LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plasma pioneer PDP-436XDE al weer ingebrand.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
evo7

plasma pioneer PDP-436XDE al weer ingebrand.

Ongelezen bericht door evo7 »

Ik heb op 22-9-05 een plasma pioneer pdp-436xde gekocht bij plasmavisie , op 28-11-05 van plasmaviesie al een nieuwe scherm gekregen omdat de andere al was ingebrand [bij lichte achtergronden de logo van sbs6 rtl7 rtl4 ziet staan] nu op 19-12-05 weer het zelfde probleem terwijl de helderheid op -05 kleur op -19 contrast op 35 staat en op besparing stand 2 op advies zo gezet.om de eerste 200 uur zo te laten staan.die heb ik helaas niet gehaald.Ik ontvang via een schotel.
Weet iemand hier de oorzaak van.

Groetjes Eric....

Shareena

Re: plasma pioneer PDP-436XDE al weer ingebrand.

Ongelezen bericht door Shareena »

Hoe lang staat die tv aan per dag?

evo7

Ongelezen bericht door evo7 »

Ik heb de tv op het monent erg veel aanstaan omdat ik ziek ben ik denk 10 uur per dag.
Heb ook nog cotact met pioneer gehad en die zegt dat je de eerste 2000 uur erg voor zichtig moet zijn en niet de hele avond op de zelfde zender moet laten staan.
En toch vindt ik het raar in de gebruiksaanwijzing staat er niets van in en met het aankoopen van de tv is mij er niets van gezegt dat ik voorzichtig moet zijn.
Oja het inbranden valt NIET onder garantie de man van pioneer zei dat ik geluk heb gehad dat ik een nieuwe scherm had gekregen.
Als ik dat had geweten had ik geen plasma gekocht want ik wil graag gewoon de hele dag naar de zenders kijken die ik graag wil en niet van nu moet ik naar iets anders gaan kijken anders brand het logo er weer in.

Groetjes Eric........

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

En toch vindt ik het raar in de gebruiksaanwijzing staat er niets van

Pioneer staat er juist om bekend dat zij een hele bladzijde in de handleiding wijden aan het voorkomen van inbranden.
Dus lees hem nog eens goed door.

De eerste tijd moet je inderdaad voorzichtig zijn, maar als dat toestel eenmaal ingebrand is, gaat het er ook wel weer uit. Dat kan alleen wel maanden duren.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

zorgvuldig inbranden is een bekend probleem, een lcd heeft dit stukken minder.

Moet ik zeggen dat Pioneer een van de betere is.

Thijs193

Ongelezen bericht door Thijs193 »

edit.
Laatst gewijzigd door Thijs193 op 12 jun 2009 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain Pervert

Losstaand van of dat wenselijk is of niet, doet het niet terzake, die modellen zouden immers alleen maar minder last moeten hebben van inbrandeffecten nietwaar.

gjvisser

Ongelezen bericht door gjvisser »

Toch vind ik het vreemd. Ik heb ook een plasma en in de gebruiksaanwijzing staat, dat de tv niet meer dan 1,5 uur mag stilstaan op bijvoorbeeld een logo. Jij zegt dat je het logo van SBS en anderen ziet, maar SBS en die anderen hebben om de 5 a 20 minuten een reclameblok. Het zou dan dus wel heel erg snel inbranden.

Aeneas

Ongelezen bericht door Aeneas »

Thijs 193, ik ben van plan om een plasma tv aan te schaffen en ik was aan het overwegen om dit via Plasmavisie te doen. Nu lees ik echter jouw uitspraak over 'gerepareerde toestellen' en 'niet nieuw uit de doos', waardoor ik met wat twijfels zit. Kan je me wat meer inzicht geven hoe je aan die informatie komt? Je zegt dat het algemeen bekend is, dus als er ook anderen zijn die me meer informatie kunnen geven over de betrouwbaarheid van Plasmavisie, dan ben ik zeer dankbaar.

Captain Pervert

Men neme de prijs van plasmavisie, met gaat naar goede dealer in de buurt, men noeme de internetprijs, men lulle wat en met ouwehoere wat en men krijge een tv voor wellicht iets meer maar dan ook met service en een zaak waar je heen kan met je tv als er iets is.

Internetverkoop van TV's is soms al discutabel, maar als over een bepaalde internet 'winkel' al verontrustende geruchten de ronde doen zou ik heel rap afhaken.

maupie

Ongelezen bericht door maupie »

Hoi Eric,

Wat het allerbelangrijkste is, is om de contrastwaarde de eerste 200 uur en sommigen zeggen zelfs 500 uur drastisch te verlagen. Vanaf fabriek staat het contrast ingesteld op 40. Als je digitale televisie kijkt dan de waarde naar 22. Kijk je nog via de kabel dus analoog dan naar 28. De kans op inbranden is dan nihil te noemen, cq nog nooit gehoord. Vreemd is het wel dat dit niet in de gebruiksaanwijzing staat, laat staan dat Pioneer of de leverancier hier niets over gezegd hebben. Bij mij draait ie nu 3 weken, prachtig en totaal geen last van inbranden o.i.d. O ja, mijn wijsheid heb ik gehaald via internet, kijk bijv. maar eens op kieskeurig.nl bij plasmatelevisies, dan pioneer 436xde en dan revieuws!

