LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcode Loterij Jackpot

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
jvr
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 dec 2005 11:56

Postcode Loterij Jackpot

Ongelezen bericht door jvr »

Ik lees vandaag in de krant een advertentie van de Postcodeloterij. In deze advertentie staan alle winnende postcodes. Wat mij nu ook weer is opgevallen, dat de Postcode Jackpot (7 miljoen) weer eens is gevallen op een niet verkocht lot. Er staat wel een postcode bij. Op deze manier maken ze mensen gek, die wel of geen lot hebben met de postcode van het niet verkochte lot. Het zou eerlijker zijn om te vermelden, dat de jackpot niet is gevallen. Wel typisch dat de jackpot vaak op een niet verkocht lot valt.

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: Postcode Loterij Jackpot

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

Er zijn 500 loten beschikbaar per postcode. Dan is het niet zo raar dat de jackpot meestal valt op een onverkocht lot. Dat ze vermelden op welk niet verkochte lot de jackpot is gevallen lijkt me een normale gang van zaken zoals ook bij andere loterijen. Alleen bij de Postcodeloterij is het dan extra speciaal op een hele negatieve manier zoals met bijna alles in die loterij. De oprichters van de Postcodeloterij zijn 80 miljoen euro rijker geworden van ons geld in feite die ze beter aan de goede doelen hadden kunnen besteden maar een goed doel is een heel rekbaar begrip bij de Postcodeloterij. Ik hoor van veel mensen dat ze allang hun ene lot hadden opgezegd als de constructie van de Postcodeloterij niet zo duivels was. Terwijl iedereen eigenlijk weet dat de kans om een hoge prijs mis te lopen superklein is. Enkele eurootjes winnen per jaar is tenslotte al moeilijk genoeg bij de Postcodeloterij.

bert407
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:51

Re: Postcode Loterij Jackpot

Ongelezen bericht door bert407 »

:shock:
Hai allemaal,

Afgelopen maand is er een prijs gevallen op onze nieuwe postcode van onze nieuwe nieuwbouwwoning. Ehhh helaas deze woning bestaat nog niet . Ja wel allemaal op papier maar wat er staat zijn betonnen funderingen. Hihihih het huis staat nog eens niet op onze naam wegens omstandigheden. Wat doen ze dan met deze prijs. Daar ben ik wel heeellll nieuwsgierig naar!!!

Groetjes iemand die pech heeft :lol:

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: Postcode Loterij Jackpot

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

Als op een postcode een prijs is gevallen dan telt dat gewoon mee of er een huis staat of niet. De Postcode Jackpot is een keer gevallen op een postcode van louter postbussen.
Maar gek genoeg was de Postcodeloterij niet in staat om de winnaars te "verrassen".

mgerben
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2006 17:01

Re: Postcode Loterij Jackpot

Ongelezen bericht door mgerben »

Ja, en wat is nu precies het probleem?

De Jackpot is een deel van het prijzengeld dat in een pot kan worden gestort voor de volgende keer.

Als de Jackpot elke keer valt heet het gewoon 'prijs'.

Hij wordt dus gewoon uitgekeerd, als hij valt. Anders wordt-ie hoger voor de volgende keer.

Gesloten