LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Na onze vreselijke ervaringen met dit bedrijf nomineren wij graag de firma Speedlinq als ALLERSLECHTSTE internet-/ADSL-provider van Nederland.
Snelheid of prijs buiten beschouwing gelaten: deze prijsstunter verkoopt ADSL als fastfoodproduct. 'Cashen' is de enige reden waarom dit bedrijf de consument online wil krijgen. Aan de kostenkant wordt flink bezuinigd op consumentenservice, voorlichting, deugdelijke administratie en fatsoenlijke logistiek. Bij Speedlinq werken alle afdelingen langs elkaar heen, niemand lijkt te weten wat de ander doet: oplevering van de verbinding,versturen modenpakketten, verstrekking inloggegevens... er is geen touw aan vast te knopen. Vooral het online brengen van ADSL-consumenten die momenteel een abonnement bij een andere provider hebben, is berucht: Speedlinq 'kaapt' gewoon de telefoonlijn, vaak zelfs vóór de afgesproken datum.
'Get a life online' is de slogan van Speedlinq: wie dat lukt zónder ergernis, heeft gewoon puur geluk. Bereid je voor op langdurig offline zijn, slechte en dure helpdesk en een totaal gebrek aan service.
TIP: kies voor een andere provider! Het kost je slechts een paar euro's meer en daarmee voorkom je heel veel ellende...[/b]
Snelheid of prijs buiten beschouwing gelaten: deze prijsstunter verkoopt ADSL als fastfoodproduct. 'Cashen' is de enige reden waarom dit bedrijf de consument online wil krijgen. Aan de kostenkant wordt flink bezuinigd op consumentenservice, voorlichting, deugdelijke administratie en fatsoenlijke logistiek. Bij Speedlinq werken alle afdelingen langs elkaar heen, niemand lijkt te weten wat de ander doet: oplevering van de verbinding,versturen modenpakketten, verstrekking inloggegevens... er is geen touw aan vast te knopen. Vooral het online brengen van ADSL-consumenten die momenteel een abonnement bij een andere provider hebben, is berucht: Speedlinq 'kaapt' gewoon de telefoonlijn, vaak zelfs vóór de afgesproken datum.
'Get a life online' is de slogan van Speedlinq: wie dat lukt zónder ergernis, heeft gewoon puur geluk. Bereid je voor op langdurig offline zijn, slechte en dure helpdesk en een totaal gebrek aan service.
TIP: kies voor een andere provider! Het kost je slechts een paar euro's meer en daarmee voorkom je heel veel ellende...[/b]
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Na het lezen van al deze negatieve berichten krijg ik buikkrampen.
Ik ben namelijk pechvogel die eerst zonder goed te lezen voor deze provider koos. Deze zal (hopend) op 1. februari worden geactiveerd omdat dan m'n huidige Tiscali abbo. afloopt.
Ik heb al € 69,- modemkosten betaalt en moet nog resterende € 89,- ansluitkosten te betalen tezamen met € 19,95 maandelijkse kosten waarvan later actiebedrag wordt teruggestort...
Volgens mij kan ik het na het lezen van al deze negatieve berichten fluiten naar m'n geld.
Ik vraag me af om nu direct een goede rechtsbijstandverzekering te nemen om evt. kortgeding aan te spannen als ik niets van ze hoor.
...of overdrijf ik toch wel? Zijn er nog mensen die goede ervaringen (m.b.t. het terugstorten van actiebedragen) hebben ????
Ik ben namelijk pechvogel die eerst zonder goed te lezen voor deze provider koos. Deze zal (hopend) op 1. februari worden geactiveerd omdat dan m'n huidige Tiscali abbo. afloopt.
Ik heb al € 69,- modemkosten betaalt en moet nog resterende € 89,- ansluitkosten te betalen tezamen met € 19,95 maandelijkse kosten waarvan later actiebedrag wordt teruggestort...
Volgens mij kan ik het na het lezen van al deze negatieve berichten fluiten naar m'n geld.
Ik vraag me af om nu direct een goede rechtsbijstandverzekering te nemen om evt. kortgeding aan te spannen als ik niets van ze hoor.
...of overdrijf ik toch wel? Zijn er nog mensen die goede ervaringen (m.b.t. het terugstorten van actiebedragen) hebben ????
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Over het algemeen gaan de normale zaken bij deze isp wel goed, alleen als het niet goed gaat, dan heb je een probleem. Wacht het dus maar even af.
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Stanley;
Kies dan wel met de nodige zorgvuldigheid een rechtsbijstand verzekeraar uit. Velen zullen niet meer tijd aan arbeidsuren van hun juristen besteden dan jij aan premie hebt betaald!
