LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door bjorrie »

Heb ik het nu goed gelezen dat wanadoo familie met telefonie per 1 februari a.s een start tarief gaat invoeren van € 0,04 ??? Ben al 14 maanden geabonneerd hierop maar gaat hier dus niet mee accoord. Of zou het alleen voor de nieuwe clienten gelden??

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Wanneer een bedrijf eenzijdig de Algemene Voorwaarden wijzigt, hebben klanten een bepaalde termijn waarop ze hun contract metr het desbetreffende bedrijf kunnen verbreken. Als ik me niet vergis is die termijn 1 maand, maar dat zou je even na kunnen kijken.

jippiet
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door jippiet »

ook ik ben overgestapt op wanadoo telefoon
omdat na maandelijks 5 euro alles gratis zou wezen
maar nu blijkt dat ze na een maand al 4 cent gaan berekenen
per gesprek
kan ik er nu weer van af?
ze hadden dat niet vermeld
peet

herootje
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2005 19:02

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door herootje »

Dat starttarief gaat voor alle klanten gelden, ook als je al Wanadoo telefonie hebt sinds het begin bijv. Binnenkort worden we d.m.v een e-mail geinformeerd en hebben we de mogelijkheid om telefonie op te zeggen door deze prijsverhoging met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.

jippiet
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door jippiet »

bedankt voor het antwoord
volgens mij is wanadoo de enigste die geld rekend voor een telefoon gesprek
behalve kpn natuurlijk

Leusdena
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:56

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door Leusdena »

Na genoeg klanten te hebben binnen gehaald is Wanadoo erachter gekomen dat gratis bellen niet bestaat. Vanaf 1 februari hanteren ze een starttarief van 4 cent. Nu zul je zeggen, ach wat is nu 4 cent.. inderdaad niet veel, maar het gaat mij even om het principe! Ik heb nl. ook Wanadoo Family + Telefonie aangevraagd toen de actie nog liep alszijnde "onbeperkt bellen zonder starttarief", dus voor 5 januari. een dag later voeren ze het starttarief in.. grrrr.. Als ik nu de Algemene Voorwaarden lees, dan lijkt het erop dat ze zomaar de tarieven mogen wijzigen. Ik vind het misselijk als ze eerst maanden reclame maken alszijnde "helemaal niets!" je uiteindelijk toch moet betalen. Kan dit echt zomaar????
Was het niet zo dat Tiscali van de rechter hiervoor een rectificatie moest plaaten?
Kan Radar hier nog iets aan bij dragen?

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door bjorrie »

Ja ik vind het ook geen manier van doen bel 1 jaar gratis met in het begin alle narigheid van dien nu 1 jaar later krijgen we dit. We betalen nu dacht ik €6,-- voor wat? En daarnaast straks nog eens € 0,04 per gesprek, kan me daar geloof ik niet zo mee vinden ik wacht even af wat wanadoo doet en inderdaad is het misschien iets voor tros radar. Op dit forum heb ik ook iets gelezen via kpn met een ????nr en dan ben je ook alleen € 0,04 starttarief dan houd je wel die € 6,-- in je pocket toch misschien is dat een idee

robert_2310
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 01:30

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door robert_2310 »

Ik ben sinds 1 oktober 2005 klant geworden van wanadoo familie,
en betaal voor telefonie ook het eerste jaar een bedrag van 5 €.
Ik heb ook gelezen dat ze vanaf 1 februari 4 € cent in rekening gaan brengen, nou ik dacht dat wij ons eigen aan het contract moesten houden, maar hebben ze bij wanadoo ook niet het recht om hun eigen aan het contract te houden wat ze toen met mij hebben afgesloten voor het eerste jaar???
Ik neem aan dat, dat dan voor nieuwe leden is?
Zo niet dan ga ik het meteen opzeggen, ben je nog duurder uit als bij kpn.

groet robert

Leusdena
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:56

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door Leusdena »

Hoe kom je daarbij dat je duurder uit bent dna bij KPN?
Je betaald nog steeds niet voor de tijd die je belt bij Wanadoo.
Doe mij eens een vergelijk dan.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door bjorrie »

de kpn moet je toch betalen en via www.bel1643.nl betaal je bij hun ook alleen maar voor je eerste tik en daarnaast ook niet meer. Heb er alleen geen ervaring mee. Maar bij de vraag ook op dit forum bij wie bel ik het goedkoopst, heb ik dit kunnen lezen. Misschien is dit dan wat voor mij?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Meld je aan bij www.voipbuster.com

Je kan gratis deze VOIP-aanbieder testen. Als je tevreden bent (zoals ik) bel je een 0909-nummer voor € 1,30 (kies optie "Pay by phone") Vervolgens tik je een code in en kun je voortaan ONBEPERKT gratis naar vaste nummers in Nederland en een aantal andere landen bellen zonder starttarief (dus echt helemaal gratis).

