LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN internetplusbellen
KPN internetplusbellen
Hieronder volgt een overzicht van mijn recente problemen met KPN.
- In juni 2005 heb ik internetplusbellen besteld bij KPN
- Deze bestelling heb ik na 1 dag reeds geannuleerd
- Na een maand probeerde TPG de Experiabox voor internetplusbellen af te leveren. Deze heb ik geweigerd. Hierop heb ik telefonisch contact gehad met KPN over een oplossing voor dit probleem. Diverse keren werd mij beloofd dat ik terug gebeld zou worden, maar uiteindelijk na de derde keer belofte werd ik teruggebeld door een medewerker van KPN, die mij uitlegde dat er wat mis was gegaan en dat de annulering nu wel goed was doorgekomen. Ik hoefde verder gaan actie te ondernemen en de Experiabox hoefde ik ook niet op te halen.
- Twee maanden geleden ontving ik ineens weer een brief van KPN over internetplusbellen: ze hadden geprobeerd het abonnement voor internetplusbellen van mijn rekeningnummer “12345678” af te schrijven, en dat was niet gelukt. Hierop heb ik weer naar KPN gebeld en gevraagd hoe dit kon. De uitleg was dat het een fout van hun kant was, en dat mijn huidige ADSL verbinding hierdoor niet verbroken zou worden. Ik mocht de brief als ‘niet verzonden’ beschouwen.
- Op 21 december verstuurde KPN een brief naar mijn adres dat ik internetplusbellen had opgezegd, en dat ik binnen 8 dagen de experiabox terug moet sturen, anders wordt hiervoor 39 euro in rekening gebracht. Dit terwijl ik nooit internetplusbellen, noch een experiabox in mijn bezit heb gehad.
- Aangezien ik op vakantie was merkte ik pas op 30 december 2005 dat mijn ADSL verbinding niet langer functioneerde. Diverse tests wezen uit dat het ADSL signaal niet langer in mijn woning doorkomt. Na enkele uren telefoneren is het nu duidelijk dat dit veroorzaakt is door KPN zelf. KPN heeft mijn niet-bestaande internetplusbellen verbinding weggehaald, waardoor ook het oude signaal, reeds bestaande ADSL signaal, nu weg is.
Volgens KPN duurt het nog ‘enkele dagen’ totdat de de-installatie van internetplusbellen is voltooid, en vervolgens nog ‘maximaal 21 dagen’ totdat mijn oorspronkelijke verbinding weer is hersteld. KPN heeft wel beloofd dit zo spoedig mogelijk te regelen, maar dat vind ik onacceptabel: ik werk veel vanaf huis en ben nu dus gedwongen iedere dag op en neer te reizen voor mijn werk (ruim 300 km heen en terug) wat mij dus behoorlijk wat geld kost.
Is er een andere oplossing om sneller mijn internetverbinding terug te krijgen zodat ik weer normaal mijn werk kan doen? Kan ik bijvoorbeeld KPN op een of andere manier meer onder druk zetten of iets dergelijks?
- In juni 2005 heb ik internetplusbellen besteld bij KPN
- Deze bestelling heb ik na 1 dag reeds geannuleerd
- Na een maand probeerde TPG de Experiabox voor internetplusbellen af te leveren. Deze heb ik geweigerd. Hierop heb ik telefonisch contact gehad met KPN over een oplossing voor dit probleem. Diverse keren werd mij beloofd dat ik terug gebeld zou worden, maar uiteindelijk na de derde keer belofte werd ik teruggebeld door een medewerker van KPN, die mij uitlegde dat er wat mis was gegaan en dat de annulering nu wel goed was doorgekomen. Ik hoefde verder gaan actie te ondernemen en de Experiabox hoefde ik ook niet op te halen.
- Twee maanden geleden ontving ik ineens weer een brief van KPN over internetplusbellen: ze hadden geprobeerd het abonnement voor internetplusbellen van mijn rekeningnummer “12345678” af te schrijven, en dat was niet gelukt. Hierop heb ik weer naar KPN gebeld en gevraagd hoe dit kon. De uitleg was dat het een fout van hun kant was, en dat mijn huidige ADSL verbinding hierdoor niet verbroken zou worden. Ik mocht de brief als ‘niet verzonden’ beschouwen.
- Op 21 december verstuurde KPN een brief naar mijn adres dat ik internetplusbellen had opgezegd, en dat ik binnen 8 dagen de experiabox terug moet sturen, anders wordt hiervoor 39 euro in rekening gebracht. Dit terwijl ik nooit internetplusbellen, noch een experiabox in mijn bezit heb gehad.
- Aangezien ik op vakantie was merkte ik pas op 30 december 2005 dat mijn ADSL verbinding niet langer functioneerde. Diverse tests wezen uit dat het ADSL signaal niet langer in mijn woning doorkomt. Na enkele uren telefoneren is het nu duidelijk dat dit veroorzaakt is door KPN zelf. KPN heeft mijn niet-bestaande internetplusbellen verbinding weggehaald, waardoor ook het oude signaal, reeds bestaande ADSL signaal, nu weg is.
