LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie Direct en ANGO
Re: Energie Direct en ANGO
Hoi,
Ik dacht dat ik de enige was met problemen met ED. Niet dus, ook ik worstel met onjuistheden en toezeggingen die kant nog wal raken. Ik zou nu een schriftelijk overzicht krijgen met de vermeende verbruiken, begin en einstanden enz. Helaas al weer een tijdje geleden.
Misschien moet Antoinette maar eens een paar minuten spenderen aan de ED problematiek?
Ik dacht dat ik de enige was met problemen met ED. Niet dus, ook ik worstel met onjuistheden en toezeggingen die kant nog wal raken. Ik zou nu een schriftelijk overzicht krijgen met de vermeende verbruiken, begin en einstanden enz. Helaas al weer een tijdje geleden.
Misschien moet Antoinette maar eens een paar minuten spenderen aan de ED problematiek?
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18
Re: Energie Direct en ANGO
Zoals ik al zei, daar wordt ED niet warm of koud van. Gelukkig zijn ze niet de enigste met klachten is dan het antwoord.
En dan ben je uitgepraat.
En dan ben je uitgepraat.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14 nov 2005 21:06
Re: Energie Direct en ANGO
Hoi,
Ik ben dus per 06-01-2006 weg bij ED. Heb hiervan een schriftelijke bevestiging, welliswaar via de e-mail, van hen gekregen. Heb deze meteen uitgeprint zodat ik niet opnieuw te horen krijg dat ik niet op tijd heb opgezegd. Dit moet bij hen minimaal 7 dagen voor de verstrijken van de ingangsdatum! Let hier dus goed op en bewaar alle mail en eventuele brieven die je van hen krijgt en print ook je rekeningsoverzicht, wat bereikbaar is via je code, uit na iedere mutatie.!! Anders heb je bij hen geen 'poot' om op te staan.
Ben benieuwd hoe het nu gaat lopen?????
Groetjes,
Wheely2017
Ik ben dus per 06-01-2006 weg bij ED. Heb hiervan een schriftelijke bevestiging, welliswaar via de e-mail, van hen gekregen. Heb deze meteen uitgeprint zodat ik niet opnieuw te horen krijg dat ik niet op tijd heb opgezegd. Dit moet bij hen minimaal 7 dagen voor de verstrijken van de ingangsdatum! Let hier dus goed op en bewaar alle mail en eventuele brieven die je van hen krijgt en print ook je rekeningsoverzicht, wat bereikbaar is via je code, uit na iedere mutatie.!! Anders heb je bij hen geen 'poot' om op te staan.
Ben benieuwd hoe het nu gaat lopen?????
Groetjes,
Wheely2017
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 sep 2005 15:29
Re: Energie Direct en ANGO
Ik kan er niet over uit dat Energiedirect nog bestaat. Tip:
dien uw klachten in via www.boycot.nu
Energiedirect reageert hier sneller op omdat al deze klachten anders openbaar worden gemaakt op deze site.
dien uw klachten in via www.boycot.nu
Energiedirect reageert hier sneller op omdat al deze klachten anders openbaar worden gemaakt op deze site.
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18
Re: Energie Direct en ANGO
Boycot nu?? Heb ik gedaan, maar daar sturen ze direct je klacht naar ED blijkt. Prima zou je zeggen, maar????? helpt het wel??? Want mailtjes rechtsstreeks of aangetekende stukken worden ook niet beantwoord.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48
Re: Energie Direct en ANGO
aan allemaal,
zoals altijd vwb mezelf ben ik altijd zeer kritisch naar aanbiedingen of anderszins.
ik denk dat ik wel zeer kritisch genoemd mag worden,omdat ik precies andersom denk.
ik vertrouw nl geen enkel bedrijf totdat het tegendeel is bewezen.
