LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] philips dvdr 70

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
taiyo

philips dvdr 70

Ongelezen bericht door taiyo »

Ik heb problemen met de Philips DVDr 70 Na een half jaar de bekende problemen, opgestuurd naar belgie, was natuurlijk niets aan de hand, na veel gezeur omgeruild voor een nieuwe, en die heeft het nu na een jaar ook begeven. Heb hem nog niet weggebracht.
Zijn er ervaringen met heo Philips hier mee omgaat?

mootje

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door mootje »

Ik had de philips dvdr 75 en vanaf dag 1 al problemen.dvdr 70 en 75 zijn identiek aan elkaar, ook wat problemen betreft.Ik ben er maar mee opgehouden alle foutcodes op te schrijven en heb hem ingeruild voor een pioneer die nu alweer een jaar probleemloos draait.De philips heb ik net 5 maanden gehad.Reparen heeft geen nut en die zgn firmware upgrades ook niet.

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Ik heb zelf de dvd r75 (zelfde als de dvd r70, maar dan met i-link)

Hij heeft het een jaar goed gedaan, maar net nadat de garantie verlopen is begon de ellende en geen ene disk kan meer worden opgenomen zonder disc errors. 9 van de 10 schijfjes worden dan ook niet meer opgenomen.

Nu had ik er 5 jaar garantie kunnen bij kopen, maar had toen zoiets: Binnen een jaar kost een nieuwe al bijna net zo duur als de extra garantie.

Ik heb hem open gemaakt, want dat ding beland toch wel in kliko(op de zaak). Nou het loopwerk is wel heel erg teer uitgevoerd, zelfs yoko is nog steviger gebouwd. Het verbaast mij dat de recorder het 1 jaar uitgehouden heeft.

Ik heb nu mijn oude en trouwe jvc vhs videorecorder maar terug geplaatst en een goedkope dvd speler van 5 tientjes en koop eind van het jaar wel een nieuwe dvd recorder met harde schijf, alleen geen philips meer. Ik denk dat het een panasonic gaat worden(gelijk overstappen op het juiste dvd formaat dvd-r(w)).

Mijn stapeltje +r en +rw schijven brand ik op de pc wel op.

Voor diegene die de dvd-r75 ook hebben, garantie er nog op hebben en die kuurtjes begint te vertonen:
Aarzel dan niet, ga er mee terug en eis je geld terug, beter je leven en koop een ander merk!!!

cor visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2005 00:33

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door cor visser »

de philips dvdr70 heeft het inderdaad begeven
ik terug naar de alom bekende mediamarkt
krijg nu als opte geboden
voor €140 een philips dvdr3305 als vervangend model aan te schaffen
of ik kan hem terug krijgen voor €52,50
het laatste aanbod is afstand doen
voor een apparaat van ca. 1,5 jaar oud voor € 400,00 (omgerekend bijna 1000 gulden)
bovendien kan ik bij de otto een 3305 kopen voor 144,00
ik ben niet gek en ga hier werk van maken
leg er 200 euries bij en ik heb een dvdr met harddisk van een niet nader te noemen merk
voor mij geen philips meer
bovendien wacht ik al bijna 2 week op een reactie via mail van zowel philips als de mediamarkt
mijn vraag alhier is
zijn er meer mensen met deze klachten

Cor Visser

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Philips heeft - vanwege de vele problemen met hun DVD recorders denk ik - een aan-huis service in het leven geroepen! Dit is 0800-xxxx en dan komt een dude bij je thuis.

Direct zaken doen met Philips is wel zo handig, denk dat die ook minder moeilijk doen bij omruilingen enzo.

harry36
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jul 2005 19:41

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door harry36 »

waar ik dus al bang voor was, wordt hier dus bevestigd.

in 1998 kocht ik een cd-recorder van philips, met de vergelijkbare problemen zoals dus nu met de dvd recorders van philips.

Daarom heb ik 2 jaar geleden 2 dvd recorders gekocht van het merk sony (gx3)

Nu 2 jaar later gebruik ik ze nog dagelijks, en...., nog nooit geen klachten gehad.

oj, ik werk niet bij sony hoor.... :lol:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door queenfan »

Mijn DVDR 70 heeft het naar 1,5 jaar begeven eerst de voeding en vervolgens iets met de print.

