LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips WACS700

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
mfg72kever

Philips WACS700

Ongelezen bericht door mfg72kever »

Hallo,

ik heb begin december een WACS700 van het merk Philips gekocht. In januari van 2005 was er informatie over dit product. Een stereo met 40 gig hardeschijf met mogelijkheid om met 5 WAS700 (ontvangstunit) uit te breiden. Eind november van 2005 kwam het apparaat op de markt. Ik blij, want ik had er wel interesse in. Dus zo'n set gekocht met een extra WAS700 voor op zolder. Bij het openmaken van de doos en het instaleeren was ik nog erg blij met dit product van Philips, maar nadat ik alles geinstalleerd had en de bole ging uitproberen, begonnen voor mij de ellende. Op zolder had de WAS700 geen bereik met de basisunit. Na verschillende positie's van het plaatsen van de basis- en ontvangstunit, lukte het maar niet om die twee apparaten aan elkaar te koppelen. Het draadloos bereik haalde het niet. Ook de ontvangstunit die bij de WACS700 zit en die ik in de keuken, zo'n 15 meter van de basisunit heb geplaatst, vindt geregeld de basis niet. Muziek hapert dan en valt weg.
Een ander probleem met de WAC700 (basisunit) is ook vrij in het begin ontstaan en nog steeds aanwezig: hij kan zijn eigen hardeschijf niet vinden, loopt geregeld vast. Bijv. als ik het apparaat 's nachts in de stanby functie heb staan en de dag erna weer aanzet, blijft dit apparaat maar "booting up" zeggen en vind zijn hardeschijf niet. Stekker uit het stopcontact en na enige uren weer insteken is de oplossing van dit probleem!!! Om gek van te worden, want dit gebeurt dus iedere dag. Na verschillende telefoontjes met Philips (de helpdesk a 0,20 euro cent per minuut en na een wachttijd van dik 15 tot 20 minuten pas iemand aan de lijn...) en upgraden van het appraat is het probleem nog steeds aanwezig. Dit apparaat heeft een EISA-award gekregen!!?!!? Dat begrijp ik niet. In de handleiding staat dat het apparaat, zowel de basis- als de ontvangstunit niet bij een magnetron, decttelefoon, babyfoon of wirelessrouter mag staan...er mogen geen twee of meer muren tussen zitten... dan is mijn vraag: hoe kan je in een huis 5 ontvangstunits plaatsen, zodat (zoals Philips dat zelf zegt) in je hele huis naar dezelfde muziek kunt luisteren. Nou, mij lukt dat al niet op 1 dezelfde verdieping, met maar 15 meter en 1 muur er tussen!
Wie heeft hier ook problemen mee? Ik hoop dat jullie dat bekend maken, want ik heb Radarteam ook hiervan per e-mail op de hoogte gebracht.

Captain Pervert

Re: Philips WACS700

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

hoe kan je in een huis 5 ontvangstunits plaatsen, zodat (zoals Philips dat zelf zegt) in je hele huis naar dezelfde muziek kunt luisteren
Door de zender centraler te positioneren, bijvoorbeeld een verdieping hoger.

Persoonlijk gaat er in huis niks boven draden trekken. Kost even moeite, maar is veel goedkoper en je hebt er nooit gezeik mee. Succes met de afwikkeling.

Gesloten