LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Goedendag,
Ook ik ben de dupe van die Wanadoo ellende. Sinds gisteren weet ik denk ik dan eindelijk hoe de vork in de steel zit.
Was bij de bovenburen op bezoek die ook Wanadoo Family hebben. Zij zouden in November overgezet zijn op ADSL2 zoals hun verteld was. Ze waren ook in die veronderstelling.
Na een simpele speedtest met snelheden van 3.5mbit down en 0.5mbit up blijkt dus dat zij ook nog gewoon ADSL hebben (4mbit/1mbit) en geen ADSL2. Ofwel, onze wijkkast is blijkbaar helemaal nog niet geschikt voor ADSL2 omdat zij dan overgezet zouden moeten zijn.
Ik heb op 2 december (na een postcodecheck) een abonnement afgesloten voor Wanadoo Family 20mbit. Dit was dus helemaal niet beschikbaar op dat moment, en NU nog steeds niet... Blijkbaar kon niemand bij Wanadoo dit mij vertellen!
20 december zou ADSL2 opgeleverd worden - helpdesk gebeld:
24 december zou het moeten werken - helpdesk gebeld:
27 december zou het dan echt werken - helpdesk gebeld...
Ook een brief geschreven waarin ik ze een week de tijd gaf mij een verbinding te leveren.
2 januari - telefoonverbinding weg! damn! Wanadoo gebeld. "nee meneer, dan moet u bij KPN zijn, kunt u wel even bellen als alles weer werkt?"
KPN gebeld, volgende dag zou het gefixt zijn. Zo gezegd zo gedaan. Monteur belde nog even om te vertellen dat er een kabeltje fout zat aangesloten en hij een kabeltje vervangen had. (hoe kan er een kabel fout aangesloten zijn???). Wanadoo weet van niets, en KPN evenmin... fantastisch!
Wanadoo gebeld: "alles werkt weer!"
Krijg ik een brief van Wanadoo wat op het volgende neer kwam: "als u zelf een monteur inschakelt van KPN dan belemmert u ons in onze werkzaamheden en kan het langer duren voordat er een oplossing gevonden wordt."
WAAAAAT?? Toen werd ik echt kwaad! Wanadoo zegt: "bel maar met KPN", doe ik dat krijg ik deze brief... wat denken ze nou??
Maargoed, kreeg zowaar een paar dagen later weer een brief van Wanadoo. Excuus voor het ongemak, 10 januari moet het werken. Helpdesk gebeld wat er gaat gebeuren: "we zetten u over via een by-pass naar een andere wijkkast" (waarschijnlijk weten ze nu dat ADSL2 niet mogelijk is via mijn wijkkast).
Brief geschreven dat ik ze dan tot die datum de tijd zou geven, maar dat het dan echt moest werken...
10 januari: geen internet, helpdesk gebeld...
Email gekregen van Wanadoo. Excuus, 12 januari zou het moeten werken na plaatsing van een SIP-kaart in uw wijkkast (hiermee zou dan de by-pass van de baan zijn leek mij - ofwel dat was zonder mij even te laten weten niet uitgevoerd)...
12 januari - geen internet... helpdesk gebeld...
"nee meneer, hier staat 13 januari wordt een SIP-plug geschoten (?) voor ADSL2..." - is dat het zelfde als SIP-kaart? De helpdeskmedewerker had nog nooit van 'SIP' gehoord, had geen idee...
13 januari - geen internet... helpdesk gebeld...
"nee meneer, 13 januari is een indicatiedatum, dat hoeft dus niet dan te zijn... maar ik ga u geen datum geven als u al zegt dat we al 6 keer een datum niet nagekomen zijn volgens u...Ik kan u wel vertellen dat Wanadoo 3 maanden (!!!!!!!) achter loopt bij het omzetten van wijkkasten naar ADSL2"...
Nou mooi is dat... ergens in november wordt dan mogelijk ergens in februari... met een beetje pech nog een maand zonder internet...
