LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Vandaag 15 december wederom maar een email naar Wanadie gestuurd:

Hallo,

5 december 2005 heb ik een email gestuurd naar jullie waarbij ik opheldering vraag omtrent een aantal blunders uwerzijds. Tot op heden heb ik geen antwoord gehad.
Waarom is dit ? Vind het niet zo netjes eerlijk gezegd.

6 december 2005 heb ik een brief gestuurd naar Linda van Beest (manager customer service van Wanadoo), tot op heden geen enkele reactie, zelfs geen bevestigingsbrief..

Kunt u mij in Godsnaam fatsoenlijk antwoord geven of is dat te veel gevraagd ?

In totaal heb ik nu 2 faxxen, ontelbare emails en 4 brieven gestuurd naar Wanadoom zonder ook maar een enkel antwoord terug.

Ik heb hier nog steeds die gare livebox van jullie liggen terwijl mij verteld was dat ik een retourbox opgestuurd zou krijgen. Immers is mijn abonnement bij jullie Godzijdank beeindigd. Moet ik die livebox dan maar even langs brengen bij jullie in Amsterdam ofzo?

Niet dat ik ook maar de illusie heb dat jullie uberhaupt dit mailtje lezen en er ook iets mee doen maar toch....

Wederom gaat een copie van dit mailtje richting consumentenbond en Tros Radar. Het moet nu eens afgelopen zijn met deze onzin van jullie.

JPG
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2005 11:58

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door JPG »

Vandaag kreeg ik een brief dat ik moet betalen, daar Wanadoo dit niet meer via de incasso ging doen.
Verder staat er in dat wanneer ik niet betaal, mijn verbinding geblokkeerd gaat worden.
En iets over rechten. En wel die van hun.

Ze hebben zelfs daar niet door dat ze zelf de verbinding al hebben "gesloopt".

Het is en blijft een zootje.

Nu ga ik 1 cent overmaken en daar kun je bij de mededelingen iets neerzetten.

Ongeveer 36 karakters, heeft iemand een suggestie?



Groet JPG

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Hahaha geweldig dit! ik betaal ook geen cent en mijn lijn is ook allang gesloopt.. als ze dit bij mij doen dan wacht ik net zo lang totdat ze mij voor de rechter dagen. Heerlijk lijkt me dat. Kom maar op.

Ehh een idee voor de opmerking heb ik wel.. wat dacht je van:
"see you in court" of "Wanadoo, maak je zaken eerst in orde!"

en zo kan ik er nog wel een paar bedenken maar dan minder vriendelijk! :wink:

Succes, enne zelfs die 1 cent is teveel joh, niet doen. Laat hun jou voor de rechter slepen, zijn de kosten voor hun en je wint het lachend! hahaha

tpg
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2005 20:05

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door tpg »

Ben eigenlijk van plan om telefonie van wanadoo te nemen omdat dat goedkoper is heb al 2 jaar adsl van wanadoo nooit geen probleem maar als ik dit lees twijfel ik wel zijn er nog positieve reacties
groetjes Henk :lol:

renoyoka
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 dec 2005 20:23

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door renoyoka »

Ik had de voormalige medewerker van Wanadoo al een paar keer zien reageren met de kreet "ga naar het hoofdkantoor van Wanadoo op het Waterlooplein", daar zitten ze niet, maar ze zitten wel daar in de buurt namelijk op aan

MUIDERSTRAAT 1
1011 PZ AMSTERDAM
NIEDERLANDE

Tel. +31 (0) 20-5355555

Als de problemen werkelijk zo lang duren en ook zo dramatisch zijn, probeer dan eerst via het bovenstaande nummer op een nette manier je probleem aan de orde te stellen, wellicht krijg je net als bij mij een nette reactie terug waar je iets mee kunt. Niet dat ik nu mijn adsl weer terug heb, maar ik weet nu wel wat er aan de hand is en wat er aan gedaan wordt.

