LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio contra geschillencommissie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Harry B. »

Niet verschuilen achter de netbeheerder Flappie!
Dit technische gezever daar hebben jouw klanten toch helemaal niks aan?

Als je merkt dat een afrekening "uitvalt" omdat de standen niet bekend zijn, of onjuist aangeleverd, dan zou je natuurlijk ook contact met de netbeheerder kunnen opnemen om na te vragen wat de standen dan wel moeten zijn.

Wat zeg ik nou? "dan zou je contact KUNNEN opnemen"? Sorry ik bedoel natuurlijk "dan MOET je contact opnemen met de netbeheerder".

Als je dat niet doet, heb je er namelijk weer een gedupeerde klant erbij die maar eindeloos kan gaan wachten op zijn afrekening. Waarschijnlijk volgt er dan pas actie als de klant zelf maar weer eens contact opneemt om na te vragen waar zijn afrekening blijft.

De Dte heeft bepaald dat een afrekening binnen 8 weken opgemaakt dient te worden. Weet je hoevaak een energieleverancier kan bellen met de netbeheerder in 8 weken tijd?

Overal kunnen fouten gemaakt worden. En als blijkt dat de netbeheerders structureel hun zaakjes niet op orde hebben, of consequent verkeerde standen doorgeven, dan moeten ze natuurlijk daarboor aangepakt worden.
Maar als je het niet navraagt, gebeurt er zeker niks!

PS Flappie: Ik verwacht minimaal een bloemenbon als dank voor deze gratis tip! :cry:

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door karinknol »

Ik kreeg gisteren een heel naar en iritant belletje van Oxxio.
Er werd vermeld dat ik zo wieso teveel betaalde aan Essent en dat zij aan mijn gegevens die hun in het bezit hadden, konden zien, dat ik bij hun fors kon besparen. Op mijn opmerkingen dat ik hun al had uitgezocht had op internet, werd heel raar gereageerd. Volgens hun was ik een beetje dom en wist ik niet waar ik over oordeelde, ik moest op eigen ervaring afgaan, anders had ik geen recht van spreken. Dat ik tot zes keer aan toe zei, dat ik daar geen behoefte aan had, zei deze man, u weet niet wat u weggooit, ik zal u naam noteren, wij zullen u niet meer als klant aannemen, mocht u zich bedenken! Daarna, beng, de hoorn op de haak.

Nu vraag ik mij af, hoe komen deze gasten aan mijn gegevens? Mijn telefoonnr. is geheim, geef ik ook nergens op, ook niet op internet.
Wat is dit voor ziekelijk zooitje?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

OXXIO maakt gebruik van externe callcenters ("belfabrieken") om klanten te werven. De mensen die daar werken krijgen (gedeeltelijk) betaald per afgesloten contract. Dat je aangeeft geen interesse te hebben wekt agressie bij degene die je aan de lijn had. Ik heb zo'n agressieveling van OXXIO aan de deur gehad. Is in wezen hetzelfde verhaal. Met een paar buurtbewoners hebben we die onverlaten (het waren er drie) van OXXIO de straat uitgejaagd. Ga nooit met ze in discussie want dan worden ze agressief.

Hoe ze aan je nummer komen: KPN gaat niet erg fris om met je privacygevoelige gegevens. Kennelijk ook niet als je een geheim nummer hebt. Je kan een brief sturen naar KPN waarin je eist gevrijwaard te worden van "direct marketing". Idioot maar zo werkt dat.

Tik in Google maar eens

KPN direct marketing

in om meer info te vinden zoals hier:

http://www.d66.nl/news/item/Lousewies%2 ... der%20Laan%
20tegen%20ongevraagde%20Direct%20Marketing/3261?mid=

monique van der meulen
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2006 18:48

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door monique van der meulen »

Na vele brieven, mailtjes en telefoontjes kreeg ik dan vanmorgen eindelijk een brief van Oxxio in de bus YES! wonder boven wonder schreven ze dat mijn klacht behandeld was en dat zij fout waren geweest. Daarnaast zouden ze al het teveel betaalde geld crediteren en zouden ze me zonder kosten terug zetten naar mijn oude vertrouwde leveranciers..............pffffffff dat je zoveel moeite moet doen om iemand in beweging te krijgen. Ik denk uiteindelijk dat een berisping van de Geschillencommissie die ik al had ingeschakeld geholpen heeft. Maar.......laat ik nog niet gillen van blijdschap ze moeten me eerst weer terug zetten en zich aan hun woord houden, ik heb een hele stille hoop, geld heb ik inmiddels niet meer van ze tegoed heb alles keurig terug laten boeken. Ik krijg al braakneigingen bij het lezen van de naam Oxxio en het voorbij komen van de reclameboodschap. Voor mij nooit meer OXXIO.

