LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door maxx »

Hallo,

Wij hebben nu ook digi tv van KPN,mijn vraag is:
kunnen wij met een single tuner ook gewoon radio
luisteren via onze home cinema set zonder dat de
tv moet aanstaan?

mvg

TranceOne
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2005 20:11

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door TranceOne »

Aangenomen dat jouw home cinema set alleen aangesloten zit op je TV:

Nee.

Hiertoe zal je een scart-kabel moeten aanschaffen (of zelf aanpassen) met audioextentie welke je vanaf je digitale ontvanger naar je home-cinema-set of je stereoset zal moeten doorvoeren.
Laatst gewijzigd door TranceOne op 05 jan 2006 00:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Gast »

De storingsgevoeligheid van de ontvangers voor emf veroorzaakt door brommers, magnetrons, stofzuigers electrisch gereedsachap enz. enz.
is veel te groot en daardoor bij digitenne afgekeurd. Het betreft de single en twintuner van samsung met type nr SMT-1000T. KPN heeft een grote partij van deze tuners van Samsung voor weinig euries overgenomen. Eigenlijk is het geen wonder dat er zo over een slechte ontvangst geklaagd wordt.
EN IS HET MISDADIG DAT KPN EEN AFGEKEURDE PARTIJ ONTVANGERS IN DE MARKT ZET!

TranceOne
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2005 20:11

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door TranceOne »

In mijn ogen gedraagt de KPN zich niet anders dan misdadig!

Niets nieuws onder de zon dus.....

ger1000
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 dec 2005 13:02

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door ger1000 »

Je ongefundeerde aversie tegen KPN is wel erg groot, Trance One.
Je woont zeker niet in het gebied waar de UPC-maffia het voor het zeggen heeft. Deze monopolist doet precies wat hij zelf wil en wordt ook nog gesteund door OPTA en NMA.
Als ik bij UPC weg wil moet ik wel naar KPN omdat een schotel geen optie voor mij is (geen "vrij" zicht naar het zuiden)
Ik heb digitale tv van KPN op mijn boot en ben hier goed over te spreken. Er is maar 1 nadeel: dekking wordt te traag uitgebreid en men doet daar zeer geheimzinnig over.

heije061

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door heije061 »

Mensen met ontvangsproblemen.... :(

KOOP EEN BUITENANTENNE :P

heije061

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door heije061 »

Koop een recorder van KPN, heeft geen DVD recorder maar is wel zonder problemen aan te sluiten. Enne hoe vaak brand je van een tv opname een DVD?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door bot321 »

Alles voor digitale tv en voor buitenantennes
Laatst gewijzigd door bot321 op 08 jan 2006 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door agro »

Reclame?
Dan krijg je een site voor domeinregistratie?
Wat heeft dat met satelliet te maken?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb ik ook gemerkt sorry weet niet hoe
dat komt.probeer het is met een schuine
streep erachter.
www.zwaansatelliet.nl/

kaatje/kriel

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door kaatje/kriel »

Wij hebben hetzelfde probleem gehad met KPN, heel slechte ontvangst en wegvallen van het beeld, maar na ettelijke mailtjes en telefoontjes hebben wij een buitenantenne gekregen van KPN, dit was service zeiden ze. Het is een stuk beter geworden, maar soms valt het geluid nog wel eens weg.

TranceOne
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2005 20:11

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door TranceOne »

Jij schreef: Je ongefundeerde aversie tegen KPN is wel erg groot, Trance One.

Je kent me niet, dus ik neem je niks kwalijk, maar als ik iets schrijf is het vanuit mijn beleving in ieder geval nooit ongefundeerd.

In de periode dat de koninklijke PTT ophield met bestaan en van een staatsbedrijf omgezet werd in een commercieel bedrijf, was de digitale verwerking van telefonie net in opkomst. (Lees wel: Geen digitale telefonie maar het door middel van computers verwerken van analoge telefonie, in plaats van de op relais gebaseerde systemen, zoals deze al sedert de uitvinding van de telefonie bestonden).

Hiervoor heeft de KPN toendertijd een grote inverstering moeten doen. Alle ouderwetse (relaisgestuurde) centrales moesten vervangen worden door computergestuurde centrales. Om dit te bekostigen heeft KPN aandelen uitgegeven. Aangezien de KPN de zekerheid had nog jaren te kunnen teren op het alleenrecht van de telefonie in nederland, vonden die aandelen gretig aftrek. De KPN heeft hierdoor de kosten van deze ombouw volledig kunnen bekostigen door middel van de opbrengst uit deze aandelen.