Volgens KPN duurt het nog ‘enkele dagen’ totdat de de-installatie van internetplusbellen is voltooid, en vervolgens nog ‘maximaal 21 dagen’ totdat mijn oorspronkelijke verbinding weer is hersteld. KPN heeft wel beloofd dit zo spoedig mogelijk te regelen, maar dat vind ik onacceptabel: ik werk veel vanaf huis en ben nu dus gedwongen iedere dag op en neer te reizen voor mijn werk (ruim 300 km heen en terug) wat mij dus behoorlijk wat geld kost.
Is er een andere oplossing om sneller mijn internetverbinding terug te krijgen zodat ik weer normaal mijn werk kan doen? Kan ik bijvoorbeeld KPN op een of andere manier meer onder druk zetten of iets dergelijks?
Re: KPN internetplusbellen
Breek mij de bek niet open....ik ben bijna 6 maanden in de weer geweest met kpn.
Bestelde in juni internetplusbellen. Annuleerde de bestelling binnen het uur, omdat mijn toen wanadooprovider mij melde dat mijn abonnement liep tot febr 2006. Tijdens een telefoontje 2 weken daarvoor was mij verteld augustus 2005. Goede informatievoorziening dus ook...NOT
Kpn zei geen probleem. We draaien alles terug.
Na 2 weken lag er een contract in de bus. Te reageren binnen 8 dagen na dagtekening. Ontvangst 10 dagen na dagtekening.
Ik weer kpn gebeld, verhaal uitgelegd, naam genoemd bij wie ik geannuleerd had en alles was def geannuleerd werd mij verteld.
Tijdje later TPG met een pakketje. Niet aangenomen dus. Paar dagen later de kode van het modem.
Gegeven moment werd abonnementsgeld afgeschreven. Heb ik laten storneren. Mail gestuurd/gebeld.
Kpn vroeg mij of ik de weg kwijt was...ik zeg nou ik niet hoor!!
Telkens als je dacht het gaat goed...kwam er weer een brief of een telefoontje.
En mijn snelheid van wanadoo werd ineens gehalveerd van 1600 naar 800.
Weer belletjes, mailtjes naar kpn en naar wanadoo.
Snelheid ging weer naar 1600 en toen naar 3200.
Allemaal ongevraagd. Wanadoo en kpn snapte er niks van zeiden ze.
Op de kpn nota verschenen kosten voor overgang van de adsl verbinding.
Op gegeven moment had ik vast telefoonnummer van iemand bij kpn van de klachtenafhandeling.
Kreeg ook kosten vergoed als toegemoetkoming.
Telefoontjes van een andere afdeling of ik ze terug wilde bellen omdat mijn modem niet zou werken.
Gek he...als je geen modem voor internetplus bellen heb.
Ik weer gebeld, zou doorgegeven worden.
2 weken later weer een telefoontje, toevallig nu op mobiel.
Uw modem werk niet....ja gek he.
Oke we geven het door.
Uurtje later belde een andere monteur. Ja uw telefoon lag er net uit ivm met overgang naar een andere provider. Heb hem teruggezet want ik vermoede dat dit een foutje was.
Oke bedankt meneer de monteur.
Dezelfde week een brief van wanadoo dat mijn adsl was opgezegd door mij, maar dat ik natuurlijk wel abonnementsgeld verschuldigd was tot JA JA..inmiddels augustus 2006, want ivm met de snelheidswijzingen ging een nieuw jaarcontract in.
Gebeld dat ik van niks wist, maar dat mijn abonnement liep tot februari.
Wanadoo heeft dit inmiddels ook toegezegd, maar ik durf nog niet te juigen eigenlijk...
Paar dagen later brief kpn dat mijn adsl lijn en mijn telefoonlijn verbroken werd.
Weer bellen...telefoonlijn bleek gered te zijn door die ene monteur toen hij mij belde.
Adsl bleek niet meer te redden.
Overleg gehad met die ene meneer die zo zijn best deed op die klachtenafdeling en die zich schaamde voor kpn.
Per begin december nu bij casema voor internet en telefonie.
Toppie!!
(oeps mag ik/kan ik al juigen??) haha
En ja tussendoor nog even die brief dat ze abonnementsgeld hadden pogen af te schrijven van rekening 12345678 enz. Of ik wilde checken of het nummer klopt.
Op het moment is het stil.
Wel tot ik casema had 3 weken ouderwets in moeten bellen.
Vreselijk en duur.
Carla
Bestelde in juni internetplusbellen. Annuleerde de bestelling binnen het uur, omdat mijn toen wanadooprovider mij melde dat mijn abonnement liep tot febr 2006. Tijdens een telefoontje 2 weken daarvoor was mij verteld augustus 2005. Goede informatievoorziening dus ook...NOT
Kpn zei geen probleem. We draaien alles terug.
Na 2 weken lag er een contract in de bus. Te reageren binnen 8 dagen na dagtekening. Ontvangst 10 dagen na dagtekening.
Ik weer kpn gebeld, verhaal uitgelegd, naam genoemd bij wie ik geannuleerd had en alles was def geannuleerd werd mij verteld.
