LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oversluiten Hypotheek via LENEN.NL ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jaap1234

Oversluiten Hypotheek via LENEN.NL ?

Ongelezen bericht door jaap1234 »

Hallo, wie heeft er ervaring met of advies over het eventuele OVERSLUITEN van een al bestaande Hypotheek ( in ons geval Bouwfonds ) naar een andere Hypotheken verstrekker via LENEN.NL ? Wij zijn namelijk telefonisch benaderd door LENEN.NL en die hebben ons een aanbod gedaan waarbij de huidige hypotheek overgenomen zou worden door hun ( via de DSB bank , maar dat is nog niet helemaal duidelijk ) en dat dat ons erg veel geld zou gaan schelen, het eerste jaar zelfs 6000 euro minder aflossingskosten ( 1 % rente ipv 4.4% ) , een boeterente van 5000 euro die half aftrekbaar van belasting zou zijn, en de jaren daarna een vaste rente van 4.0 % ! Tevens zou een andere lening van ons IN deze nieuwe hypotheek gehesen kunnen worden ! Ze komen volgende week vrijdag langs voor een persoonlijk gesprek om alles uit te leggen......MAAR IK VERTROUW DIT AANBOD EIGENLIJK NIET ZO ERG , ik vermoed dat er ergens een ADDERTJE onder het gras zit !!! Ik kan me haast niet voorstellen dat wij zoveel geld kunnen besparen op onze hypotheek....wie zegt dat dit wel LEGAAL allemaal is ? Daarom zou ik heel graag advies hebben van mensen die dit ook hebben meegemaakt !!!! Gaarne voor volgende week vrijdag response !!! Bedankt alvast . Groeten Jaap uit Noord Brabant.
Laatst gewijzigd door jaap1234 op 13 jan 2006 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo

Re: Oversluiten Hypotheek via LENEN.NL ?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Jaap kijk heel erg goed uit met deze mensen. De addertjes zijn dure verplichte verzekeringen die je moet afsluiten. Jaap je weet toch wel Sinterklaas bestaat niet en filantropen zijn ook uitgestorven.

CashDamageLeader

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Er zijn ook meerdere instellingen, die kunnen helpen.
Bkr is vaak een probleem ( er is een omweg ) en NHG kan mogelijk vervallen.
Dan wordt het helaas duurder dan goedkoper.........

Veel succes!

senseo

Ongelezen bericht door senseo »

addertjes kunnen zijn;

langere looptijd dan nu (dus lagere lasten, uitsmeren over langere tijd)
tijdelijk een hele lage rente (1 of 2 jaar)
hypotheek met veel meer risico
veel verborgen/extra kosten

Ik zou zeggen kijk uit met DSB

Voor je het weet financier je een speler van AZ
(misschien niet zo erg als het jouw clubje is)

bergie

Ongelezen bericht door bergie »

Jaap 1234,

Voordat je tekent het volgende.

Vanwege persoonlijke ervaringen, ik lig al drie jaar met deze club - niet AZ -in de clinch.

Toen ik mijn hypotheek over heb laten sluiten bij de DSB met de vele b.v's en stichtingen, werd mij beloofd dat ik € 150.00 minder zou gaan betalen dan bij de Postbank. De werkelijkheid leerde dat ik € 350.00 meer kwijt was.

Les 1 Luister naar de verhalen van de adviseur met een zekere cynisme
en een onderkoeld gevoel van humor
Les 2 Laat je nimmer een o.r.v. aanpraten. Indien jij al een dergelijke
verzekering hebt lopen bij jouw huidige bhypotheeknemer kan jij
deze altijd omzetten, desnoods een andere afsluiten bij ieder
andere verzekeraar naar vrije keus. De adviseur zal je wel ompra-
ten daar van af te zien onder de dreiging dat de hypotheek dan
niet door zal gaan.
Les 3 Tijdens de onderhandelingen is de adviseur verplicht jou de alge-
voorwaarden ter hand te stellen zodat jij hem vanuit die voorwaar-
den gerichte vragen kan stellen. Meestal worden de voorwaarden
achteraf opgestuurd. Het kwaad is dan al geschied. Je kan er wel
vanaf komen. Maar het kost je ontzettend veel tijd, ergernis en
geld tenzij je verzekerd bent.
Les 4 Als je toch besluit met die DSB in zee te gaan, vraag
voor een bedenkperiode. In die periode kan je de offertes
aan jouw eigen verzekeraar voorleggen voor een second opinium
Les 5 Laat de adviseur al zijn gladde praatjes op papier zetten,
eventueel een verborgen camera laten draaien, zodat jij hem ten
alle tijden hiermee kan belasten. Reden hiertoe is dat zij zich
ervan bewust zijn dat zij ontzettend liegen tijdens de
de onderhandelingen. maar als zij erop gewezen worden
wat zij toen gezegd hebben is hun antwoord steevast:
DSB zal nooooooit verzekeringen aanpraten omdat onze
medewerkers als geen ander weten dat zij zich hieraan
nooit mogen bezondigen.

