LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sinds 10 dagen zonder warmwater

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Tikra

Sinds 10 dagen zonder warmwater

Ongelezen bericht door Tikra »

Hallo,

wij hebben een Boiler gehuurd via Energielease een dochter van ENECO. Nu is de boiler sinds dagen defect. (precies 8 dagen inmiddels, en wij hebben een kind van 2 jaar. Wij moeten zelfs water op het gasfornuis koken om warmwater te krijgen want de boiler is in ons huis de enige warmawatervoorziening (huis van 1900)) en de 24 uur service is ver gezocht.
Ook wil Energielease alleen maar "dag afspraken" maken dus iemand moet thuis zijn van 8:00 tot 17:00 is dat toegestaan?
An welke kommissie kan ik een klacht sturen?
De huurkosten voor de periode (ook zijn het mar centen) kan ik die invorderen?
Kan ik ook een toestel huren bij een bedrijf dat geen dachteronderneming is van ENECO of moet ik de leverancier van gas en stroom wisselen om van het **** bedrijf Tempus Energielease af te kunnen komen?

Graag ondersteuning - voorla m.b.t. hoe dien ik op een goedmanier een klacht in en vooral bij wie .....

met vriendelijke groet

een behoorlijk gefrustreerde klant van eneco, die vor zijn kind op gasfornuis water moet verhitten om het bad te kunnen vullen...

mavk

Re: Sinds 10 dagen zonder warmwater

Ongelezen bericht door mavk »

Ook ik huur een boiler van Energielease. Enige tijd geleden lekte de boiler. Heb toen gebeld met Energielease. Die zelfde dag kwam er iemand kijken. Hij trok de stekker uit het stopcontact omdat hij inderdaad lek was. Hij zei: over vier dagen krijgt u een nieuwe boiler, intussen heeft u geen warm water. Ik heb gezegd dat ik dit niet accepteerde en naar de consumentenbond zou stappen. Hij ging toen bellen en wat schetst mijn verbazin. De volgende dag kreeg ik om 08.00 uur 's morgens een nieuwe boiler. Dreigen is niet mijn favoriete bezigheid maar het werkt toch wel. En ik ben maar een vrouw alleen met 2 kinderen.
Sterkte met jullie boiler.
Maureen.

GG

Ongelezen bericht door GG »

Huur al jaren bij EnergieLease, nooit problemen en altijd vlot geholpen.
vorig jaar zelfs op 2e kerstdag direct een nieuw toestel gekregen.
Volgens mij heb je gewoon pech en moet je ze even bellen zodat het geregeld wordt.

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

@ Tikra,

Omdat Energielease nu onderdeel is van Tempus neem ik aan dat de servicecontracten van de laatste hier van toepassing zijn.
In dit servicecontract staat met zoveel woorden het volgende:
Art.8: Indien de storing een spoedeisend karakter heeft (lijkt me bij u het geval!) dient opdrachtnemer (Tempus dus) de opdrachtgever binnen 24 uur te bezoeken.
Art.10: Volgens dit artikel kunt u Tempus op dit moment al rechtswege in verzuim stellen. Als direkt gevolg kunt u de overeenkomst opschorten of zelfs meteen als ontbonden laten beschouwen, zonder dat Tempus enige aanspraak kan maken op schadevergoeding.

Dit laatste dient u uiteraard schriftelijk (aangetekend!) te doen.

Succes ermee!

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

Graag gedaan hoor! :(
En laat nog eens weten hoe het afloopt!

Gesloten