Kies dan wel met de nodige zorgvuldigheid een rechtsbijstand verzekeraar uit. Velen zullen niet meer tijd aan arbeidsuren van hun juristen besteden dan jij aan premie hebt betaald!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09 jan 2006 14:05
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
jvs, als voormalig medewerker van kpn, wil ik je toch becomplimenteren met je reply's.
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Nou dank je . Ben jij een ex-collega of gewoon een casual stalker? .
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09 jan 2006 14:05
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Kijk eens naar buiten.... ik ben een standaard moderator-volger
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
yo mail me eens, ik wil weten wie je bent!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09 jan 2006 14:05
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
you GoT it, jvs...... Maar ff ontopic wat betreft Stanley: Het is echt geen wet van Meden en Perzen dat er problemen komen. In mijn opinie lijkt het zelfs zo dat de administratieve zaken langzamerhand ook (of zelfs) bij Speedlinq de goede kant op gaan. Het voortdurend inbeuken op de zwakke plekken van een isp gaat op den duur gewoon werken, mits ze zichzelf willen handhaven. Als ze dit willen, komt het vanzelf goed...En wil je er weer vanaf na de contract-periode, verstuur de brief dan aangetekend en storneer eventuele onterechte afschrijvingen gelijk en hou voet bij stuk.
En vergeet niet dat de beste helpdesk nog altijd het internet zelf is..Maar dan moet je dat wel hebben ofcourse...
(EDIT): na 5 cola-tic zijn bij mij zelfs de problemen in de Gaza-strook bijna voorbij..
En vergeet niet dat de beste helpdesk nog altijd het internet zelf is..Maar dan moet je dat wel hebben ofcourse...
(EDIT): na 5 cola-tic zijn bij mij zelfs de problemen in de Gaza-strook bijna voorbij..
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Speedlinq praat me erniet van.
9 maanden heb ik moeten wachten voordat ik eindelijk internet van die lui kreeg. Ten onrechte 200 euro van mn rekening gejat en naar dat geld kan ik fluiten. Ik wou dat ik er nooit maar dan ook nooit aan begonnen was. Een en al ellende.
Wat kreeg ik laatst van die lui als goedmakertje voor de problemen die ik met hun heb gehad een webcammetje, aardig bedoelt misschien maar ik had liever die 200 eurootjes terug gezien op mijn rekening.
Inmiddels dus eindelijk internet van ze gekregen...maar nu wil ik niks liever dan zo snel mogelijk van ze af, alleen probleem ik zit aan ze vast...omdat zij me niet willen laten weten wanneer mijn abonement bij hen is ingegaan, volgens mij was dat december 2004 volgens hun later.
Antwoord zal ik daar wel nooit op krijgen. Ik heb nu verbinding van ze en leg me er eerst maar effe bij neer. Heb geen zin in weer gedreig met incassobureau en deurwaarders, rechtswinkels, dagvaarding en advocaten, ik laat het eerst maar voor wat het is.
Maar mijn advies begin er nooit aan!!!
En als ze dreigen betaal niet !!
Zij laten het niet op een rechtszaak aankomen het enigste wat ze doen is dreigen.....
9 maanden heb ik moeten wachten voordat ik eindelijk internet van die lui kreeg. Ten onrechte 200 euro van mn rekening gejat en naar dat geld kan ik fluiten. Ik wou dat ik er nooit maar dan ook nooit aan begonnen was. Een en al ellende.
Wat kreeg ik laatst van die lui als goedmakertje voor de problemen die ik met hun heb gehad een webcammetje, aardig bedoelt misschien maar ik had liever die 200 eurootjes terug gezien op mijn rekening.
Inmiddels dus eindelijk internet van ze gekregen...maar nu wil ik niks liever dan zo snel mogelijk van ze af, alleen probleem ik zit aan ze vast...omdat zij me niet willen laten weten wanneer mijn abonement bij hen is ingegaan, volgens mij was dat december 2004 volgens hun later.
Antwoord zal ik daar wel nooit op krijgen. Ik heb nu verbinding van ze en leg me er eerst maar effe bij neer. Heb geen zin in weer gedreig met incassobureau en deurwaarders, rechtswinkels, dagvaarding en advocaten, ik laat het eerst maar voor wat het is.
Maar mijn advies begin er nooit aan!!!
En als ze dreigen betaal niet !!
Zij laten het niet op een rechtszaak aankomen het enigste wat ze doen is dreigen.....
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Ooops,
Heb ik net een abonnement genomen bij Speedlinq
Maar dat had ik gedaan n.a.v. een artikel waarin vermeld stond dat Speedlinq als beste uit de bus is gekomen in de categorie 1 tot 2 Mb ofzo
Heb ik net een abonnement genomen bij Speedlinq
Maar dat had ik gedaan n.a.v. een artikel waarin vermeld stond dat Speedlinq als beste uit de bus is gekomen in de categorie 1 tot 2 Mb ofzo
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Nou ik hoop voor je dat je meer geluk hebt dan wij ooit met speedlinq hebben gehad....