Tijdje later TPG met een pakketje. Niet aangenomen dus. Paar dagen later de kode van het modem.
Gegeven moment werd abonnementsgeld afgeschreven. Heb ik laten storneren. Mail gestuurd/gebeld.
Kpn vroeg mij of ik de weg kwijt was...ik zeg nou ik niet hoor!!
Telkens als je dacht het gaat goed...kwam er weer een brief of een telefoontje.
En mijn snelheid van wanadoo werd ineens gehalveerd van 1600 naar 800.
Weer belletjes, mailtjes naar kpn en naar wanadoo.
Snelheid ging weer naar 1600 en toen naar 3200.
Allemaal ongevraagd. Wanadoo en kpn snapte er niks van zeiden ze.
Op de kpn nota verschenen kosten voor overgang van de adsl verbinding.
Op gegeven moment had ik vast telefoonnummer van iemand bij kpn van de klachtenafhandeling.
Kreeg ook kosten vergoed als toegemoetkoming.
Telefoontjes van een andere afdeling of ik ze terug wilde bellen omdat mijn modem niet zou werken.
Gek he...als je geen modem voor internetplus bellen heb.
Ik weer gebeld, zou doorgegeven worden.
2 weken later weer een telefoontje, toevallig nu op mobiel.
Uw modem werk niet....ja gek he.
Oke we geven het door.
Uurtje later belde een andere monteur. Ja uw telefoon lag er net uit ivm met overgang naar een andere provider. Heb hem teruggezet want ik vermoede dat dit een foutje was.
Oke bedankt meneer de monteur.
Dezelfde week een brief van wanadoo dat mijn adsl was opgezegd door mij, maar dat ik natuurlijk wel abonnementsgeld verschuldigd was tot JA JA..inmiddels augustus 2006, want ivm met de snelheidswijzingen ging een nieuw jaarcontract in.
Gebeld dat ik van niks wist, maar dat mijn abonnement liep tot februari.
Wanadoo heeft dit inmiddels ook toegezegd, maar ik durf nog niet te juigen eigenlijk...
Paar dagen later brief kpn dat mijn adsl lijn en mijn telefoonlijn verbroken werd.
Weer bellen...telefoonlijn bleek gered te zijn door die ene monteur toen hij mij belde.
Adsl bleek niet meer te redden.
Overleg gehad met die ene meneer die zo zijn best deed op die klachtenafdeling en die zich schaamde voor kpn.
Per begin december nu bij casema voor internet en telefonie.
Toppie!!
(oeps mag ik/kan ik al juigen??) haha
En ja tussendoor nog even die brief dat ze abonnementsgeld hadden pogen af te schrijven van rekening 12345678 enz. Of ik wilde checken of het nummer klopt.
Op het moment is het stil.
Wel tot ik casema had 3 weken ouderwets in moeten bellen.
Vreselijk en duur.
Carla
Re: KPN internetplusbellen
Ik heb KPN Internetplusbellen aangevraagd en gekregen. De monteur is het komen installeren, en dat ging allemaal best goed...
Toen ik die avond probeerde te bellen waren alle telefoons die ik probeerde te bellen in gesprek, dus ik mijn eigen mobiel bellen, op een of andere manier ook in gesprek...
Ik kan ook niet op mijn KPN kijken of er dingen niet goed gaan omdat het systeem plat heeft gelegen en ze daardoor nog niet alles hebben kunnen veranderen, en ik kan ook niet bellen naar KPN om te vragen of er iets verkeerd is gegaan want de telefoon doet het niet...
Verder gaat nu de telefoon al bijna twee dagen iedere keer over zonder dat er iemand belt... Als je opneemt krijg je de ingesprektoon...
Bel je KPN dan krijg je allemaal mensen aan de telefoon die zeggen 'ik kan daar niet mee helpen' en doorverbinden doen ze niet aan. Nu moet ik dus veel geld betalen om iedere keer (mobiel) te bellen naar KPN omdat zij mijn telefoon niet kunnen maken...
Toen ik die avond probeerde te bellen waren alle telefoons die ik probeerde te bellen in gesprek, dus ik mijn eigen mobiel bellen, op een of andere manier ook in gesprek...
Ik kan ook niet op mijn KPN kijken of er dingen niet goed gaan omdat het systeem plat heeft gelegen en ze daardoor nog niet alles hebben kunnen veranderen, en ik kan ook niet bellen naar KPN om te vragen of er iets verkeerd is gegaan want de telefoon doet het niet...
Verder gaat nu de telefoon al bijna twee dagen iedere keer over zonder dat er iemand belt... Als je opneemt krijg je de ingesprektoon...
Bel je KPN dan krijg je allemaal mensen aan de telefoon die zeggen 'ik kan daar niet mee helpen' en doorverbinden doen ze niet aan. Nu moet ik dus veel geld betalen om iedere keer (mobiel) te bellen naar KPN omdat zij mijn telefoon niet kunnen maken...
Re: KPN internetplusbellen
En ik dacht dat ik de enige was
Ik heb een "dagboek"bijgehouden van mijn pogingen om internetplusbellen te krijgen
het relaas vindt je op
http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm
ik heb nu na ruim een half jaar internetplusbellen, of iets wat daar voor door moet gaan.
