LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Saar
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Saar »

Voor mijn lenzen ben ik bij een opticien en heb er ook jaren mijn vloeistof gekocht. Geen enkele problemen.
Aangezien ik sinds kort genoodzaakt ben om goedkopere vloeistof te kopen heb ik deze ook in december bij het Kruidvat gekocht.
Blijkbaar een van de gelukkigen: Ik had slechts rode droge en prikkende ogen.
Nooit de link gelegd naar die goedkope troep. Stom stom.
Er staat wel degelijk achterop de fles (ik heb de groene) bij Belangrijk:
"In geval van oogirritatie, staak het gebruik en raadpleeg uw arts"
Maar nee, dat lezen we dus niet.

Het is heel erg voor iedereen die oogirritaties heeft in ernstige mate, maar mensen, je krijgt je geld terug en niemand heeft je gedwongen om het spul bij een drogist te kopen. Wat had het Kruidvat volgens de mensen die zo van de toren blazen dan moeten doen? Ik heb nog geen enkel zinnig antwoord hierop gezien. Het is toch gelukkig dat het nu aan het licht is gekomen om nóg erger te voorkomen!
Ik heb nu de Eye fresh gekocht bij AH overigens, maar ik hou dat dus zeer scherp in de gaten, of dat ook weer niet irriteert.
Ik wens iedereen het beste en laat het hier verder bij.

SylviaBreda
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door SylviaBreda »

Er hangt nu een briefje aan de schap.
Een stukje van een mailtje natuurlijk, het ziet er niet uit :

Er kan, in een enkel geval, irritatie optreden.


hahahahahahahahahhahahahahaha sorry hoor, maar dit is alleen nog maar het forum van Radar, een enkel geval?

Enne, even goed lezen: ik gebruikte het spul al jaren, er was niets veranderd, dan ga je er toch niet vanuit dat het daaraan ligt?

Als zelfs 2 oogartsen in het ziekenhuis (ik zat daar de volgende dag al, snel he?)niet weten waar het door komt, ben ik dan gek?
:roll:

En nee, niemand heeft me gedwongen om dat spul te kopen.
Maar wil jullie wel eens horen als je een voedselvergiftiging oploopt in een duur restaurant.
Eens kijken of je dan verhaal gaat halen, en of je dan anderen niet waarschuwt.
En zo kunnen we natuurlijk wel door blijven gaan.

Feit is, dat heel veel mensen ernstige klachten krijgen door het gebruiken van de vloeistof.
Het blijven verkopen ervan vind ik opzettelijk toebrengen van ernstig letsel.
Als je niet meer kunt zien, werken, autorijden, ben je gehandicapt.
Noem het maar niks... :(

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

sylviabrenda,
Laat ze maar kletsen jij weet wat er aan de hand is!
En ik weet het, en nog genoeg andere mensen die het weten!
Steek er geen energie meer in, reageren er niet meer op somige mensen weten gewoon niet wat we hebben mee gemaakt, en nog mee maken.
Groetjes

moppert
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:54

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door moppert »

heb die lenzen een halve dag in gedaan en kreeg gelijk rode ogen ben toen naar de kruidvat gegaan en heb me geld terug gehad zonder bon :) maar draag noog wel de lenzen van de kruidvat kopen jullie die ook ik heb alleen andere vloeistof genomen??!!

groetjes hester

studentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2005 01:54

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door studentje »

Dit had ik veel eerder moeten weten!!!

Ik heb ook al een aantal maanden enorme last van mijn harde lenzen (weet niet sinds wanneer de nieuwe formule is? ik had trouwens ook nog een oude fles staan :? ), zoveel dat ik ze nu ongeveer twee uur in kan houden voordat het enorm zeer doet en idd wittit/wazig wordt. Ik snapte er al niets van omdat er naar mijn idee niets veranderd was/ik niet anders met de lenzen omging :oops: Omdat ik zo'n grote fles zo onhandig vind doe ik steeds een klein beetje over in zo'n 'reisflesje' en zie ik de echte fles dus niet. Ben net (toen ik dit op advies van een vriendin las) naar de winkel gegaan en heb andere vloeistof gekocht, die oude fles gaat zometeen mooi de vuilnisbak in. Maar ik vraag me wel af of mijn klachten daardoor direct verdwijnen? (met harde lenzen dus)
Ik ben trouwens langs de kruitvat gelopen en volgens het mutsje daar was het 'precies hetzelfde als in de oude fles'.... tja... heb haar maar verteld dat ik niet heb lopen huilen, maar dat mijn ogen zo rood waren vanwege die troep :twisted:

muizer
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door muizer »

Net filmpje bekeken van de radar-uitzending over de Kruidvat lenzen. Pffffffffff, zit daar weer zo'n typische ******** van een marketingafdeling. Ja en amen knikken en blijven lachen. Dat is 'm goed geleerd.