Ofwel probeer het, maar gedraag je ondanks dat je het net als ik helemaal zat was gewoon behoorlijk.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Eigenlijk is het belachelijk.. waarom zou het wel werken als ik dat 020 nummer bel en mijn verhaal hou, en 20 keer de daarvoor aangewezen 0900 bel en steeds wordt afgescheept?

ik voel er meer voor om langs te gaan, een leidinggevende van de klantenservice te willen spreken en niet eerder weggaan voordat een leidinggevende mij te woord heeft gestaan en een tevreden antwoord heeft gegeven. En al die tijd blijf ik beleefd, alleen als ze dan nog niet hun afspraken nakomen of geen helderheid willen/kunnen geven, tja dan moet het maar op de Tokkie manier! :lol:

renoyoka
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 dec 2005 20:23

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door renoyoka »

Het was maar een tip, zoals je gemerkt hebt, heb je aan de 1e lijn helemaal niets. Om de 1 of andere reden komen ernstige gebreken niet of nauwelijk bij de 2e lijn aan.

Ik ben het met je eens, het hoort zo niet te gaan maar het gaat jou toch ook gewoon om een werkende verbinding.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Nou het gaat mij niet om een werkende verbinding hoor, want die had ik na 3 dagen al van Tiscali. Gaat mij erom dat ik 3 (klacht) brieven, 2 faxxen en 2 emails heb gestuurd gedurende 4 maanden en ik nog nimmer antwoord heb gehad. Tevens gaat het mij er om dat ik nog steeds een livebox heb liggen terwijl ze me een retourbox op zouden sturen. Tevens gaat het mij erom dat ze nog steeds geld van mijn rekening afhalen terwijl mijn abonnement allang beeindigd is (heb hier een brief van) en ik geen seconde heb kunnen internetten via die waardeloze prutsers.

Al bij al, word ik dood en dood ziek van wanadoom....

Maar bedankt voor de tip... :wink:

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Nou ik heb gebeld hoor.. en ben beleefd geweest... alleen kon ze mij niet doorverbinden omdat alle produkt gerelateerde afhandelingen via de helpdesk gebeurd. Er was geen leidinggevende die mij te woord kon staan en ik kon ook niet met mevrouw van Beest (Manager customer ellende) worden doorverbonden...

Kortom, ik heb het op een normale manier geprobeerd, dan rest mij niets anders om langs te gaan bij ze.

wordt vervolgd...

renoyoka
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 dec 2005 20:23

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door renoyoka »

Vreemd, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

smijter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2005 22:24

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door smijter »

ik heb precies hetzelfde ook al 6 maanden, dan werkt het wel weer even en dan weer niet

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

6 maanden? dat je dat accepteert?!?! ik had allang opgezegd of een werkende verbinding geeist...

Korthouden die gasten van Wanadoom....

Boekhoudgoeroe
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2005 12:30

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door Boekhoudgoeroe »

Wanneer je gaat verhuizen, werkt Wanadoo niet mee!

begin september gaf ik mijn geplande verhuizing door aan Wanadoo. Omdat BB-Ned geen nieuwe aansluiting kon realiseren, ben ik gemakshalve alvast maar afgesloten.

Mijn bestaande abonnement wil de ik meenemen naar mijn nieuwe adres (Wanadoo ADSL Basic).

Na diverse keren gebeld te hebben met Wanadoo, werd ik door de Call-center medewerkers brutaal behandeld, de verbinding werd verbroken, of kreeg onjuiste informatie.

Na 4 keer een fax gestuurd te hebben (e-mail hebben ze niet....!) kreeg ik als alternatief Wanadoo ADSL Family aangeboden.

Toch maar even kijken op de site van Radargekeken, en kon niks positiefs vinden van deze abo-vorm.

Weer een fax gestuurd.

Na lang aandringen van de verkoopafdeling, ze wilden mij immers ADSL: Family even door de strot drukken, heb ik gezegddat ik mijn huidige abo-vorm mee wilde nemen, of niks!

Uiteidelijk stemde Wanadoo ermee in, en kreeg zelfs, na lang aandringen, het betaalde abonnementsgeld terug.

Hieruit blijkt maar weer dat Wanadoo niet te vertrouwen is!

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Dat wanadoo niet te vertrouwen is moge duidelijk zijn inmiddels... ik spreek uit eigen ervaring en je hoeft maar een forum te bekijken en je verdrinkt in de wannadoom beerput.