De (voor de KPN dus eigenlijk kosteloze) ombouw naar computergestuurde centrales bracht mogenlijkheden met zich mee, die in de tijd van de analoge centrales ondenkbaar waren. Denk hierbij aan:
- automatisch doorschakelen (*21)
- meenemen van je telefoonnummer bij verhuizing
- voicemailbox
- nummerweergave
- etc, etc.

Voor al deze dienstverleningen heeft de KPN tot voor kort altijd grof geld gevraagd van zijn abonnees. Dit terwijl de software, die geleverd werd bij de aankoop van die computergestuurde centrales, vanaf dag 1 deze dienstverleningen kon bieden.

Daarbij heeft de KPN zijn alleenrecht op de telefoonbekabeling in nederland tot voor kort misbruikt om telefoontarieven te hanteren die, vergeleken met de rest van europa en bovenal de verenigde staten, buiten proporties waren.

De winst die KPN hierop (over onze rug) heeft gemaakt, heeft KPN gebruikt om hun mobiele telefoonnetwerk tot de beste van nederland te maken. Nu pas zijn er concurenten die met hun dekking in het mobiele netwerk in nederland benaderen wat de KPN kan leveren.

Maar wat heb ik als abonnee daar aan gehad de afgelopen jaren? Ik had geen mobiele telefoon. Ik had een vaste aansluiting, waar ik 25 euro aan kwijt was zonder 1 telefoontje te hebben gepleegd! En dit zonder de extra kosten voor nummerweergave, voicemail en doorschakelfunctie mee te rekenen!!

S. de Jong
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2004 11:16

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door S. de Jong »

Ook ik [had] digitale TV van KPN genomen en ondervond ook de storings en de problemen met mijn harddick recorder van Philips de HDRW 720. Gekregen op 4-11-2005 en na alles geprobeerd te hebben kwam er gratis een (ingeleende)monteur van KPN langs. Maar ook deze lukte het niet om de harddisck recorder op te laten nemen op een ander kanaal dan waarnaar gekeken werd en ook de VCR recorder niet. Op zijn brief met bevindingen alles afgezegd, maar eerst werd gezegd dat het niet kon, 1 jarig contract. Daar ik heb aangegeven dat ze niet geleverd hebben waar ze reclame voor maken zijn ze toch accoord gegeen. Maar het terug storten van het geld dat is een tweede zaak. Ben nu nog steeds bezig om het geld van de twin tuner terug te krijgen. Bij elk telefoontje wordt gezegd dat ze er mee bezig zijn. Moeilijk hé om per PC het geld te retouneren. Bij ons gaat dat heel snel via internet, het bedrag ingevuld en je ziet zo het geld naar een ander verdwijnen, bij KPN is dat zeker niet mogelijk. Dus geduld dan maar bespaart je een hoop telefoon kosten voor het 0900 nr.

Francisca1

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Francisca1 »

Vanaf het begin heb ik diditale tv van KPN. Alles werkte prima. Inderdaad werkte. Had ik eerst problemen met opnemen in de slaapkamer. Iets wat niet werkte, maar met een beetje wisselen en uitproberen (dvd er tussenuitgehaald), moest het lukken. Inmiddels kan ik het wel vergeten.

Aantal weken terug begonnen de problemen met de ontvangst. Kun je met de antenne gaan lopen om het te verbeteren. Opgelost zonder schoonheidsprijs. Nu heb ik problemen met opnemen in de woonkamer. Is dus al een tijdje, maar ging er vanuit, dat ik iets niet goed gedaan zou hebben. Niet dus. Wanneer ik aangeef een programma op te willen nemen op zeg maar ned 2 en ik kijk naar rtl, dan neem ik dus rtl op. Ook een zwart beeld kan "normaal' zijn. Dan ga je wisselen van twin tuner (doe ik elke keer om te kijken of het aan de twin-tuner ligt), maar de problemen blijven gelijk.

Ik kan vertellen, dat ik er niet vrolijk van wordt. Neem Digitale TV om van de draden af te zijn en zit nu met draden in mijn woonkamer. Neem twintuners om op te kunnen nemen (ook wanneer er toevallig drie prgramma's zijn die ik graag wil zien en tegelijk op tv zijn). Ook de prijs was aantrekkelijk. Na twee jaar zou ik de aanschafkosten van de ontvanger er uit hebben. Inmiddels is dit iets eerder vanwege de lagere kosten (7,95 i.p.v 10,95 en de stijgende kosten van UPC). Krijg nu het gevoel uiteindelijk duurder uit te gaan zijn. Zelf denk ik aan een mankement in de twin-tuners.

Van de week ga ik iemand anders naar alle aansluitingen e.d. laten kijken. Wanneer alles dan goed werkt ben ik blij. Ga anders nog wel contact met kpn opnemen en hopen geen standaard antwoordt te krijgen. Die heb ik ondertussen wel gehad.