VRESELIJK
begin hier voorlopig maar niet aan, mooie woorden weinig daden
Ik heb een "dagboek"bijgehouden van mijn pogingen om internetplusbellen te krijgen
het relaas vindt je op
http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm
ik heb nu na ruim een half jaar internetplusbellen, of iets wat daar voor door moet gaan.
VRESELIJK
begin hier voorlopig maar niet aan, mooie woorden weinig daden
Re: KPN internetplusbellen
En ja hoor vandaag werd ik weer verblijd met een brief van kpn.
Het was ze 21 dec net gelukt het abonnementsgeld van € 34.95 voor adsl direct af te schrijven. Rekeningnummer 1234567.
Omdat volgens de bank het saldo ontoereikend was.
Op 8 jan gaan ze het opnieuw proberen en mocht het mislukken wordt mijn internet toegang tot direct adsl geblokkeerd.
Tralalala woepie...
Ik heb geen internetabonnement bij kpn en ook geen verbinding. Dus succes met het afsluiten cq blokkeren.
En ja rekening 1234567 is mijn rekeningnummer niet.
Kpn maar weer eens gebeld. Oh oh oh ....
Ik mijn relaas gedaan. En dat ik nooit direct adsl heb gehad.
Zegt de persoon aan de andere kant ik zag even contact opnemen met die en die afdeling.
Komt later terug en zegt: u heeft gelijk, u heeft dat nooit gehad...
Ik heb mezelf ingehouden.... "u heeft gelijk"
Afijn hij gaat het morgen voor mij regelen....
Net om 9 uur telefoontje kpn...
Nagaan van oude klanten en internetplusklanten....
Meneeeeeeeeeer....ik heb dat nooit gehad, maar daar zijn ze bij jullie nu na 6 maanden nog steeds niet achter.
Ik heb inmiddels tot volle tevredenheid KABEL.
Het was ze 21 dec net gelukt het abonnementsgeld van € 34.95 voor adsl direct af te schrijven. Rekeningnummer 1234567.
Omdat volgens de bank het saldo ontoereikend was.
Op 8 jan gaan ze het opnieuw proberen en mocht het mislukken wordt mijn internet toegang tot direct adsl geblokkeerd.
Tralalala woepie...
Ik heb geen internetabonnement bij kpn en ook geen verbinding. Dus succes met het afsluiten cq blokkeren.
En ja rekening 1234567 is mijn rekeningnummer niet.
Kpn maar weer eens gebeld. Oh oh oh ....
Ik mijn relaas gedaan. En dat ik nooit direct adsl heb gehad.
Zegt de persoon aan de andere kant ik zag even contact opnemen met die en die afdeling.
Komt later terug en zegt: u heeft gelijk, u heeft dat nooit gehad...
Ik heb mezelf ingehouden.... "u heeft gelijk"
Afijn hij gaat het morgen voor mij regelen....
Net om 9 uur telefoontje kpn...
Nagaan van oude klanten en internetplusklanten....
Meneeeeeeeeeer....ik heb dat nooit gehad, maar daar zijn ze bij jullie nu na 6 maanden nog steeds niet achter.
Ik heb inmiddels tot volle tevredenheid KABEL.
Re: KPN internetplusbellen
Internetplussomsbellen
Internetplusbellen aangevraagd, netjes pakket gekregen. Tot zover ging alles goed, perfect eigenlijk!
Maar toen kreeg ik persoonlijk te maken met levende wezens en wat voor.
Eerst afspraak gemaakt met KPN voor een monteur, want ik zou het zelf niet kunnen ?!?. Vrij genomen voor deze genie en wat blijkt, aan het einde van de dag dat de beste man zou komen, na een telefoontje te hebben gewaagd: "ik zie het meneer begrijp het ook niet staat wel in me systeem, ik zal u even doorverbinden". Ik wordt doorverbonden naar een andere medewerker(met waarschijnlijk ook een ander systeem), "nee hoor meneer hier staat niets, nee ik weet het ook niet, nee sorry". Nou ja, bij zoveel onwetendheid kun je er dus ook niet verder op ingaan en laat staan de gederfde inkomsten(hele dag vrij) verhalen op KPN.
Nieuwe afspraak gemaakt met een monteur, deze afspraak stond op 19 december en zowaar hij kwam, het stond waarschijnlijk goed in alle tien de systemen waar KPN mee werkt.
Het aansluiten van internetplusbellen is dus exact hetzelfde als de vorige systemen waar geen monteur voor nodig was. Alles aangesloten ging redelijk prima, had er toen nog wel een goed gevoel bij. Helaas had de monteur geen zin om de Siemens Wifi adapter te installeren en moest ik het met de oude doen, die op een lagere beveiliging actief is. Wel blijkt dat KPN zelf totaal geen vertrouwen heeft in het kleinood gemaakt door Siemens, “Nee meneer, we weten het het is een probleem opzich”.