meermalen waarschuw ik in mijn grote kennissen kring voor zg goedkope aanbieders.ik mag mij inmiddels (volgens mijn kennissenkring) een kenner noemen op consumenten gebied. ook ik wordt per week diverse malen gebeld door aanbieders,oa zorgverzekeraars,telecom aanbieders, energie noem maar op. ik zeg altijd, als u goedkoper bent als wat ik nu heb ,bewijs het zwart op wit!! anders kunt u beter de hoorn er op gooien want via bandopnamen doe ik niet mee!
dit laatste is precies de reden waarmee velen van u het schip mee ingaan.
om gelijk bij het begin te beginnen energie betrek ik van greenchoice!
dit bedrijf doet ook nog eens een keer aan aanplanten bos in oa amazone gebied(heb ik gecontroleerd) maar buiten dat is de rekening altijd op tijd.en alles in een ,geen aparte rekening van net beheer zoals bij oa oxxio , ze hebben alles niet ingewikkeld op de eindafrekening staan. hulde aan dit bedrijf. nee ik werk niet bij greenchoice en heb er ook geen aandelen van gekocht,wel een stukje bos!
vrgr
wiewatwaar
zoals altijd vwb mezelf ben ik altijd zeer kritisch naar aanbiedingen of anderszins.
ik denk dat ik wel zeer kritisch genoemd mag worden,omdat ik precies andersom denk.
ik vertrouw nl geen enkel bedrijf totdat het tegendeel is bewezen.
meermalen waarschuw ik in mijn grote kennissen kring voor zg goedkope aanbieders.ik mag mij inmiddels (volgens mijn kennissenkring) een kenner noemen op consumenten gebied. ook ik wordt per week diverse malen gebeld door aanbieders,oa zorgverzekeraars,telecom aanbieders, energie noem maar op. ik zeg altijd, als u goedkoper bent als wat ik nu heb ,bewijs het zwart op wit!! anders kunt u beter de hoorn er op gooien want via bandopnamen doe ik niet mee!
dit laatste is precies de reden waarmee velen van u het schip mee ingaan.
om gelijk bij het begin te beginnen energie betrek ik van greenchoice!
dit bedrijf doet ook nog eens een keer aan aanplanten bos in oa amazone gebied(heb ik gecontroleerd) maar buiten dat is de rekening altijd op tijd.en alles in een ,geen aparte rekening van net beheer zoals bij oa oxxio , ze hebben alles niet ingewikkeld op de eindafrekening staan. hulde aan dit bedrijf. nee ik werk niet bij greenchoice en heb er ook geen aandelen van gekocht,wel een stukje bos!
vrgr
wiewatwaar
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18
Re: Energie Direct en ANGO
Hoera ik krijg geld terug van ED. Wist ik al begin december (stond op de site) Ja..men heeft de maandelijkse voorschot van december afgetrokken. Toch houd ik ongeveer 238,= euro over. Zou je zeggen wordt ook maandelijks gestort. Zegt een medewerker dat men als men zelf betaald (dus geen incasso) voor de 29e moet hebben betaald, anders volgt automatisch Interum Justitia. Nee er is geen betalingsregeling mogelijk met ED.
Maar ik wil nu ook mijn te veel betaalde centjes terug voor de 29e van de maand. nee hoor! Mij is nu toegezegd??? dat een afdeling opdracht heeft gekregen en dat ik eind januari 2006 kan verwachten dat het geld op mijn rekening staat! Kan ik nu ook Interum Justitia inschakelen??? Ik wil ook geen betalingsregeling met ED.
Maar ik wil nu ook mijn te veel betaalde centjes terug voor de 29e van de maand. nee hoor! Mij is nu toegezegd??? dat een afdeling opdracht heeft gekregen en dat ik eind januari 2006 kan verwachten dat het geld op mijn rekening staat! Kan ik nu ook Interum Justitia inschakelen??? Ik wil ook geen betalingsregeling met ED.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14 nov 2005 21:06
Re: Energie Direct en ANGO
Hallo Nora,
Een betalingsregeling met ED is niet mogelijk en wij moeten op ons geld wachten! Dat is weer eens typisch! Krijgen zij ook weer de rente!
