LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tiscali verbindingsproblemen + telefonie problemen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marine1984

tiscali verbindingsproblemen + telefonie problemen

Ongelezen bericht door marine1984 »

Hallo,
ik heb even een vraag. Ik ben ook al op andere forums geweest, maar wil ook hier de vraag nog eens stellen. Wij hebben sinds sept, tiscali adsl + telefonie. De verbinding is heel erg onstabiel. We zitten veel te ver vd centrale af (meer dan 4,5km). Dit werd na meerdere keren contact te hebben gehad met de helpdesk, eindelijk ontdekt. Nu is de downloadsnelheid verlaagd en zou alles verholpen moeten zijn. Toch hebben wij nog regelmatig storing. Minstens 8keer op een dag valt alles uit. Ten tweede is ons door tiscali verteld dat wij met 1 telefoon konden bellen met het tiscali-nummer, en gebeld konden worden op ons KPN-nummer. Na een aantal weken zijn wij erachter dat wij of 2 telefoons nodig hebben of een kastje moeten aanschaffen van ong. 35euro. (deze kan ertussen worden geplaatst). Ook hierin is Tiscali dus niet eerlijk in geweest. Wij vragen ons af of wij nu kunnen opzeggen zonder al te veel problemen. Ons contract loopt eigenlijk sept pas af. Maar door de regelmatige terugkerende verbindingsproblemen en het feit dat wij nu dus een 2e telefoon of kastje moeten gaan afschaffen, zijn wij toch echt wel klaar met tiscali. Misschien dat er mensen zijn met dezelfde problemen of dat er mensen zijn die hier mee raad weten. ALvast bedankt gr marine

??

Re: tiscali verbindingsproblemen + telefonie problemen

Ongelezen bericht door ?? »

Qua verbindingsproblemen: Wat gebeurt er als ze de snelheid nog verder verlagen? Misschien kan dat enig nut hebben. 4,5 Kilometer van de centrale is heel veel (veel providers willen op die afstand niet eens leveren).

barto

Ongelezen bericht door barto »

Firmware updaten?

Nieuws
21-09-2005
Nieuwe firmware beschikbaar voor 2602 H en HW. Installeer nu online!

marine1984

hoi
de nieuwste firmware hebben we al. Ik heb tiscali laatst gemaild en uit metingen blijkt nu dat we nog steeds geen goede verbinding hebben. (dus tiscali ziet het zelf ook...) Nu is de snelheid nog weer meer verlaagd van 3megabit per sec naar 2megabit per sec. Mocht het niet helpen moeten wij de helpdesk opnieuw bellen.. Maargoed, de modem is bij ons ook nog steeds boven en de splitter beneden.. grote afstand dus, maar de verbinding is vandaag bv weer superslecht en gister weer goed. dus rara.. kijk het nog even aan. de modem moet anders naar beneden toe, maar met wat voor kabel moet je de modem dan naar de computer verbinden? de computer staat nl 1 verdieping hoger.. Alvast bedankt gr marine

jvs

Ongelezen bericht door jvs »

Modem met korte kabels op adsl aansluiten is zeker aan te raden! Zeker als je signaal niet zo stabiel is. Waarom hebben jullie dat uberhaupt niet eerder geprobeerd? Lijkt me stap 1 in het uitsluiten van problemen.
met wat voor kabel moet je de modem dan naar de computer verbinden?
Een Cat5 UTP ethernetkabel heb je daar voor nodig, ook wel bekend onder de makkelijke term "netwerkkabel", maar als jij gewoon als een onwetend iemand de pc winkel binnen loopt en zegt dat je je adsl modem met een kabel op je pc wil aansluiten en je neemt dat korte kabeltje mee, dan ga je gewoon een goeie lange versie van die kabel mee krijgen :P.

Netwerkkabels kan je zomaar tot wel 100meter lang maken, zonder problemen.

hansd

Ongelezen bericht door hansd »

Wij hebben dezelfde problemen. Wonen ook 4 km van de centrale en alle middellen al geprobeert. Maar de problemen zijn (nog) niet opgelost. Kijk ook even op de pagine van de modem leverancier.
http://www.zyxel.nl/support/a006.html#afentoe

marine1984

hoi hans
bij welke provider zit je? En hoelang heb je hier al last van. Wij zijn er goed klaar mee en willen gewoon het liefste overstappen. Hebben hier al vanaf oktober last van.. Wat wordt er nu bij jullie aan gedaan? Ik ga tiscali vandaag nog mailen, dat het nog steeds slecht is. En vragen naar een laatste oplossing. Als die er niet is, dan zeggen wij het toch maar op denk ik. Ik geloof niet dat als wij de modem nu beneden neerzetten, de storingen verholpen zijn. (nu, iedere 5 min op internet, uitval...) gr marine

jvs

Ongelezen bericht door jvs »

Ik geloof niet dat als wij de modem nu beneden neerzetten, de storingen verholpen zijn. (nu, iedere 5 min op internet, uitval...) gr marine
Sorry hoor, maar ik vind dit gewoon onbegrijpelijk. Je hebt dit nog niet eens geprobeerd? Als een adsl verbinding zelf problemen heeft, kan dat aan drie dingen liggen:
- jouw modem
- de modem van de provider (die in de telefooncentrale 4km verderop staat)
- de kwaliteit van alles wat daar tussen zit

dat laatste is dus ook de splitter bij jou thuis en je eigen telefoonkabels. ALs die nét van iets mindere kwaliteit is door bijvoorbeeld een net niet lekker zittend stekkertje, veroorzaakt dat mogelijk dit soort problemen. De kans daarop is als je ver weg woont van de centrale nog veel groter, omdat het dsl signaal dan zwakker is.

