LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De bekende touroperators en of reisorganisaties

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
frankjon
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2005 21:10

De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door frankjon »

Je leest op deze forums veel over onbekende reisorganisaties, maar doen de bekende organisaties het dan wel zo goed.
Wat te denk van een organisatie als Vrij Uit, bekend van de ANWB, Thomas Cooke enz.
Ik had dit jaar via Vrij Uit een weekje Playa de Aro geboekt een appartement in het complex Politur, wat wij daar aantroffen was zo smerig dat we er direct weg gegaan zijn, bij het kantoor waar wij de sleutel in ontvangst hadden genomen had de dame in kwestie meer aandacht voor haar prive problemen dan voor ons.
Wij hebben maar een hotel geboekt voor de week in Playa de Aro
Omdat het weekend was hebben wij pad op maandag vrij uit gebeld en wat was hun antwoord, U had het alarm nummer moeten bellen, Nou is voor mij het begrip alarm nummer iets wat je gebruikt als je in nood zit of als er iets ernstig is, Vrij Uit vond van niet en ik moest maar een schriftelijke klacht indienen.
Op deze klacht ( met foto's als bewijs) werd door de verhuurder 4 dagen vergoed, Vrij Uit verwees mij naar de AVR voorwaarden maar ze waren wel zo vriendelijk om de verantwoordelijke manager opdracht te geven om een keer bij Politur te laten kijken mogelijk dat ze dan hun site aan zouden passen en daar moest ik het mee doen
Vrij Uit doet dus niets alleen verwijzen naar AVR voorwaarden en naar het alarm nummer wat ik had moeten bellen

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door JH »

Vrijuit heeft een goede naam in de reisbranche. Overigens is geen enkele reisorganisatie er mee gebaat om slechte accommodatie aan te bieden. Wanneer dit wel het geval is dan kan er over gereclameerd worden en een volgend seizoen wordt de betreffende accommodatie niet meer opgenomen in het programma.
Het blijft ook bij zelf boeken een grote gok waar je terecht komt, wanneer je slechts te maken hebt met internet of een foto.

An

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door An »

Je zou ook voor het boeken, op www.reiswijzer.nl kunnen kijken. Staat veel info en ervaringen van mensen over accomodatie's op.

An

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door An »

:oops: Moet zijn: www.vakantiereiswijzer.nl

Ik heb net even gekeken en daar staan inderdaad niet zulke prettige ervaringen van dit complex bij.

geengast
Berichten: 593
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door geengast »

Allereerst heeft Vrij Uit niets meer met de ANWB te maken, sinds enkele jaren zijn ze eigendom van Neckermann (Thomas Cook concern).

Volgens Vrij Uit had u moeten melden dat er iets niet in orde was, dat lijkt me logisch. Je kunt niet op eigen houtje een hotel gaan nemen en achteraf zeggen dat het smerig was.

In eerste instantie moet u Vrij Uit de kans geven de klacht op te lossen. Dat u daarvoor contact op moet nemen met hun, lijkt een juiste conclusie.

Vrij Uit is trouwens niet beter of slechter dan elke andere leverancier. Enkel de klachtenafwikkeling is wat langzamer en onzorgvuldiger geworden na de overname door Neckermann.

Als laatste wil ik toch even op de site 'vakantiereiswijzer' reageren. Er zijn al bewijzen gevonden dat hotels vijf Euro per goede omschrijving betaalden. In hoeverre deze fraude doorwerkt daarin weet ik niet. Maar het is logisch dat een hotel of appartement er alles aan zal doen om daar goed uit de bus te komen als mensen daaraan conclusies verbinden.

frankjon
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2005 21:10

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door frankjon »

