LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Gwenny
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:40

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Gwenny »

Ik heb vanavond ook naar de uitzending gekeken. Ik heb ook al een hele tijd last van mijn ogen en ik ben er tamelijk lang mee rond blijven lopen. Het werd alleen maar erger en als ik mijn zachte lenzen uit deed bogonnen mijn ogen nog erger te tranen, prikken en branden en moest ik ze wel dicht knijpen. Toen ben ik toch maar eens naar de opticien gegaan. Mijn lenzen zaten helemaal vastgezogen op mijn ogen en die waren ook behoorlijk ontstoken. Ik heb nog gevraagd of het aan de lenzenvloeistof kon liggen omdat het is begonnen toen ik de nieuwe formule van kruidvat ben gaan geruiken (met de oude flessen heb ik nooit problemen gehad). Nee, dat kon niet, het lag aan mijn ogen die veel minder traanvocht produceerden. Ik heb toen drie weken mijn bril gedragen, bij de huisarts een antibioticazalf gehaald en alles wat in contact is gekomen met mijn ogen heb ik weg moeten gooien. De lenzen, de houder, de lenzenvloeistof en oogpotlood. Na die 3 weken ben ik weer langzaam begonnen met de lenzen en een duurdere lenzenvloeistof van de opticien. Dat ging heel goed en ik had nergens last meer van.
Ik heb maandlenzen en op het einde van de maand kon ik het toch niet laten om weer de goedkopere vloeistof te gaan gebruiken. Ik heb die flessen van de kruidvat toen op voorraad gekocht dus ik had er nog 5 flessen van staan. Ik kreeg dus weer dezelfde klachten. Branderige ogen, wazig zien, ontstoken, niet in de zon kunnen kijken enz. Ik heb toen ook nog de vloeistoffen geprobeerd van trekpleister en etos, maar de klachten bleven. Nu moet ik dus alweer mijn bril gaan dragen en weer van voren af aan beginnen. Wel fijn dat mijn eerste vermoeden, dat het aan de nieuwe lenzenvloeistof van kruidvat lag, toch klopt.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Groetjes Gwenny

Vraagske
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Vraagske »

nou ik dit allemaal lees schrik ik wel even...

ik heb sinds iets langere tijd de lenze vloeitstof van de kruitvat(de groene)
als ik savonds mijn lenzen uitdoe heb ik last van mijn ogen.. en overdag heb ik ook last van slecht zicht (niet goed kunnen zien van letters enz.) ik heb de lenzen van hans anders... ligt dit dan aan de vloeistof??

alvast heel erg bedankt!!

adkart
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:12

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door adkart »

Heb even een vraagje over de contactlenzenvloeistof van het kruidvat.
Sinds een half jaar heb ook ik probleempjes. Branderige ogen, niet meer zo lang mijn lenzen in kunnen hebben en mijn grootste probleem:
Bij schemer/avond met kunstlicht niets meer kunnen lezen! Geen krant, geen tv gids, niets meer dus. Als ik mijn bril opzet (die ik nu meestal draag) is het probleem van het niet meer kunnen lezen meteen weg.
De branderige ogen (die ik vandaag al had na het 4 uur dragen van mijn lenzen) blijft nog wel een paar uurtjes duren.

Zijn er mensen die dit (niet meer kunnen lezen) ook hebben? Nou ben ik 43 dus ik dacht eerst dat het een leeftijdsprobleempje was, maar sinds dit forum wijt ik het eigenlijk aan de vloeistof van het kruidvat....

Omdat ik in ploegendienst werk had ik mijn (zuurstofdoorlatende)lenzen vroeger wel eens 24 uur aan een stuk in en dit gaf nooit een probleem. Nu ben ik ze na 4 uur al spuugzat.

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door DianaH »

Door mijn zus werd ik vanavond verwezen naar TrosRadar.

2 weken geleden ging ik naar de huisarts, mijn ogen branden, en er zitten blaasjes op mijn oogwit, 's morgens zitten mijn wimpers vastgeplakt, verdroeg mijn lenzen niet meer, 's avonds maar snel mijn bril op.
Boekjes lezen of andere teksten (mijn werk bestaat hoofdzakelijk uit 's avonds lezen} kon en kan ik niet meer.
'S avonds niet of slecht autorijden, voor mijn werk noodzakelijk.

Ik heb nooit de link gelegd naar mijn lenzenvloeistof, de groene flessen van het Kruidvat.

Ook mijn make-up de deur uit gedaan, want je weet maar nooit, toch?