Speedlinq de internet verbinding is misschien snel als je hem hebt, maar voordat je hem hebt moet je eerst nog een hele hoop doorstaan
Succes ermee!!!
Speedlinq de internet verbinding is misschien snel als je hem hebt, maar voordat je hem hebt moet je eerst nog een hele hoop doorstaan
Succes ermee!!!
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Speedlinq? Goede provider. Het is maar net hoe je het bekijkt. Als je de helpdesk nodig hebt, dan ben je veel geld kwijt. Maar mensen, wees blij! Dit betekent dat de abonnementskosten zeer voordelig zijn! In plaats van de helpdesk bellen, kun je beter even googlen. Heb ik ook gedaan en altijd nog een antwoord gevonden dat me verder hielp. Ik kreeg een prachtige alcatel speedtouch 546 modem/router thuis gestuurd. Prima modem. De aansluiting is op tijd geactiveerd (zelfs al een dag eerder) en de bijgeleverde installatie-cd was een goede hulp; installatie-instructies inclusief een modem-wizard die hem netjes voor het juiste netwerk instelt (alhoewel ik mijn modem liever handmatig instel.) De beloofde snelheden worden waargemaakt. 2048/1024 voor 15 euri per maand! (eerste jaar). Probeer dat maar eens elders te vinden...
Met andere woorden: nu eens een positief bericht. Ik ben tevreden. één tip: probeer niet afhankelijk te zijn van de helpdesk, maar zoek zelf eerst naar oplossingen. Zoals ik al zei: Google doet wonderen.
Met andere woorden: nu eens een positief bericht. Ik ben tevreden. één tip: probeer niet afhankelijk te zijn van de helpdesk, maar zoek zelf eerst naar oplossingen. Zoals ik al zei: Google doet wonderen.
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Nou stevie73, als de gebrekkige Helpdesk het ENIGE probleem was... ik ben ook tamelijk handig met pc's: dat is ook het probleem niet. Maar een bedrijf dat z'n zaken administratief niet op orde heeft en de gevolgen daarvan doorschuift naar de consument (onterechte incasso's, zoekgeraakte formulieren en kortingsvouchers,, ontkenning van aangetekende brieven, ongefundeerde deurwaarders-/incasso-opdrachten etc.)... verdient geen enkele nieuwe klant.
Snelheid van de verbinding is geen compensatie voor slechte bedrijfsvoering. Dat moest er nog maar eens bijkomen!
Werk je soms bij bij tent?
Snelheid van de verbinding is geen compensatie voor slechte bedrijfsvoering. Dat moest er nog maar eens bijkomen!
Werk je soms bij bij tent?
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Fijne reactie, werk je soms bij die tent. Nee, dat doe ik toevallig niet. Weet je waar ik alleen een hekel aan heb? Dat mensen worden meegesleurd in een negatieve sfeer rondom een provider. Oké, er gaan dingen fout bij speedlinq. Maar mijn vorige provider, Versatel (toen nog Zonnet), had zijn administratie ook niet op orde. Ik ben destijds een maand in discussie geweest omdat er teveel werd afgeschreven. Na diverse keren storneren kreeg ik nog een dreigmail ook. Ik zou worden afgesloten. Dat is toen niet gebeurd. Voor de rest was het een goede provider. Ik heb nu een hogere snelheid voor een lagere prijs en geen administratief gezeur. Jij toevallig wel. En je zal niet de enige zijn. Toch is dit zo bij vrijwel alle providers, vooral als ze een sterke groei doormaken. En naar ik begrijp gebeurt dat momenteel bij Speedlinq.
Dus: nogmaals bedankt voor je 'fijne' reactie als er eens iemand komt met een positief bericht. Ik ga niet mee in je negativiteit.
Dus: nogmaals bedankt voor je 'fijne' reactie als er eens iemand komt met een positief bericht. Ik ga niet mee in je negativiteit.
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Kijk eens naar alle rechtzaken die lopen tegen speedlinq..
dat gaat echt niet over helpdeskzaken of googlen..
Dat gaat over verbindingen die niet opgeleverd worden of verbindingen die niet werken.....
en ja elke provider heeft wel wat........ enne googel even op speedlinq kan je zelf bepalen of het maar wat is .....
dat gaat echt niet over helpdeskzaken of googlen..
Dat gaat over verbindingen die niet opgeleverd worden of verbindingen die niet werken.....
en ja elke provider heeft wel wat........ enne googel even op speedlinq kan je zelf bepalen of het maar wat is .....
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
De puinhopen bij speedlinq zijn zijn zo groot dat de verschillende afdelingen elkaar niet meer zien. Het is werkelijk ongelooflijk wat een stelletje klunzen daar werken, je zal maar baas/eigenaar zijn van dat bedrijf, dan lijkt zelfmoord een prettig vooruitzicht. Bij de ene afdeling bieden ze je van alles aan en een uur later dreigd een andere afdeling je af te sluiten omdat je ten onrechte incasso hebt laten storneren.