Even een reactie. Het is logisch dat ik aan vrij uit moet melden dat er iets niet in orde is maar voor alle duidelijkheid, op de reispapieren stond een telefoonnummer welke van maandag tot vrijdag bereikbaar was van 0900 uur tot 1730 uur. verder was er een alarmnummer wat 24 uur per dag bereikbaar was.
Een alarmnummer gebruikt men pas als men in acute nood zit, het begrip alarm zegt al genoeg.
Wij waren niet in nood en konden op dat moment zelf een oplossing vinden en dat was een hotelkamer boeken.
Wat mij het meeste stoort is dat Vrij Uit zich ontrekt van haar verantwoordelijkheden en mooi weer speelt met de vergoeding die de accomodatieverstrekker heeft betaald, Vrij Uit doet verder niets dan zich verschuilen achter de reisvoorwaarden, het begrip alarmnummer heel anders ziet, wat vrij Uit gaat doen zoals men zegt is de verantwoordelijke manager eens een keer laten kijken bij Politur en zonodig hun site of boekje aan laat passen.
Dat Vrij Uit vroeger met de ANWB te maken had is mij bekend, dat ze nu bij een organisatie als Thomas Cook behoren is overduidelijk

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door Radar »

U kunt u ervaringen ook kwijt op De Vakantiehulp op deze site.

Met vriendelijke groet
Redactie Radar

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Vakantiereiswijzer? dat is echt te subjectief, kan me niet voorstellen dat iemand dat als informatiebron gebruikt om een keuze te maken uit het enorme vakantieaanbod.

En er staat overal dat je moet melden als iets niet naar wens is. De interpretatie Alarmnummer is afkomstik van de ANWB alamcentrale waarheen je dan belt, die behartigd immers buiten kantooruren de belangen van Vrij Uit en haar clienten.

ga dus niet moeilijk doen over de woord keuze..u zat fout...

FIJNE VAKANTIE!

Lieveheersbeestje
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 mar 2005 08:09

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door Lieveheersbeestje »

Ik ben het hier met het bovenstaande eens. Zo ontzettend subjectief is vakantie reiswijzer en de mensen klagen wel bij elk hotel!
De 1 meer dan de ander, maar Nederlanders zijn meestal ook zeikers! Nooit is het goed en vind daarom vakantiereiswijzer ook iets wat je vakantie niet moet bederven als je nog moet gaan.

fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door fraude »

Op elke website kun je zien of het bureau aangesloten is bij SGR en ANVR en het calamiteitenfonds. Zelf heb ik al meerdere reizen en vakantiehuisjes geboekt via internet. Op de website http://www.vindsnel.nl vind je bijna alle aanbieders bijelkaar. Ik heb nooit problemen gehad. Je moet tuurlijk wel zelf een reisbureau kiezen die betrouwbaar is. Deze staan wel op deze site.

Groetjes,

Guy

jitty
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2005 13:39

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door jitty »

Ik boek al jaren via Vrijuit. Ik vind de organisatie goed, en goedkoop, hun website is de meest duidelijke en makkelijk te boeken van allemaal. Ons onderkomen (van tent tot 4 sterrenhotel) is altijd goed geweest en wij zaten altijd stukken goedkoper dan vakantiegangers die bij een andere maatschappij hadden geboekt. Ook de reispapieren zijn altijd in orde en er wordt zelfs een kaart van het gebied bijgesloten. In de reispapieren staat duidelijk vermeld dat bij klachten onmiddellijk het alarmnummer gebeld moet worden, zodat Vrijuit de klachten kan verhelpen.
Met het goed doorlezen van de reispapieren, ga je goed voorbereid op reis! Ik ben in ieder geval een grote fan van Vrijuit!!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door eeliane »

Helaas bij vrij uit een paar jaar geleden een waardeloze camping geboekt in Italie, jammer dat ze er waarschijnlijk in geen jaren een kijkje hadden genomen want dan had de tekst in de gids er heel anders uitgezien.

viske
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2005 22:45

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door viske »

Er zijn reisorganisaties die zeggen dat ze zijn aangesloten bij de SGR en ANVR maar dat niet zijn! Als je het zeker wilt weten kun je beter kijken op de sites van SGR en ANVR zelf en de organisatie opzoeken.

frankjon
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2005 21:10

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door frankjon »

Belofte maakt schuld is een bekend spreekwoord , maar gaat helaas niet op voor vrijuit. Op hun site en in hun catalogus bieden ze nog steeds Politur aan, nog steeds met dezelfde foto's en gek genoeg ook nog duurder dan in 2005.
Ze hebben toegezegd om hun vertegenwoordiger langs te sturen en dan zou hun site worden aangepast.
Allemaal niet waar dus, gewoon hetzelfde aan blijven bieden, want wijzigen kost geld en dat wil Vrijuit niet uitgeven, nee ze laten liever hun klanten in de kou staan

