LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung breedbeeld tv kapot??
Samsung breedbeeld tv kapot??
hoi allen,
ongeveer 2 jaar geleden heb ik bij It's een Samsung tv gekocht van ongeveer 700/800 euro. Dit met de veronderstelling dat ik er lekker lang mee kon doen.
Nou.. niet dus. Een maand geleden gingen de kleuren vreemd doen, en enkele weken geleden is het zo erg geworden dat hij een heel rood/paarsig beeld geeft. Instellen heeft geen zin. Er is gewoon iets mis met de beeldbuis.
Maar Samsung geeft maar 1 jaar garantie. En de winkel ook.
Nu vertelde mijn buurman dat een tv een levensverwachting heeft van 5 jaar en dat de winkel daar ook aan zou moeten voldoen. Dus in andere woorden, de winkel zou mij 5 jaar garantie moeten geven.
Uiteraard verteld It's mij dat dit niet het geval is.\
Valt hier nog iets aan te doen of kan ik het er beter bij laten zitten.??
ongeveer 2 jaar geleden heb ik bij It's een Samsung tv gekocht van ongeveer 700/800 euro. Dit met de veronderstelling dat ik er lekker lang mee kon doen.
Nou.. niet dus. Een maand geleden gingen de kleuren vreemd doen, en enkele weken geleden is het zo erg geworden dat hij een heel rood/paarsig beeld geeft. Instellen heeft geen zin. Er is gewoon iets mis met de beeldbuis.
Maar Samsung geeft maar 1 jaar garantie. En de winkel ook.
Nu vertelde mijn buurman dat een tv een levensverwachting heeft van 5 jaar en dat de winkel daar ook aan zou moeten voldoen. Dus in andere woorden, de winkel zou mij 5 jaar garantie moeten geven.
Uiteraard verteld It's mij dat dit niet het geval is.\
Valt hier nog iets aan te doen of kan ik het er beter bij laten zitten.??
Re: Samsung breedbeeld tv kapot??
Kijk eens onder vraag en antwoord, daar staat jouw vraag beantwoord onder het kopje Garantie
-
Je hebt 2 jaar plezier gehad van de TV, dus een deel van de reparatiekosten zullen voor jouw rekening zijn. Dit is conform consumentenrecht. Van een A-merk TV (wat Samsung qua beeldbuizen absoluut niet is trouwens, gaan erg vaak kapot) mag je inderdaad verwachten dat hij 8 jaar meegaat, maar dat geldt eigenlijk alleen voor Philips.
Je zult dus wel kosten hebben, omdat je een deel van de reparatie zelf moet betalen.
Als je van iedere TV een gratis reparatie kan afdwingen na 5 jaar, zou natuurlijk het einde zoek zijn, wat voor nut heeft het dan nog om een technisch hoogwaardige TV te kopen (afgezien van beeldkwaliteit en mogelijkheden).
Je zult dus wel kosten hebben, omdat je een deel van de reparatie zelf moet betalen.
Als je van iedere TV een gratis reparatie kan afdwingen na 5 jaar, zou natuurlijk het einde zoek zijn, wat voor nut heeft het dan nog om een technisch hoogwaardige TV te kopen (afgezien van beeldkwaliteit en mogelijkheden).
Toch vind ik dit discutabel capitain.
Laat dan de fabrikanten in hun gebruikershandleiding de text vermelden.Mogelijk gaat uw toestel binnen de wettelijk vastgelegde levensduur defekt en zult u zelf voor de kosten moeten opdraaien.
Tim
Laat dan de fabrikanten in hun gebruikershandleiding de text vermelden.Mogelijk gaat uw toestel binnen de wettelijk vastgelegde levensduur defekt en zult u zelf voor de kosten moeten opdraaien.
Tim
Er is bij de wet vastgelegd dat een een duurzame aanschaf zoals een televisie een bepaalde levensduur heeft. Dat is duidelijk kijk maar na.
Komt nu de prijs kwaliteits verhouding in het geding wordt het anders. Er wordt een percentage toe gepast op deze regels en een Samsung die de meer dan drie jaar haalt zonder mankementen heb ik nog nooit meegemaakt.
tv monteur Ronald.
Komt nu de prijs kwaliteits verhouding in het geding wordt het anders. Er wordt een percentage toe gepast op deze regels en een Samsung die de meer dan drie jaar haalt zonder mankementen heb ik nog nooit meegemaakt.
tv monteur Ronald.
Ter aanvulling als ik een product verkoop begint mijn gebruiks aanwijzing ook met bedankt voor de aanschaf u bent de bezitter van een hoogwaardig product waar u vele let wel vele jaren plezier van zult hebben maar wat is vele meer dan 1 uiteraard maar 2 jaar valt al onder vele.
-
Wel heel pessimistisch is dat, maar niet geheel onwaar. Samsung heeft vele jaren beeldbuis-TV's gemaakt van abominabel slechte kwaliteit. Philips had net zo'n reeks eind jaren '90, en Thomson 2-3 geleden ook (die dingen komen nu bijna dagelijks ter reparatie terug in de winkel).
-
Er wordt wel heel erg snel geconcludeerd dat de beeldbuis de oorzaak is. Dit hoeft natuurlijk niet, een defekte kleur eindtrap kan hetzelfde verschijnsel geven.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
-
Je moet eigenlijk blij zijn dat een Samsung zolang blijft spelen.
Ik heb regelmatig Samsung verkocht maar ze blijven defekt gaan.
Frank
Ik heb regelmatig Samsung verkocht maar ze blijven defekt gaan.
Frank