Het enige wat ALLE afdelingen proberen te doen is je naar de helpdesk sturen tegen 70 eurocent per minuut, daar wordt je meteen gewassen en geschoren voor 88 euro zoals een kennis van mij. Mafioze OPLICHTERS zijn het.
De eerste 2 jaar was het een prima bedrijf maar nu is het het ergste wat je kan overkomen als je hun als provider hebt.
Het enige wat ALLE afdelingen proberen te doen is je naar de helpdesk sturen tegen 70 eurocent per minuut, daar wordt je meteen gewassen en geschoren voor 88 euro zoals een kennis van mij. Mafioze OPLICHTERS zijn het.
De eerste 2 jaar was het een prima bedrijf maar nu is het het ergste wat je kan overkomen als je hun als provider hebt.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 feb 2006 16:53
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
in het begin had ik ook geen problemen met speedlink kreeg de modum en alle spullen die daar bij hoorden netjes optijd afgeleverd
er kwam later een verlaging van abonoment bij speedlink voor nieuwe klanten met snellere internet daar had ik over gebeld als het een jaar later nog zow was kwamen ik en me buurvrouw daar voor in aan merking zo gezegd zow gedaan nog geen last met speedlink nu 2 jaarl later zie ik in amsterdam een goedkoperen internet in amsterdam dus wil daar heen want me kontract liep toch af ik heb 3 keer gebeld hoe en wat nee hoor goed meneer u kan elke maand gewoon opzeggen u moet wel even voor de administratie een brief uitprinten en invullen en dat ook gedaan nu schetst mijn verbazing en krijg een brief terug dat ik pas in augustus word opgezegd en niet februari zoals afgesproken want volgens hun moet ik het jaar nog afmaken want ik heb de versnelling genomen terwijl ik daar niks van op de hoogte ben gesteld ook niet een nieuw contract heb gehad nu kan het niet anders dan dat ik moet wachten terwijl ik in 2004 me kontact had en dat na een jaar vrij maandelijks op te zeggen was mooi niks dus je kan eerst idd geen problemen hebben maar wil je weg kan het mooi niet
er kwam later een verlaging van abonoment bij speedlink voor nieuwe klanten met snellere internet daar had ik over gebeld als het een jaar later nog zow was kwamen ik en me buurvrouw daar voor in aan merking zo gezegd zow gedaan nog geen last met speedlink nu 2 jaarl later zie ik in amsterdam een goedkoperen internet in amsterdam dus wil daar heen want me kontract liep toch af ik heb 3 keer gebeld hoe en wat nee hoor goed meneer u kan elke maand gewoon opzeggen u moet wel even voor de administratie een brief uitprinten en invullen en dat ook gedaan nu schetst mijn verbazing en krijg een brief terug dat ik pas in augustus word opgezegd en niet februari zoals afgesproken want volgens hun moet ik het jaar nog afmaken want ik heb de versnelling genomen terwijl ik daar niks van op de hoogte ben gesteld ook niet een nieuw contract heb gehad nu kan het niet anders dan dat ik moet wachten terwijl ik in 2004 me kontact had en dat na een jaar vrij maandelijks op te zeggen was mooi niks dus je kan eerst idd geen problemen hebben maar wil je weg kan het mooi niet
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Enige weken gelden vroeg mijn buurman mij om een snelle ADSL aan te leggen. Even rondgekeken bij de ADSL winkel en toen maar Speedlinq 4096 besteld. Binnen 3 weken kwam het pakket (ADSL over ISDN). Splitter en modem ingeplugd en de boel werkte meteen met netto ruim 3500 kb voor 14,95 de eerste maanden en daarna 19,95. Mijn eigen provider Wanadoo vraagt voor een Lite abonnement 3000/512 34,95!!! Effectief is dit 2500. Wanadoo levert geen alternatief op een ISDN lijn Ik wil dus zelf ook wel overstappen naar Speedlinq maar nu lees ik in dit forum alle klachten.
Vraag: wat adviseren anderen? Welke goede alternatieven zijn er die technisch betrouwbaar zijn en toch goedkoper zijn dan wanadoo?
Dank
Vraag: wat adviseren anderen? Welke goede alternatieven zijn er die technisch betrouwbaar zijn en toch goedkoper zijn dan wanadoo?
Dank
Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?
Vandaag is mijn abonnement opgeleverd van Speedlinq. Het was schuld van KPN dat ik 2 weken geen internet had!!! KPN had nl. mijn DSL lijn geheel afgesloten!!
Snelheid Speedlinq fenomenaal!!
Snelheid Speedlinq fenomenaal!!