LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bergen op Zoom.pas op voor de Huis"vriend"!!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
irener
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2006 17:53

Bergen op Zoom.pas op voor de Huis"vriend"!!

Ongelezen bericht door irener »

Beste mensen,

Ik adviseer om niet met leesportefeuille/leesmap de "Huisvriend" in zee te gaan,het zijn een stel oplichters!!
Ze komen aan je deur om een abonnement te verkopen en beloven mooie cadeaus,en als u dan ook nog een proefabonnement neemt op de stripmap,krijgt u een NOG duurder cadeau! (Stofzuiger)
Alleen vertellen ze er dan niet bij hoeveel weken/jaren u eraan vast zit.
Ik las dus toen die kwal weg was (stomstom van mezelf ja) dat ik er voor 156 weken aan vast zat!!!
Ik heb gelijk gebeld en een brief gestuurd dat ik het stopzette.
De kwal die me de map had aangesmeerd belde me terug en zei dat ik zelf wel na had kunnen gaan dat een duur cadeau niet bij een kort abonnement hoorde. Ik zei nee,dat had U er even bij moeten vermelden,was wel zo netjes geweest.
Na wat heen en weer gescheld draaide hij het abonnement terug naar 26 weken,ik zou dan helemaal GEEN cadeau krijgen. Oke,akkoord.
Nu is echter de termijn van drie maanden stripmap voorbij enh zei tegen de bezorger dat ik die dus niet meer hoefde,maar ik moest er wel voor betalen zei hij. Dus ik weer bellen.
Dezelfde kwal belde me vanavond terug met de mededeling dat ik akkoord was gegaan met 26 weken. Ik zei ja voor de basismap,niet de stripmap,die zou immers aflopen na 13 weken.
Ik ben coulant geweest zei hij en u betaald gewoon door tot de map afloopt.Ik zei nee,dacht t niet.
Hij zei dat ik door moest betalen voor de basismap inclusief stripmap,anders zou hij het weer terug veranderen in 156 weken en er gelijk een incassobureau op zetten. Ik vind dit pure chantage!!
Kies maar,zei hij. Of doorbetalen (terwijl ik de stripmap dus NIET meer krijg) of 156 weken eraan vast en een incassobureau aan de deur.
Dit kan toch niet???????????????
Oeoeoeoe wat ben ik kwaad!!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Bergen op Zoom.pas op voor de Huis"vriend"!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik zie het probleem niet hoor. Je tekent blindelings iets zonder het goed te lezen, je koopt iets aan de deur en je verwacht een peperduur cadeau voor een paar weken lidmaatschap.

Een beetje logisch nadenken en je had zelf kunnen bedenken dat dat nooit kan natuurlijk.

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Bergen op Zoom.pas op voor de Huis"vriend"!!

Ongelezen bericht door layla »

Dit kan dus wel, je zit altijd een bepaalde termijn aan die abonnementen vast. Voortaan maar eerst de kleine lettertjes lezen voordat je een abonnement afsluit!

irener
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2006 17:53

Re: Bergen op Zoom.pas op voor de Huis"vriend"!!

Ongelezen bericht door irener »

Ja,dat IK daar zelf fout in ben geweest,heb ik er ook bijgezet.
Het gaat mij er om HOE die verkoop ging. ALS u een stripmap erbij neemt,krijgt u een stofzuiger cadeau. Dat heeft die vent gezegd en ik vind dat wel degelijk misleidend.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Bergen op Zoom.pas op voor de Huis"vriend"!!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Les 1: Nooit zomaar tekenen

Les 2: laat je nooit intimideren door de dreiging met een incassobureau, want die laatsten KUNNEN helemaal niets. Ja, brieven op poten schrijven, dat kunnen ze wel.

Les 3: mensen achter leesportefeilles: ik ken er geen enkele die wel eerlijk zaken met je doet.

FMS, de Komeet, ik kan er nog wel een paar opnoemen: overal is wel iets mee. Dat komt gewoon door een overeenkomstige manier van werken: mensen abonnementen opdringen die ze niet willen.

Natuurlijk hoort een duurder kado bij een langdurig abonnement. Maar dat moeten ze weldegelijk zelf erbij vertellen, want ze moeten de mensen de keuze laten. Zo simpel is het.

irener
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2006 17:53

Re: Bergen op Zoom.pas op voor de Huis"vriend"!!

Ongelezen bericht door irener »

Hehe,eindelijk iemand die t snapt. Natuurlijk ben ik zelf dom geweest,maar toch.

Gesloten