LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] administratiefout Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mjmhermsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2006 10:14

administratiefout Essent

Ongelezen bericht door mjmhermsen »

In juni twee contracten afgesloten bij Essent voor electra en gas.
In augustus klantenservice gebeld omdat mijn voorschotnota niet klopte
Ze waren vergeten de voorschotten te berekenen voor het gas.
De eerste drie maanden betaalde ik € 81,- dit vond ik te weinig.
twee dagen later kreeg ik een brief met daarin dat ik niet de service had gekregen waar ik recht op had plus de nodige excuses.
Er werd gesproken over een kleine verhoging van het maandelijks voorschot dit werd verhoogt van € 81,- naar maar liefst € 192,-
gebeld met klantenservice die wilde het bedrag niet verlagen omdat de
dure maanden eraan kwamen.
Ik moest dit bedrag tot en met maart betalen uiteindelijk is het dan toch terug gezet na lang aandringen.
Ik kon op advies van klantenservice de € 192,- terugboeken dat heb ik dan ook zeker gedaan na terugboeking moest ik direckt € 125,- overmaken.
Dit heb ik 4 maal geprobeerd de € 125,- te storten en tussendoor meerdere malen met klantservice gebeld kreeg elke keer te horen er zal wel iets fout gegaan zijn.
2 dagen later lag de eerste afsluitbrief in de bus voor electra een dag later voor het gas.
Ben op 2 januari naar de klantenbalie in Den Bosch geweest.
2 mensen daar hebben bevestigd dat Essent een fout heeft gemaakt.
Ze waren het bedrag van € 192,- vergeten aan te passen naar € 125,-
vandaar dat mijn stortingen steeds teruggeboekt werden.
Het bedrag was inmiddels opgelopen naar € 526,- ik heb dit bedrag gisteren 12 januari overgemaakt op het postkantoor omdat ik wist dat ik toch aan het kortste eind zo trekken.
Ik zit nu vrijdag 13 januari te wachten op de afsluitploegen en probeer te verhinderen dat ze de boel afsluiten en alle papieren onder de neus
kan schuiven.
Ik heb me inmiddels aangemeld bij Greenchoice die me zeer vriendelijk te woord stond en onmiddelijk aktie ging ondernemen om het alsnog tegen te houden omdat zei wel het contract direct overnemen maar ze kon niet garanderen of Essent accoord ging.
Kan iemand mij nog meer raad geven over situaties als deze???

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: administratiefout Essent

Ongelezen bericht door Banzai »

Goed te lezen dat je prettig kontakt hebt gehad met Greenchoice.
Dat kon je ik wel voorspellen. :)

Tip: Een tariefswijziging (lees: verhoging) geeft je het recht een kontrakt te ontbinden.
Een wat denk je dat er op 1 januari jl. heeft plaatsgevonden? :)

Van de pagina van Essent:

Uw vraag
Tot wanneer kan ik mijn contract opzeggen in geval van een wijziging in tarieven of voorwaarden?

Antwoord
Tot 14 (kalender)dagen na ontvangst van informatie over van de prijsverhoging. U dient hiervoor een schriftelijk, ondertekend verzoek tot opzegging te richten aan Essent. De brief moet worden verstuurd naar het volgende adres: Essent Retail, Postbus 1484, 5200 BM, 's-Hertogenbosch.

P.S. Trek je van die 14-dagen maar weinig aan.

Succes.
Banzai.
[/quote]

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: administratiefout Essent

Ongelezen bericht door Banzai »

P.S. Het overnameverzoek van Greenchoice mag je als een tijdige opzegging (wegens een tariefsverhoging) beschouwen.

Je mag wel rekening houden met een forse eindafrekening.
Op de faktuur zullen voornamelijk de 'dure maanden' staan.
Normaal gesproken worden aanbetalingen uitgesmeerd over het hele jaar.

Algemene tip: noteer zelf regelmatig tussentijds alle meterstanden.
Ik doe dat steevast ook op 31 dec.
Zodoende houd ik goed overzicht op mijn werkelijk jaarverbruik.

Succes.

Banzai.

mjmhermsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2006 10:14

Re: administratiefout Essent

Ongelezen bericht door mjmhermsen »

Hallo Banzai

Wat bedoel je met een forse eindafrekening de maand termijnen
zijn vanaf juni t/m januari betaald.
En als het goed is neemt Greenchoice het contract over.
En ik verbruik niet meer als anders ik heb al vier jaar een beetje dezelfde eindafrekeningen.
Ze zouden vandaag komen afsluiten maar ik heb nog niemand gezien(afkloppen) Bedankt voor je reacties :-) groetjes Martin

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: administratiefout Essent

Ongelezen bericht door Banzai »

Normaal gesproken wordt het totale verbruik gedeeld door 12 maanden.
Daar zitten 'dure en goedkope' maanden in.
Zodoende betaal je in je (voorschot)maandbedrag in de zomer teveel en in de wintermaanden te weinig.
Jouw afrekening loopt van juni 2005 - januari 2006.
In ong. november begint dus je verbruik al hoger te zijn dan je voorschotbedrag waarschijnlijk dekt.
Grote kans dat een eindafrekening in januari tegen valt.

Succes.
Banzai.

Gesloten