Belachelijk! Je zou rente van hen moeten krijgen!
Maar in ieder geval krijg jij geld terug. Ik moet het nog even afwachten.
Laat het je weten zo snel als dat ik het weet!
Groetjes,
Wheely2017
Een betalingsregeling met ED is niet mogelijk en wij moeten op ons geld wachten! Dat is weer eens typisch! Krijgen zij ook weer de rente!
Belachelijk! Je zou rente van hen moeten krijgen!
Maar in ieder geval krijg jij geld terug. Ik moet het nog even afwachten.
Laat het je weten zo snel als dat ik het weet!
Groetjes,
Wheely2017
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18
Re: Energie Direct en ANGO
Hoera ik heb mijn geld terug van E.D. Echter volgens hen moet ik nog wel Interum Justitia betalen???? Nou ze bekijken het maar.
Re: Energie Direct en ANGO
Ik ben zeer dom geweest om niet eerst even uit te zoeken wat Energie Direct nou eigenlijk voor bedrijf is...in plaats daarvan heb ik me op 3 januari ingeschreven via Gaslicht.com.
Na het lezen van deze negatieve reacties ben ik aan de ene kant wel blij dat ik nog steeds niks van mijn aanmelding heb gehoord, maar aan de andere kant...
Ik heb ze namelijk al een paar keer gebeld over het feit dat ik nog steeds geen aanmeldingspapier heb ontvangen, steeds heb ik weer een andere medewerker voor de telefoon die me belooft terug te bellen. En steeds wordt dat niet gedaan.
Begin volgende maand hoop ik naar Zwolle toe te kunnen verhuizen, maar ik heb dan geen stroom, omdat dat al een maand van tevoren moet worden aangevraagd. Dat heb ik dus keurig netjes gedaan, maar via Energie Direkt.
Je kon je via de telefoon en via internet opgeven. Maar omdat ik student ben en ik de situatie even wou uitleggen, heb ik toch maar gebeld. En ja, allereerst viel me die hoge kosten per minuut op. Toen ik na 12 minuten eindelijk iemand aan de telefoon kreeg zei diegene: Ja je kunt je beter aanmelden via Gaslicht.com dan zitten we ook niet met spelfouten en je krijgt een aanbieding.
Nooit meer iets gehoord natuurlijk, en ik wilde wel graag weten wat er nu was dus belde ik vrijdag weer. Alles uitleggen aan die kerel, en vragen gesteld.Mijn aanmelding was niet terug te vinden, er was kennelijk een fout opgetreden... Hij begreep me en zou er werk van maken. ik kreeg nog een telefoontje terug.
Niets dus.
Maandag weer gebeld, tot 2 keer toe, en gepraat met Karin en Ilse. Ze hebben het opgeschreven. Karin zou me nog terug bellen beloofde Ilse. 'Wanneer kan ik een telefoontje verwachten?' vroeg ik nog. Rond 6 uur.
Maar Karin vertikte het om me te bellen. (lees ook mijn column op www.joke.maxtune-d.com)
Ik bel morgen weer om te vragen hoe het met mijn aanmelding zit. Als ze er niks van weten dan zeg ik gewoon dat ik geen klant meer bij hun wil worden.
Maar ik ben bang dat ze dan een smerig spelletje spelen en dat mijn aanmelding dan ineens wel boven water komt.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee? En wat kan ik doen?
HELP ME!
Na het lezen van deze negatieve reacties ben ik aan de ene kant wel blij dat ik nog steeds niks van mijn aanmelding heb gehoord, maar aan de andere kant...
Ik heb ze namelijk al een paar keer gebeld over het feit dat ik nog steeds geen aanmeldingspapier heb ontvangen, steeds heb ik weer een andere medewerker voor de telefoon die me belooft terug te bellen. En steeds wordt dat niet gedaan.