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

Beste mensen,

Twee dingen zijn mij opgemerkt: jullie weten niet hoe je moet klagen tijdens de vakantie en daarna: volgens de klachtencommissie reizen is dat als volgt: mocht u tijdens uw verblijf klachten en of opmerkingen hebben, geef het door aan de reisleiding. Deze vult dan een klachtenformulier in (vraag een copie!!) en mail of faxt deze naar de touroperator. Bij thuiskomst ga direct naar het reisbureau en deponeer ook je klacht. Ook hiervan kopie bewaren. Touroperator dient binnen 3 weken te reageren. Mocht de terugkoppeling niet naar wens zijn kunt u naar de geschillencommissie stappen. Dit kost eenmalig 60 euro ongeveer, en u moet het dan zien als een hoorzitting. Deze uitspraak is bindend en de touroperator dient zich hieraan te houden. Mocht u dan gelijk hebben gehad krijgt u ook uw geld(die 60 euro ongeveer) weer terug. Dit is de standaard klachtenprocedure van een anvr sgr organisatie. Ten tweede wat mij opviel: hoe herken ik een anvr /sgr reisbureau? Ten eerste dient een reisbureau u een waardecheque van het anvr te kunnen overhandigen en ten tweede zoiek het op de websites op www.sgr.nl en www.anvr.nl.

Misschien weer wat wijzer geworden? Bij nog meer vragen betreffende dit onderwerp? mail me, ik heb jarenlange ervaring in het toerisme en kan dus vele vragen beantwoorden.
Met vriendelijke groet,

R van den Broek
onafhankelijk reisbemiddelaar

frankjon
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2005 21:10

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door frankjon »

Ook hier weer een voorbeeld van iemamd die niet goed leest, hoe je moet klagen is mij wel duidelijk waar het mij om gaat is dat Vrij Uit valse voorlichting geeft op hun site, het begrip alarmnummer verkeerd gebruikt, zich onsportief gedraagt en alles op de accomodatie verstrekker schuift en dan beloofd om hun vertegenwoordiger eea opnieuw te laten bekijken en dan hun site ed aan te passen.
Vrij Uit doet in werkelijkheid helemaal niks en gaat voor 2006 vrolijk door met verkopen van dergelijke rotzooi.

Oever323
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2006 16:15

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door Oever323 »

Meneer Van den Broek, heeft u wel eens de statistieken bekeken van uitslagen van dergelijke 'hoorzittinge' ? Ik niet, maar ik schat in dat minder dan 1% van de klachten toegekend wordt. De reiswereld bestaat voor het grootste deel uit mensen die alleen geinteresseerd zijn in zoveel mogelijk geld verdienen zonder enige motivatie voor kwaliteit.
Je kunt namelijk ook je best doen om het mensen naar hun zin te maken in plaats van je wanproduct te blijven verdedigen.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door ReisMeis »

een reisbureau u een waardecheque van het anvr te kunnen overhandigen
Kan iemand mij vertellen wat dit voor een cheque is? Mij is het volledig onbekend!

meissie
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2006 23:02

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door meissie »

ik vraag me dus ook af wat zo'n waardecheque is,ik ben m ook nog nooit tegengekomen.
Verder sluit ik me ook aan bij dhr van den Broek,niets aan toe te voegen.
Ik heb toevallig ook pas geleden een klacht voor vrij uit gekregen en deze mensen hebben wel direct het noodnummer gebeld (wat echt ook voor dit soort zaken is!).Ter plaatse is het keurig voor deze mensen geregeld.
Dus laat dit een wijze les zijn en de volgende keer gewoon het noodnummer bellen (wat hopelijk niet meer nodig zal zijn)

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: De bekende touroperators en of reisorganisaties

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

De vraag wat zo een cheque is: als u bij een erkend anvr/sgr reisbureau binnestapt kunnen ze u een papiertje geven waarop officieel staat dat men bij deze brancheorganisatie is aangesloten. Dit zijn ze verplicht om u mee te geven.

Gesloten