LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung...mooi maar kwaliteit??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Shareena »

Tjahhh..... 't is wat.
Een telefoon moet gewoon tegen een stootje kunnen.
Ik heb nu mijn vijfde Nokia , en nog nooit problemen gehad, en ook ik heb hem weleens laten vallen,en ook weleens zo erg dat ik dacht van, nou dat was de telefoon, maar ze zijn écht degelijk.
Inderdaad! Die van mij is zelfs per ongeluk in een emmer water gevallen.... Daarna heeft hij het nog 1.5 jaar gedaan (net zolang als ik met mijn NIEUWE Samsung heb gedaan...) Voor mij over 1.5 maand de Nokia 6230i :) Degelijke kwaliteit!

EP
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2005 11:14

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door EP »

IK heb een Samsung X600 bijna 1 1/2 jr. en die valt regelmatig uit. Heel lastig.
Gewoon terwijl hij op tafel ligt.Of 's morgens na het opladen is hij uitgevallen.
Zal deze week eens kontakt opnemen met de winkel. Ik zag op de website 1 jr. garantie en 6mnd op acc. Hoe kan dat eigenlijk? Er is toch per januari een wet gekomen dat men verplicht is aan de consumenten 2 jr. garantie te geven op produkten!
Nu, ik ga niet betalen indien mij dit zou verplichten.
Verder is de Samsung wel gebruiksvriendelijk.
Ik heb nog een oude Nokia en Sony EricssonT630. Met beiden tot op heden geen probleem. De joystick van de Sony Ericsson vind ik niet prettig maar dat is persoonlijk. Misschien dat ze er hebben zonder.
Motorola heb ik nog nooit gehad. Ze zeggen wel dat deze niet zo gebruikersvriendelijk is maar dat weet ikzelf niet.

EP
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2005 11:14

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door EP »

vandaag dus gebeld met de leverancier en deze zegt dat er geen garantie meer is na 1 1/2 jr. Goederen gekocht na 1 jan.2005 hebben wel 2 jr. garantie.
En dat de evt. herstelling gerust wel een 100 euro min. kan kosten.
Vreemd dat ie dat door de tel. kan zeggen.
Zal nu Samsung verder benaderen.Heb al gebeld en deze zegt dat het best kan dat je al problemen ondervind met de gsm na 1 1/2 jr.
En dat ik of de telefoon bij de winkel kan doen binnenbrengen of de technische dienst benaderen van Samsung zelf.
Ik vind het toch niet de bedoeling dat na 1jr en 5 mnd.,om precies te zijn, een gsm al "plat"ligt.
En hij ligt nu plat. Krijg hem helemaal niet meer aan zelfs.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Mickey D »

reactie op EP 28-8:
Ik heb ook een X600, die problemen gaf na 13 maanden: hij ging spontaan in een software loop, steeds afsluiten en weer opstarten dus. Samsung reageerde zolang niet op mijn klachtmail, dat ik ze er een probleem bij kon geven, want in zo'n serie afsluiten en opstarten bellf hij steken en gaf een foutcode. Denkende dat dit zou kunnen helpen een snelle diagnose en reparatie mogelijk te maken heb ik gebeld. De grote experts van het service center hebben er meer dan een maand over gedaan de betekenis van die code te achterhalen....
En solid Vision, die ik er ook maar eens over moest bellen, wist een heel constructieve oplossing: als ik dan perse die betekenis wilde weten, konden ze het toestel wel opsturen naar Korea.

frisian
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2005 13:58

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door frisian »

heb een prepaid van T-mobile met smasung, 300
Ik heb hem 23 juni gekocht, precies 1 week later was ie kapot, terug gebrachte naar de t-mobile shop in leeuwarden en hij werd opgestuurd, de zaterdags erop me toestel was klaar, (we gingen naar house feest dus dacht leuke foto's maken) er was een software update gedaan dus hij zou het weer moeten doen, NOT, na een uur was ie alweer kapot, ik de maandags weer terug, hij moets weer opgestuurd worden, 13 dagen later eindelijk mijn telefoon terug, er was een nieuwe printplaat ingezet maar... alles weg, mijn foto's ringtones, etc, etc, nu eindelijk na 2 maanden ellende en wachten doet ie het, maar.... voor hoe lang??? geen idee

joa
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2005 17:35

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door joa »