Begin volgende maand hoop ik naar Zwolle toe te kunnen verhuizen, maar ik heb dan geen stroom, omdat dat al een maand van tevoren moet worden aangevraagd. Dat heb ik dus keurig netjes gedaan, maar via Energie Direkt.
Je kon je via de telefoon en via internet opgeven. Maar omdat ik student ben en ik de situatie even wou uitleggen, heb ik toch maar gebeld. En ja, allereerst viel me die hoge kosten per minuut op. Toen ik na 12 minuten eindelijk iemand aan de telefoon kreeg zei diegene: Ja je kunt je beter aanmelden via Gaslicht.com dan zitten we ook niet met spelfouten en je krijgt een aanbieding.
Nooit meer iets gehoord natuurlijk, en ik wilde wel graag weten wat er nu was dus belde ik vrijdag weer. Alles uitleggen aan die kerel, en vragen gesteld.Mijn aanmelding was niet terug te vinden, er was kennelijk een fout opgetreden... Hij begreep me en zou er werk van maken. ik kreeg nog een telefoontje terug.
Niets dus.
Maandag weer gebeld, tot 2 keer toe, en gepraat met Karin en Ilse. Ze hebben het opgeschreven. Karin zou me nog terug bellen beloofde Ilse. 'Wanneer kan ik een telefoontje verwachten?' vroeg ik nog. Rond 6 uur.
Maar Karin vertikte het om me te bellen. (lees ook mijn column op www.joke.maxtune-d.com)
Ik bel morgen weer om te vragen hoe het met mijn aanmelding zit. Als ze er niks van weten dan zeg ik gewoon dat ik geen klant meer bij hun wil worden.
Maar ik ben bang dat ze dan een smerig spelletje spelen en dat mijn aanmelding dan ineens wel boven water komt.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee? En wat kan ik doen?
HELP ME!
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14 nov 2005 21:06
Re: Energie Direct en ANGO
Hallo Bombardije,
Stuur een aangetekend schrijven dat je afziet van hun diensten en bel gelijk een andere vertegenwoordiger van energie op en leg de situatie uit. Er zijn altijd manieren om toch snel iets te regelen voor energie en ik zeg maar zo, nieuwe klanten zijn bij de meesten van harte welkom. Dus bel snel een andere leverancier en stuur die brief morgen als eerste weg. Doe het wel met ontvangstbevestiging die aangetekende brief, zo heb je altijd een bewijs dat de brief is aangekomen en kunnen ze je niets maken.
Ik wens je veel succes toe, laat eens wat horen over hoe het is afgelopen?
Groetjes,
Wheely2017
Stuur een aangetekend schrijven dat je afziet van hun diensten en bel gelijk een andere vertegenwoordiger van energie op en leg de situatie uit. Er zijn altijd manieren om toch snel iets te regelen voor energie en ik zeg maar zo, nieuwe klanten zijn bij de meesten van harte welkom. Dus bel snel een andere leverancier en stuur die brief morgen als eerste weg. Doe het wel met ontvangstbevestiging die aangetekende brief, zo heb je altijd een bewijs dat de brief is aangekomen en kunnen ze je niets maken.
Ik wens je veel succes toe, laat eens wat horen over hoe het is afgelopen?
Groetjes,
Wheely2017
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18
Re: Energie Direct en ANGO
Ja hoor...het is weer ED. Heb me in het voorjaar 2005 dus al bij ED afgemeld. Einde contract was 20-01-2006. Heb me 7 oktober reeds bij Essent weer aangemeld en alles volgens het boekje gedaan. Meterstanden opgenomen. contracten getekend etc. Ook bevestigingen van Essent teruggekregen. Vanmorgen dus een mail van ED dat mijn contract nog met een jaar verlengd is. Essent zegt dat men mij terug tracht te krijgen maar...dit lukt niet??!!! :.