Aad123
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:21

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Aad123 »

hallo allemaal ik heb een vraag en misschien kunnen jullie mij er bij helpen??

Ik heb begin december een afrekening gehad van 150,- euro
dus ik bellen dat er bepaalde voorschotten er niet afgehaald waren, kreeg ik half december een brief terug dat ik 40-, euro terug zou krijgen...
en vandaag een brief of ik effe 130,- euro binnen 5 dagen over wilt maken anders komt er een incasso?????
dus ik bellen met de klantenservice, maar daar wordt je ook niet wijzer van en of ik dan een brief wilt schrijven naar het hoofdkantoor om tekst en uitleg te vragen.....
snappen jullie het nog??? IK NIET!!!!!!

RMG
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2004 20:50

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door RMG »

Ook ik heb net vandaag een uitspraak van de geschillencommissie binnen gekregen.Een jaar geleden was er een schikking, maar ook met die afspraak veegde Oxxio/energiebedrijf.com z'n reet af, en dus doorgaan. Resultaat, wederom moeten ze een vergoeding en de kosten betalen. Van het contract was ik al af zonder terugbetaling van de premie, nu nog een jaarafrekening vanaf november 2003.....

Energiebedrijf.com was indertijd zo handig om binnen een maand nadat de klacht in behandeling was genomen, het voorschotbedrag te verlagen met de heffingskorting die ze inhielden, daar kon ik nu niets meer over zeggen, maar duizenden andere klanten wel!

Deze grapjassen verdienen miljoenen met geld dat niet van hun is en hebben schijt aan klanten, geschillencommissies of wat dan ook.

Meer dan een jaar geleden schreef ik dit verhaaltje/sprookje, zoek de verschillen. (buiten de naam dan, cammouflagetechniek?


Geplaatst op 21 Okt 2004 20:18 door RMG

Het sprookje van de lagere rekening.

Er was eens, in een nog niet zo grijs verleden een leverancier van energie, met een heel moderne naam ENERGIEBEDRIJF.COM (Oxxio), die het beter en goedkoper kon dan alle anderen. Althans dat beweerde deze en met een handig gevonden lokkertjes en enkele wel heel kleine lettertjes, zo klein dat je ze niet kon zien, werd deze leverancier heel groot.

Zo groot dat hij een hele afdeling opzette om al zijn tevreden klanten te woord te staan. Eigenlijk vertelde ze op op verzoek gewoon sprookjes, per telefoon maar ook heel modern per e-mail. Iedereen die het maar horen wilde en dat waren er nogal wat, kreeg een sprookje naar wens te horen.

Quote:
- u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie
- aanvraag is doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.
- wij verwachten u spoedig te kunnen berichten
- zij zullen dit met spoed behandelen

En alles wat men aan mooie sprookjes maar uit de hoge hoed wist te toveren.

En niemand wist wat zo spoedig mogelijk betekende, alleen de
leverancier want die had een kalender waar Sint Juttemis; Pasen en Pinksteren op EEN dag vielen. Kwam dat even goed uit. Jammer dat hij een dag spijbelde van school bij de uitleg van het woord Jaarafrekening, maar ja(ar)

En voor de mensen die niet van sprookjes hielden had onze sprookjesverteller een stevige band met een Interim van Justitie ja.
Die had wel een goede kalender en wist de klanten van de sprookjes-verteller te vinden met een eigen uitleg van het woord spoedig

Iedereen die net als ik graag naar sprookjes luistert en ook uit is op:

Een hogere rekening dan beloofd
Lekker geen service zeker niet als die gewenst is
Antwoorden zonder enkele waarde op welke vraag dan ook
De intense aanwezigheid van een vertrouwde naam in de Inkasso wereld op de achtergrond (maar bij de hand)

Moet meteen overschakelen op deze sprookjesverteller en al uw wensen worden geheel vervuld. Zoek wel van te voren vast het adres van geschillencommissie op dat kan handig zijn.