Ik heb nadat mijn abonnement bij wanadoom al ruim 3 maanden was beeindigd dan eindelijk een retourbox opgestuurd gekregen. Mischien dat mijn laatste brief dan toch gelezen is ?!?! Zo jammer dat ik helemaal geen brief of antwoord krijg op mijn vele vragen aan wanadoo die ik schriftelijk nu al zo vaak heb gesteld......

Wanadoo? echt nooit doen! Goedkoop is duurkoop!

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Voor een ieder die nog twijfelt om een Wanadoo adsl internet account te nemen:

- De helpdesk zuigt, onproffessioneel, weinig technische kennis, standaard antwoorden etc.

- Je word altijd in het ongewisse gelaten. Ze vertellen je nooit wanneer iets werkt en zelfs als je afgesloten word kunnen ze je niet vertellen wanneer de dag der verlossing is.

- De livebox is een waardeloos ding. Lelijk en ook technisch beperkt. Doordat splitter en modem in 1 zitten, mag je geen 5 meter telefoonkabel meer hebben maar moet het ethernet kabel zijn...

- Wanadoo is door de voorraad liveboxen heen. Wachttijden dus!

- Goedkoop is duurkoop!

- De 20MB snelheid zal je zelden tot nooit halen.

- Wanadoo heeft geen klachtenregeling en geeft geen antwoord op brieven, faxen en emails!

- Wanadoo mag niet zelf in de kpn centrale iemand op wanadoo adsl aansluiten en zijn dus afhankelijk van derden waar de wanadoo helpdesk alsmede jij als klant totaal geen invloed op hebt! Kortom, het gaat vaak fout en als het fout gaat zie dan maar dat het hersteld wordt, en wanneer? dat weet niemand....

Nog twijfelaars? Wanadoo ? gewoon niet doen.. echt niet.

JPG
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2005 11:58

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door JPG »

Vandaag kreeg ik weer een aanmaning voor de oude aansluiting, nadat ik verleden week 1 cent had overgemaakt en er bij geschreven had ''ongevraagd afgesloten per 8-11."

Ondertussen had ik een nieuwe aanvraag gedaan en ben nu weer aangesloten. Alles werkt prima, zelfs al 10MB p/s en ook de telefonie werkt.
Bijna iedere dag gaat de snelheid omhoog.

Nu heb ik gebeld naar het nummer wat in de brief a 45ct per min.
Eindelijk iemand, die er wat aan kan doen.
Nu zou ze er voor zorgen dat ik geen aanmaningen meer zou krijgen en waarschijnlijk wordt ook de rekening voor de 15 dagen waarin ik wel kon Internetten en telefoneren kwijtgescholden.

Even nog iets technisch, ik heb de box met een telefoonkabeltje van 15 cm in telefoonaansluiting geprikt.
Een UTP straight kabel 10 meter met de Sitecom draadloze router verbonden. Deze ingesteld op automatisch IP adres verkrijgen.
Lan op 192.168.1.100, DHCP op ja.

De telefoon ook met 10 meter (telefoon)kabel verbonden met de box.
NB. de router en de box naast elkaar stoorde de ontvangst van de router.

En alles werkt prima.

Groetjes JPG

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit... Vandaag ben ik zowaar voor het eerst gebeld door Wanadoom.
U had een klacht ingediend waarom er nog geld van uw rekening werd afgeschreven terwijl u geen abonnee meer bent.... ja klopt zei ik...

Per februari zal dit niet meer gebeuren meneer. Dan is het in ons systeem gewijzigd!!! nou kijk eens aan en daar hebben ze maar 5 maanden over moeten doen!! Bravo Wanadoom!!! hahahaha Deze kerel was tenminste nog beleefd en bood zijn excuses aan. Op mijn vraag waarom ik nooit antwoord op mijn brieven kreeg kon hij geen antwoord geven.. Behalve excuses. En of ik teruggebeld wilde worden over de vragen die ik had gesteld en nimmer zijn beantwoord. nou van mij hoeft dat niet meer.. Ik wil van wanadoo af en eindelijk lijkt het erop alsof het gaat gebeuren!!! Aan de ene kant erg jammer want ik had zo graag een incassobureau van ze op mijn dak gehad.... naja... jammer... Ik kon het niet laten om toch nog even te zeggen dat ik binnen een paar dagen wel adsl van Tiscali had en dat alles in 1 keer perfect werkte bij Tiscali!!! Uiteraard kon hij niets zeggen daarop...

