LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Daphie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2005 20:24

Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door Daphie »

Op onze 14-daagse vakantie hebben wij in het hotel (4 sterren) een aantal klachten ingediend bij de receptie (m.n. een kapotte, lekkende airco). Hier werd geen gehoor aan gegeven. Een week later, na 6 keer deze klachten bij de receptie gemeld te hebben, stapten wij af op onze host. Hij heeft polshoogte genomen bij de receptie, zelfs daarna werd er nog niks gedaan. De airco werd uiteindelijk 2 dagen voor ons vertrek pas gemaakt, de andere klachten bleven. Hierover hebben wij vervolgens een klachtbrief geschreven en gestuurd naar de reisorganisatie, Neckermann. Ons reisbureau had ons verteld dat we in ons recht stonden en best kans hadden op een financiele vergoeding. Echter, de afgelopen week kregen we een brief van Neckermann terug; er kon ons geen schadevergoeding uitgekeerd worden. De reden daarvoor was, dat we op vakantie geen klachtenrapport hadden opgesteld, welke getekend moest worden door de host. Maar van een klachtenrapport zijn wij door de host niet op de hoogte gesteld. Als wij dit wel hadden geweten, konden wij een klachtenrapport opstellen en hadden we waarschijnlijk wel een financiele vergoeding gekregen. Alleen, moet er dan wel iemand zijn, die ons hierover inlicht. Dit verhaal van Neckermann klopt mijns inziens niet. Ik wil nog steeds een schadevergoeding.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door G7 »

Dan heeft u, hoe spijtig ook, nergens recht op! U had dat kunnen weten door, voor dat u op reis ging, de regeltjes goed te lezen. Het is algemeen bekend bij de meest reizigers, dat men ten alle tijde, een klachtenformulier ter plaatse moet invullen en ondertekenen. In dit geval dus door Neckermann en uzelf.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door eeliane »

Staat in de algemene informatie die u bij de reisbescheiden krijgt, t staat zelfs in de gids, heb net gekeken, dus ook in de neckermann gids wordt t vermeld: onder de grote letters: "A tot Z: dit moet u lezen: onder t kopje (nog steeds grote letters) 'Onvolkomenheden''dat als de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost ter plaatse u zelf! om een klachtenrapport moet vragen, zelf u klacht op papier moet zetten en t moet laten ondertekenen door de reisleiding ter plaatse.
Tja... helaas...

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door Shareena »

Werkt net als met een aangifte! Als er iets gestolen is moet je ook je aangifte kunnen overleggen...Of eventueel de reisleiding een verklaring op papier laten zetten met telefoonnummers waar zij bereikbaar zijn! Dit is bij mij gebeurd... Mijn jas was gestolen in Spanje.. De politie wilde me niet helpen, want het was niet belangrijk.. Ik ben toen naar Neckermann gegaan en deze hebben samen met mij een verklaring opgemaakt.. Handtekeningen eronder en telefoonnummers om het verhaal eventueel te "checken" .. Ik kreeg netjes alles gestort van Elvia!

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door Beer2 »

yep staat in papieren bij de reisbescheiden en ook in de ANVR voorwaarden die je bij de boeking krijgt. Dus id geen recht op vergoeding.

duif2
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2005 19:03

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door duif2 »

Ook ik had een klacht over Neckermann.
Ik had wel een klachtenformulier gekregen van de reisleidster.
Opgestuurd naar Neckermann met een brief met mijn verhaal er in.
Kreeg ik een brief terug dat ik mijn klacht niet aan de hotelier had mogen doorgeven maar direct aan de reisleidster.
Die had ons echter verzocht haar niet voor alles te storen en ze was bovendien op dagen te bereiken als wij net met een excursie weg waren.
Door de klacht hebben we 5 nachten slecht geslapen en Neckermann bood ons uit "coulance"een bloemenbon.
Heb de bon teruggstuurd en de zaak aanhangig gemaakt bij de geschillencommissie reizen.
Een dezer dagen verwacht ik een uitspraak van ze.
Als je vind dat je in je recht staat zou ik zeker proberen om het via de gechillencommissie af te handelen.
Maar onafhanelijk van de uitslag weet ik 1 ding al zeker.
NOOIT MEER MET NECKERMANN OP VAKANTIE.

Noa75
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door Noa75 »

Wij idem dito, al hadden we wel een klachtenbrief van de hostess gekregen.Enorme tijd later ook een brief dat neckermann ons niets ging vergoeden. Geschillencommisie niet bekend bij ons, daar kwamen we te laat achter,dus vette pech voor ons, we hebben geen poot meer om op te staan. Een les voor de volgende keer.
Wat er ook aan de hand is, het moet toch wel verschrikkelijk zijn wil Neckermann met een vergoeding komen.Eigenlijk schandalig. :twisted:

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

een klachten rapport betekend niet dat er meteen een vergoeding tegenover zal staan! immers zijn er voldoende zaken die op een rapport staan die nergens op slaan...ik was laatst op vakantie en toen werd er op een rapport gezet dat er onvoldoende hangertjes in de kast waren...vinden jullie het heel erg dat reisorganisaties een beetje de hand op de knip houden? ik kan ze wel begrijpen hoor...

