LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sprintplan aegon

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
BERENDIEN
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 aug 2003 19:18

sprintplan aegon

Ongelezen bericht door BERENDIEN »

HALLO LUITJES 5 JAAR INGELEGD EN GEEN ENE CENT TERUG,IS ER IETS WAAR JE JE KUNT AAN SLUITEN DIE E.V.T. COLLECTIEF GAAN PROCEDEREN TEGEN AEGON?

jorisdriepinter

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door jorisdriepinter »


Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Pieter »

Berendien,

Er zijn verschillende mogelijkheden om het product sprintplan via een gerechtelijke procedure aan te pakken.

Collectief of gebundeld:
www.stichting-spirit.nl ,Gebundeld op naam via acte van cessie, totale som vordering per dossier.
www.sprintplanclaim.nl , Collectief, Kern punt: algemene nietigheid op basis Wck
www.stichting-gesp.nl , voorbeeld proces.

Op individuele basis via advocaten:
http://www.pay-back.mine.nu/advocaatzoeken.htm.asp zoeksleutel Sprintplan.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

jorisdriepinter

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door jorisdriepinter »

Pas wel op met die stichting spirit ze werken samen met payback waarvan een van de voorzitters voor de rechter heeft gestaan wegens fraude en oplichting maar dat vertelt Pieter er niet bij!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Berendien,

Er is een apart forum voor Sprintplan gedupeerden.
Klik links op deze pagina op forum en ga dan naar de rubriek:
Juridisch/financieel
Bijna onderaan vindt je dan: Spaarbeleg / Sprintplan
Hier kun je veel informatie vinden.
Nog even een aanvulling op boventaande reacties:
Een advocatenkantoor die betaalbaar is en meerdere Sprintplan zaken heeft lopen is:
Sneep, Nuijten en van Dijk advocaten in Bergen op Zoom
Mr. RACM van Dijk , 0164 259090
[email protected]

Klijn Zegers & Van Osch Advocaten in Tilburg
Mw. Mr. Th.H.G. van de Langenberg , 013-5366555
[email protected]
www.kzoadvocaten.nl

Heb je recht op toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand)?
Hierdoor zijn je kosten erg laag voor een advocaat.
Kijk op onze website, www.platformaandelenlease.nl onder Procedure toevoeging voor alle informatie hierover.

Een andere mogelijkheid is procederen op basis van "no cure no pay".
De instapkosten zijn laag of nihil en je betaalt alleen maar een percentage over hetgeen de rechter toewijst in een vonnis.
Voor meer informatie hierover, ga naar de website van Leaseproces, www.leaseproces.nl of bel 0800-2005 of 0900-8865.
Zij hebben meerdere vestigingen in Nederland.

Succes en groeten,
Piet

BERENDIEN
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 aug 2003 19:18

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door BERENDIEN »

ok Piet bedankt ga er naar zoeken.

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door shamyrah »

Degene die een rechtsbijstandsverzekering hebben van DAS/ARAG en zich aanmeldne bij de stichting SPiRiT kunnen hun deelname kosten vergoed krijgen.

De gedupeerden moeten zelf het bedrag bij hun verzekering declareren.

www.stichting-spirit.nl

Groetjes A3
Ver. Payback

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Ook als je een standaardpolis hebt ?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Piet »

Shamyrah schrijft:
Degene die een rechtsbijstandsverzekering hebben van DAS/ARAG en zich aanmeldne bij de stichting SPiRiT kunnen hun deelname kosten vergoed krijgen.
Dus Shamyrah, als gedupeerden met een Spaarbeleg Sprintplan een rechtsbijstandsverzekering bij DAS of ARAG hebben, kunnen zij hun advocaatkosten declareren bij de verzekeringsmaatschappijen.
Het maakt dus niet uit welke vorm van rechtsbijstandsverzekering zij hebben (de meeste van ons hebben een gewone, standaard rechtsbijstandsverzekering), DAS en ARAG hebben, volgens Shamyrah, aangegeven dat dit onder de polisvoorwaarden valt en deze schade wordt gedekt.
Als dat zo is, dan is het dus voor alle Spaarbeleg Sprintplan gedupeerden met een rechtsbijstandverzekering bij DAS of ARAG.
Dan maakt het dus ook niet uit of je je aanmeldt bij Spirit (payback) of een andere advocaat en zet Shamyrah (bestuurslid payback) de Sprintplan gedupeerden op het verkeerde been door te suggereren dat het alleen is voor diegene die zich aanmelden bij Spirit.

Eenzijdige voorlichting en misleiding zijn we al langer gewend van Dexia en Aegon, sinds kortere tijd is ook de stichting Leaseverlies en de Consumentenbond door de mand gevallen, maar nu doet payback precies hetzelfde.
Jammer dat sommige belangenbehartigers andere belangen laten prevaleren boven het belang van de gedupeerden.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering bij DAS of ARAG, en wil je weten of zij iets voor jou als Sprintplan gedupeerde kunnen betekenen, kijk op de website van DAS, www.das.nl stuur een e-mail naar [email protected] of bel 020 - 6 517 517 (tussen 7.30 en 17.45 uur);
Voor ARAG, kijk op www.arag.nl of bel 033 43 42 342


Groeten,
Piet

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Shamyra, is dit een speciale deal van Spirit met de Arag en de Das ? Zo ja dan kunnen ze nog veel claims tegemoetzien van de mensen die in het verleden afgewezen werden met een standaardpolis.

