Rond de feestdagen kreeg ik een (ongevraagd) sms'je waarin stond: nu een gratis ringtone downloaden. Ik dacht: hé dat is een leuke actie! Dus ik ging met mijn telefoon zo'n ringtone downloaden (kost je alsnog geld omdat je aan het internetten bent via je telefoon).
Nadat ik helemaal klaar was met het downloaden stond er: als je lid wordt van onze ringtoneclub dan alleen krijg je je 1e ringtone gratis! kosten:
€ 3 per week! belachelijk toch?
Nu kostte het mij minimaal € 1,50 om dat ding te downloaden en dan krijg je niks! Echt een hele gemene actie!
Alsof het belangrijk is wat voor een ringtone er uit de telefoon komt. Zelf heb ik de zin ervan nooit begrepen en al helemaal niet dat ervoor betaalt moet worden. Zelf heb ik een toestel waar 4 riedeltjes in geprogrammeert staan en daar kan je er gewoon eentje van uitkiezen. Het ding waarschuwt als er iemand naar mijn toestel belt en meer heb ik niet nodig.
Nou en Hans!! Wat maakt het ons nou uit wat jij van ringtones vindt, dat wordt niet gevraagd!
Ik vind het juist irritant als iedereen dezelfde ringtone heeft, bijvoorbeeld het Nokia-melodietje. Als dat gaat grijpt de helft van de trein naar zijn telefoon, ook niet echt handig. Ik heb een ringtone die je niet zo heel vaak hoort, en daarom kan ik tenminste duidelijk horen dat het mijn telefoon is die gaat. Al gaat die gelukkig niet zo vaak