Hoofdstuk wanadoom afgesloten...

Runrig
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2006 16:59

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door Runrig »

De consument wordt toch steets weer opgelicht
Ik heb net 2 maanden een abonnement internetten en bellen via de livebox bij wanadoo afgesloten, (lekker gratis bellen van vast naar vast binnen Nedeland) en mijn oude providers opgezegt (Quicknet en 1601). Nu zie ik op de site van wanadoo, dat van af februarie 2006 een starttarief van 4 cent per gesprek (dit zijn bijna 9 oude centen) in rekening gebracht wordt.
Wanadoo bedankt!
Gelukkig loopt het abonnement maar een jaar en de opzeg datum staat al rood aangestreept in de agenda.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Hoofdstuk wanadoo afgesloten? was het maar zo. leest u mee ?

Vandaag een brief van Wanadoo in de bus. Onvoorstelbaar maar waar. Nadat mijn abonnement bij jullie ergens in september 2005 al was afgesloten vanwege een wanprestatie van jullie kant hebben jullie toch nog het lef om een brief te sturen waarin ik word verzocht 30,11 euro over te maken.

Wellicht ten overvloede, ik heb geen seconde kunnen internetten via wanadoo en jullie zijn in ruim 2,5 maand niet in staat geweest om een wanadoo adsl signaal op mijn telefoon lijn te zetten, dit is de reden dat ik heb opgezegd en tevens de reden waarom ik helemaal niets betaal aan jullie.

Twee weken geleden werd ik eindelijk gebeld door iemand van de klantenservice die tegen mij zei dat per 1 februari 2006 wanadoo geen geld meer van mijn rekening zou afschrijven omdat mijn abonnement per slot van rekening al maanden was opgezegd en dat er iets “fout” was gegaan. Deze meneer verzocht mij om het bedrag wat wanadoo voor de maand januari 2006 zou afschrijven simpelweg terug te laten boeken. Nu krijg ik opeens weer deze brief. Wat is het toch een ongelovelijke rotzooi bij jullie administratie. Ik weiger om het dure 0900 nummer van jullie te bellen, noch een brief of fax te sturen (heb al 4 brieven en 2 faxen gestuurd zonder ooit antwoord te hebben gehad) want ik heb al genoeg kosten gemaakt aan jullie.

Tevens wil ik jullie er op attenderen dat ik een rode kaart naar jullie heb gestuurd. Een rode kaart betekend dat ik de machtiging intrek! Waarom doen jullie dat dan niet?

Deze brief kunt U wederom als klacht beschouwen, niet dat u een klacht ook maar enigszins serieus neemt en daarom zal een kopie van deze brief wederom naar de consumentenbond en Tros Radar gaan.

Dus voor alle duidelijkheid, zoek nu eens uit hoe dit echt in elkaar zit en stuur mij een excuses brief. Ik betaal helemaal maar dan ook helemaal niets aan Wanadoo, dus stuur dan maar gelijk een incassobureau naar me toe want met alle liefde laat ik deze zaak door de rechter beslissen. Ik heb alle (bewijs) stukken liggen en kan niet wachten om jullie in de rechtzaal met de grond gelijk te maken. Waar zijn jullie nou mee bezig? Ik heb geen seconde kunnen internetten via wanadoo en dan wel van zulke onzin brieven sturen dat ik moet betalen ? Doe toch es normaal. Zoek dit eens uit en stuur me excuses. Tevens wil ik een reactie op deze brief die ik duidelijk ook als klacht schrijf over de zeer beroerde administratie van jullie en klachtenafhandeling die blijkbaar niet bestaat binnen uw organisatie.

Ps. [email protected] bestaat niet meer. dus emailen naar wanadoo is ook al niet meer mogelijk! niet dat ze dat zouden lezen maar toch...

WANADIE! WAARDELOOS!

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Nou ik heb voor het eerst een schriftelijke reactie van wanadoo gehad. een excuus brief nota bene. Als dienstverlenend bedrijf betreuren ze de gang van zaken en bieden ze hun excuses aan.

En dat na 5 brieven, 4 faxen en oneindige emails.

Wanadoo? nooit doen!

Gesloten