ED geeft per mail toe dat ik mijn contact beeindigd heb maar.....zegt nog niets te hebben gehoord van Essent en dus nog blijft leveren aan mij omdat ....jawel ... ik anders zonder energie kom te zitten.
Maar dit hele verhaal heeft mijn zoon ook al een maand geleden gehad en hij is ook nog steeds niet van ED af.
Essent zegt dat ED een zelfstandige onderneming is maar niet is aangesloten bij HET ALGEMEEN SYSTEEM. Wat moet ik hier mee?? Ben ik nu ook al een gevangene van ED? Is dit de vrije markt??
ED geeft per mail toe dat ik mijn contact beeindigd heb maar.....zegt nog niets te hebben gehoord van Essent en dus nog blijft leveren aan mij omdat ....jawel ... ik anders zonder energie kom te zitten.
Maar dit hele verhaal heeft mijn zoon ook al een maand geleden gehad en hij is ook nog steeds niet van ED af.
Essent zegt dat ED een zelfstandige onderneming is maar niet is aangesloten bij HET ALGEMEEN SYSTEEM. Wat moet ik hier mee?? Ben ik nu ook al een gevangene van ED? Is dit de vrije markt??
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14 nov 2005 21:06
Re: Energie Direct en ANGO
Hoi Nora,
Het is toch werkelijk ongelooflijk. Ik kreeg begin januari ook een mail van hen dat mijn contract met een jaar werd verlengt. Heb meteen gereageerd en de mail met hun antwoord op mijn overschakelen naar Essent als bijlage toegevoegd. Dit werd meteen door hen beantwoord met het schrijven dat het een automatische mail betrof en alles toch was geregeld. Ik kan echter nog steeds inloggen op mijn account bij hen. Ik zou er al m.i.v. 6 januari weg zijn. Snap jij het nog....... ik hoop toch echt dat ik daar weg ben. Ik ga in ieder geval morgen even bellen met Essent, even lijken of hen bij mij wel klopt!
Je hoort het nog wel!
Groetjes,
Wheely2017
Het is toch werkelijk ongelooflijk. Ik kreeg begin januari ook een mail van hen dat mijn contract met een jaar werd verlengt. Heb meteen gereageerd en de mail met hun antwoord op mijn overschakelen naar Essent als bijlage toegevoegd. Dit werd meteen door hen beantwoord met het schrijven dat het een automatische mail betrof en alles toch was geregeld. Ik kan echter nog steeds inloggen op mijn account bij hen. Ik zou er al m.i.v. 6 januari weg zijn. Snap jij het nog....... ik hoop toch echt dat ik daar weg ben. Ik ga in ieder geval morgen even bellen met Essent, even lijken of hen bij mij wel klopt!
Je hoort het nog wel!
Groetjes,
Wheely2017
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57
Re: Energie Direct en ANGO
Hoi Wheely,
Ook ik ben intussen weg bij ED. Ik heb bij Eneco mijn nieuwe contracten gestuurd. Inmiddels ben ik volgens hun weer teruggestapt voor stroom, maar nog niet voor gas. (gelukkig kan ik nog wel stoken !!). Nu krijg ik alsnog 2 nota's van Eneco; voor stroom (verrassend laag bedrag vgl met ED), en transportkosten voor gas. (eveneens lekker laag, blijkbaar vinden ze me nu wel aardig bij Eneco).
Het blijft een soepzooitje, maar zolang de lampen branden en de ketel het doet vind ik het best !
Ook ik ben intussen weg bij ED. Ik heb bij Eneco mijn nieuwe contracten gestuurd. Inmiddels ben ik volgens hun weer teruggestapt voor stroom, maar nog niet voor gas. (gelukkig kan ik nog wel stoken !!). Nu krijg ik alsnog 2 nota's van Eneco; voor stroom (verrassend laag bedrag vgl met ED), en transportkosten voor gas. (eveneens lekker laag, blijkbaar vinden ze me nu wel aardig bij Eneco).
