van de uitwerpselen van mijn honden, alleen bij het onkruid wieden grijpen we helaas regelmatig in de uitwerpselen van andermans katten waarvoor niemand enige belasting betaald....
Conclussie........
afschaffen die hondenbelasting!!!!

milou

Ongelezen bericht door milou »

O mensen ik schaam mij dood, ik ben zowel honden als kattenbezitter. Jawel sommige mensen combineren dat schaamteloos :oops: Alleen woon ik in een gemeente waar de hondenbelasting allang is afgeschaft men vond het nl meer kosten als opbrengen :lol: ze moesten inspecteurs ed in dienst hebben om na te gaan of hondenbezitters wel betaalde enzo verder was er tijdens de belasting periode hondenpolitie maarja die durfde alleen eigenaren van loslopende teckels aan te spreken en niet de eigenaren van pitbulls ed. Kortom onze gemeenteraad kwam tot de conclussie dat het nergens op sloeg.

relratje

Jeetje, bofkont.....
Ik betaal me scheel!!!!!! Ik wou dat onze gemeente die beslissing eens nam!

dieske

Ongelezen bericht door dieske »

Ik ben ook absoluut tegen de hondenbelasting. Kattenbelasting zou dan ook idd moeten. Ik heb zowel honden (2) als katten (3) maar de katten komen nooit buiten. De honden doen het netjes op plekken waar er niemand in kan trappen (of het moeten bosjesmensen zijn haha) In mijn vorige woonplaats had ik nog maar 1 hond, maar daar betaalde ik geen belasting voor, ook al had dat wel gemoeten. Maar ik ben van mening dat ik al genoeg belastingen betaal, en ik ga geen geld geven voor dingen die niet gedaan worden. In de plaats waar ik nu woon is de hondenbelasting allang afgeschaft. Maar hier is er wel ruimte voor honden. Zowel uitlaatplekken als losloopgebieden. Maar dan nog zou ik die belasting niet betalen.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

En tenslotte:

In Amsterdam werd iemand aangeslagen voor hondenbelasting.
De desbetreffende zei beslist geen hond te hebben.
Vele aanslagen later komt het tot een rechtzaak en wat bleek?
De "hond' was een electronische, aangesloten op de deurbel liet het apparaat hondengeblaf horen.
Tsja, een echte Amsterdammer.

relratje

Hee, leuk idee zeg....

AnnePanne

Ongelezen bericht door AnnePanne »

nou nog leuker... hier hebben ze honden uitlaat plaatsen.. hokjes van 5 bij 5 en daar mag je hond zijn behoefte doen... alleen belegd met tegels dus ja... makkelijk schoon te houden voor de gemeente... mar nee hoor... de stront ligt er al maanden en ligt daar gewoon weg te schimmelen!!! en daar betaal je dan hondenbelasting voor!!!!!! :evil:

suske

Ongelezen bericht door suske »

hondebelasting is niet meer dan een ander woord voor afroom pot .
die wordt door gemeenten gebruikt om andere gaten in begrotingen te vullen.
ook de hondenuitlaat veldjes hier worden niet schoongemaakt,iedereen klaagt er over en de gemeente reageert met het volgende.
ze halen de tegels er uit en planten hem vol met struiken met grote stekels ,met gevolg de honden gaan er dus niet in .
en ze hoeven het dus niet meer schoon te maken,en weer verdient het afroompotje geld.

relratje

Wat ik dan ook nog vind is dat die uitlaatveldjes, zonder afrastering, toch vaak langs drukke wegen liggen, of lang kanalen en dergelijke.... Dat is ook niet altijd prettig. En die dan wel afgerasterd zijn kun je maar met 2 honden tegelijk op anders is het te vol en kunnen ze nog niet lekker rondrennen.....

suske

dat bedoel ik nou maar.
hoe minder geld ze er aan hoeven uit te geven zoveel te meer hebben ze om het aan andere dingen uit te geven.
het wordt tijd dat de hondebelasting wordt afgeschaft maar dan voor heel nederland.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat mij betreft mag de hondenbelasting zo hoog worden voor de 2e hond,dat een ieder het wel uit z`n hoofd laat om er meer dan 1 te nemen

suske

nou nou dat is ook wel heel bijzonder .
als je één hond hebt en je kunt hem of haar netjes en goed verzorgen .
en zorgen dat er ook een ander geen overlast van heeft .
kan je ook gerust een tweede nemen.
maar het gaat er om dat die belasting wordt afgeschaft ,
de gemeente die het int gebruikt het 80 tot 90 % voor andere doeleinden

AnnePanne

Wat mij betreft mag de hondenbelasting zo hoog worden voor de 2e hond,dat een ieder het wel uit z`n hoofd laat om er meer dan 1 te nemen
ik vind dat als je een 2e kind neemt de kinderbijslag moet worden afgeschaft!!!!!!

:? :?

domme mensen hier!!!

Toolboy

Voor alle duidelijkheid.
EEN KIND NEEM JE NIET.
Inderdaad wat reageren er toch domme mensen.
Inderdaad er zijn mensen die honden adoreren.

Jammer hoor

AnnePanne

ik hou meer van mijn honden dan van mensen idd!!!!

want mensen zijn niet te vertrouwen!!!!

Toolboy

Da`s duidelijk
Maar dat verwachte ik ook al.
Ook al gaat het naar de grote pot, honden blijven een overlast veroorzaken.
En in dit geval lijden de goeden onder de kwaden.
En een hond veroorzaakt wel vocale overlast en een kat niet!

Gesloten