Nou eigenlijk na een dag begon de ellende al, ik had een extra nummer aangevraagd, maar dit nummer werd ook geactiveerd als het hoofdnummer werd gebeld en het regelmatig buitenwerking zijn van dit nummer. Direct gemeld, dan gaan ze dus een zogenaamd ticket aanmaken en mag je hopen dat ze binnen 2 dagen terug bellen. Bij deze melding had ik waarschijnlijk geluk en werd dus binnen 2 dagen gebeld, na een aantal pogingen werd er gezegd dat het aan een automatisch proces lag en dat deze handmatig in werking werd gesteld. Maar dit kan wel 5-6 dagen duren.
Na een aantal dagen weer een melding gegeven te hebben dat er nog steeds niet vlekkeloos werkt, kreeg ik het idee dat er zowaar fysiek wat aangedaan werd. Na een uur of drie met een medewerker aan de telefoon gehangen te hebben werkte het eerste nummer onafhankelijk van het tweede. Nou dat was de inzet, dus na een periode van een week een 100% score.
Maar wat schetste mijn verbazing de dag erop, zo’n 12 uur later, weer exact hetzelfde probleem. Daarnaast kwam mij ook ter ore dat regelmatig mensen boodschappen achterlieten op de ingestelde voicemail. Helaas kan ik deze meldingen niet afluisteren en levert dus een extra probleem op. Kan de voicemail niet uitzetten of wijzigen, kan dus helemaal niets.
Weer melding gedaan en ik was het zo zat dat ik er nog maar 2 meldingen extra maakte, aangezien ik het idee had dat alle meldingen in een apart systeem terechtkomen en ze daarnaast een random functie inzetten om de klachten te behandelen.
Bij 1 van deze 3 meldingen werd ik aangenaam verast door een uiterst vriendelijk en behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Deze zeldzaam uitgevoerde KPN medewerker, vond het vervelend en gaf mij het gratis nummer(0800-0407), zodat ik niet meer het betaal nummer zou moeten bellen. Daarnaast wilde hij wel een klacht voor me indienen bij de klantenservice. Ik was uiterst content met deze manier van behandeling die de KPN over het algemeen vreemd is.
Gister werd ik voor 1 van de meldingen teruggebeld en zou alles weer moeten werken. Maar schijn bedriegt zoals een ieder weet, vandaag 6 januari nog steeds hetzelfde probleem met voicemail en tweede nummer.
Vandaag weer contact met medewerker van KPN, hij heeft de fout gevonden zegt ie.
Ik hoop niet dat u als lezer het vervelend vindt als ik zeg: “Eerst zien dan geloven”.
Tevens wil ik nog een alinea wijden aan de klantenservice van de KPN, ik moet een beetje lachen als ik dit zo achter elkaar schrijf. Ik vind het raar om het klantenservice te noemen, maar ja daar doen we niets aan. Heb via mail en telefoon meerdere malen een beroep op deze service gedaan, maar ben erg benieuwd of deze daadwerkelijk bestaat. Volgens mij is het bij KPN een fictieve afdeling. Ben namelijk erg benieuwd wat ze gaan doen aan de dag dat ik vrij heb genomen en de kosten van het bellen naar een betaald service nummer, want toen ik het gratis nummer kreeg had ik toch zeker 180 minuten met het 0900 nummer gebeld.
ADVIES:
Mocht het nog niet duidelijk zijn, kies niet voor Internetplusbellen, want het is echt waar Internetsomsbellen. Ze hebben het gewoon nog niet op een rijtje. Je koopt toch ook geen koffiezetapparaat die af en toe koffie zet.
Wilt u toch van deze halve dienst gebruik maken, verifieer alles en misschien wel dubbel.
Maak gebruik van 0800-0407 keuze nummer 4, dit scheelt weer 10ct per minuut.
Internetplusbellen aangevraagd, netjes pakket gekregen. Tot zover ging alles goed, perfect eigenlijk!
Maar toen kreeg ik persoonlijk te maken met levende wezens en wat voor.
Eerst afspraak gemaakt met KPN voor een monteur, want ik zou het zelf niet kunnen ?!?. Vrij genomen voor deze genie en wat blijkt, aan het einde van de dag dat de beste man zou komen, na een telefoontje te hebben gewaagd: "ik zie het meneer begrijp het ook niet staat wel in me systeem, ik zal u even doorverbinden". Ik wordt doorverbonden naar een andere medewerker(met waarschijnlijk ook een ander systeem), "nee hoor meneer hier staat niets, nee ik weet het ook niet, nee sorry". Nou ja, bij zoveel onwetendheid kun je er dus ook niet verder op ingaan en laat staan de gederfde inkomsten(hele dag vrij) verhalen op KPN.
Nieuwe afspraak gemaakt met een monteur, deze afspraak stond op 19 december en zowaar hij kwam, het stond waarschijnlijk goed in alle tien de systemen waar KPN mee werkt.
Het aansluiten van internetplusbellen is dus exact hetzelfde als de vorige systemen waar geen monteur voor nodig was. Alles aangesloten ging redelijk prima, had er toen nog wel een goed gevoel bij. Helaas had de monteur geen zin om de Siemens Wifi adapter te installeren en moest ik het met de oude doen, die op een lagere beveiliging actief is. Wel blijkt dat KPN zelf totaal geen vertrouwen heeft in het kleinood gemaakt door Siemens, “Nee meneer, we weten het het is een probleem opzich”.