Het blijft een soepzooitje, maar zolang de lampen branden en de ketel het doet vind ik het best !
Re: Energie Direct en ANGO
Hallo Wheely,
Ik heb je raad opgevolgd en heb ze meteen deze brief gestuurd:
Geachte meneer, mevrouw,
Op 3 januari heb ik met een van uw medewerkers gebeld over de levering van energie. Deze zei dat ik me beter kon aanmelden via Gaslicht.com en dat ik dan na drie dagen een leveringscontract zou ontvangen, per post op mijn nieuwe adres en per e-mail. Deze heb ik niet ontvangen en daarom belde ik een week later nog maar een keer.
De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg, deelde me mee dat ik niet aangemeld was, maar dat hij er alles aan zou doen de aanmelding alsnog in behandeling te nemen. Ik zou die middag nog worden teruggebeld door iemand die over de aanmeldingen gaat. Maar ik heb die dag geen telefoontje meer gehad.
Afgelopen dinsdag besloot ik om toch maar weer even te bellen. Het bleek dat er nog niks geregeld was en dat ik nog steeds niet was aangemeld. De medewerkster schreef alles op en verzekerde me dat het goed zou komen. Ik zou die middag worden terug gebeld.
Dat heb ik uiteindelijk zelf maar gedaan. Weer krijg ik een andere medewerkster aan de lijn die van niets wist en ook zij schreef alle informatie op. Ik zou een telefoontje kunnen verwachten rond zes uur die middag. Maar weer heb ik niets van uw bedrijf gehoord omtrent mijn aanmelding voor stroom en gas.
Bij deze deel ik u mee af te zien van uw diensten. De reden is dat ik officieël dus nóg niet ben aangemeld voor energie, terwijl ik me op 3 januari al heb aangemeld. Ten tweede vind ik dat uw klantenservice uitermate slecht functioneert en dat je als consument van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Met vriendelijke groet,
Nou ja, misschien wel een beetje aan de lange kant, maar k heb nu in ieder geval iets duidelijk gemaakt!
Het kostte me wel 6,75, maar gisteren kreeg ik dan toch een ontvangstbevestiging terug en dus kunnen ze me niks meer maken.
Een andere energieleverancier hebben we die zelfde dag nog geregeld, Essent, ik hoop niet dat dit weer een gedoe wordt, maar ik ga er niet van uit. De meneer aan de lijn was aardig en meelevend en beloofde ons op 1 februari al stroom te leveren. Wij hopen dat dat er al eerder is natuurlijk, maar we wachten het af.
Bedankt voor je advies Wheely, ik heb er iets aan gehad en ik hoop dat het zo voorbij is.
Mijn advies: Mensen moeten dus eerst even researchen op (onbekende) energieleveranciers voordat ze daadwerkelijk hun gegevens doorgeven en akkoord gaan met een contract!
Ik heb je raad opgevolgd en heb ze meteen deze brief gestuurd:
Geachte meneer, mevrouw,
Op 3 januari heb ik met een van uw medewerkers gebeld over de levering van energie. Deze zei dat ik me beter kon aanmelden via Gaslicht.com en dat ik dan na drie dagen een leveringscontract zou ontvangen, per post op mijn nieuwe adres en per e-mail. Deze heb ik niet ontvangen en daarom belde ik een week later nog maar een keer.
De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg, deelde me mee dat ik niet aangemeld was, maar dat hij er alles aan zou doen de aanmelding alsnog in behandeling te nemen. Ik zou die middag nog worden teruggebeld door iemand die over de aanmeldingen gaat. Maar ik heb die dag geen telefoontje meer gehad.
Afgelopen dinsdag besloot ik om toch maar weer even te bellen. Het bleek dat er nog niks geregeld was en dat ik nog steeds niet was aangemeld. De medewerkster schreef alles op en verzekerde me dat het goed zou komen. Ik zou die middag worden terug gebeld.