Nu na 2 weken en met oogdruppels van mijn huisarts, nog steeds dezelfde klachten als boven beschreven.
Lezen is nog steeds een heel groot probleem.
Dus "Adkart" ik ben 42, zou wel heel toevallig zijn als het aan de leeftijd ligt, denk je niet?

Terwijl ik dit stukje typ lopen de tranen langs mijn wangen van het branden van mijn ogen.

KRUIDVAT, wat heb je ons aangedaan????

arie.jurrien
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:16

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door arie.jurrien »

ik heb ook last van mjn ogen gekregen en merkt dat de sterkte van je maandlenzen heel snel afnemen na het gebruiken van de nieuwe formule NO RUB vloeistof zachte lenzen
Het is van het kruidvat met het groene etiket

Het gaat dus om de nieuwe verpakking!! Met de oude heb ik nog nooit last gehad en werkte perfect.

SylviaBreda
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door SylviaBreda »

Ook ik gebruik al jaren lenzen en lenzenvloeistof van het Kruidvat.
Nooit problemen gehad.

Tot afgelopen november, ik zag links ineens nog maar vormen.
Ik moest met spoed naar een oogarts.
Ondertussen is mijn zicht rechts ook slechter geworden.
Ben 2 keer bij een oogarts geweest , 23 jan. mag ik weer.

Sinds november zie ik dus slecht, kan niet meer autorijden ,geen tv kijken, niet meer lezen, niet meer werken. (ik werk achter de pc)

Wat was ik blij met de nieuwsbrief van Radar.
Ga vandaag meteen een ander merk vloeistof halen en kijken hoe dat gaat.

Waar het mij vooral om gaat is dat ik lees van mensen hier dat hun oogarts/opticien hun vertelde dat er veel klachten waren over de vloeistof.
Dit zal ook heus al wel bekend zijn geweest bij het Kruidvat.
Haal dan voor het zekere dat spul uit de winkels, tot je zeker weet wat er aan de hand is.

Die paar euro van de flessen, 2 keer nieuwe lenzen, 2 dagen in het ziekenhuis en niet werken kunnen me gestolen worden, ik wil weer normaal kunnen zien.
Ik heb geen idee of het nog goed komt, denk niet dat ze enig idee hebben bij het Kruidvat hoe het is als je ineens alleen maar vormen ziet, je sterkte zo hard achteruit gaat ineens.. (hiervoor ging mijn sterkte eigenlijk bijna niet achteruit)

Verder alles goeds over het Kruidvat, leuke aanbiedingen altijd hoor, maar ogen zijn heel belangrijk.

Je kunt wel zeggen kijk naar de samenstelling van de vloeistof bla bla, maar als je dat spul al jaren gebruikt, denk je dat het goed zit.

Hopelijk komt het nog goed met mijn ogen en van al die mensen hier, het valt me zwaar tegen dat ze niet na de eerste klachten zijn gaan kijken wat er aan de hand was.
Ogen daar speel je niet mee.
Ben best wel pissed....

Belachelijk dat ik vorige week nog een fles gekocht heb, de kassiere zegt nog: prettige dag verder....

Als ik geen nieuwsbrief van Radar had ontvangen , had ik het niet eens geweten.

SylviaBreda
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door SylviaBreda »

bodejosm43


Geplaatst op 30 Dec 2005 14:47 door bodejosm43


--------------------------------------------------------------------------------

Er is meen ik een terugroep-actie opgestart door onder meer het Kruidvat, dus ze hebben weldegelijk klachten verzameld, en ze doen er iets mee.

Stond afgelopen week in de kranten.



Zie mijn vorige bericht: ze geven het gewoon nog mee .

mayke44
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:49

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door mayke44 »

Voordat ik in november op vakantie ging, heb ik 3 flessen blauwe Kruidvatvloeistof ingeslagen. Omdat ik her en der vloeistof koop, maar altijd even check of de vloeistof afkomstig is uit de fabriek van ICN Pharmaceuticals, zag ik op het etiket dat de vloeistof afkomstig was van een andere fabrikant. Toch maar een keer proberen..dacht ik zo...

Bij de tweede fles, kreeg ik last van branderige en droge ogen, die af en toe spontaan begonnen te tranen. Ik dacht dat het aan de lenzen lag - maar die had ik vlak voor de vakantie nieuw gekocht - dus nog maar een keer nieuwe lenzen kopen. De klachten bleven aanhouden... tot het mij dus gisteren duidelijk werd dat het aan de vloeistof van Kruidvat ligt. In de uitzending werd gezegd dat er bij het Kruidvat binnenkort weer een 'nieuwe formule' in de schappen ligt. Mensen, koop dit NIET! Ik weet wel dat ik vandaag stad en land ga aflopen om mijn oude vertrouwde vloeistof (nu onder de naam EYEFRESH) weer in te kunnen slaan...