Ook ik en mijn vriendin hebben sinds een tijdje redelijke klachten aan onze ogen. Droog, rood en lichtgevoelig. En we gebruiken beiden.....het is blauw en komt van het Kruidvat. Nu niet meer dus. Met dank aan radar en andere attente mensen.

Ik merkte al wel dat de (maand)lenzen al heel snel slecht werden. Na een paar keer dragen was het al een grote waas. Niet het verband gelegd met vloeistof...

Zit nu weer met de bril op. Lekker rode ogen nog. Zo droog als wat. Fijn. Leve het Kruidvat. Leve de marketing. Leve de inhoudsloze flapdrollen.

Ik zou graag in contact komen met die vriendelijke meneer van het Kruidvat.

pattimukaij
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2006 14:18

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door pattimukaij »

Luc3...Ik heb de eye fresh gebruikt van de AH,en heb dus ook klachten.Dat is inderdaad de oude formule(volgens zeggen).Ze zouden dit merk eigenlijk ook eens moeten testen!!!Of in ieder geval een onderzoek moeten doen.Misschien ligt het wel aan de overgang van het oude naar het nieuwe merk,of andersom????Ik raad het dus af om ook de eye fresh te gebruiken, want zo'n virus is niemand te gunnen!!!




groetjes Dianne

t.riet
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2006 10:36

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door t.riet »

Graag nog eens aandacht voor mijn vraag, of bekend is of de problemen zich ook voordoen bij het lenzensysteem van Kruidvat (Opticare) dat bestaat uit 2 flessen ? STEP 1: desinfectievloeistof zachte lezen en STEP 2: neutralisatievloeistof zachte lezen.
Ook bij dit systeem is er sprake van een NIEUWE FORMULE.
Ik heb dit nieuwe systeem een paar weken geleden gekocht maar nog niet gebruikt. Weet iemand hier iets van ?

moppert
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:54

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door moppert »

Kan iemand me please helpen :cry:
ik heb n0g gew00n de lenzen van de kruidvat heb alleen
andere vl0eist0f ?? is dit g0ed of moet ik ook andere lenzen nemen?
kuzz hester help aub!!!

moppert
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:54

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door moppert »

triet.....ja want dat is ook de nieuwe f0rmule en die rotz00i hebben ze over al verkeerd in geg00it
dus z0u maar 0ppassen maar heb je dan al iets met je 0gen?

kuzz hester

SylviaBreda
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door SylviaBreda »

Het gaat om de vloeistof moppert, niet om de lenzen :lol:

En resy, je hebt gelijk, ik lees er overheen :wink:

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door DianaH »

Heerlijk hoor dat kunstmatige traanvocht, maar na een klein uurtje heb ik de neiging om weer die fles te pakken.

Het doet dan weer zo afgrijselijk veel zeer, ik zit dus nu met tranende ogen achter de computer dit te schrijven.

De opticiën zei ook nog, dat de tijd die mijn ogen nodig heben om te herstellen toch wel een half jaar in beslag zal nemen.

Een nieuwe bril heeft nog geen zin, zolang het met mijn ogen nog niet enigzins in orde is, dus elke dag hoofdpijn

Ohja en nog iets....
Polyhexamethyleen die in een 5-voud teveel is verwerkt in de Kruidvat- contactlenzenvloeistoffen, is een desinfectant die een uitdrogende werking heeft bij lenzen, terwijl traanvocht zó belangrijk is bij lenzendragers.

Kruidvat had gewoonweg zijn huiswerk beter moeten doen, dan hadden er niet zoveel problemen geweest.

Voor diegene die de servicelijn hebben gebeld van het Kruidvat, gaan jullie nu écht de nieuwe lenzenvloeistof uitproberen die jullie krijgen toegestuurd???

peefie
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2006 18:57

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door peefie »

Saar schreef:Peefie, je kunt als je wilt, een kopie van die e-mail van het Kruidvat krijgen. Dan piept ze wel anders!
Welke mail is dat, Saar :?:

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door layla »

Ik ga die nieuwe vloeistof echt niet uitproberen, ik hou het wel bij Eyefresh of de vloeistof die ik nu gebruik, ik ga niet meer lopen experimenteren met mijn ogen, en zeker niet om het Kruidvat te spekken na de manier waarop ze met hun klachten omgaan! :lol: :twisted:

Devistator
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2006 16:30

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Devistator »

Ik koop meestal een voorraad in, dus gebruikte de laatste paar dagen pas de nieuwe formule.
Mijn ogen voelen branderig en het zicht is wazig.
Meteen de lenzen uitgedaan en gekeken naar het verschil tussen de oude en nieuwe fles.
De 'nieuwe formule' komt dus gewoon van een andere (goedkopere?) fabrikant.
Meteen nieuwe vloeistof gehaald bij schlecker genaamd UNICARE.
Deze blijkt dus van dezelfde fabrikant te komen als de 'oude' flessen van kruidvat.
Ik weet dus waar ik nu mijn vloeistof haal.
Liever iets meer betalen dan branderige ogen.
Die fles van kruidvat breng ik ze nog wel terug.

studentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2005 01:54

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door studentje »

die nieuwe vloeistof gebruiken? :lol: :lol: dacht het niet... die troep van ze komt niet meer in mijn ogen. Ik heb trouwens die lenzenlijn van ze gebeld en op al mijn vragen wat de reactie "wij zijn niet van de kruitvat"/"dat weten we niet".. maar vervolgens konden ze me als klant wel dat flesje toesturen? (heb maar gezegd dat ze die mooi zelf kunnen houden) mbt mijn vragen zou ik nog (zsm) teruggebeld worden door iemand die wel kan antwoorden zonder belscript. Heb nog niets van ze gehoord :twisted:

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Talll »

HEb niet alles gelezen maar begrijp dat het niet aan mijn ogen ligt. Heb dus sinds korte tijd onwijze last van mijn ogen, heb inderdaad ook die nieuwe formule gebruikt. Ga gelijk aan iets naders beginnen.

Heb alleen een paar eerste en laatste berichten gelezen dus wellicht is iemand zo aardig mij te vertellen of de irritaties verdwijnen of dat ik er last van zal blijven houden. Zie opeens waziger aan het einde van de dag, mijn ogen zijn droog en rood. Het zla er waarschijnlijk tussen staan maar zoals jullie wellicht kunnen begrijpen werken mijn ogen niet echt mee om alle berichten door te spitten...

Pachanozo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2005 20:42

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Pachanozo »

Ik kreeg sinds van de week ineens van het ene op het andere moment last van rode geirriteerde ogen en lichtgevoelig. Werd gewezen op de uitzending en kon daardoor de link leggen naar de vloeistof. Heb inmiddels al de servicelijn gebeld en tot mijn verbazing reageerde die mevrouw op mijn vraag hoe lang dit zou duren dat het na gebruik van een andere vloeistof over zou zijn...............
Uit voorzorg heb ik nu een aantal dagen mijn lenzen al niet meer in en ik heb nog steeds last!

Ik heb de vloeistof trouwens teruggebracht (zonder problemen) en tot mijn vebazing stond het hele schap nog vol met de bewuste flesjes........de verkoopster wist ook niet beter als dat het gewoon verkocht mocht worden......Wat een raar zooitje!

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Talll »

Het is voor mij nu echt een eye-opener, letterlijk! Heb net echt direct mijn bril opgezet en mijn lenzen en lenzenvloeistof in de vuilnisbak gedeponeerd!

Ik was de afgelopen dagen ook al zo moe, wellicht heeft dit ook met elkaar te maken. Ik zag nl wazig en daar kan je toch vermoeider van raken? Nou, even lekker afwachten en nieuwe vloeistof aanschaffen...

Marianne H
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2006 20:15

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Marianne H »

Sinds eind juni ben ik aan het tobben met mijn ogen, rood, ongelofelijke waas etc. Ik ging op vakantie en de voorraad blauwe lenzenvloeistof voor zachte lenzen was op. Bij de DA geweest en toen zijn de klachten al begonnen. Deze fles heb ik dus weggegooid.
Na de vakantie bij het Kruidvat de nieuwe vloeistof gekocht en pas na 5 maanden erachter gekomen waar mijn klachten vandaan kwamen. Dit wordt nu nog eens bevestigd door de uitzending van Radar en alle reacties.
Ik gebruik nog wel de Kruidvat lenzen (3 maanden-systeem). Heb ook de maandlenzen geprobeerd (verpakt per 6 stuks) : Ellende.
Vloeistof die ik nu gebruik is van Hydrocare, 2x zo duur, maar je ogen zijn niet te vervangen.
Overigens had ik eerder zo slim moeten zijn om te weten dat het aan de vloeistof lag, want ik reageer op diverse dingen van het eigen merk Kruidvat allergisch (bodylotion, zonnebrand etc.).

Gesloten