Naar boven

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Jonjo »

Oxxio? heb de derde van I J ontvangen met de dreiging van afsluiting. Ik wacht met smart op ze, het is niet eens mijn leverancier. Kun je nagaan wat een ******** zootje het daar is.

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Harry B. »

Hé RMS,

Erg leuk dat sprookje van je, maareh..... ik ben meer geïnteresseerd in de harde pegels. Je zegt dat je een vergoeding toegewezen hebt gekregen.

Hoeveel wijst zo'n geschillencommissie nou toe? Hoe gaat zoiets in zijn werk? Kun je eisen wat jou redelijk acht, of is er een lijstje met standaardvergoedingen?

En wat als mijn claim om wat voor reden dan ook afgewezen wordt? Moet ik dan alle proceskosten betalen? Daar heb ik effe dus geen zin in.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door jsp »

Harry,

je kunt een klacht indienen bij de SGC in den Haag. Die klacht wordt pas in behandeling genomen als je voldoende kunt onderbouwen dat je in je gelijk staat. Hiervoor is het vaak wel nodig dat je zelf over de juiste meterstanden van de klachtperiode beschikt. Als je al maanden/jaren door OXXIO aan het lijntje bent gehouden met nietszeggende mailtjes, of door het OXXIO telefoonvee waarvan je de naam hebt genoteerd, is het onderbouwen van de klacht (ongewenste inlijving als klant, geen eindafrekening of teruggave, onterechte incasso, te hoge voorschotten, geen teruggave heffingskorting) dan meestal niet zo moeilijk meer. Vóór de SGC je klacht in behandeling neemt, moet je hen eerst € 25,00 behandelkosten betalen. Die krijg je weer terug als de energieleverancier in het ongelijk wordt gesteld. Wat wel vervelend is, is dat je bij rekeningen die volgens de leverancier achterstallig zijn, ook eerst het betwiste bedrag in depot moet storten bij de SGC. Dat kunnen fikse bedragen zijn die niet iedereen zomaar kan ophoesten. Wacht dus niet te lang als je een klacht hebt waarbij je overtuigd bent van je gelijk.

De laatste maanden heb ik op de fora enkele gevallen gelezen van mensen die bedragen tot € 50,00 eisten als vergoeding voor geleden schade/ongemak/psychisch leed. In een aantal gevallen werd ook dit toegewezen en betaald. Persoonlijk heb ik dit niet geëist, dat vond ik niet nodig. Wel had ik door tussenkomst van de SGC binnen 2 maanden de € 330,00 terug die OXXIO van mij had verduisterd en waar ik 2 jaar tevergeefs bij hen om heb moeten zeuren.

RMG
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2004 20:50

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door RMG »

Beste Harry

Een klacht indienen bij de SGC kost altijd 25 Euro, daarmee haal je de onzin verhalen er meteen uit, maar het risico is minimaal. Met alle onzin; leugens en halve waarheden die dit soort bedrijven ophangen kun je nauwelijks op je gezicht gaan. Biedt altijd de tegenpartij een vaste tijd om te reageren (doen ze toch niet).

Ik kwam tussentijds van mijn contract af. Zij plegen contractbreuk als ze niet binnen de beloofde termijn met een afrekening komen, en of zoals in mijn geval het termijnbedrag WEL hoger is terwijl beloofd is dat dit niet het geval is. (heffingskorting niet maandelijks verrekenen = hogere maandelijkse termijn). De eerst door hun betaalde premie van destijds 150 Euro kregen ze niet terug, zij betalen de kosten.

Maar omdat ze ook de schikking niet nakomen (wat komen ze wel na) heb ik de zaak opnieuw aangezwengeld, weer geen reactie, maar nu wel uitspraak. En 50 Euro compensatie in het vooruitzicht gesteld, als ik deze compensatie niet binnen 3 weken ontvang, gaan ze weer op hun bek, want dien ik de volgende klacht in, en ook die gaan ze betalen.