FIJNE VAKANTIE

Frankdekeizer
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:54

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door Frankdekeizer »

Forum gestopt
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 10 jan 2006 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dat doe ik straks eentje met slagroom dat is erg lekker. Nederlanders staat synoniem voor zeikerds. Eerst een vakantie genieten daar als het niet goed verloopt zeker niet klagen bij de persoon die verantwoordelijk is en als we thuis zijn proberen een gedeelte van de vakantie kosten terug te krijgen. Bah, wat worden we een misselijk volkje.

duif2
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2005 19:03

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door duif2 »

Ho, ho Jonjo

Niet zo kort door de bocht!
Als je komt bij de reisleiding met een terechte klacht en die beaamt dit en geeft een klachtenformulier af, dan probeer je toch nog het beste van je vakantie te maken.
Maar het is niet waar je voor betaald hebt dus vraag je terecht om een schadevergoeding.
Misschien heb je er zelf wel eens misbruik van willen maken en is het je niet gelukt? Dat je daarom zo vreemd reageert.
Ik ben zelf op 9 december bij de geschillencommissie geweest en verwacht een dezer dagen de definitieve uitslag.............

Frankdekeizer
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:54

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door Frankdekeizer »

Forum gestopt
Laatst gewijzigd door Frankdekeizer op 10 jan 2006 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

EK123
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2006 12:19

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door EK123 »

Hallo Frank,

Welke hotels op CUBA waren gesloten? Was dit tijdelijk?

treeseken
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:56

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door treeseken »

6 maanden op voorhand boeken en toch 5 dagen voor afreis bericht gekregen van Neckermann dat het hotel overboekt was. Doordat wij het alternatief hotel hebben geweigerd en een ander hotel kozen verloren wij onze vroegboekingskortingen ca 400 €. Na een klachtenbrief kregen wij een reischeque ter waarde van 100€. Heb die teruggestuurd. Zo niet weten wat ik met die 100€ kan doen. Ik boek nooit meer bij Neckermann

gerda jacobs
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2006 00:57

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door gerda jacobs »

Op Kreta had ik ook een klacht ingediend bij een hostess van Neckerman. We hadden geen warm water, na 5 dagen nog geen schone handdoeken of lakens. En geen personeel te bekennen. Deur was stuk, bestek te weinig, airco zat vol schimmel en er was soms ook geen electra. We hadden van buren die daar wonen gehoord dat deze mensen nooit wat voor hun klanten deden en dat ze de naam van iedereen in de buurt omlaag haalden. En neckerman had deze appartementen notabene aangeraden aan ons!De hostess zei dat ze niet wist of ze ons wel kon geloven!!! Maar ze wou niet mee om te kijken. Het was tien minuten verderop. We hebben ook twee keer met haar afgesproken en dan kwam ze gewoon niet!!!
Gelukkig hadden wij wel een rapport gemaakt met haar handtekening erop. Het is wel naar dat de mensen van Neckerman zelf voor nog meer ergernis zorgen op je vakantie. Terwijl hun je juist zouden moeten bijstaan. Zeer teleurstellend. Na de vakantie hebben we nog een klachtenbrief ingediend met een eis van €50,00 p.p . En dat hebben we gekregen.

j.eding
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2006 11:16

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door j.eding »

Het lijkt wel alsof het claimen van een schadevergoeding voor elk wissewasje tijdens een vakantieverblijf tot een nationale sport is verheven. Ht selectiever omgaan met het indienen van zulke verzoeken, zal de acceptatie bij de touroperators volgen mij vergroten, nog afgezien van de gigantische kostenbesparing, die wee ten goede kan komen aan de klanten.

duif2
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2005 19:03

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door duif2 »

Als u goed leest kunt u zien dat het echt niet om wissewasjes gaat.
Als je niet krijgt waar je voor betaalt hebt moet je klagen!
Iedereen moet zijn werk goed doen en zorgen voor de vakantie waar de klant voor betaalt heeft is de taak van een reisorganisatie.
Als ze in gebreke blijven moeten ze vergoeden!
Zo simpel is dat :D

treeseken
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:56

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door treeseken »

Inderdaad. Nadat wij onze reischeque ter waarde van 100€ hadden teruggestuurd kregen wij deze week (6 maanden na het schrijven van de klachtenbrief) opnieuw een brief van Neckermann. Zij hebben ons dossier heropend. Na grondig onderzoek bleek dus dat wij wel degelijk recht hadden op onze vroegboekingskorting en krijgen dus eerstdaags een bankcheque toegestuurd ter waarde van 360€. Opgelost zonder de geschillencommissie dus. Maar moet dat nu allemaal zo lang duren. Was dat onmiddellijk opgelost dat hadden wij nu reeds onze reis terug bij Neckermann geboekt. Nu zijn we te laat om te kunnen genieten van de 1€euro annulatieverzekering.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Wie wacht die heeft wat.... :wink:

maar het is ook niet zo gek denk ik dat het even wat tijd kost..hoe vervelend dan ook, maar na een vakantieperiode komen ze volgens mij om in het werk.
maar top dat het alsnog opgelost is.

FIJNE VAKANTIE!

duif2
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 dec 2005 19:03

Re: Neckermann/ Thomas Cook weigert uitkering schadevergoeding

Ongelezen bericht door duif2 »

Ik wacht nog steeds op de uitslag van de geschillencommissie. Ze zeiden dat het 4 weken zou duren, wacht nu al 6 weken.
Ben erg benieuwd :? maar vrees dat het niets wordt. :cry:

Gesloten