Indien gewenst krijg je er ook nog een extra telefoonnummer bij.

Succes! :D

angel1978
Berichten: 11137
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door angel1978 »

1643 ( of 1649 kan ook, afhankelijk van hoe lang je belt ) is ideaal voor mensen die de stap richting IP-telefonie nog niet aandurven, maar toch goedkoper willen bellen.
De ervaring hiermee is ideaal. Je betaald in de dal-uren alleen de starttik en in de piekuren een minimaal bedrag. Verder geen addertjes of extra kosten... Geen abonnement ( behalve je normale KPN ) en geen rare storingen of i.d.

VOIPbuster vraagt nog wat extra zaken en is dus wat lastiger voor de huis-tuin en keuken gebruikers.... Daarnaast kan je nog steeds niet gebeld worden ( tenzij je daarvoor weer aparte maatregelen neemt ).

Leusdena
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:56

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door Leusdena »

@bjorrie

Ik heb een belBUDGET abonnement bij KPN. Kan ik ook via 1643 bellen ?

Nee, dat is niet mogelijk. Met een belbudget abonnement is het alleen mogelijk om via KPN te bellen. Wanneer u uw abonnement omzet naar een belBASIS of belPLUS van KPN, dan kunt u wel gebruik maken van 1643.

Dus geen 9.67 per maand maar 18.16 maand betalen aan KPN of anders geen 1643. Dit geldt ook voor andere aanbieders zoals bv. tele2.
Tís maar dat je het weet.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door bjorrie »

Bedankt leusdena, voor het uitzoeken. Ga het eens navragen. Als het zo is dan heeft wanadoo er goed over nagedacht. Eerst idd zieltjes winnen en dan starttarief invoeren. Ik heb tot heden er nog geen mail over ontvangen. :evil:

JRW
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2006 14:11

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door JRW »

Half december is er een mail van Wanadoo verstuurd, met daarin de aankondiging dat de Algemene Voorwaarden gewijzigd zouden worden.
Wat in ieder geval duidelijk is, is dat Wanadoo volledig in zijn recht staat wanneer zij een starttarief gaan vragen. Een starttarief behoort namelijk tot de variabele kosten, in de AV kun je vinden dat ze deze zonder nadere aankondiging mogen veranderen. Ergens vind ik het dus ook onzin dat Wanadoo de klanten bedenktijd geeft (er wordt immers verondersteld dat de AV gelezen worden, daar gaat de klant mee akkoord). En eerlijk gezegd, een starttarief van 4 eurocent is peanuts. Ik betaal hetzelfde bij Tele2, ik bel absoluut niet weinig, maar ben veel voordeliger uit dan bij KPN.

yanka
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:12

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door yanka »

Ik heb begin jan.06 2 contracten afgesloten en hierin wordt niets verteld over het starttarief. Ik mag aannemen dat het toen bij wanadoo wel bekend was, ik voel me dus echt bedonderd.
Ik heb trouwens nog helemaal geen bericht ontvangen over dat starttarief, ik neem aan dat ze de contractanten wel hierover moeten verwittigen. Ze kunnen er toch niet van uitgaan dat je iedere dag de av leest.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door bjorrie »

hoi yanka,

Ja mijn dochter heeft ook rond die tijd wanadoo aangevraagd, maar hier is toen ook niets over gezegd. Maar als je kijk bij hun site bij adsl familie word het duidelijk gemeld, en tot heden is mij er ook nog niets over gemaild ook niet in december zoals JRW zegt

yanka
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:12

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door yanka »

Ik heb contact gehad met de consumentenbond en ze kunnen er gewooon mee weg komen. Het enige wat we kunnen doen is zodra we de eerste rekening krijgen waar dat starttarief opstaat, gelijk het abonnement (wel aangetekend) opzeggen, of dit doen zodra we erover geinformeerd worden.

Marc73
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2006 18:11

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door Marc73 »

Op dit forum heeft men het over een tariefsverhoging die Wanadoo cfm de voorwaarden zou kunnen doorvoeren. M.i. is dit geen tariefsverhoging maar levert Wanadoo vanaf de invoering van het starttarief van €0,04 niet meer het produkt waarvoor ik €6,- per maand betaal. Dat was namelijk "onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland voor maar 6 Euro per maand".
Groeten, Marc

wimvandewege
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2006 17:02

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door wimvandewege »

Als Wanadoo werkelijk half december een mail heeft gestuurd met de melding dat de AV zal wijzigen, ben ik onjuist geinformeerd. Ik ben nl. nog geen maand abonnee en mij is absoluut NIETS verteld over het zgn. starttarief. Er is reclame gemaakt voor onbeperkt bellen voor maar 6 euro per maand. Is Wanadoo 'List und Bedrog'? Bah.....

WvdW

Gesloten