Jaap, en anderen, jij bent gewaarschuwd.

n.b. Op het moment van verzending een radio spot van goedidee.nl
Het is wel frappant.

scully1

Ongelezen bericht door scully1 »

Op de rente wordt door de DSB bank ook niet verdiend, maar wel aan de kapitaalpolissen en ORV (overlijdensrisicoverz) /WAO polissen.
De laatste verzekeringen worden betaald dmv een koopsom constructie en dat wil zeggen dat het in 1 keer betaald wordt. Dus premie per maand wordt een eenmalige inleg van ong. 10.000 euro. Totaal kan de hypotheek incl. verzekeringen/boete wel 20.000 euro hoger worden en wordt er bijna alleen maar door de adviseur over die 1% gesproken. Reken door of uw hypotheek bij de 4,0% en de verhoging nog net zo goedkoop is...... bijna nooit. Let op: de koopsom is voor de ORV, maar daarnaast moet er ook nog een aparte kapitaalpolis worden betaald bij de Reaal groep die uiteindelijk voor de aflossing moet zorgen. Deze premie is behoorlijk hoog. De DSB krijgt dus behoorlijke provisie's en dat compeseert ruimschoots het renteverlies.... [/b]

particulier

Ongelezen bericht door particulier »

Jaap,

DSB wil graag extra produkten aan je verkopen, wees daar voorzichtig mee.

Het oversluiten an sich is niet abnormaal: Genoeg mensen sluiten hun hypotheek over. Sommigen doen dit om tijdelijk hun maandlasten te verlagen of om goedkoper uit te zijn. Het laatste vergt toch wel een gedegen afweging of het inderdaad goedkoper is. Hiermee moet je naar de netto maandlasten kijken, de bruto lasten zeggen niet zoveel. Dit laatste klinkt triviaal, maar menig hypotheekadviseur laat het bij de bruto lasten.

Je kunt ook gewoon naar een andere adviseur toestappen, van de eigen bank, Hypotheker, Hypotheekshop e.d.
Eventueel kun je ook berekeningen hier posten, er staan er genoeg waar mensen hun commentaar op hebben gegeven. Het nadeel is wel dat je dan gegevens moet leveren op het forum.

jaap1234

Bedankt voor al jullie reactie totnutoe, mijn bange vermoedens over addertjes onder het gras worden alleen maar bevestigd, ik vraag me af of we die afspraak voor volgende week wel door moeten laten gaan met die adviseur....

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

jaap1234

Geplaatst op 14 Jan 2006 12:50 door jaap1234
ik vraag me af of we die afspraak voor volgende week wel door moeten laten gaan met die adviseur....
Het lijkt mij beter dat je hem afbelt, als je geen gesprek met hem hebt kan hij je ook niet ompraten. Daar heeft hij n.l. voor doorgeleerd, meestal moet je zeer sterk in je schoenen staan om ze kundig van repliek te dienen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

meestal moet je zeer sterk in je schoenen staan om ze kundig van repliek te dienen.
Valt mee hoor, je bent ook niet verplicht ze van repliek te dienen, je kunt gewoon NEE zeggen.

scully1

Ongelezen bericht door scully1 »

Er wordt niets gedaan zonder de "ja" van de klant. Ze willen waarschijnlijk na het eerste gesprek een 2e gesprek laten plannen. Vraag gewoon om een offerte die per post wordt verstuurd.

jaap1234

Mijn vrouw en ik hebben toch besloten om de afspraak AF TE ZEGGEN want we vertrouwen het allemaal niet meer en hebben geen zin in lange gesprekken met adviseurs die toch alleen aan hun eigen provisie denken ipv aan de customers best interest.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zeer verstandig van je vrouw en van jou Jaap. Stap eens binnen bij een reguliere bank. Susses.

Gesloten