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Als ik heel eerlijk ben vond ik dat ze nogal mild waren tegen die meneer van het kruidvat!
Ik bedoel ik loop al een half jaar met een bril rond sta elke morgen op met droge ogen!
En ik kan waarschijnlijk nooit geen bril meer op!!!!
Daarbij ben ik als ik eerlijk ben een beetje ijdel, dus opmaken aan mijn ogen is er ook niet meer bij!
Natuurlijk is het aller belangrijkste als ik weer normaal kan zien!

Ik ben overal al geweest, zoals jullie hierboven kunnen lezen op dit forum, ik ben als vanaf september aan het bellen!
Waar kan ik al mijn dilataties indienen???
En die meneer zij wel je kunt contact opnemen met mij, nou dan geef een telefoon nummer of moet dit weer een half jaar duren?
Moet ik dit alles zelf weer uitzoeken?
Ik vraag mij eigenlijk af of ze hier zomaar mee weg kunnen komen?

En mijn aller grootste vraag is gaat het nog ooit over,,,,, wat ik nu aan mijn ogen heb?
Wat kan ik doen hier aan, kunnen ze zich daar misschien over buigen bij het kruidvat!
Is er een zalfje of pilletje voor mijn ogen???

Ik heb volgende week een afspraak met mijn oogarts daar zal ik het voorleggen.
Ik ga ook even bellen met mijn zorgverzekeraar of we hier nog iets aan kunnen doen, want met een bloemetje kunnen ze mij niet meer blij meer maken! Want ik kan die bloemen toch niet goed meer zien!
Ik ben absoluut niet op het geld uit!!!!
Ik wil gewoon twee gezonde ogen terug!
Dit is toch niet meer als normaal!
Ik hoop dat iemand van jullie het telefoon nummer heeft van het kruidvat want ik kan het niet achterhalen, dan kunnen we misschien allemaal even bellen!
Ik hoop dat ze het heel netjes afhandelen allemaal, maar ik ben bang dat ik naar een advocaat zal moeten stappen!
Resy :shock:

SylviaBreda
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door SylviaBreda »

Als je wat weet, zet het dan hier op alsjeblieft?

Ik ga nu zogenaamd een fles kopen , kijken of ze hem nog steeds gewoon meegeven.

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door DianaH »

Op de website van het Kruidvat www.kruidvat.nl wordt nog helemaal niets vermeld over deze klachten.
Wel kan je hier de contactgegevens terugvinden.

Algemeen
Maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 0318 - 579 888.

of

Brief
U kunt schrijven naar:
Kruidvat Retail BV
T.a.v. Service Center
Postbus 34
3927 ZL Renswoude

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Doe ik als ik iets weet!

Dus als iemand weet wat ik aan mijn ogen kan doen zodat ze weer gezond zijn,,,,of worden,,,,, laat het mij aub weten! Ik stel het zeer op prijs!
Al vast bedankt.
Groetjes Resy

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Bedankt hier voor!!!

marjoj
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:49

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door marjoj »

Resy, ben het met je eens dat de meneer van het kruidvat erg mild werd behandeld. Ook vond ik de 2 voorbeeld gevallen vrij milde gevallen. Er kwam eigenlijk alleen uit dat je ogen geirriteerd kunnen raken en dat het wel weer goedkomt. Jij en ik en meerdere mensen hier op het forum hebben klachten die veel ernstiger zijn.

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Nu komt er dit nog bij!!!!!!!!
Als je dit nummer draait en je moet langer als 6 min wachten wordt je er gewoon uit gegooid mooi is dat! Dan wordt de verbinding gewoon verbrokken.
Ze zeggen niet we bellen U terug of wat dan ook netjes is dat, ik vind het heel onbeschoft!
Ja zoals jullie horen loopt het bij mij nu erg op allemaal.
Ik heb het echt gehad met deze maatschappij, hier heb ik geen woorden voor!
Ja ik had het kunnen weten kruitvat!!!!
resy

anneliese
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 09:38

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door anneliese »

ik gebruik al jaren vloeistof van kruidvat omdat ik met andere merken gauw problemen kreeg. Nu heb ik ook de blauwe fles van kruidvat en ik heb onstoken ogen en traanogen en kan ineens minder zien.
heb de contactlijn gebeld krijg nu proefmonster van andere vloeistof.
maar konden niet vertellen of ik mijn opengebroken fles kon omruilen.
Ik ben al behoorlijk de klos want ik heb maandlenzen van de opticien en nu al drie paar deze maand moeten weggooien.
Wie vergoed dat.
In de winkel werdt mij vertelt dat de nieuwe fles er allleen anders uitzag maar geen andere vloeistof

