LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reader's Digest kaart oplichting??

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
stephansteef
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2005 16:29

Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door stephansteef »

Via de post heb ik een ansichtkaart ontvangen met een volkswagen boren erop en de tekst “Let op Stephan U maakt kans op 100.000 euro en deze gloednieuwe Volkwagen Bora kan op weg zijn naar (mijn adres)”



Op de achterkant van de kaart heb ik een sticker weg moeten trekken waarna mijn persoonlijke code zichtbaar werd. Met deze code moet ik bellen naar 0800 – 0048. Om dit lot te activeren.



De kaart is afkomstig van Readers Digest, Hogemhilweg 17 11001 CB in Amsterdam.



Is dit oplichting of niet??

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door stekel »

bij deze firma is het nooit oplichting! als je belt dan krijg je dat wachtkamer boekje HET BESTE. en kijk uit, teken niks hoor!

stephansteef
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2005 16:29

Re: Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door stephansteef »

heb je gebeld dan (ik denk ik doe het maar niet voordat ik ineens voor een paar euro per min aan de telefoon hang.)

Maar jij zegt dus dat ik gerust op kan bellen en "mijn persoonlijke code" daar door kan geven. Niet dat ik met die persoonlijke code ineens iets activeer waarvoor ik moet betalen ofzo...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat nou, Readers Digest geen oplichting?

Aankonigingen als die op die ansichtkaart zijn altijd oplichting. Het valt onder de noemer sweepstakes, ofwel prijsvragen die geen prijsvragen zijn, maar slechts een oproep om je lid te maken van een duur boekje.

Peru

Re: Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door Peru »

Niet doen. Niks activeren. Je zit er zó aan vast en het heeft een heleboel voeten in aarde om er weer van af te komen. :?

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door stekel »

wat nou, Readers Digest geen oplichting?
ik bedoelde te zeggen dat het zo slim in elkaar zit! die firma is niet te pakken op een of ander foutje.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door companancy »

oh ja ik ken dat ook heb die code ook geactiveerd maar nog nooit iets over gehoord

ik heb wel een paar keer meegespeeld gewoon om te kijken hoe dit in elkaar zit.

het lijkt net alof je god weet wat gewonnen hebt maar in werkelijkheid krijg je geen bal.
de ene keer moet je dit briefje erbij doen en die sticker daar op plakken enz enz mijn zoontje vind dat prachtig hij denkt dat we echt een kans maken en geloofd me niet dat dit allemaal trucjes zijn.
en als je dat leuke boek wilt moet je de spullen in de ja envelop doen en wil je dat niet dan in de nee envelop daar zie je al aan dat het ergens niet klopt het zou het zelfde moeten zijn maar goed we gingen gewoon door.
die heb ik dus al een paar keer gedaan maar elke keer eindig ik bij laat zeggen de een na laatste brief en daarna hoor je niks meer.
je kunt dan wel kijken of je iets gewonnen hebt via internet.
deze loterijen heten prijzenfestijnen nr 53 of 54 enz enz

ik ben eerlijk ik geloof er geen bal van dat ik ooit via deze manier iets win. vooral niet als ik elke keer maar weer de nee envelop opstuur
hmm misschien moet ik het eens proberen om de ja envelop op te sturen hahaha

:wink:

roderik1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 22:29

Re: Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door roderik1963 »

Hoi,
ik kreeg een hele andere ansichtkaart, vraag me af hoe ze aan die luchtfoto komen ervan en hoe ze weten dat ik daar dan woon ?
In elk geval niet via de telefoongids, want daar sta ik niet bij genoteerd.
maar..idd, sticker wegtrekken met een " unieke code " bellen tussen 9 uur sóchtends en 9 uur sávonds, zelfde 0800 nummer.
In het verleden ( ver verleden ) ooit een keer zo'n readers digest boekje ontvangen, was dacht ik maandelijks, idd met veel moeite kunnen beeindigen toen, maar dat was nog in mijn geboorteplaats en daar woon ik al jaren niet meer.
0800 is weliswaar gratis, voor zover je niet wordt doorgeschakeld via een of ander keuze menu, waarmee je dan alsnog per tik aan het betalen bent....
Oh..de kaart ligt inmiddels al in de prullebak :-)

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door companancy »

haha
ik heb gister ook weer een kaart gehad en nu weer een brief ik heb het nog niet open gemaakt maar zal jullie laten weten wat er instond hahaha
misschien heb ik nu wel een millioen gewonnen wie zal het zeggen hahaha
i will keep on dreaming hahha :wink: :(

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Roderik, 0800 nummers zijn altijd gratis. Het is niet mogelijk om je door te schakelen naar een ander nummer dat wel geld kost.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: Reader's Digest kaart oplichting??

Ongelezen bericht door companancy »

NOU ALS IK DE BRIEF MOET GELOVEN BEN IK ER BIJNA HIHI
GOD WEET HOEVEEL ER NOG KOMEN ZEG
IK WORD ER WEL EEN BEETJE KRIBBIG VAN HOOR!! :cry: WIN NOOIT IETS :lol: HIHI

Gesloten