Ik heb mijn samsung e630 sinds januari 2005 in mijn bezit en ik heb hem al 3 keer op moeten sturen. Ik heb er echter al zelfs 4 keer problemen mee gehad.
problemen:
- spontaan wegvallen bereik
- beeldscherm valt uit
- beeldscherm onleesbaar (gestreept, boven is onder e.d.)
- beeldscherm licht alleen nog maar op
- niet meer aan kunnen zetten.

De eerste 2 keer is het toestel gerepareerd maar vertoonde daarna evengoed dezelfde kuren, danwel in mindere mate en na een dag of twee deed hij het zomaar weer goed.
De laatste keer is hij niet gerepareerd vanwege dat ze vochtschade hadden geconstateerd en dat valt klaarblijkelijk niet onder de garantievoorwaarden.

Mijn toestel is nooit gevallen en is ook niet in contact geweest met water.

De fout ligt volgens mij dan ook aan het toestel en dua aan samsung.

Deze laatste keer had ik het toestel opgestuurd vanwege het feit dat het bereik dus telkens spontaan wegviel: je wordt gebeld, hebt vol bereik, en zodra je opneemt heb je geen bereik meer, zelfs geen netwerk meer. En de dag dat ik hem wegbracht naar de winkel wilde het toestel nieteens meer aangaan. -Niet gerepareerd dus- ik kreeg hem terug met de mededeling dat ik maar een nieuwe moest kopen, thuis probeerde ik hem in de lader te doen en waarachtig, hij ging aan. alle telefoonnummers weg, foto's en sms-berichten, weg.

Op dit moment werkt het toestel, echter valt het bereik wel telkens weg.
Ik hoor graag als er mensen zijn die dezelfde klachten hebben. misschien doet samsung er wat aan als dit behandeld wordt.

Veel bekenden van mij hebben ook problemen met toestellen van samsung, maar dan met andere types.
Laatst gewijzigd door joa op 23 sep 2005 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Tosbaga »

dit is een probleem wat bekend is bij samsung, het wordt verookzaakt door het magnetische schuifmeganisme en een metalen plaatjke, de e800, e630 en d5oo hebben allemaal dezeflde problemen, samsung hanteert als beleid om het toestel eerst een software update te geven, die geen enkele invloed heeft op het toestel en daarna met een echte oplossing te komen, lekker he samsung, ben ik ff blij met mijn neukia die doet het gewoon goed!

joa
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2005 17:35

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door joa »

heel leuk ja, dat dit een standaard probleem is en dat ze zo'n geweldige software update doen, maar daar schiet ik dus weer helemaal niets mee op h`e... niet dat jij er iets aan kan doen, maar als deze problemen bekent zijn bij samsung zullen ze het toch eens op een andere manier moeten bekijken.

Ik heb vanmiddag gesproken met een telecomverkoper, die kon me vertellen dat er een bepaald plaatje in alle samsungtoestellen zit en als die dan in contact komt met vocht geeft die reactie.
Als ze het toestel dan openen en ze zien dat het plaatje heeft gereageerd doen ze er verder niets aan, ongeacht de klacht. ADus als er bijvoorbeeld een knopje vast zou zitten, wat duidelijk een mechanisch probleem zou zijn, zouden ze het dus uit principe niet hoeven te repareren volgens samsung beleid...
Dit is toch gewoonweg achterlijk, mits het waar is natuurlijk.
weet iemand hier meer van?

