LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] webshop Instalwinkel.nl wèl online, maar niet meer actief...

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Elevate

webshop Instalwinkel.nl wèl online, maar niet meer actief...

Ongelezen bericht door Elevate »

Ik heb na het zoeken op verschillende prijs-vergelijk sites etc. de webshop www.instalwinkel.nl gevonden die volgens diverse sites het goedkoopste de door mij gezochte DVB-T-antenne konden leveren. Op de site aangekomen bleek deze inderdaad een aardig assortiment antennes voor zowel digitale TV als satteliet te hebben, en nog redelijk goedkoop ook. Op oudjaarsdag 2005 heb ik online een order geplaatst voor het bedrag van € 38-; daarbij kwam nog € 8,- verzendkosten zodat ik in totaal € 48,- moest betalen. Na de online bevestiging kreeg ik keurig een (automatisch gegenereerd) e-mail bericht met daarin de order en het rekeningnummer waar ik de betaling naar kan overmaken. Volgens de site zal de verzending 2 à 3 dagen na ontvangst van de betaling plaatsvinden. Ik heb direct via internet-bankieren het bedrag overgemaakt o.v.v. het ordernummer en vanaf dat moment werd het stil... Na een aantal dagen heb ik het telefoonnummer die vermeld werd op de site gebeld omdat ik verder niets meer hoorde, maar hier was alleen een voicemail te horen. Vanaf dat moment heb ik iedere dag gebeld, maar steeds weer de voicemail. Op mailtjes wordt totaal niet gereageerd en op het sturen van een fax ook niet (hoewel deze éénmaal in gesprek was tijdens het versuren van mijn fax; kennelijk is er toch iemand aanwezig...) Ik ben verder gaan spitten op de naam van het bedrijf en kwam er al gauw achter dat de eigenaar/beheerder ervan onder de username "Deaddrop" op diverse fora actief is. Ik heb mezelf bij één van die forums aangemeld en een privé-bericht gestuurd, maar weer geen reactie... Bij nazoeken bij de Kamer van Koophandel blijkt het bedrijf uitgeschreven te zijn! Wel kon ik een adres achterhalen; op dit adres is echter van alles gevestigd, varierend van een bungalowpark tot meubelzaak en particulieren; ik totaal wel zo'n 35 verschillende!
De site is echter nog gewoon actief en men kan gewoon bestellen, maar daarna hoor je niks meer...
Inmiddels heb ik er geen vertouwen meer in dat ik het product geleverd krijg maar heb ik wel mijn geld overgemaakt. Terugboeken kan niet (Postbank) dus heb ik de klantenservice van de Postbank een brief gestuurd met uitleg erbij om zodoende het geld (eventueel) teruggestort te krijgen.
Wees dus gewaarschuwd voor de webwinkel www.instalwinkel.nl.
Mocht er trouwens nog ideën of tips hebben over het achterhalen van de eigenaar van deze site dan hou ik me aanbevolen...

superrobbie

Re: webshop Instalwinkel.nl wèl online, maar niet meer actief...

Ongelezen bericht door superrobbie »

waarom heb je niet gewoon onder rembours gedaan???
is toch veel veiliger.....

Elevate

Ja, maar wel 6 euro duurder... Deze zaak had veel positieve reacties op diverse (satelliet) websites en werd ook goed aangeschreven (snelle, correcte levering etc.) Vandaar mijn (voorbarige) vertrouwen.
Inmiddels ben ik via domeinregistratie.nl achter de eigenaar van de site; hij blijkt verhuisd te zijn. Maar ik heb wèl een naam en (huidige) woonplaats...! :twisted:

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Een winkel met een 06 nummer het moet niet gekker worden.

Elevate

Inmiddels heb ik via-via de eigenaar te pakken gekregen; hij heeft me beloofd het geld direct terug te storten! Volgens hem lag internet er bij hem uit en kon hij daarom niet reageren... Enfin; eind goed, al goed en ik heb weer een les geleerd.

ECC

Ongelezen bericht door ECC »

[Een winkel met een 06 nummer het moet niet gekker worden]
Wat is hier verkeerd aan?
[/quote]

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

Een bedrijf dat je alleen op een 06 kunt bereiken staat in mijn ogen niet professioneel. Ik zelf doe geen zaken met winkels/bedrijven die alleen zo te bereiken zijn.

Gesloten