LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Machtiging ingetrokken en toch geld innen van je rekening?

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
mystery_girl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Machtiging ingetrokken en toch geld innen van je rekening?

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Ik heb hier op het forum zoveel berichten gelezen over de Saatsloterij en de Postcode loterij over het blijven incasseren van geld van bankrekeningen terwijl de machtiging om dit te doen is ingetrokken.
Ik lees dat dit bij sommige mensen dit wel maanden aanhoudt.
Hoe is zoiets mogelijk??
Dit mag toch zomaar niet??
Daar moet toch iets aangedaan worden?
Dit is pure diefstal. En als ik dan lees dat banken deze oplichters nog beschermen ook waar gaat dit dan heen??
Als deze instellingen dus maar doorgaan met geld van je rekening af te schrijven moet je dit maar accepteren???
Waar kun je met je klacht hierover naar toe?
Dit is gewoon diefstal. Dat moet gestraft worden toch?

Zou Radar dit niet eens kunnen aankaarten in een uitzending?

Lalalala
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2006 00:12

Re: Machtiging ingetrokken en toch geld innen van je rekening?

Ongelezen bericht door Lalalala »

Even een kleine opmerking: banken beschermen de loterijen niet, ze mogen hier helaas niets aan doen. Het ist zo dat als er van een rekening een bedrag wordt afgeschreven via een machtiging, de bank dit in veel gevallen mag terugboeken ofwel storneren. In het verleden mocht een bank dit ook doen voor incasso's van loterijen. Helaas zijn hier van de kant van de loterijen een aantal rechtzaen over geweest, waardoor zij nu een machtigingsvorm hebben die niet teruggeboekt mag worden. Banken mogen hierdoor helaas niets doen. [/quote]

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Machtiging ingetrokken en toch geld innen van je rekening?

Ongelezen bericht door ronald g »

Rode kaart die bij de machtiging zat opsturen daar kun je de boel mee stoppen. Maar die gaat met de vuilnis mee zit er maar een ding op de lotetij bellen en er een warm oor van krijgen, dan kan het nog wel eens gebeuren dat je post krijgt moet wel goed nageplozen worden daar zit de machtigings kaart nog wel eens bij inclusief de rode.

mystery_girl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Re: Machtiging ingetrokken en toch geld innen van je rekening?

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Dat de Banken dit niet meer kunnen terugboeken geeft de Loterijen wel een machtspositie.

Ik las ergens hier een bericht van iemand die had opgezegd en toen werd er gereageerd door de Staatsloterij met het afboeken van 2 loten waarvoor helemaal geen machtiging was afgegeven. Dit werd zomaar afgeboekt. Pure diefstal.

Mijn vraag is dan ook: Waar kun je dan heen met je klacht als er zomaar geld wordt afgeboekt van je bankrekening waarvoor je niet een machtiging hebt afgegeven of hebt ingetrokken??????

Wat als de Staatsloterij na opzegging nog altijd je gegevens in hun bestand hebben en ze besluiten om zomaar weer geld van je rekening te boeken? Dit is ook al bij iemand gebeurd.

Wat kan je hierdan tegen doen????

Ook stelen ze geld van je door je onnodig heel lang in de wacht te laten staan als je belt met hun klantenservice.

Diefstal en oplichterij is verboden bij de wet en geldt dus ook voor de loterijen die doorgaan met geld innen van je rekening waarvoor je geen opdracht hebt gegeven!!!!!

Ik vind dat hier maar eens aandacht aan moet worden besteed!!!!!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Machtiging ingetrokken en toch geld innen van je rekening?

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik las wel bij de voorwaarden van de staatsloterij dat iedereen een terugboekings recht heeft.

mystery_girl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Re: Machtiging ingetrokken en toch geld innen van je rekening?

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Lijkt me niet meer dan normaail dat je recht hebt op terugboeking... Maar... dat doen ze dus niet want ze blijven rustig loten sturen!!!!

Bij iemand is dit al 3 maanden zo...

Dit kan toch niet???

Er worden daar veel fouten gemaakt!!!!

huisbite
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2005 11:16

Re: Machtiging ingetrokken en toch geld innen van je rekening?

Ongelezen bericht door huisbite »

hallo mensen,

ik zou ook zeggen rode kaart ingestuurd , niet meer mogen incasseren.
Maar als dit toch het geval is , aan de bel trekken en wel aan de grote.
Of anders bellen met je rechtsbijstandverzekering als je die hebt , je betaalt voor hun steun . En daar moet je om vragen.. wedden dat het lukt.
Succes.

Arjan van Leent
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2005 13:00

Re: Machtiging ingetrokken en toch geld innen van je rekening?

Ongelezen bericht door Arjan van Leent »

In het verleden mocht een bank dit ook doen voor incasso's van loterijen. Helaas zijn hier van de kant van de loterijen een aantal rechtzaen over geweest, waardoor zij nu een machtigingsvorm hebben die niet teruggeboekt mag worden. Banken mogen hierdoor helaas niets doen.
Is weer terug gedraaid je mag het binnen 5 werkdagen terug laten boeken.

kakkerlak
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2004 19:53

Re: Machtiging ingetrokken en toch geld innen van je rekening?

Ongelezen bericht door kakkerlak »

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail, we hebben hem in goede orde ontvangen.
U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie van ons.

Op deze bevestigingsmail kunt u helaas geen antwoord versturen. Indien u wenst te reageren of vragen heeft zijn wij te bereiken via het e-mailadres:
[email protected]

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Staatsloterij


Deze mail ontvang ik elke dag,het is een auto reply van de staats.de mail die ik stuurde vroeg ik om opzegging van de staats.deze mail krijg je dan terug...al weken. :roll: :lol: :lol:

Gesloten