Misschien een idee voor een "loden antwoord troffee". :wink:

Kom ik er vervolgens nog niet uit, dan ga ik hopen op tv via de internet provider of een keuze mogelijkheid om een aansluiting te nemen bij een andere kabelmaatschappij. Terug naar UPC is wat mij betreft geen echte optie.

justes

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door justes »

hey,

Ook ik heb problemen met digitale televisie, van KPN daarin staat dat ik programma's kan opnemen via de digitale tv, wat heel logisch is omdat ik geen kabel tv heb. Maar als ik dan aant opnemen ben weet ik niet of ik op mijn phillips recorder record ook nog moet indrukken, of dat ik alleen dat ding aan hoef te zetten, het is dus drama wat opnemen betreft..bij mij tenminste

aliela

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door aliela »

Eerst je twintuner programmeren, dus Ned. 1, 2, 3 enz. daarna je videorecorder en dan geen Ned. 1, 2, 3 enz. maar je videokanaal (bv. exit 1).
Groetjes,
Alice

michel1

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door michel1 »

Geplaatst op 02 Dec 2005 10:13 door Michel1
--------------------------------------------------------------------------------
Sinds 2 november zijn wij aan het klooien met de antenne. Op de meest rare plekken hebben de antennes gestaan. KPN al drie gebeld sinds 2 november en ze beloven steeds terug te bellen maar doen dat niet...
WAARDELOOS
Wij kunnen er niet meer van af, maar gebruiken doen we het ook niet meer. Blij dat we nog UPC kabel hebben, dat geeft tenminste altijd beeld en veel meer kanalen, al is het niet zo mooi...

Michel1
Gast

Geplaatst op 12 Dec 2005 21:30 door Michel1


--------------------------------------------------------------------------------

Retour sturen? We hebben op 1 november de boel aangeschaft en gebeld op 2 november dat ontvangst onmogelijk was in ons pand.
Er werd een terugbel order gemaakt bij KPN. 25 november maar eens gebeld hoe het zat.
Met excuses werd er beloofd dat we zeer snel teruggebeld zouden worden. We tellen inmiddels 12 december en nog steeds niets gehoord. Dus maar weer gebeld. Nu krijgen we te horen dat het tot 6 weken kan duren voordat de klant wordt teruggebeld!
6 weken, dat is ruimschoots over de periode van 8 dagen niet goed geld terug van KPN. Deze aktie heeft dus geen enkele zin.
Inmiddels is ons abonnement 2x afgeschreven, de aansluitkosten en zitten we met 3 tuners in huis die werkeloos op de kast staan.
Wederom wordt beloofd dat we worden gebeld, de enige toezegging die de helpdesk ons kon doen.
TROS RADAR, HELP!
Inmiddels is het eind januari 2006
Net zelf maar weer eens gebeld met KPN (mevrouw Asbreuk) en ze weigeren om een concrete afspraak te maken!
We maken een notitie om u terug te laten bellen, waarchijnlijk binnen een week maar dat is niet zeker.
Andere mensen krijg je niet aan de bel, ik ben ten einde raad!
Er gaat nu een aangetekend schrijven uit naar:
KPN digitale TV
Antwoordnummer 10174
2700 VB Zoetermeer

maar daar zal ook wel niet op gereageerd worden...

ydrofsky
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jan 2006 18:03

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Er zijn wel digitale ontvangers voor de schotel op de markt met een dubbele tuner, dan kun je dus wel de ene zender digitaal kijken en ondertussen de andere digitaal opnemen.

robertmagielse

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door robertmagielse »

:evil: :( we hebben nu zo'n twee maanden digi tv van kpn en vinden het een catastrofe!!!! hetzelfde liedje wat betreft bussen,brommers geen signaal!!gore truuc van kpn om ons zo te misleiden maar dat maken we wel meer zo mee eindeloos geldverkwisten om totaal geen duidelijk antwoord te krijgen ,talloze beloften die zo gemaakt worden.aan de telefoon alleen maar personeel wat absoluut niet weet waar ze het over hebben.ook erg verveeld overkomen er zit geen sprankje menselijkheid meer in tegenwoordig we hebben ook internet van kpn en hetzelde verhaal als wat ik op deze site al gelezen heb maffia-praktijken maar het afschrijven van facturen daar zijn ze bij de kpn extra goed in opgeleid.waardeloos wacht m'n contract af en ga weer lekker ouderwets doen sterrenkijken.wens iedereeen veel sterkte

Gast

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Gast »

En dan te bedenken dat mij een grote en ongefundeerde aversie werd verweten! :lol:

Gesloten