LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar vallen de kinderen onder?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Bente
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 07:36

Waar vallen de kinderen onder?

Ongelezen bericht door Bente »

Ik ben zo'n beetje het hele weekend bezig geweest om alle premies en vergoedingen van zorgverzekeraars uit te pluizen. Nu heb ik een vraag wat betreft onze twee dochters:

Stel mijn man en ik nemen 1 verzekering, daarbij neemt mijn man de hoogste ivm fysiotherapie en ik de laagste. Waar vallen onze meiden onder. Als dit onder de laagste is, is het dan verstandig dat we onz bij twee verschillende verzekeraars laten verzekeren? Ik wil nl nu al rekening houden met de vergoeding van orthodontie.

Alvast bedankt :!:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Waar vallen de kinderen onder?

Ongelezen bericht door SJZ »

Iedereen moet voor zichzelf een verzekering afsluiten. Voor al je kinderen moet je dus apart aangeven welke aanvullende verzekering je voor hen wilt afsluiten.

Bente
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 07:36

Re: Waar vallen de kinderen onder?

Ongelezen bericht door Bente »

Klopt het dat dit niet voor alles verzekeringen geldt?

jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 nov 2003 10:39

Re: Waar vallen de kinderen onder?

Ongelezen bericht door jong »

Ik heb een collectieve verzekering bij IZA. Kiest de hoofdverzekerde voor een bepaalde aanvullende polis, dan zijn de overige verzekerden ook gebonden aan die polis. Willen zij anders, dan vallen ze niet onder de collectiviteit.

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Waar vallen de kinderen onder?

Ongelezen bericht door Inge1 »

je kunt zelf kiezen waar je je kinderen verzekert.
als je dat doet bij de verzekeraar waar je zelf ook zit krijg je bij de meeste zorgverzekeraars voor de kinderen gratis hetzelfde aanvullend pakket dat jezelf ook kiest. Als je beiden besluit een verschillend pakket te nemen kun je kiezen bij welke ouder je de kinderen doet: je kiest dan die ouder met het voor de kind beste pakket.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Waar vallen de kinderen onder?

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Bente,

Lees goed de voorwaarden voor de aanvullende verzekeringen.

a: er zijn maatschappijen die de kinderen de zelfde verzekering geven als de verzekeringsnemer.

b: er zijn maatschappijen die de kinderen de zelfde verzekering geven als de hoogstverzekerde.

c: er zijn maatschappijen die de kinderen de zelfde verzekering geven als de laagstverzekerde.

d: sommige laten de kinderen betalen voor een aanvullende cq tandartsverzekering. Bijv, Anderzorg.

Dat is zeer verwarrend. Dus goed lezen !!

Wij hebben een verzekering gekozen die handelt als onder a: genoemd. (VGZ via UinitedConsumers, collectief)
Daarom heb ik mij als verzekeringsnemer aangemeld, ondanks dat ik geen inkomen heb. Mijn man wil geen aanvullende verzekering, ik wel. Zodoende.

Succes met puzzelen, Lieske

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Waar vallen de kinderen onder?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Lieske wees erop dat de kinderen niet volgens een algemene regel bij de een of bij de ander gratis aanvullend verzekerd worden. Ik ben het met haar eens: je moet per zorgverzekeraar in de officiele polisvoorwaarden van de AV (artikel 1 tm ...) nakijken hoe het in elkaar zit. Trouwens, ik heb het bange vermoeden dat die "gratis" AV-verzekering voor de kinderen volgend jaar misschien al niet meer geldt. En ik weet ook niet of de verzekeraar had verwacht dat de gezinsleden andere AV's zouden nemen. P.S. Ik meen ook als mogelijkheid gelezen te hebben dat kinderen gratis zijn indien meeverzekerd bij de verzorgende ouder.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 13 jan 2006 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Waar vallen de kinderen onder?

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Zonder nogmaals te spammen wil ik er toch op wijzen dat wij de mogelijkheid bieden om per persoon aan te geven welke dekking men wenst. We geven er als tip bij de kinderen dezelfde dekking te geven als de hoogste dekking van een van de op de aanvraag aanwezige volwassenen :!:

Probleem opgelost lijkt me :wink:

Gesloten