Geachte heer/mevrouw,
Mijn vriend en ik wonen in een koophuis en betalen elke maand € 80,- aan vereniging van eigenaren.
Nu heeft iedereen op portiek kozijnen met dubbele beglazing. Wij zijn de enige die dat niet hebben. De vorige eigenaar heeft er toen der tijd niet aan mee gedaan. Kortom de tocht voel je werkelijk door de ramen. We stoken ons helemaal gek om het een beetje warm te krijgen. In de ochtend is het soms het kamertemperatuur 16 graden.
Omdat we ons helemaal gek stoken willen wil we niet snachts de verwarming aan laten en dus wat zuiniger aan doen.
Het hout van de kozijnen is nu aan het rotten. We hebben er foto's van gemaakt. Als bewijs...
Wat zijn onze rechten en plichten. Wij hebben zelf het geld niet om nieuwe kozijnen aan te schaffen. Maar we betalen wel al jaren aan vereniging van eigenaren.
Hoe moeten we ons probleem aanpakken.
Het contact met vereniging van eigenaren is zeer slecht. Aantal keren hebben we een betalingsachterstand gehad om dat zij de administratie niet goed hadden bij gehouden. Kortom het liefst gaan we naar de concurrent helaas zijn wij niet de enige die daarover mogen beslissen.
Voordat wij helemaal hard tegen hard met brieven aan de slag gaan om toch kozijnen uit de pot willen krijgen wil ik eerst weten wat mijn rechten en plichten zijn.
Kunt u mij hierover informeren.
Heeft u enig idee welke instantie hierover gaat en wat ik stap voor stap moet gaan doen.
Zijn er standaard brieven? Of wat zijn de wetten over de rechten van de huiseigenaren en de plichten van de Vereniging van Eigenaren.
Ik hoop dat u mij hierover kunt informeren.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Van Schaik