Voor dit soort "criminele" organisaties moet je gewoon wat tijd vrijmaken en als dat voldoende mensen zouden doen, kappen ze er vanzelf mee, jammer genoeg kan je de directie niet persoonlijk aansprakelijk stellen, anders had ik beslag laten leggen op hun toegoeden totdat ik had gekregen waar ik recht op heb.

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Harry B. »

Mwah....... een vergoeding van 50 euro voor schade/ongemak/psychisch leed lijkt mij de moeite niet waard van het aanzwengelen van een heel geschil en het bijbehorende papierwerk wat je er aan hebt.

Ik hoor het al.... rijk zul je er niet van worden. :?

Toch bedankt voor jullie informatie, ik zal het in gedachten houden voor als ik eens een "echt" geschil heb, wat ik natuurlijk niet hoop.

By the way....... Beslag leggen op iemands tegoeden om uitbetaling van een compensatie van 50 euro af te dwingen lijkt mij behoorlijk overmatig. Daar heb je toch de burgerrechter voor, en desnoods doe je aangifte bij de politie.

RMG
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2004 20:50

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door RMG »

Het beslag willen leggen ging zeker niet over die lullige 50 Euro

Buiten de jaarafrekening vanaf november 2003, ook het teveel ingehouden bedrag (15,= per maand) en de gemaakte kosten voor de commissie. Bovendien weigerde ik de premie van 150 Euro terug te betalen, zij plegen contractbreuk en daar ga ik niet voor betalen!

Nu is er een uitspraak, maar nog steeds geen eindafrekening 2003-2004!! Zonder beslaglegging krijg je dit zooitje associale knoeiers nooit op hun knieen. Ik kon die 15 Euro per maand wel missen, maar denk je eens in dat rond moet komen van een bijstandsuitkering, denkt geld te besparen om vervolgens 15 Euro per maand meer te betalen, in die gevallen is dat het verschil tussen 3 keer in de week vlees op tafel en nooit. Dank u "heren" van Oxxio,Energiebedrijf.com en welke andere namen ze in de tussentijd hebben aangenomen, overgenomen, opgeslokt. Mochten ze smoesen vergeten zijn, ik heb ze nog voor ze bewaard, handig voor over een week of wat als ze uitspraak van de commissie ook weer niet nakomen. Dan pak ik ze opnieuw bij hun donder, net zo lang tot ze zwichten of het lekker gaan vinden.

g-h
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2006 12:56

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door g-h »

Vraagje: afgelopen oktober zijn wij benaderd door Oxxio.
We zouden een pakket krijgen en nadat wij dat pakket zouden hebben ontvangen binnen 8 dagen kunnen annuleren wanneer wij niet akkoord gingen.
Tot op heden is er geen pakket verschenen meerdere telefoontjes gepleegd om te vragen of wij dit pakket konden krijgen.
Het eerste telefoontje liep nog normaal daarin is zelfs annuleren ter sprake gekomenen dit is van de hand gedaan, stom!!!!!!!!!!!!!.
Aangezien zij dit maal oprecht beloofden het pakket te sturen, geloofden wij ook nog!!!!
Dus wel aangegeven dat we erop stonden het pakket te krijgen nooit iets ontvangen en dus nooit iets ondertekend.
Krijgen afgelopen week post van Essent dat per 1 februari wij overgaan.
Heb tot op heden 1 brief gehad van oxxio waarin stond dat zij ongeveer 10 euro van onze rekening zouden afschrijven.
Verder nooit meer wat gehoord.
Hebben gister mailtje gedaan richting Oxxio waarin wij aangeven te willen annuleren aangezien wij daar tot op heden volgens mij recht op hebben.
Je kan annuleren 8 dagen na het ontvangen pakket (die wij dus nog steeds niet hebben!)
Vandaag aangetekende brief gestuurd.
Las in bovenstaande mailtjes iets over Essent.
Moeten wij ook stappen richting Essent gaan ondernemen aangezien oxxio iets geannuleerd heeft waar wij geen toestemming voor hebben gegeven?
Nog meer tips wat te doen?

E.N. Ergie
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:39

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door E.N. Ergie »

Wat maak je je druk? Zoals jezelf al zegt kan je pas de overeenkomst annuleren als je eerst deze ontvangen hebt. Je hebt niets ontvangen...... dus je hoeft ook niet te anuleren!! :lol:

Het leven kan zo simpel zijn...