Ik hoop dat we nu op korte termijn ADSL hebben, kabelabonnement loopt 15 januari af (opgezegd toen Wanadoo de leverdatum bekend maakte op 15 december)... dan hebben we niets meer, is wel handig als student zijnde...
Heb vandaag nog gevraagd aan Wanadoo om mij anders gewoon op het wel leverbare ADSL (4mbit/1mbit) te zetten totdat hun werkzaamheden voltooid zijn. Immers heb ik een contract voor Wanadoo Family afgesloten in de tijd dat ze nog 4mbit/1mbit leverden en 20mbit... dus dan zouden ze mij gewoon op normaal ADSL aangesloten moeten hebben...
Nu maar hopen dat ze me ook daadwerkedlijk op gewoon ADSL willen zetten...
Een ding is zeker: Wanadoo helpdesk is incapabel, soms onvriendelijk - breken een gesprek af met "ik kan niets meer voor u doen, fijne avond..." tuut tuut tuut... en ik ben echt correct gebleven! Daarnaast komt Wanadoo afspraken niet na en willen ze een service/product leveren wat niet mogelijk is... Ik bedenk me volgende keer wel twee keer voordat ik nog eens met Wanadoo in zee ga!
Ook ik ben de dupe van die Wanadoo ellende. Sinds gisteren weet ik denk ik dan eindelijk hoe de vork in de steel zit.
Was bij de bovenburen op bezoek die ook Wanadoo Family hebben. Zij zouden in November overgezet zijn op ADSL2 zoals hun verteld was. Ze waren ook in die veronderstelling.
Na een simpele speedtest met snelheden van 3.5mbit down en 0.5mbit up blijkt dus dat zij ook nog gewoon ADSL hebben (4mbit/1mbit) en geen ADSL2. Ofwel, onze wijkkast is blijkbaar helemaal nog niet geschikt voor ADSL2 omdat zij dan overgezet zouden moeten zijn.
Ik heb op 2 december (na een postcodecheck) een abonnement afgesloten voor Wanadoo Family 20mbit. Dit was dus helemaal niet beschikbaar op dat moment, en NU nog steeds niet... Blijkbaar kon niemand bij Wanadoo dit mij vertellen!
20 december zou ADSL2 opgeleverd worden - helpdesk gebeld:
24 december zou het moeten werken - helpdesk gebeld:
27 december zou het dan echt werken - helpdesk gebeld...
Ook een brief geschreven waarin ik ze een week de tijd gaf mij een verbinding te leveren.
2 januari - telefoonverbinding weg! damn! Wanadoo gebeld. "nee meneer, dan moet u bij KPN zijn, kunt u wel even bellen als alles weer werkt?"
KPN gebeld, volgende dag zou het gefixt zijn. Zo gezegd zo gedaan. Monteur belde nog even om te vertellen dat er een kabeltje fout zat aangesloten en hij een kabeltje vervangen had. (hoe kan er een kabel fout aangesloten zijn???). Wanadoo weet van niets, en KPN evenmin... fantastisch!
Wanadoo gebeld: "alles werkt weer!"
Krijg ik een brief van Wanadoo wat op het volgende neer kwam: "als u zelf een monteur inschakelt van KPN dan belemmert u ons in onze werkzaamheden en kan het langer duren voordat er een oplossing gevonden wordt."
WAAAAAT?? Toen werd ik echt kwaad! Wanadoo zegt: "bel maar met KPN", doe ik dat krijg ik deze brief... wat denken ze nou??
Maargoed, kreeg zowaar een paar dagen later weer een brief van Wanadoo. Excuus voor het ongemak, 10 januari moet het werken. Helpdesk gebeld wat er gaat gebeuren: "we zetten u over via een by-pass naar een andere wijkkast" (waarschijnlijk weten ze nu dat ADSL2 niet mogelijk is via mijn wijkkast).
