LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
deethan
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:41

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door deethan »

Ik heb firefox al een paar keer geprobeert, net als de rest van de alternatieve browsers.
Ik schakel altijd gewoon weer terug naar IE, omdat ik het niet als een echt alternatief zie,
De vermeende snelheid qua browsen is een wassen neus, goed onderhoud doet wonderen.

Tabbed browsing zit nu ook in de MSN toolbar en ik vind IE veel handiger dan de andere browsers,
Het enige alternatief dat ik lang gebruikte was Avantbrowser maar zoals gezegd, dat is een schil om IE.

Wat ik wel gebruik is Desktop Sidebar om Up to Date te blijven betreffende het nieuws e.d.

De veiligheid van Firefox t.o.v. IE is ook maar een tijdelijk gegeven. Met de populariteit van de browser neemt de reden om FF te hacken ook toe, zie de toegenomen update frequentie van FF.

jolin
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2005 18:57

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door jolin »

Heb vroeger ook vanalles geprobeerd en uitgeprobeerd om zo veilig mogelijk te surfen en geen last te krijgen van vervelende poups en reclame banners etc...., maar door verschillende progs te proberen liep er soms ook wel eens iets fout in het besturingsprogramma, en zo heel het boeltje moest formateren en opnieuw
Nu krijg ik niks meer ongewenst binnen geen popups banners en noem maar op er komt maar binnen wat ik wil.... en het mooie is dat ik geen andere programmas hoef te installeren daarvoor kan mooi blijven werken met de explorer enz dus wat er bij xp onder de kap zit...
Mijn netwerk is mooi afgeschermd van de buitenwereld door een router met firewall, die houd alle ongewenst verkeer tegen, de popups worden mooi tegengehouden in de iexplorer van microsoft zelf en je kan gratis gebuik maken van de microsoft antispyware die je vind op deze link.... http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en , en die werkt perfect , er is wel 1 punt natuurlijk je moet met alles origineel zitten anders gaat de vlieger niet op en kan je geen gebruik maken van alle beveiligingen die in xp en de updates zitten....en de gratis en voortreffelijke virusscan voor thuisgebruikers, bedrijven moeten deze wel kopen.....de avast virusscanner..... http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html greetz Jo

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Inter »

er is wel 1 punt natuurlijk je moet met alles origineel zitten anders gaat de vlieger niet op en kan je geen gebruik maken van alle beveiligingen die in xp en de updates zitten
Er zijn al vanaf 2001 versies (ook in het NL) in omloop waarbij je XP wel moet registreren ,maar niet hoeft te activeren.
Het updaten gaat bij mij dan ook prima. Zowel in SP2 als in IE (de enigste keer dat je die dan nog wel nodig heeft ). Het valideren is helemaal onzin als je ziet hoe makkelijk dat is te omzeilen. Met de automatisch update trouwens helemaal niet nodig .
Voor Antispyware is een downloadlink al voldoende De laatste gewoon hier : http://www.tweakers.net/meuktracker/11040

Naast een Virusscanner moet men tegenwoordig ,vooral bij een breedband verbinding , wel een Firewall gebruiken Die van XP (wat het niet is ) is gewoon niet goed genoeg.


Door dat steeds meer mensen Firefox gebruiken,zijn er inderdaad ook veiligheidsproblemen ,maar het aantal pleisters tegenover IE is nog steeds gering.Ook waarvoor nog steeds geen oplossing is.
Het gebruiksgemak is zeker niet slechter alleen zal men dit de eerste keer naar wens moeten aanpassen.Zo ook de ontbrekende icoonen (extra thema`s ) waar mensen wel eens over klagen.
Sites waarbij Firefox niet goed werken komen steeds minder voor.
Kassa werkt dan ook nog steeds niet goed maar dat vinden ze waarschijnlijk niet belangrijk op een consumentenforum.
http://www.fileplan.rotterdam.nl/ (geen detail informatie met je muis) reageert zelf niet eens terwijl het bij
http://www.traphic.nl/tr_verkeersinformatie/traphic.htm toch anders kan.