Essent weet in iedergeval waar je woont. Misschien stuurt Oxxio de post naar het verkeerde adres? In dat geval zou je buurman nu stroom van Oxxio kunnen hebben die jij betaalt...... :D

oh nee, dat kan het niet zijn, je schrijft dat je al eens een brief van Oxxio ontvangen hebt. Is het Oxxio trouwens gelukt om geld bij je te incasseren?

Als dat namelijk niet gelukt is, dan kan het niet dat je niets van Oxxio gehoord hebt. Tenzij de aanmaningsbrieven, net als je welkomstpakket, ook naar je buurman zijn gegaan :?

In dat geval is je buurman zwaar de pineut.... Vertel eens; woont je buurman er nog?

g-h
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2006 12:56

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door g-h »

Mijn buurman is mijn schoonvader!!
Helaas betreft het echt ons er is inderdaad al 10.71 euro geincasseerd en van Essent hebben we bericht gekregen dat we overstappen naar oxxio met alle gegevens van dien.
Dus helaas is er wel iets te annuleren.
Tips!?

Marty Bosman
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2006 11:06

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Marty Bosman »

Hallo,

Hier nog een slachtoffer van OXXIO. Bij ons is het verhaal vergelijkbaar; wij betalen sinds we klant zijn per maand bijna €200,- teveel. Dus over het afgelopen jaar een paar duizend euro, die ik niet kan missen. En niemand die er iets aan kan doen bij OXXIO, niemand weet van iets, meterstanden hebben ze nog nooit van gehoord, het is ongelooflijk. We hebben dan ook een jurist ingeschakeld en ik ben op zoek naar manieren om het in de media te krijgen. Tips zijn van harte welkom!

janno
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2005 22:13

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door janno »

Sind september '05 heb ik een jurist ingeschakeld om van levering elektra door bende van O. te L. (binnenkort schuilplaats annex hoofdkantoor te H.) af te komen. Brief gehad van Klaas de B., manager operations aldaar met excuus. Overeenkomst (die er niet was en ook nooit is geweest) zou kosteloos geannuleerd worden en leveringen niet in rekening worden gebracht. Alles loopt sindsdien gewoon door: pogingen om geld afhandig te maken en omdat ze dat niet lukt, aanmaningen en I.J. inschakelen. Betaal intussen wel netjes mijn voorschotten aan de leverancier waar ik nog wél een overeenkomst mee heb maar ook haar zaakjes niet op orde heeft.
Zelfs de jurist is er niet gerust op dat de diarree aan brieven die van deze bende van O. te L. steeds weer op de deurmat valt, ooit stopt. Hoop wellicht tegen beter weten in toch nog op een goede afloop maar weet intussen na lezing van diverse forums nog niet welke betaalbare energieleverancier nog wel goed functioneert en betrouwbaar is. Tips, ik lees ze graag!

Leendert99
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:01

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Leendert99 »

ook wij zijn niet blij met stalker Oxxio.Wij hebben uitsluitend onze eneco rekeningen naar oxxio gefaxt om een offerte te kunnen ontvangen.Daarna heeft Oxxio gebruik gemaakt van alle gegevens welke zij vanaf de eneco rekeningen tot hun beschikking hadden en gedaan alsof wij een contract met ze hadden.Nu 5 jaar later stalkt oxxio ons nog steeds en stuurt maandelijks intrum justitia ons spook rekeningen van voor ons onbekende stroom afname.Wij hebben altijd netjes aan eneco betaald.Wie heeft ook soortgelijke ervaring met Oxxio of allicht jurisprudentie in deze.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Leendert,

Uw forumbericht van 5 oktober jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van stroom. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Medewerker van Oxxio

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gut, Oxxio heeft het Trosradar-forum ontdekt en gaat nu proberen elke klager de mond te snoeren.

LATEN WE DEZE BEERPUT (OXXIO) VOOR IEDEREEN TOEGANKELIJK HOUDEN!

Negeer deze OXXIO-medewerker dus! Oxxio moet op een normale manier met klanten omgaan; dus niet via een extern forum waar Oxxio geen partij is.

Gesloten