Dat heb ik uiteindelijk zelf maar gedaan. Weer krijg ik een andere medewerkster aan de lijn die van niets wist en ook zij schreef alle informatie op. Ik zou een telefoontje kunnen verwachten rond zes uur die middag. Maar weer heb ik niets van uw bedrijf gehoord omtrent mijn aanmelding voor stroom en gas.
Bij deze deel ik u mee af te zien van uw diensten. De reden is dat ik officieël dus nóg niet ben aangemeld voor energie, terwijl ik me op 3 januari al heb aangemeld. Ten tweede vind ik dat uw klantenservice uitermate slecht functioneert en dat je als consument van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Met vriendelijke groet,
Nou ja, misschien wel een beetje aan de lange kant, maar k heb nu in ieder geval iets duidelijk gemaakt!
Het kostte me wel 6,75, maar gisteren kreeg ik dan toch een ontvangstbevestiging terug en dus kunnen ze me niks meer maken.
Een andere energieleverancier hebben we die zelfde dag nog geregeld, Essent, ik hoop niet dat dit weer een gedoe wordt, maar ik ga er niet van uit. De meneer aan de lijn was aardig en meelevend en beloofde ons op 1 februari al stroom te leveren. Wij hopen dat dat er al eerder is natuurlijk, maar we wachten het af.
Bedankt voor je advies Wheely, ik heb er iets aan gehad en ik hoop dat het zo voorbij is.
Mijn advies: Mensen moeten dus eerst even researchen op (onbekende) energieleveranciers voordat ze daadwerkelijk hun gegevens doorgeven en akkoord gaan met een contract!
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14 nov 2005 21:06
Re: Energie Direct en ANGO
Hallo Bombarje,
Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen! Ik hoop dan ook dat het verder allemaal goed gaat maar ga er maar vanuit want ik ben ook bij Essent en ik heb geen dag zonder stroom gezeten!
Veel succes met je verhuizing!
Groetjes,
Wheely2017
Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen! Ik hoop dan ook dat het verder allemaal goed gaat maar ga er maar vanuit want ik ben ook bij Essent en ik heb geen dag zonder stroom gezeten!
Veel succes met je verhuizing!
Groetjes,
Wheely2017
Re: Energie Direct en ANGO
Nieuws.
Het pand van Energie Direkt in Best schijnt te koop te staan.
Hebben ze van onze dure geld een nieuw pand gekocht??
Of verlaten de ratten het zinkend schip?
Voor ons best van belang om te weten, want aan een failliete Bv hoeven wij onze schulden niet te betalen
Wie kan helpen. TROS RADAR???!!!
Het pand van Energie Direkt in Best schijnt te koop te staan.
Hebben ze van onze dure geld een nieuw pand gekocht??
Of verlaten de ratten het zinkend schip?
Voor ons best van belang om te weten, want aan een failliete Bv hoeven wij onze schulden niet te betalen
Wie kan helpen. TROS RADAR???!!!
Re: Energie Direct en ANGO
Aan een bedrijf dat failliet is, moet je je schulden net zo goed betalen, al doe je dat dan aan de curator, zodat deze de binnengekomen gelden kan verdelen over de schuldeisers.
Maar als het pand te koop staat en er nog niks bekend is over een faillissement, dan denk ik dat ze gewoon verhuisd zijn.
Maar als het pand te koop staat en er nog niks bekend is over een faillissement, dan denk ik dat ze gewoon verhuisd zijn.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 jan 2006 23:34
Re: Energie Direct en ANGO
Allereerst:
http://www.specialwoon.nl/popup/popupPage.asp?text=faq
deze pagina geeft weer hoe men contact kan opnemen met energie:direct en allerlei faq-tjes
Inderdaad is natuurlijk geen telefoonnummer vermeld.