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door DianaH »

Als je op dit forum kijkt, zijn er dus nog veel meer gevallen met problemen, die dus al vanaf 15 juli 2005 spelen zowel in Nederland als in België

http://forum.zappybaby.be/nl/topic.cfm? ... startrow=1

violaaa
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:02

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door violaaa »

Ik ben niet echt veel wijzer geworden van de mededelingen van de Kruidvat-directeur in de uitzending van Radar gisteravond. Er komt nu een nieuwe vloeistof op de markt, met minder conserveringsmiddel, maar denken ze bij Kruidvat nou echt dat ik die ga kopen?! Ik ga daar noooooit meer lenzenvloeistof kopen! En ik snap ook niet dat ze die all-in-one vloeistof niet uit de schappen halen, nu blijkt dat er zoveel mensen klachten door krijgen!!!
Mijn klachten (ontstoken oogleden, "conjunctivitis papillary") duren nu al 7 maanden en er is nog steeds geen verbetering!
Ik ben het met Resy eens, dat we gewoon met z'n allen een schadevergoedering moeten eisen. Al die lenzen die ik heb moeten weggooien, benzinekosten door alle bezoekjes aan de opticien, kosten van de huisarts en oogdruppels... Ik ben al behoorlijk wat geld kwijt dankzij het Kruidvat! En misschien heb ik straks nog blijvende schade aan mijn ogen ook... :evil: Daar kunnen ze toch niet zomaar mee wegkomen?!?!

Corné H.
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:28

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Corné H. »

Ook ik heb van die gewraakte vloeistof en ook ik heb er last van.
Nu voor de 2e maal zelfs, maar nu gaan mijn ogen pas open, nu ik weet dat dit door die vloeistof komt.
Maar nu heb ik een vraagje aan jullie:
Volgens mijn oogarts was het een bacterieele ooginfectie en schreef me chlooramfemicol voor.
Klachten gingen over...enkele weken later kreeg mijn zoon er last van (geen lensdrager).
Weer een tijd later kreeg mijn vrouw dezelfde klachten ( ook geen lensdrager).
En nu heb ik het weer.
Heeft een van jullie soortgelijke ervaringen?


Groet,

Corné.

ilona_van_loenen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:11

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door ilona_van_loenen »

Verdorie, jarenlang geen problemen met de blauwe fles van het Kruidvat, en nu zit ik al twee maanden verplicht aan de bril!
Maar wat ben ik blij dat ik gisteren toevallig te horen kreeg dat dit speelde bij veel meer mensen! Ik dacht namelijk dat het door mijn nieuwe lenzen kwam, want twee maanden geleden ging ik toevallig ook over van halfjaar- naar maandlenzen en toen begon de ellende.
Maar in die periode had ik ook mijn nieuwe fles vloeistof met de nieuwe lay-out aangebroken.
Ik heb echt superlast van mijn ogen. Ingegroeide bloedvaten, uitgedroogde, branderige ogen en rooiig oogwit. De slachtoffers in de uitzending gisteren kregen naar mijn idee een positief bericht. Maar mij is vorige maand door het oogziekenhuis verteld dat de kans fifty-fifty is dat ik ooit weer lenzen inkan--> veel te weinig!!!

Ook was de woordvoerder van het kruidvat in de uitzending een meester in antwoorden ontwijken!! Hij werd veel te soft behandeld door de presentatrice.
Haar vraag: waarom heeft u dit niet direct gemeld toen er direct zoveel
klachten binnenkwamen?
hij: we streven ernaar in de toekomst ...blablabla
Het interesseerde hem dus geen zier dat mensen er kapotte ogen van kregen!
Ik ben echt woest, heb al 200 euro onkosten moeten maken, en ga kruidvat schriftelijk aansprakelijk stellen en mijn rekeningen bijvoegen.
"Niet goed, geld terug"? Die 3 euro mag ie houden, maar de vervolgschade mag hij wel betalen!

Ik neem aan dat er velen met mij onkosten hebben hierdoor...

Heeft iemand een voorstel hoe dit aan te pakken?

Misschien massaal een brief sturen met gegronde dreigementen m.b.t. de nationale Ombudsman?

Ilona

Gesloten