Nou eigenlijk na een dag begon de ellende al, ik had een extra nummer aangevraagd, maar dit nummer werd ook geactiveerd als het hoofdnummer werd gebeld en het regelmatig buitenwerking zijn van dit nummer. Direct gemeld, dan gaan ze dus een zogenaamd ticket aanmaken en mag je hopen dat ze binnen 2 dagen terug bellen. Bij deze melding had ik waarschijnlijk geluk en werd dus binnen 2 dagen gebeld, na een aantal pogingen werd er gezegd dat het aan een automatisch proces lag en dat deze handmatig in werking werd gesteld. Maar dit kan wel 5-6 dagen duren.
Na een aantal dagen weer een melding gegeven te hebben dat er nog steeds niet vlekkeloos werkt, kreeg ik het idee dat er zowaar fysiek wat aangedaan werd. Na een uur of drie met een medewerker aan de telefoon gehangen te hebben werkte het eerste nummer onafhankelijk van het tweede. Nou dat was de inzet, dus na een periode van een week een 100% score.
Maar wat schetste mijn verbazing de dag erop, zo’n 12 uur later, weer exact hetzelfde probleem. Daarnaast kwam mij ook ter ore dat regelmatig mensen boodschappen achterlieten op de ingestelde voicemail. Helaas kan ik deze meldingen niet afluisteren en levert dus een extra probleem op. Kan de voicemail niet uitzetten of wijzigen, kan dus helemaal niets.
Weer melding gedaan en ik was het zo zat dat ik er nog maar 2 meldingen extra maakte, aangezien ik het idee had dat alle meldingen in een apart systeem terechtkomen en ze daarnaast een random functie inzetten om de klachten te behandelen.
Bij 1 van deze 3 meldingen werd ik aangenaam verast door een uiterst vriendelijk en behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Deze zeldzaam uitgevoerde KPN medewerker, vond het vervelend en gaf mij het gratis nummer(0800-0407), zodat ik niet meer het betaal nummer zou moeten bellen. Daarnaast wilde hij wel een klacht voor me indienen bij de klantenservice. Ik was uiterst content met deze manier van behandeling die de KPN over het algemeen vreemd is.
Gister werd ik voor 1 van de meldingen teruggebeld en zou alles weer moeten werken. Maar schijn bedriegt zoals een ieder weet, vandaag 6 januari nog steeds hetzelfde probleem met voicemail en tweede nummer.
Vandaag weer contact met medewerker van KPN, hij heeft de fout gevonden zegt ie.
Ik hoop niet dat u als lezer het vervelend vindt als ik zeg: “Eerst zien dan geloven”.
Tevens wil ik nog een alinea wijden aan de klantenservice van de KPN, ik moet een beetje lachen als ik dit zo achter elkaar schrijf. Ik vind het raar om het klantenservice te noemen, maar ja daar doen we niets aan. Heb via mail en telefoon meerdere malen een beroep op deze service gedaan, maar ben erg benieuwd of deze daadwerkelijk bestaat. Volgens mij is het bij KPN een fictieve afdeling. Ben namelijk erg benieuwd wat ze gaan doen aan de dag dat ik vrij heb genomen en de kosten van het bellen naar een betaald service nummer, want toen ik het gratis nummer kreeg had ik toch zeker 180 minuten met het 0900 nummer gebeld.
ADVIES:
Mocht het nog niet duidelijk zijn, kies niet voor Internetplusbellen, want het is echt waar Internetsomsbellen. Ze hebben het gewoon nog niet op een rijtje. Je koopt toch ook geen koffiezetapparaat die af en toe koffie zet.
Wilt u toch van deze halve dienst gebruik maken, verifieer alles en misschien wel dubbel.
Maak gebruik van 0800-0407 keuze nummer 4, dit scheelt weer 10ct per minuut.
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55
Re: KPN internetplusbellen
Ik heb al vanaf Juli InternetPlusBellen en afgezien van de eerste week (ik kon niet naar ander InternetPlusBellen abonnees bellen) heb ik geen problemen gehad. Wel heb ik een brief gehad van de KPN dat het product nog niet was zoals het moest zijn en dat ik tot nader order (dit bleek half november te zijn) geen abonnements- en gesprekskosten hoefde te betalen. Daarnaast werd er EUR 50,= overgemaakt ter compensatie van het ongemak.
Dit staat haaks op het hierboven geschreven verhaal (niet dat ik twijfel aan de waarheid hiervan). Ik vraag me af hoe dit kan, waarom heeft de ene geen problemen met zowel verbinding, bellen als service en de ander wel.
Dit staat haaks op het hierboven geschreven verhaal (niet dat ik twijfel aan de waarheid hiervan). Ik vraag me af hoe dit kan, waarom heeft de ene geen problemen met zowel verbinding, bellen als service en de ander wel.