Allertweedst:
Waarom is hedenavond de website van energie:direct niet meer bereikbaar? Samen met het bericht over het pand wat te koop staat, vind ik dit al verontrustend...
Allerderdst:
Ik ben nu sinds begin april bij energie:direct.
Tot nu toe, betaal ik elke maand gemiddeld ongeveer 2 keer zoveel als dat ik voorheen bij de netbeheerder betaalde (NUON)
Reken maar uit:
5 april 2005 t/m 30 nov 2005 is er een totaal van 713,44 van mijn rekening geroofd door energie:direct
31 dec 2004 t/m 29 nov 2005 is er een totaal van 436,59 van mijn rekening 'gehaald' door NUON.
De laatste 9 bedragen van NUON (totaal 283,30) zijn alleen het netbeheer. Daarvoor, betaalde ik dus ruim 150 euro voor een ruim 3 maanden voor het totaal.
Ik betaal in de periode van energie:direct dus 713,44 + 283,30 = 1000 euro waar ik bij NUON waarschijnlijk maar zo'n 550 zou hebben betaald...de eindafrekening laat echter geen 450 euro tegoed zien. Ik heb ook geen idee hoe ik die notas moet lezen. Het is een chaos?!!
G*dver wat voel ik me goed genomen
Ik wil dus mijn eindafrekening bekijken, maar dat heeft energie:direct dus onmogelijk gemaakt. Website = down
Het feit is, dat ik de laatste 6 maanden veel minder gebruik maakte van mijn electr en gas waardoor ik dus nog minder zou moeten hebben betaald.
http://www.specialwoon.nl/popup/popupPage.asp?text=faq
deze pagina geeft weer hoe men contact kan opnemen met energie:direct en allerlei faq-tjes
Inderdaad is natuurlijk geen telefoonnummer vermeld.
Allertweedst:
Waarom is hedenavond de website van energie:direct niet meer bereikbaar? Samen met het bericht over het pand wat te koop staat, vind ik dit al verontrustend...
Allerderdst:
Ik ben nu sinds begin april bij energie:direct.
Tot nu toe, betaal ik elke maand gemiddeld ongeveer 2 keer zoveel als dat ik voorheen bij de netbeheerder betaalde (NUON)
Reken maar uit:
5 april 2005 t/m 30 nov 2005 is er een totaal van 713,44 van mijn rekening geroofd door energie:direct
31 dec 2004 t/m 29 nov 2005 is er een totaal van 436,59 van mijn rekening 'gehaald' door NUON.
De laatste 9 bedragen van NUON (totaal 283,30) zijn alleen het netbeheer. Daarvoor, betaalde ik dus ruim 150 euro voor een ruim 3 maanden voor het totaal.
Ik betaal in de periode van energie:direct dus 713,44 + 283,30 = 1000 euro waar ik bij NUON waarschijnlijk maar zo'n 550 zou hebben betaald...de eindafrekening laat echter geen 450 euro tegoed zien. Ik heb ook geen idee hoe ik die notas moet lezen. Het is een chaos?!!
G*dver wat voel ik me goed genomen
Ik wil dus mijn eindafrekening bekijken, maar dat heeft energie:direct dus onmogelijk gemaakt. Website = down
Het feit is, dat ik de laatste 6 maanden veel minder gebruik maakte van mijn electr en gas waardoor ik dus nog minder zou moeten hebben betaald.
Re: Energie Direct en ANGO
Het zou me niets verbazen. ik ben per 1 januari j.l. gelukkig bij hun weg. Ik heb nog zo'n Eur 300,- van hun tegoed.
Vorige week beantwoorden ze nog e-mails. Deze week is het stil geworden. Ik zal vandaag contact opnemen met de consumentenbond en Dte of zij van meer weten.
Vorige week beantwoorden ze nog e-mails. Deze week is het stil geworden. Ik zal vandaag contact opnemen met de consumentenbond en Dte of zij van meer weten.