Brief geschreven dat ik ze dan tot die datum de tijd zou geven, maar dat het dan echt moest werken...
10 januari: geen internet, helpdesk gebeld...
Email gekregen van Wanadoo. Excuus, 12 januari zou het moeten werken na plaatsing van een SIP-kaart in uw wijkkast (hiermee zou dan de by-pass van de baan zijn leek mij - ofwel dat was zonder mij even te laten weten niet uitgevoerd)...
12 januari - geen internet... helpdesk gebeld...
"nee meneer, hier staat 13 januari wordt een SIP-plug geschoten (?) voor ADSL2..." - is dat het zelfde als SIP-kaart? De helpdeskmedewerker had nog nooit van 'SIP' gehoord, had geen idee...
13 januari - geen internet... helpdesk gebeld...
"nee meneer, 13 januari is een indicatiedatum, dat hoeft dus niet dan te zijn... maar ik ga u geen datum geven als u al zegt dat we al 6 keer een datum niet nagekomen zijn volgens u...Ik kan u wel vertellen dat Wanadoo 3 maanden (!!!!!!!) achter loopt bij het omzetten van wijkkasten naar ADSL2"...
Nou mooi is dat... ergens in november wordt dan mogelijk ergens in februari... met een beetje pech nog een maand zonder internet...
Ik hoop dat we nu op korte termijn ADSL hebben, kabelabonnement loopt 15 januari af (opgezegd toen Wanadoo de leverdatum bekend maakte op 15 december)... dan hebben we niets meer, is wel handig als student zijnde...
Heb vandaag nog gevraagd aan Wanadoo om mij anders gewoon op het wel leverbare ADSL (4mbit/1mbit) te zetten totdat hun werkzaamheden voltooid zijn. Immers heb ik een contract voor Wanadoo Family afgesloten in de tijd dat ze nog 4mbit/1mbit leverden en 20mbit... dus dan zouden ze mij gewoon op normaal ADSL aangesloten moeten hebben...
Nu maar hopen dat ze me ook daadwerkedlijk op gewoon ADSL willen zetten...
Een ding is zeker: Wanadoo helpdesk is incapabel, soms onvriendelijk - breken een gesprek af met "ik kan niets meer voor u doen, fijne avond..." tuut tuut tuut... en ik ben echt correct gebleven! Daarnaast komt Wanadoo afspraken niet na en willen ze een service/product leveren wat niet mogelijk is... Ik bedenk me volgende keer wel twee keer voordat ik nog eens met Wanadoo in zee ga!
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Vraag: heb je die 'simpele speedtest' via Speedtest.nl gedaan? De resultaten van die site zijn nl totaal onbetrouwbaar. Die geeft regelmatig maar een fractie aan van de snelheid die je daadwerkelijk haalt.
Je moet kijken waar het modem op intraint.
Je moet kijken waar het modem op intraint.
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Ze hebben ook nooit meer dan 500kbyte/s download gehaald... met geen enkel programma!
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Waar traint het modem op in dan?
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
ongetwijfeld in gewoon ADSL aangezien ik vandaag een mail kreeg dat ADSL2 voor het einde van februari zou werken en het momenteel nog niet operationeel is.
Ofwel mij is ADSL2 verkocht wat ze niet eens konden leveren... ZEEEER slechte zaak...
Helpdesk gebeld vandaag:
De beste (vriendelijke) man begreep het probleem en snapte niet dat Wanadoo de zaak niet "afgerond" heeft gezien ze bijna alles wat ze zouden moeten doen om mij aan te sluiten gedaan hebben... Dus maar weer een melding gemaakt - ditmaal een zogenaamde 'alarmmelding"... hopelijk gaat er bij dat alarm een belletje rinkelen bij Wanadoo en snappen ze eindelijk dat ze iets aan het proberen op te lossen zijn wat ze toch niet gaat lukken...
Ofwel mij is ADSL2 verkocht wat ze niet eens konden leveren... ZEEEER slechte zaak...