Elaine
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2005 21:43

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Elaine »

sinds 4 maanden heb ik een SGH-X450, na een week begon dat ding al kuren te vertonen, na het inschakelen kan ik er 1 keer mee bellen en daarna weigert het, dan moet ik hem eerst weer uit en aan doen wanneer ik weer wil bellen of gebeld worden.
ik heb dat ding nu al 3 keer opgestuurd voor reparatie (bij Telfort) maar zodra ik hem uit de verpakking haal en aanzet vertoont het dezelfde kuren. Nu willen ze dat ik hem voor de 4de keer opstuur om hem te bekijken, lijkt mij dat ze daar genoeg gelegenheid voor gehad hebben, ik heb het ding bij 2 jaar verlenging bij mijn abonnement gekregen, zg. gratis. Ik ben dat ding helemaal zat en Telfort ook. Ik weet niet meer wat ik nu verder moet doen, maar 1 ding weet ik wel voor mij nooit meer Samsung

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Mickey D »

Als ze het toestel dan openen en ze zien dat het plaatje heeft gereageerd doen ze er verder niets aan, ongeacht de klacht. ADus als er bijvoorbeeld een knopje vast zou zitten, wat duidelijk een mechanisch probleem zou zijn, zouden ze het dus uit principe niet hoeven te repareren volgens samsung beleid...
Klopt! "Vochtschade" of "stoot- druk- of valschade" is gebruikersrisico en betekent vervallen van de garantie! Kan ik me nog wat bij voorstellen voo wat betreft de schade door het vocht of door het vallen, maar inderdaad heb je helemaal nergens meer garantie op. En hun bewijs is definitief bewijs. Mij was een foto beloofd waarop mijn toestel herkenbaar was, maar ik heb alleen een foto gekregen van een printplaat, die van ieder willekeurig toestel zou kunnen zijn, of van een heel ander apparaat. En weer: u moet erop vertrouwen... Niet dus!
Het is nog veel gekker: ik mocht daarna ook tegen betaling geen reparatie meer laten doen aan een door hun afgekeurd toestel! Samsung bleef verwijzen naar het reparatiebedrijf, en het reparatiebedrijf naar Samsung, en in de tussentijd werd er niets gerepareerd, tenzij ik een heel dure hardware reparatie liet uitvoeren, terwijl iedereen het erover eens was dat ik een software probleem had! Die software wilden ze wel (onder garantie, gratis!) gaan vervangen, maar alleen NADAT ik die hardware reparatie had laten uitvoeren voor 120,00 euro, excl. BTW. Na heel veel zeuren en roepen dat ze samen mijn toestel in gijzeling hielden en mij chanteerden, wilden ze voor mij een uitzondering maken: ik mocht de software update laten uitvoeren tegen betaling. Maar toen wilde Solid Vision dit weer niet doen, omdat ze de aspraak niet op papier hadden. Ik mocht ter plekke niet bellen of ze die afspraak niet even konden faxen, heb nog weer eens moeten zeuren (ik had na het telefoontje van Samsung gebeld voor een afspraak en toen was alles nog in orde.......)

Toevoeging: de reactie van Samsung op het feit dat ik bijna heb moeten vechten om Solid Vision de afspraak voor de update te laten nakomen: "We zijn blij dat het toch goed is gekomen!" Geen woord over dat die tante m'n andere toestel uit mijn hand probeerde te trekken, hettoestel toch niet wilde repareren en bovendien flink tekeer ging tegen mij. Ik heb ze nog 's gevraagd of men dit een normale gang van zake vond, en toen, in tweede instantie, wilde men de klacht toch wel iets serieuzer nemen. Wat ze eraan denken te gaan doen, weet ik echter nog niet, ik weet ook nog niet of men mij dat wil laten weten!
Laatst gewijzigd door Mickey D op 11 nov 2005 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

nicey
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2005 13:59

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door nicey »

Ik had laatst een probleem met mijn packard bell mp3-player van 8mnd oud. Packard bell kon het niet repareren, dus wat deed ze? Ze gaf mij de keus om iets anders te kiezen ter waarde van de mp3 speler of mijn geld terug krijgen. Natuurlijk heb ik weer van dat geld een nieuwe mp3 speler van Packard Bell gekocht.
THIS IS WHAT L CALL SERVICE !!

SAMSUNG IS EN BLIFT EEN "K" MERK. Ik raad iedereen af!