Heb nu een nieuwe en ook deze heeft problemen (weer een philips)

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Laat me raden, de nieuwe is een DVDR-610. :)

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door queenfan »

de broer er van de DVDR-615

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ook geen bijster betrouwbaar toestel, moet ik je helaas melden.
Philips heeft zojuist een compleet nieuwe serie geïntroduceerd, heb er nog geen ervaring mee wat betreft uitvalspercentages, maar zolang die nieuwe serie zich nog niet dubbel en dwars bewezen heeft zal ik iedere klant de aanschaf van een Philips DVD recorder ontraden. Ze zijn niet voor niets het goedkoopst, de stap naar een Pioneer, Sony of Panasonic is niet voor niets 100 euro. Die merken zijn de kinderziektes ontgroeid, de rest maakt gewoonweg discutabele DVD recorders.

gsusnl
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2005 13:37

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door gsusnl »

Idd, o.a. Pioneer is echt kwaliteit: afwerking, menu's, indeling afstandsbediening, handleiding. Na zo'n 1,5 jaar werkt mijn Pioneer 720 met 160 GB HDD nog steeds toppie!

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Dit lot heeft mijn dvd r75 ondergaan:
klik om de afbeelding weer te geven

bitbull
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:42

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door bitbull »

Dit lot heeft mijn dvd r75 ondergaan:
Goeie help.. vanaf welke verdieping viel die?? :D

Heb zelf na alle drama met de DVDR800 en DVDR 70 besloten nooit meer met Philips in zee te gaan. Heb sinds 1,5 jaar een Pioneer HD/DVD recorder en nooit problemen mee gehad.

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Hij is niet gevallen, ik heb hem ff met mijn blote vuisten bewerkt :D

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door skippy »

let,s make things better zullen we maar zeggen. philps heeft heel veel goede producten maar dvd en hd recorders zijn een ramp en de videorecorders van de laatste paar jaar ook maar die maken ze zelf niet meer.

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Het grootste plezier gaf dat apparaat mij toen ik het in elkaar beukte.
kwaliteit van lik-me-reet gewoon.

yoko loopwerk lijkt het wel.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door Ulbe »

Volgens mij ben je er met de auto over heen gereden!. :wink:

Het lucht wel op na al die stress met dat ***ding!, :twisted:


Maar... zat er geen garantie meer op dat ding?, ik weet niet hoe oud dat apparaat was, maar meestal heb je toch wel een jaar garantie op dat ding,

Stress en onmacht doet rare dingen met mensen én dingen!, :lol:

Nu maar over gaan op een echt merk, zoals Panasonic en Pioneer!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

henrij
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2006 23:43

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door henrij »

hier vanaf het begin al een hoop ellende gehad met de 70 ,
terug naar expert 4 weekjes kwijt .
2 maanden later weer terug naar expert en weer 4 weekjes kwijt.
paar weken later expert geklaagt dat het nog niet werkten , expert stuurt hem alleen ig op en doet er zelf niks aan , ook geen nieuw apperaat in de plaats (slechte service)
weer 4 weekjes weg.
weer terug naar expert , weer verhaal gehaald willen nog steeds niets doen is een phillps apperaat als phillips er geen nieuwe voorgeeft moet ik zelf maar naar phillips bellen , krijg van hun geen nieuwe .
nu is inmiddels de garantie verlopen en het apperaat werkt nog niet naar behoren.
word toch maar een andere kopen met HD zeker geen phillips en zeker ook niet meer bij expert wat een but service

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: philips dvdr 70

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Tis gewoon yoko kwaliteit, pure rommel.

Het ding was 2 jaar oud, na 1,5 jaar kon die al niet meer opnemen, toen was de garantie verlopen en laatst brande de voeding door.

Ik werd kwaad, er zat een dvd in van de videotheek :shock: , wonderwel kreeg ik de lade nog open en kon ik de dvd bevrijden die onbeschadigd was gebleven :)
Toen duwde ik de klep dicht en ontkoppelde en haalde het apparaat weg. Ik zette het op de grond, ik keek er zo naar en toen ging ik helemaal los op dat ding. Wonderwel geen zere vuisten er aan overgehouden(ik ben enorm sterk namelijk).

Never geen philips meer, hoewel de tv doet het nog wel uitstekend, maar voor hoelang, dat is de vraag.

Gesloten