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door michel93 »

Ik heb Firefox een keertje geinstaleerd om te proberen, het heeft wel voordelen, maar ook nadelen en daarom heb ik het eraf gehaald en gebruik 'k nu maar I explorer. Iik vindt 2 browsers nl. erg irritant.
Firefox voordelen:
Sneller
veiliger
Modernere layout.

Firefox nadelen:
Je kan niet elke site bekijken
Je kan autoaanvullen voor web adressen niet wissen.
Het downloaden gaat irritanter met firefox, met IE kan je gewoo op uitvoeren drukken.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Inter »

Je kan niet elke site bekijken
Dat ligt niet aan Firefox dat komt dat webmasters die een site maken niet voldoen aan de Wc3 standaard .
Iets wat tegenwoordig bij de bekende sites niet meer voorkomt.
Ja Kassa ,maar die wil gewoon niet luisteren .
Er is ook extensie voor dat je even kan swistchen.
Je kan autoaanvullen voor web adressen niet wissen.
Met nieuwste 1.5 kan je bij opties alles wissen .Ook zo instellen dat het na het afsluiten automatisch gebeurd.
Het downloaden gaat irritanter met firefox, met IE kan je gewoon op uitvoeren drukken.
Ja dat is nu waarom Firefox veel veiliger is .
Gewoon op opslaan klicken en dan gaat het ook.
Ook hier kan je instellen waar je gedownloade files wilt hebben .
Er om vragen of automatisch op een vaste plek van je harde schijf.
Bovendien staat het bij Firefox de voortgang in één scherm wat het nog veel overzichtelijker maakt.


Verder alle beide browsers gebruiken gaat trouwens gewoon wel .
Dat zijn problemen van een ver verleden.

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door michel93 »

^^ Ja je kan inderdaad wel 2 browsers gebruiken, maar ik gebruik liever 1 browser, want je kan trouwens maar 1 standaard browser kiezen.

En verder, oke je kan die dingen dus wel met firefox, maar toch geef ik de voorkeur aan Internet Explorer omdat het toch ook wel wennen is met firefox te werken.

Internet Explorer rules!!!

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door mr T. »

En verder, oke je kan die dingen dus wel met firefox, maar toch geef ik de voorkeur aan Internet Explorer omdat het toch ook wel wennen is met firefox te werken.

Internet Explorer rules!!!
Als je een browser gebruikt die sinds 2001 geen update of nieuwe versie meer heeft gehad, dan kan ik me voorstellen dat het wennen is aan een doorontwikkelde browser uit 2005. Internet Explorer rules? Hoeveel Service Packs ben je verder? Overigens is Firefox m.i. veel te traag (ook in de nieuwe versie). Opera is een betere, veiliger en snellere keuze dan Firefox (en heeft tenminste echt tabbed-browsing, als je dat zoekt tenminste).

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door domin8r »

Firefox en Opera zijn beide waardige vervangers voor IE..

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan Firefox, vooral door bepaalde extensies die dingen vermakkelijken. Maar ben over opera ook zeer te spreken.

Safari moet je, als je op een mac zit, maar zo snel mogelijk vergeten.. die is duidelijk nog niet af!

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Internet Explorer rules!!!
Je maakt een grapje, toch?

Boberius
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:57

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Boberius »

Hele goede ervaringen met Firefox hier, ik raad het dus vrijwel iedereen aan...vooral de functie tabbladen[b/](ctrl + t) is zeer fijn :D

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door mr T. »

Safari moet je, als je op een mac zit, maar zo snel mogelijk vergeten.. die is duidelijk nog niet af!
Hangt af van de versie die je gebruikt. Safari RSS (1.2) is een stuk beter dan de eerdere versies. Voor de Mac zijn, naast Opera, ook Camino en Shiira ook goede alternatieven.

carassius_auratus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:49

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door carassius_auratus »

Als je je pc beter beveiligd wilt hebben, waarom stap je dan niet over op Linux? Dan heb je geen virusscanner meer nodig.

Gesloten