Bij Arag b.v. moet je een module D polis hebben om voor juridische bijstand in aanmerking te komen.

Svp gaarne een antwoord uwerzijds bij voorbaat dank.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door croosjes »

Allemaal,eerst informeren


Bij Arag b.v. moet je een module D polis hebben om voor juridische bijstand in aanmerking te komen.


klopt helemaal



Ik ben zelf ook in module D van ARAG,maar vergeet niet dat je al een tijdje lid moet zijn voor je recht heb op een advocaat.


Mvg.Andre

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door faeks »

DAS Polisvoorwaarden, artikel 4, de uitsluitingen:

d. in geschillen over de verhuur of exploitatie van goederen of zaken door een verzekerde of vermogensbeheer (de eigendom, het bezit, de aan- of verkoop van effecten, aandelen, obligaties en pandbrieven daaronder mede begrepen);
Tenzij, zoals geopperd hierboven, Payback bijzondere afspraken heeft is het dus NIET gedekt in de 'standaard'polis, zoals die jaren geleden afgesloten werd. Mocht het nu opeens wel gedekt worden, dan heb ik - na heel wat discussie en correspondentie met DAS en geschillencommissies - nog wat te regelen met ze!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik zou zeggen Mail Piet!!!

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door faeks »

Beste Ad, het gaat hier om voorlichting die payback geeft en die, tenzij er geen speciale afspraken zijn, niet kan kloppen!
Ooit schreef ene Pipa in aug. 2004 :wink: :
Tóch, als ooit blijkt dat de rechter ons gelijk geeft en de hele mikmak (aantoonbaar) niet onder vermogensbeheer bljkt te vallen, dan ga ik daar alsnog mijn kosten claimen.
Of maak ik geen kans?
Overigens heb ik van DAS ook een keurige brief ontvangen, enige tijd geleden al, dat aandelenlease in hun optiek vermogensbeheer is. Ook SKV reageerde afwijzend. Zó afwijzend dat ik er na dat telefoontje niet eens meer een brief aan gewijd heb.
Als SKV afwijzend reageert, ben je uitgeluld. Als dat bij Payback of de stichting SPIRIT anders is...tsja..dan kan o.a. DAS nog vele claims verwachten!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door peewee »

Rechtbijstandverzekeraar zijn er toch alleen om voor om premie te innen. Niet echt om hun klanten/verzekerden te helpen.

Over dit thema zou best een enquete gehouden kunnen op de diverse fora van leasegedupeerden. Ik durf er een fles whiskey, Spa rood voor de geheelonthouders, op te zetten dat een zeer ruime meerderheid van rechtsbijstandverzekeraars hun verzekerden/leasegedupeerden, hebben laten zakken als een baksteen (ook degene met een uitgebreide dekking !).

Rob Hoegstra
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:29

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door Rob Hoegstra »

Mijn ervaringen met de DAS zijn helemaal niet verkeerd uit het verleden maar als ze nu een speciale regeling treffen met Spirit dan probeer ik het geld van de advocaat te verhalen op de DAS :lol:

Dus als Shamyrah hier een antwoord op wil geven dan valt er nog wat te verdienen. Als je zo iets post dan mag je ook een antwoord verwachten toch :roll:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door ad snoeren »

dat een zeer ruime meerderheid van rechtsbijstandverzekeraars hun verzekerden/leasegedupeerden, hebben laten zakken als een baksteen (ook degene met een uitgebreide dekking !).
Dat er nog steeds mensen zijn die verzekeraars vertrouwen.
aaaaaaaeeeeeeeeegggggggggggoooooooonnnnnnnnn!!!!!!!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door croosjes »

ad,ik heb niets te klagen bij ARAG als de premie maar betaald wordt door mij 8)

Mvg.Andre

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door B- »

Rechtsbijstandverzekeringen worden ook verkocht door bedrijven die zich schuldig hebben gemaakt aan aandelenlease oplichting, zou dit er wat mee te maken hebben?

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: sprintplan aegon

Ongelezen bericht door ad snoeren »

ad,ik heb niets te klagen bij ARAG als de premie maar betaald wordt door mij
Dat zal best Andre als je maar op tijd betaald.
Maar heb je het ooit al eens meegemaakt dat je om redenen even te laat was met betalen.

Dan moet je eens zien hoe snel ze gaan dreigen met royement., en dat vervolgens na 2 termijnen ook meteen doen.
Al heb je 20 jaar lang op tijd je premie betaald. Maakt niks uit.

Of als je eens een beroep doet op een schadeclaim, Dan zul je ervaren hoe vaak dit nu net niet onder de verzekering valt.

Het zijn en blijven schurken allemaal :evil:

Gesloten