Ik vind het onbegrijpelijk dat je wel enorm loopt te klagen, maar vervolgens lijk je te weigeren om het mogelijk op te lossen omdat het je lijkt dat het daar niet aan ligt...

Sja, dan moet je inderdaad maar blijven klagen.
Wij zijn er goed klaar mee en willen gewoon het liefste overstappen.
Als je naar een andere adsl provider gaat, woon je nog steeds > 4 km van de centrale vandaan of mocht het eventueel wel dat kabeltje bij jou thuis zijn die het veroorzaakt (is in principe gewoon mogelijk) dan hou je dus gewoon dezelfde problemen. Daar zal je niets mee opschieten.

Dit probleem heeft niet zozeer met de internetprovider te maken, als wel met de adsl verbinding.

marine1984

ho jvs ik wilde toch even ingaan op je bericht. Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Maar zoals ik al zei wij hebben eigenlijk alles al geprobeerd. In het begin stond de modem naast de splitter, naast de computer en was het ISRA punt dus verlegd. Ook toen waren er storingen. Na paar weken heeft tiscali de downloadsnelheid aangepast. De computer is in die tussentijd in het huis verplaatst. Nu is idd het geval dat de splitter en modem niet naast elkaar staan. Maar omdat dat eerst wel was, betwijfel ik het dus. Ik ben zeker geen kenner, maar goed dit leid ik er wel uit af. Het probleem is, dat als wij het voor de 2e keer weer gaan proberen er ook een nieuwe kabel moet worden getrokken naar de computer, die boven blijft staan. Dat zorgt voor weer een hoop extra tijd en gedoe. Ik heb nu eerst tiscali benaderd en evt. willen we het daarna nog wel proberen. Als 100% zeker is, dat dat de oorzaak is. Heb wel gelezen dat je de modem zo kan testen, maar dan moet deze evengoed met de computer zijn verbonden lijkt mij. En dat wordt moeilijk. Dit was mijn reactie, ja sorry van het vele geklaag maar na 3 maanden problemen wordt je er idd wel een beetje moe van.. gr marine

hansd

Ongelezen bericht door hansd »

hoi hans
bij welke provider zit je? En hoelang heb je hier al last van. Wij zijn er goed klaar mee en willen gewoon het liefste overstappen. Hebben hier al vanaf oktober last van.. Wat wordt er nu bij jullie aan gedaan? Ik ga tiscali vandaag nog mailen, dat het nog steeds slecht is. En vragen naar een laatste oplossing. Als die er niet is, dan zeggen wij het toch maar op denk ik. Ik geloof niet dat als wij de modem nu beneden neerzetten, de storingen verholpen zijn. (nu, iedere 5 min op internet, uitval...) gr marine
Naar boven

Wij hebben sinds ruim 3 jaar een adsl verbinding bij Tiscali. De problemen begonnen nadat ik mijn telefoon volledig naar Tiscali is ondergebracht. Dat is sinds half november 2005. Sindsdien heb ik een probleem dat de linker 4 led op het modem uit gaan een de telefoon verbinding is verbroken. Het gebeurt op de vreemdse momenten. Soms dagen niet en dan 2 of 3 keer in een uur. Tussen kerst en nieuwjaar weer met Tiscali gebeld en wat ik hier zie is dat de snelheid met 25% is teruggebracht. Het modem is dan is iets stabieler maar het probleem is niet opgelost. Twee dagen geleden weer een mail naar Tiscali gestuurd met de vraag wat ze gaan doen, met een log uit het modem wat er gebeurt. Nu maar weer afwachten war er gebeurt daar de service van Tiscali ook slechter wordt om naar een 0900 te bellen en betalen voor hun tekortkomingen

FI

Ongelezen bericht door FI »

Hallo,

Ik heb ook sinds kort Tiscali ADSL en Telefonie Totaal. Was ik maar nooit aan begonnen. Eerst twee weken vertraging, niemand die het door heeft waar het aan ligt. Eindelijk verbinding, valt die 3,4,5,.. keer per dag weg. Sinds eind decmber ook de Telefonie actief. Wat heet actief, er is geen een dag nog dat we normaal kunnen bellen. Even een paar klachten:
- Geen verbinding
- De beller of gebelde hoort ons wij andersom niet
- Verbinding wordt verbroken binnen een paar seconden
- Inmiddels 4 dagen helemaal geen telefoon