Mvg,

Maupie

Aeneas

Ongelezen bericht door Aeneas »

Captain Pervert, kan je me een handelaar of keten aanraden?
Liefst in het Zuiden van Nederland, want ik kom van België.
Overigens is de reactie van Thijs193 de enige negatieve die ik tot nu toe over Plasmavisie gevonden heb en volgens mij heeft Thijs193 zelf een zaak in wit- en bruingoed, waardoor hij zeer goed op de hoogte is ofwel met een lichte vorm van frustratie uitspraken doet over een concurrent. Ze krijgen ook een zeer goede score op Kieskeurig.
Dus eveneens nog steeds de oproep naar Thijs193 om te weten te komen hoe hij aan die informatie komt.
groeten

Thijs193

edit
Laatst gewijzigd door Thijs193 op 12 jun 2009 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ffkijke70

Ongelezen bericht door ffkijke70 »

Hallo,

Ben ook voornemens een Pioneer 436 aan te schaffen.
Weet alleen nog niet welk type. FDE/XDE
Ben er ook nog niet overuit of ik hem in een reguliere winkel of via internet moet kopen.
Thij193 lijkt er wel er veel verstand van te hebben, en ik las dat je ook een eigen winkel hebt. Dit wekt wel vertrouwen.
Wellicht iemand tips of waar op letten.

Bedankt.

Captain Pervert

In een winkel, en ik zal mezelf even herhalen:

"Men neme de prijs van plasmavisie, met gaat naar goede dealer in de buurt, men noeme de internetprijs, men lulle wat en men ouwehoere wat en men krijge een tv voor wellicht iets meer, maar dan ook met service en een zaak waar je heen kan met je tv als er iets is."

Thijs193

edit
Laatst gewijzigd door Thijs193 op 12 jun 2009 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

michelb

Ongelezen bericht door michelb »

Heb zelf 1 jaar geleden bij plasmavisie een tv gekocht en is 2 keer kapot geweest heb zelfs de eerste keer een nieuwe gehad en de tweede keer is er perfecte service geleverd.Heb inmiddels een dozijn klanten doorgestuurd en deze zijn allen over de service te spreken
en zijn zeer tevreden.Plasmavisie heeft ons allen goede service gegeven en alles was nieuw uit doos.Plasmavisie is niet alleen een internetwinkel maar ook een gewone winkel en is met de service zeker van andere internetwinkels te onderscheiden en een van de betere hiermee.Thijs is een gefrusteerde handelaar denk ik die probeert andere mensen zwart te maken.Jammer als je dat op zo'n manier zaken moet doen.Is je eigen service wel goed of gaat het slecht?Nee hoor mensen,plasmavisie is een goed bedrijf uit mijn ervaring en die van me vrienden en kennissen.groetjes, een tevreden klant.

doubleyouk

Ongelezen bericht door doubleyouk »

DE oplossing, men neme 1 sticker, deze plakt u over uw rechter/linker boven hoek, en voila! inbrand plekjes verdwenen. ( vervang voor de zekerheid de eerste 2000 uur, 3 maal per week de sticker, anders brand je sticker op het glas in.)

Thijs193

edit
Laatst gewijzigd door Thijs193 op 12 jun 2009 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

maryann1

Ongelezen bericht door maryann1 »

Heb bij plasmavisie in oktober 2008 een tv gekocht.
Deze hebben ze netjes geinstalleerd. Ben ook in de winkel geweest en werd er zeer deskundig geholpen. Had eerst de teksten over plasmavisie hier gelezen maar ben er wel heen gegaan.
Over dat stuk met thijs193 met niet nieuw uit doos is dus gewoon onzin.
Ze zeiden ook daar dat als een tv defect is dat er contact moet worden opgenomen met de winkel waar je de tv hebt aangekocht en dat zij dan de rest voor de kant afhandelen. Bij reparatie met pioneer `meld ik de klacht bij plasmavisie en deze meld de klacht aan bij pioneer en deze nemen weer contact op met de klant of hun reparatieservice.
Dus thijs liegt over zijn stuk met reparatiehistorie want hij kon de tv niet aanleveren bij pioneer want de tv kweam niet bij hem vandaan en word een defect via een ander niet aangenomen door pioneer(zelf geinformeerd). een ander bedrijf afkraken is makkelijk toch. Ben zeer tevreden over dit bedrijf. In de toekomst weer.

Gesloten