LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Mac

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Ervaring met Mac

Ongelezen bericht door michel93 »

Hoi, ik gebruik nou win. XP, maar ik wil eigenlijk macintosh van apple weleens proberen. (maar het is wel duurder als windows)
Dus heeft iemand een mac? Heeft uw er positieve of negatieve ervaring mee?

Ik hoor graag uw reactie.

keezvh
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 dec 2005 13:43

Re: Ervaring met Mac

Ongelezen bericht door keezvh »

- Je ondersteuning is minder.( zie laatste puntje)
- Je moet programma's hebben die kunnen draaien onder OSX
- Het is vaak erg wennen bij over gaan naar een ander besturingssysteem.

- Het is stabiel.
- Je hebt infeite geen virusscanner nodig.
- Het ziet er best gelikt uit.
- Veel programma's zijn open source ( dus gratis)
- Je moet zelf veel weten van OSX of Apple hardware etc. vaak als je problemen hebt verwijzen veel bedrijven je door, of je hebt een Windows figuur aan de lijn, die vaak moet zoeken, omdat de ervaring in het besturingssysteem niet zo breed is.

Het laatste is niet echt een voordeel of nadeel, want je bent tenslotte een geinteresseerd in de werking van wat anders.

Er zijn vast nog wel meer redenen iets wel of niet goed te vinden, maar is een persoonlijke overweging.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Ervaring met Mac

Ongelezen bericht door mr T. »

(maar het is wel duurder als windows)
Klopt niet. Als je een reeele vergelijking wil maken dan kost OsX 10.4 (licentie één gebruiker) € 129,- en XP Pro NL € 159,-. In dat laatste geval ben je wel verplicht een nieuwe computer erbij te kopen.
- Je moet zelf veel weten van OSX of Apple hardware etc. vaak als je problemen hebt verwijzen veel bedrijven je door, of je hebt een Windows figuur aan de lijn, die vaak moet zoeken, omdat de ervaring in het besturingssysteem niet zo breed is.
Het is waar dat er veel onwetendheid is bij computerverkopers en gebruikers. Dat laatste vooral omdat de meesten nog nooit met OsX hebben gewerkt. Eigenlijk grote onzin dat je veel van Apple hardware ne software zou omdat je met Osx vrijwel nooit problemen hebt en omdat er een zeer goede helpfunctie in is verwerkt.

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: Ervaring met Mac

Ongelezen bericht door domin8r »

- Veel programma's zijn open source ( dus gratis)
Dat is voor zowel OSX als XP het geval :)


Maar wat wijsheid is.. het ligt vooral aan de persoon. OSX is erg geschikt voor zogenaamde "digibeten".. naar mijn mening is het daarom te simpel in opzet en te onhandig in gebruik. Maar dat is voor ieder persoon weer anders misschien :)

Maar ik denk dat de grote vraag is, wat wil je er mee doen?

Gesloten