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55
Re: KPN internetplusbellen
Ik heb al vanaf Juli InternetPlusBellen en afgezien van de eerste week (ik kon niet naar ander InternetPlusBellen abonnees bellen) heb ik geen problemen gehad. Wel heb ik een brief gehad van de KPN dat het product nog niet was zoals het moest zijn en dat ik tot nader order (dit bleek half november te zijn) geen abonnements- en gesprekskosten hoefde te betalen. Daarnaast werd er EUR 50,= overgemaakt ter compensatie van het ongemak.
Dit staat haaks op het hierboven geschreven verhaal (niet dat ik twijfel aan de waarheid hiervan). Ik vraag me af hoe dit kan, waarom heeft de ene geen problemen met zowel verbinding, bellen als service en de ander wel.
Dit staat haaks op het hierboven geschreven verhaal (niet dat ik twijfel aan de waarheid hiervan). Ik vraag me af hoe dit kan, waarom heeft de ene geen problemen met zowel verbinding, bellen als service en de ander wel.
Re: KPN internetplusbellen
//Vervolg//
Ik heb zoals hier boven geschreven, gister contact gehad met KPN. Deze medewerker was uiterst verdienstelijk en heeft zicht de gehele ochtend met het probleem bezig gehouden. Heeft alle instellingen goed gezet en heeft me echt geholpen.
Ben erg blij dat het toch nog gelukt is. Maar het blijft vervelend dat ik een redelijke tijd bezig ben geweest met het bellen en bellen en bellen.
En tevens hoop ik ook nog wat van de klantenservice te horen, ook dit zal ik even melden.
Ik heb zoals hier boven geschreven, gister contact gehad met KPN. Deze medewerker was uiterst verdienstelijk en heeft zicht de gehele ochtend met het probleem bezig gehouden. Heeft alle instellingen goed gezet en heeft me echt geholpen.
Ben erg blij dat het toch nog gelukt is. Maar het blijft vervelend dat ik een redelijke tijd bezig ben geweest met het bellen en bellen en bellen.
En tevens hoop ik ook nog wat van de klantenservice te horen, ook dit zal ik even melden.
Re: KPN internetplusbellen
KPN heeft nu weer een nieuw verhaal:
Volgens KPN staat het ADSL signaal nog steeds gewoon op m'n koperdraadje. Uiteindelijk zei de KPN medewerker aan de telefoon dat het waarschijnlijk lag aan het feit dat ik een normaal telefoondraadje gebruik voor mijn ADSL (dat doe ik al jaren zo), maar dat dat na de netwerkupgrade niet meer voldoende is. Je hebt hiervoor een 'twisted' telefoondraadje nodig dat wel overweg kan met het geupgrade signaal. KPN zou deze opsturen en ik verwacht hem vanavond op de deurmat te vinden.
Al met al vind ik het een nogal vreemd verhaal van KPN en het voelt alsof ze me gewoon aan het belazeren zijn. Weet iemand hier soms wat meer van?
Volgens KPN staat het ADSL signaal nog steeds gewoon op m'n koperdraadje. Uiteindelijk zei de KPN medewerker aan de telefoon dat het waarschijnlijk lag aan het feit dat ik een normaal telefoondraadje gebruik voor mijn ADSL (dat doe ik al jaren zo), maar dat dat na de netwerkupgrade niet meer voldoende is. Je hebt hiervoor een 'twisted' telefoondraadje nodig dat wel overweg kan met het geupgrade signaal. KPN zou deze opsturen en ik verwacht hem vanavond op de deurmat te vinden.
Al met al vind ik het een nogal vreemd verhaal van KPN en het voelt alsof ze me gewoon aan het belazeren zijn. Weet iemand hier soms wat meer van?
Re: KPN internetplusbellen
Het verhaal van kpn klopt, adsl signaal kan soms slecht tegen slechte telefoonkabels. Hoe korter je die houdt, hoe beter. En met het verhogen van de snelheid wordt aan alle onderdelen van de verbinding hogere eisen gesteld.
Je wordt dus zeker niet opgelicht, wat zou het voordeel van kpn zijn om jou een ander kabeltje te sturen en niet het probleem op te lossen? De ISP is ook gebaat bij een oplossing van het probleem, want klanten die storingen blijven melden kosten geld .
Je wordt dus zeker niet opgelicht, wat zou het voordeel van kpn zijn om jou een ander kabeltje te sturen en niet het probleem op te lossen? De ISP is ook gebaat bij een oplossing van het probleem, want klanten die storingen blijven melden kosten geld .
Re: KPN internetplusbellen
Ik heb het al geprobeerd met een kabeltje van 1 meter, zonder resultaat. Maar ik hoop dat ik vanavond het nieuwe KPN kabeltje heb. Ik ben al 1,5 week aan het bellen en mailen met KPN en iedere keer wordt er iets beloofd en getest, maar er wordt nog niks opgelost. Het beloofde kabeltje zou bijvoorbeeld ook zaterdag bezorgd worden, volgens KPN...
Het verhaal van het nieuwe kabeltje klinkt ook wel plausibel, maar ik heb nu al zo veel verschillende "oplossingen" gekregen van KPN waar ik niks verder mee kom dat het er op begint te lijken dat KPN niet de intentie heeft om mijn probleem op te lossen.
