LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie kent Discountkeukens?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door kweetutnie »

Wie heeft hier ervaringen mee?
Op hun site staat dat ze hun offertes specificeren met elk kastje en apparaat geprijst.
Voor mij zitten ze wat ver weg. Ik ben best bereid wat verder te reizen, maar ga niet graag voor niks.

kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door kweetutnie »

't loopt wel storm met antwoorden.... :lol: :lol: :lol:

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door pickles »

Zitten in Roosendaal: zelf geen ervaring mee, maar wel mijn ex-buren uit Etten-Leur die er een keuken hebben gekocht voor hun nieuwe wning in Amsterdam: ze zijn zeer tevreden: klein man-vrouw zaakje, maar complete offerte mét prijzen per artikel, de offerte mag meegenomen worden, geen druk om meteen te beslissen en meteen een netto prijs die de laagste was van de 5 zaken die ze bezochten (inclusief een Duitse keukenboer!)
Op hun site is veel info te vinden en de prijzen van apparatuur lijken mij erg laag.
De keuken is in 1 keer correct geleverd en gemonteerd. Een fout geleverd granieten bladdeel werd dezelfde dag (!) door de eigenaar opgehaald en einde van de dag opnieuw gebracht, aangepast en wel!
De eigenaar doet alles zelf: inmeten, verkopen, plaatsen, opleveren en de service. Zijn vrouw doet de administratie.
Gewoon vriendelijk en ze schijnen de tijd te nemen. Meneer Mandemakers: misschien een goed voorbeeld? :wink:

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door pickles »

En, ben je al geweest of een afspraak gemaakt?

kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door kweetutnie »

Dinsdagmiddag heb ik een afspraak. ben benieuwd :)

kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door kweetutnie »

Hier mijn ervaringen:

Ben dus bij Discountkeukens in Roosendaal geweest en ben erg prettig geholpen.
Kopje koffie, vriendelijke, niet opdringerige man en hij liet ons netjes uitpraten en onze wensen kenbaar maken. (hebben we wel anders meegemaakt) Op de vraag hoe lang de offerte geldig is antwoordde hij "net zo lang tot de prijzen omhoog gaan bij de fabrikant, maar in ieder geval tot eind december. Lijkt mij alleszins redelijk.
De gevraagde offerte werd ter plekke gemaakt en ik kreeg een computeruitdraai mee met gespecificeerde prijzen. Van bestekbakje,, tot kastjes, spotjes, koelkastrooster e.d. alles geprijsd.
De montage staat apart vermeld en is inclusief aansluiten op het bestaande leidingwerk en kleinmateriaal.
Ik heb 2 andere offertes gekregen en discountkeukens zit daar ruim onder.
Het merk van de keuken die we hebben uitgezocht is Horst en zag er goed uit: zachtsluitende lades van het merk blum, kasten binnen en buiten in de zelfde kleur etc. De apparatuur heb ik van Bosch, bahalve de afzuigkap (Itho) en de vaatwasser van AEG. De eigenaars (man en vrouw) doen alles zelf: de verkoop, de montage, service e.d. Ik heb buiten de offerte ook een plattegrond en vooraanzichttekeningen meegekregen. Het bij ons thuis opmeten van de maten is gratis en de garantie is 5 jaar op de keuken, 5 jaar op de apparatuur en werkblad en 10 jaar op het ladesysteem en hang/sluitwerk (scharnieren?) het merk daarvan is blum.
Ik kan kiezen uit 15% aanbetalen en 85% bij levering, óf het hele bedrag 1 dag vóór levering. evt. kan het montagebedrag achtergehouden worden tot na de montage.
Toen hij de offerte afgaf zei de verkoper dat we er rustig over moesten nadenken en als we verder wilden gaan hij het inititiatief aan ons liet.
Hij gaf ons naast de normale offerte ook een offerte mee zonder prijzen. "handig als u nog verder wilt vergelijken" zei hij!! Dan ben je wel erg zeker van je zaak nietwaar?

Korting was onbespreekbaar omdat hij aangaf met netto prijzen te werken en dat korting een sigaar uit eigen doos is. De prijs is de prijs zei de verkoper. Ik maakte me toen wel een beetje zorgen over de prijs maar wat bleek: de prijs van de keuken kwam 1500 euro goedkoper uit dan de goedkoopste die ik tot dusver had (keukenkampioen huismerk) en scheelde maar liefst 2200 euro met Grando in Roosendaal(merk niet bekend)!. Uiteraard in exact dezelfde opstelling en apparatuur.

Wij hebben er in ieder geval een goed gevoel aan overgehouden en gaan daar waarschijnlijk onze keuken kopen.
Zeker als ik de ervaringen lees van veel andere mensen hier op het forum.
Wat ons betreft is deze zaak(je) zeker een aanrader!

Pfffff

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 04 nov 2007 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door kweetutnie »

Een goede (ex-)buur is beter dan een vage pfff.... 8)

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door loesjes »

ik ben het in deze met pffff eens.....
het is wel heel veel informatie van je "buurtjes"

en een Horst keuken???? :roll: ik zeg maar niets.....maar vind het geen wonder dat de offerte lager uitkomt dan een andere keukenzaak die een betrouwbaar merk gekozen heeft.....