Helpdesk gebeld vandaag:
De beste (vriendelijke) man begreep het probleem en snapte niet dat Wanadoo de zaak niet "afgerond" heeft gezien ze bijna alles wat ze zouden moeten doen om mij aan te sluiten gedaan hebben... Dus maar weer een melding gemaakt - ditmaal een zogenaamde 'alarmmelding"... hopelijk gaat er bij dat alarm een belletje rinkelen bij Wanadoo en snappen ze eindelijk dat ze iets aan het proberen op te lossen zijn wat ze toch niet gaat lukken...
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Hallo,
vul via onderstaande link je postcode in en kijk of kpn de centrale klaar heeft voor ADSL2
http://planet.geijteman.nl/imode/adsl/centraleinfo.php
Succes
vul via onderstaande link je postcode in en kijk of kpn de centrale klaar heeft voor ADSL2
http://planet.geijteman.nl/imode/adsl/centraleinfo.php
Succes
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Hey dat ziet er handig uit, maar hoe zie ik dat het klaar is voor ADSL2? Het gaat daar toch alleen om gewoon ADSL?
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Hoi,
via advanced loopt adsl2 als deze groen zit de fout dus ergens anders
succes
GR
via advanced loopt adsl2 als deze groen zit de fout dus ergens anders
succes
GR
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
alleen is adsl family van wanadoo niet geleverd via het adsl netwerk van kpn, maar via wanadoo
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Nou, maar weer een update...
Sinds enkele dagen hebben we bij ons in de flat ook ADSL2!!
Uiteraard ik niet... had niet anders verwacht!
Volgens Wanadoo zit er nu nog een kabelbreuk in mijn lijn - weten ze ook pas sinds een paar dagen (tsja, ze zijn al ruim 4 weken bezig met mijn "case")... Heb wel gewoon een werkende KPN lijn, maar het zou ergens anders zitten waar ADSL en KPN niet op het zelfde draadje zitten - ach, ik zal de helpdesk van Wanadoo maar weer geloven, kan niet veel anders...
Maargoed, Wanadoo zegt dat de KPN aangegeven heeft de breuk de 20e verholpen te hebben, ik neem aan dat ze januari bedoelen...
Als dat zo is, dan zou ik morgen - na precies een maand storing - internet hebben... alleen geloof ik het niet...
Wordt vervolgd...
Sinds enkele dagen hebben we bij ons in de flat ook ADSL2!!
Uiteraard ik niet... had niet anders verwacht!
Volgens Wanadoo zit er nu nog een kabelbreuk in mijn lijn - weten ze ook pas sinds een paar dagen (tsja, ze zijn al ruim 4 weken bezig met mijn "case")... Heb wel gewoon een werkende KPN lijn, maar het zou ergens anders zitten waar ADSL en KPN niet op het zelfde draadje zitten - ach, ik zal de helpdesk van Wanadoo maar weer geloven, kan niet veel anders...
Maargoed, Wanadoo zegt dat de KPN aangegeven heeft de breuk de 20e verholpen te hebben, ik neem aan dat ze januari bedoelen...
Als dat zo is, dan zou ik morgen - na precies een maand storing - internet hebben... alleen geloof ik het niet...
Wordt vervolgd...
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Ja, dat ze via kpn dsl bieden wil niet zeggen dat family via kpn is, dat is het namelijk niet (je krijgt een livebox en geen speedtouch en je betaalt geen geld aan kpn) de go, lite, basic en fast abonnementen zijn wel via kpn.
Re: Wanadoo verkoopt mij ADSL2 terwijl het niet mogelijk is!
Ach ja wees blij dat je ADSL kan aanvragen, ik zit met een glasvezellijn. Lekker modern maar geen ADSL.
Weet iemand ook of er een uitrol komt voor heet aanpassen van centrales tbv glas???
Weet iemand ook of er een uitrol komt voor heet aanpassen van centrales tbv glas???