De suggestie van de verkoop afdeling van Tiscali was om via de telefoon van de buren de 0900 nummer te bellen. En dan heb ik Telefonie Totaal nog wel, via de buren, alsof die op mij zitten te wachten om servicenummer a 30 cent p.m. te bellen. Bovendien vinden ze het niet goed bij Tiscali als ik bel en niet in de buurt van de modem ben. Moet ik zeker nu een mobiele abonnement afsluiten om met Tiscali te bellen, prepaid is niet veilig gezien het feit dat ik dagelijks met Tiscali tientallen minuten aan de lijn hang. En elke keer weer diezelfde reactie - we moeten alles uitsluiten.
Nou ik weet wel beter, Tiscali is wettelijk verplicht om binnen 35 dagen de klachten op te lossen, anders ben ik vrij om het abonnement op te zeggen. Dag 35 is voor mij 25 januari, let op hoe snel Tiscali uit mijn huis verdwijnt. :lol:

marine1984

hoi
ik heb daar een even een vraagje over. Wat houden die 35dagen in? staat dat ergens in het contract? Of heb je dat voor jezelf als deadline gesteld. Ik heb nl. hetzelfde geval. Nu echt alles geprobeerd en nog steeds problemen, wij zijn ondertussen al 3 mnd verder. En hebben nu nog maar 1 week gebeld met tiscali. Ook ik heb gemaild en ook ik moet bellen van ze. Maarja wij hebben KPN al afgesloten en tiscali valt continu uit, zelfde probleem dus.. Dat wordt dus mobiel bellen voor 30ct per minuut. Echt heel jammer allemaal. Ga vandaag of morgen bellen. En dan is het over hoop ik... succes he evengoed. gr marine

FritzTheCat
Contacteer:

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Erg dom, je KPN lijn opzeggen.

Financieel schiet je er geen bal mee op met Tis Totaal. Je kan nu alleen niet meer bellen.

Had je die oude vertrouwde KPN lijn nu nog maar..............die goeie ouwe telefoontijd.... :D

FI

Ongelezen bericht door FI »

Hoi,

Volgens een medewerker van Tiscali, heeft Tiscali wettelijk 35 dagen de tijd om het probeleem definitief op te lossen. Dit is mij meegedeeld nadat ik aangegeven heb dat ik van plan ben om het abonnement stop te zetten.

En Fritz, als je wasmachine kapot gaat zeg je dan ook had ik maar....geen wasmachine of zo? Met de tijd mee.

FritzTheCat
Contacteer:

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

De huid niet verkopen voor de beer geschoten is....

Waarom een goede en betrouwbare telefoonverbinding de deur uit doen voor iets wat nog aan alle kanten rammeld. Zie diverse fora en consumentenprogramma's.

Uit financieel oogpunt is het al helemaal dom. De vaste kosten zijn vrijwel identiek dus daar hoef je het niet voor te doen.

Maar goed, wie zijn billen brand..............moet op de blaren zitten.

Ben zelf tevreden over mijn Tis Special + Telefonie ic.m. BelBudget van KPN. Heb de KPN lijn al enkele keren "nodig" gehad wegens failure van Tis.

Als alles (ooit) feilloos werkt en het financieel interessant is, dan wil ik KPN wel weg doen maar tot die tijd.............mooi niet.

simbah

Ongelezen bericht door simbah »

Veel van de problemen die ik hier lees zijn in het forum van tiscalie al eens aande orde geweest (forum.tiscali.nl) . Er zijn nu eenmaal zoveel merken en type telefoons in de wereld dat er dus combinaties tussen kunnen zitten die storingen veroorzaken.

Die is een proces wat zeker niet stil staat bij de fabrikant die de modems maakt gezien het feit dat er dus af toe nieuwe software voor het modem wordt uitgebracht die mogelijk de problemen oplost. Ik zet hieronder de link naar de laatst beschikbare versie. Handleiding voor het laden van nieuwe software staat bij helpdesk.tiscali.nl en dan telefonie. Zorg ervoor dat het modem na het laden van nieuwe software helemaal gereset wordt door het knopje aan de achterkant net zo lang ingedrukt te houden totdat het PWR/SYS lampje uitgaat.

http://operations2.tiscali.nl/Consumer/ ... 0MS6b3.bin

msjors

Ongelezen bericht door msjors »

Reactie op Fritzthecat : Fritz je hebt helemaal gelijk ...
De nieuwe goedkope manier van bellen berust allemaal op een totaal andere techniek die waarschijnlijk nooit storings vrij zal zijn,errug goedkoop, werkt vaak prima maar nooit geschikt voor bedrijven of mensen die afhankelijk zijn van de telefoon.
Daarom zijn er dus ook nooit garanties in de clausules opgenomen.
Dus: lees eerst de algeme voorwaarden !
:!:
Tip : http://www.voipbuster.com

betty2

Ongelezen bericht door betty2 »

Hallo allemaal ik heb allemaal van jullie zitte lezen mij probleem bij tiscali is steeds dat geen tel: heb beloven een nieuwe modem maar hoe maar die sturen ze niet internet loopt wel goed ..

Ik ben nu van dec aan belle met ze als zo door gaat dan stuur ik ze wel de rekening van me mobiele tel

Het is gek voor woorden zo woordt aan lijntje gehouden

vriendelijke groetjes betty

Gesloten