Het verhaal van het nieuwe kabeltje klinkt ook wel plausibel, maar ik heb nu al zo veel verschillende "oplossingen" gekregen van KPN waar ik niks verder mee kom dat het er op begint te lijken dat KPN niet de intentie heeft om mijn probleem op te lossen.
Re: KPN internetplusbellen
Als kpn dat probleem in een keer kon oplossen, dan deden ze dat wel. Er kan vanalles aan de hand zijn, en je kan dit alleen oplossen door stap voor stap vanalles uit te sluiten. Heel erg vervelend, wellicht kan op jouw locatie die hogere snelheid wel uberhaupt niet gehaald worden en is de uiteindelijk oplossing het weer terugzetten van de snelheid, maar dat weet je nooit zeker vantevoren.
Re: KPN internetplusbellen
Nou, bravo, ze hebben het gevonden. Vrijdag heb ik anderhalf uur met KPN aan de telefoongehangen met een medewerker die mij verzekerde dat er WEL een ADSL signaal op mijn lijn stond. Gisteren kwam de medewerker er reeds na 45 minuten al achter dat er GEEN signaal opstaat.
diepe, DIEPE zucht...
diepe, DIEPE zucht...
Re: KPN internetplusbellen
Vraagje voor Ignite;
Voor zover ik weet kon je in juni slechts deelnemen aan internetplusbellen op uitnodiging omdat het nog in een experimentele fase was, hoe kon jij het dan bestellen?
Na 1 dag heb je de bestelling geannuleerd !!??
Hoe heb je dat gedaan?
Tot slot even voor de duidelijkheid; jouw probleem gaat eigenlijk niet over internetplusbellen zoals de titel suggereert maar over de probleemafwikkeling van KPN.
Mee eens?
Voor zover ik weet kon je in juni slechts deelnemen aan internetplusbellen op uitnodiging omdat het nog in een experimentele fase was, hoe kon jij het dan bestellen?
Na 1 dag heb je de bestelling geannuleerd !!??
Hoe heb je dat gedaan?
Tot slot even voor de duidelijkheid; jouw probleem gaat eigenlijk niet over internetplusbellen zoals de titel suggereert maar over de probleemafwikkeling van KPN.
Mee eens?
Re: KPN internetplusbellen
Ik heb ook zo'n uitnodiging gekregen, maar een dag nadat ik op 'bestellen' had geklikt kreeg ik spijt van mijn bestellen en heb ik hem weer geannuleerd.
Je hebt gelijk wat betreft de titel van deze thread.
Je hebt gelijk wat betreft de titel van deze thread.
Re: KPN internetplusbellen
Ik heb sinds 2 maanden internetpusbellen van KPN.
Hele fijne monteur en het werkt allemaal prima. Precies zo als ik het gewend ben van de KPN. Echter wil ik wel een kleine kantekening plaatsen. Toen ik de afspraak maakte voor de monteur zou iemand dit van de KPN aan de andere kant van lijn voor mij in plannen en zou ik per post een bevestiging ontvangen. Ik kreeg dit niet en bij het opnieuw bellen bleek dat er geen afspraak stond ingepland. Mijn advies: noteer de naam van de desbetreffende medewerker. Internetpusbellen van de KPN werkt perfect en is snel en voordelig.
Hele fijne monteur en het werkt allemaal prima. Precies zo als ik het gewend ben van de KPN. Echter wil ik wel een kleine kantekening plaatsen. Toen ik de afspraak maakte voor de monteur zou iemand dit van de KPN aan de andere kant van lijn voor mij in plannen en zou ik per post een bevestiging ontvangen. Ik kreeg dit niet en bij het opnieuw bellen bleek dat er geen afspraak stond ingepland. Mijn advies: noteer de naam van de desbetreffende medewerker. Internetpusbellen van de KPN werkt perfect en is snel en voordelig.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 jan 2006 19:25
Re: KPN internetplusbellen
Waarom gebruik je VoIP (bv Skype) niet is veel voordeliger en veel gemakkelijker. Is ook internet bellen, je hebt KPN niet mer nodig
Re: KPN internetplusbellen
Bedankt voor de tip.
Ik heb ook internetplusbellen besteld en moet nog een afspraak maken.
Hopelijk gaat alles in één keer goed want als er problemen komen ben je het bokje als de posts van ignite zo lees.
Als ik de andere topics over internetplusbellen doorlees lijkt het wel ok.
Nog meer tips c.q. ervaringen?
Ik heb ook internetplusbellen besteld en moet nog een afspraak maken.
Hopelijk gaat alles in één keer goed want als er problemen komen ben je het bokje als de posts van ignite zo lees.
Als ik de andere topics over internetplusbellen doorlees lijkt het wel ok.
Nog meer tips c.q. ervaringen?
Re: KPN internetplusbellen
Charley, volgens mijn info moet je om met te skype te bellen de computer aan hebben staan.
En om nou dag en nacht die machine te laten draaien lijkt mij overdreven.
En om nou dag en nacht die machine te laten draaien lijkt mij overdreven.