3sen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2005 23:06

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door 3sen »

Eest was ie zo goed en nou alleen nog maar wit :? De garantie is verlopen maar mijn contract nog niet. Nu doet mijn E700 het nog even als ik hem aanzet maar al heel snel vervaagt alles. Maken is net zo duur als een nieuw toestel.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door RobbieP »

heb twee samsungs gehad, op beide toestellen zuinig geweest en nooit problemen gehad. Misschien dat het toch een klein beetje ligt aan de manier waarop sommige mensen met hun telefoon omgaan.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Shareena »

heb twee samsungs gehad, op beide toestellen zuinig geweest en nooit problemen gehad. Misschien dat het toch een klein beetje ligt aan de manier waarop sommige mensen met hun telefoon omgaan.
Jij hoor.. Ik gooi hem in de lucht, ga ermee zwemmen...Duh, natuurlijk niet! Ook ik ben er zuinig mee om gegaan, maar het feit dat er hier zoveel klachten worden gepost vind ik wel bijzonder! Ik hoef nooit meer een Samsung... Al krijg ik hem gratis!

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Mickey D »

heb twee samsungs gehad, op beide toestellen zuinig geweest en nooit problemen gehad. Misschien dat het toch een klein beetje ligt aan de manier waarop sommige mensen met hun telefoon omgaan.
Die van mij heeft altijd in een tasje met broekclip gezeten, geen kans gehad om te vallen. Wel een scheur in de lijmlaag, veroorzaakt door onvoorzichtig handelen, oftewel molest.
De enige momenten dat ik er niet zeker van ben dat er geen molest heeft kunnen plaatsvinden bij mijn Samsung, is vóór ik hem kocht en terwijl hij bij reparatiebedrijf Solid Vision was...
En die verhalen staan hier dus meer. Voor die verhalen kan ik natuurlijk niet instaan, maar ik heb hier nog niet gelezen dat bijvoorbeeld Nokia's zo snel kapot zijn.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door ?? »

Kom op man, Nokia's gaan net zo hard kapot. Net zoals Sony Ericssons, Siemens telefoons, LG's en noem al die andere merken maar op. Ieder toestel is kapot te krijgen.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

feit: Samsung heeft de laagste repair rate van mobiele telefoons.

bron: Samsung.

;)

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Mickey D »

feit: Samsung heeft de laagste repair rate van mobiele telefoons
Dat geloof ik direct! Ik heb moeten praten als Brugman om TOESTEMMING te krijgen voor reparatie. Het toestel kon wat hen betreft gelijk de prullenbak in. Zo kan ik ook een lage repair rate hebben. En voor je nu gaat zeggen dat het toestel niet voor niets afgekeurd zal zijn: na de software update, waar ik om heb moeten soebatten, deed het toestel het weer perfect! Niets te merken van een hardware probleem!
Bij Solid Vision, reparatiebedrijf voor meerdere merken, heb ik bijna alleen maar Samsung klanten gezien. De uitzondering: een man met een Sony Ericsson, waarvan een lader-aansluiting stoffig was. Na even uitzuigen was het probleem verholpen.
Van de Samsung klanten was ik niet de enige die er al eerder was geweest voor hetzelfde toestel.
Ieder toestel is kapot te krijgen.
Ja natuurlijk is ieder toestel kapot te krijgen, maar niet ieder toestel gaat spontaan kapot. En dat is dus wat er blijkbaar met mijn Samsung wel gebeurd is. Hoewel de verschijnselen hiervan dus verdwenen zijn met de software update...

patrickdegroot
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mei 2004 10:38

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

Ik heb al 3 samsung telefoons gehad... laatst de D720 [2 weken geleden uitgekomen] gekocht... ik heb nergens problemen mee met samsung...

Ik vind Siemens een kutmerk

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Ik ben juist erg tevreden over mijn Samsung. Afgelopen zomer viel 'ie in de Goliath in Walibi World vanaf het hoogste punt naar beneden (iets van 40 meter) en er was niks mis mee, sterker nog, hij stond nog gewoon aan!

Gesloten