Mluijten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2005 17:55

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door Mluijten »

Ik ben zelf ook langsgeweest bij Discountkeukens en vond het een zeer prettig gesprek. Het scheelde me 2800 euro op mijn andere offerte en ik heb nu Siemens app. in plaats van Pelgrim. Daarbij kreeg ik ook nog 5 jaar garantie. Het merkt is Rotpunkt en wat ik ervan heb gezien in de showroom is de gelakte hoogglans lijn van zeer goede kwaliteit.

Mijn echte bevindingen kan ik pas over een paar maanden meededelen, omdat ik in feb/maart mijn nieuwe huis pas krijg...

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door habe »

Op de merken Horst en Rotpunkt is echt niets aan te merken! Diegenen die op deze merken iets aan te merken hebben, zouden het zelf graag willen verkopen, maar kunnen het waarschijnlijk niet krijgen.

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door pickles »


Geplaatst op 19 Okt 2005 17:50 door loesjes
ik ben het in deze met pffff eens.....
het is wel heel veel informatie van je "buurtjes"

en een Horst keuken???? Rolling Eyes ik zeg maar niets.....maar vind het geen wonder dat de offerte lager uitkomt dan een andere keukenzaak die een betrouwbaar merk gekozen heeft.....
Goed lezen loesjes: ik zei EX-buren en veel informatie ja, is ook logisch als je goed met mensen omgaat. Deze ex-buren zijn vrienden van ons, weten dat ik jarenlang ervaring in de keukens heb en heb daar dus uitgebreid met ze over gesproken. Ik weet niet wat daar raar aan is?

Ik heb ervaring met 14 verschillende Duitse keukenmerken, met name in het plaatsten ervan en ik kan je mededelen dat er met Horst helemaal niks mis is. Goede maatvaste en gemakkelijk plaatsbare keukens met Blum hang = en sluitwerk.

Resumé: eerst weten waar je over praat voor je commentaar geeft

kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door kweetutnie »

En ík heb inmiddels een mooie keuken gekocht voor een betere prijs als ik had gehoopt!
Ik heb hem in januari pas nodig, dus zal mijn verdere ervaringen hier delen.

EdTijgen
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 okt 2005 19:10

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door EdTijgen »

Kweetutnie, Mluijten,

We zijn ook bij Discountkeukens geweest. Alles lijkt prima, maar ze vragen wel een aanbetaling van 15%. Was het ook het geval bij jullie?

Groeten,

Ed Tijgen

kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door kweetutnie »

We zijn ook bij Discountkeukens geweest. Alles lijkt prima, maar ze vragen wel een aanbetaling van 15%. Was het ook het geval bij jullie?
Ze vroegen om 15%, ik heb utieindelijk 8% afgesproken. Ik heb in oktober de keuken besteld maar heb hem pas in januari nodig. Ik mocht half december de aanbetaling doen, de rest betalien bij aflevering. Leek mij alleszins redelijk.
Als je 15% teveel vindt is er goed met ze te praten is mijn ervaring.
succes....

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door slik »

met name in het plaatsten ervan en ik kan je mededelen dat er met Horst helemaal niks mis is. Goede maatvaste en gemakkelijk plaatsbare keukens met Blum hang = en sluitwerk.
Wel meester pickles alias kweetutnie. Jij weet naar mijn mening net iets te veel over Discountkeuken, dat je betrokken bent bij de Discountkeuken mogen duidelijk zijn. Maar verstand van keukens plaatsen heb je niet. Wat bedoel met goed maatvast? Dat andere merken keukenkasten soms ineens 12 cm langer zijn of zo?...Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Als er iets niet klopt aan de maatvoering, dan heb je hem verkeerd besteld, dat weet jij ook. Leg nu eens uit, waarom zijn ze zo makkelijk plaatsbaar (belachelijke uitdrukking trouwens) wat is er zo geweldig! Dat wil ik weten.

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door hawi »

Wij hebben juist onze nieuwe keuken geleverd gekregen van/door discountkeukens. Onze ervaring met deze keukenzaak is gewoon goed.
Keurig geholpen, zowel thuis als in de zaak en een nette prijs...zeker de moeite waard!
Keuken was helaas niet helemaal compleet, maar we weten zeker dat dit goed komt.

kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door kweetutnie »

mijn keuken is inmiddels geleverd en vandaag gemonteerd.
Alles was in orde op een krasje in een lade na.
Dit zal binnen 14 dagen geleverd worden.
Het gat van de afzuigkap zat verkeerd (mijn fout), maar dat is keurig opgelost door de monteur (gratis!).
Discountkeukens hulde! niet alleen goedkoop, maar ook nog eens goed.

thee eefje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:17

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door thee eefje »

Ik ben afgelopen zaterdag naar discountkeukens geweest. Eigenlijk was ik na het lezen van dit forum nieuwsgierig geworden. Mijn ervaring is inderdaad dat ik heel netjes werd geholpen. De verkoper pakte de styl waar ik naar op zoek was al heel snel op en binnen een scherpe prijs. Ik heb mijn keuken pas over een jaar nodig dus ik heb nog wel even om wat andere prijs vergelijkingen te doen maar discountkeukens is het vernoemen naar mijn mening wel waard.

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Wie kent Discountkeukens?

Ongelezen bericht door meerst »

Meer recente ervaringen?

Gesloten