LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] keuken leveranciers
keuken leveranciers
Wie kan ons een goede leverancier van een nieuwe keuken adviseren?prijs/kwaliteit ,installatie, service en onderhoud.
Het gaat om de regio Groningen-Assen- Veendam.
Er zijn zaken waar je niet hoeft aan te betalen, maar er staat wel op de offerte te betalen 5-7 dagen voor de definitieve levering. Wat is het verschil?
Wat kun je redlijkerwijs eisen?
Het gaat om de regio Groningen-Assen- Veendam.
Er zijn zaken waar je niet hoeft aan te betalen, maar er staat wel op de offerte te betalen 5-7 dagen voor de definitieve levering. Wat is het verschil?
Wat kun je redlijkerwijs eisen?
Re: keuken leveranciers
7 dagen vooruit betalen is eigenlijk volledige aanbetaling.
Door op het orderformulier te printen "betaling 7 dagen voor levering" wordt geprobeerd deze betaalwijze door de strot van de consument te duwen.
Door de voorgedrukte bepaling:
-lijkt dit algemeen aanvaardbare betaalwijze
-hoeft er tijdens verkoopgesprek niet over gesproken te worden. Staat er een handtekening op het orderformulier, dan is dat ook een accoord voor betaalwijze.
Geheel vooruitbetalen is een onacceptabel risico voor de klant! Gaat de winkel failliet, dan ben je het gehele aankoopbedrag kwijt.
wettelijk gezien mag de keukenwinkel maar 50% aanbetaling vragen.
Voor keukenwinkels aangesloten bij het CBW geldt: max 15% aanbetaling. Restant betaling bij aflevering (en dus niet vooruit!!). Restantbetaling kan contant of per bank/giro geschieden.
Door op het orderformulier te printen "betaling 7 dagen voor levering" wordt geprobeerd deze betaalwijze door de strot van de consument te duwen.
Door de voorgedrukte bepaling:
-lijkt dit algemeen aanvaardbare betaalwijze
-hoeft er tijdens verkoopgesprek niet over gesproken te worden. Staat er een handtekening op het orderformulier, dan is dat ook een accoord voor betaalwijze.
Geheel vooruitbetalen is een onacceptabel risico voor de klant! Gaat de winkel failliet, dan ben je het gehele aankoopbedrag kwijt.
wettelijk gezien mag de keukenwinkel maar 50% aanbetaling vragen.
Voor keukenwinkels aangesloten bij het CBW geldt: max 15% aanbetaling. Restant betaling bij aflevering (en dus niet vooruit!!). Restantbetaling kan contant of per bank/giro geschieden.
Andere kant van de medaille: Als de klant de keuken pas zou overmaken op het MOMENT dat de keuken bezorgt word, heeft de winkel zijn geld meestal pas een dag of 5 later. Er vanuit gaande dat alles goed gaat, de klant goed is voor zijn geld, hij de betaling niet terugdraaid, de hypotheek niet loopt te zeuren etc.
Kortom net zo goed een probleem voor de leverancier als voor de klant..
Kortom net zo goed een probleem voor de leverancier als voor de klant..
Redelijk en volgens CBW is dat 25% wordt aanbetaald bij opdracht en dat tot 90% bij levering wordt gevraagd, 10% na oplevering voor evt. onvolkomendheden en klanten een bepaald vertrouwen te geven. Ik denk tocht dat dit redelijk is.
Dat was volgens de oude voorwaarden!Redelijk en volgens CBW is dat 25% wordt aanbetaald bij opdracht
Volgens nieuwe CBW voorwaarden geldt per 1-12-2005 een maximale aanbetaling in keukenbranche van 15%
Wij hebben reeds voor de tweede maal een keuken gekocht bij de firma Tuin uit Staphorst. Zij leveren een fantastische service, denken met je mee. De plaatsing is zonder problemen verlopen en betalen hoefde pas achteraf.
Het is een no-nonsens bedrijf die wij aan iedereen kunnen aanraden.
De prijzen zijn zeer concurerend.Wij wonen zelf vlak bij Duitsland waarvan men zegt dat de keukens veel goedkoper zijn maar dit bedrijf levert voor dezelfde prijzen zo niet goedkoper.
Het is een no-nonsens bedrijf die wij aan iedereen kunnen aanraden.
De prijzen zijn zeer concurerend.Wij wonen zelf vlak bij Duitsland waarvan men zegt dat de keukens veel goedkoper zijn maar dit bedrijf levert voor dezelfde prijzen zo niet goedkoper.
Hai,
Nog een tip van deze kant. Na onze keuken met heel veel ellende vanwege het apparatuur hebben we onze tweede keuken besteld bij Keukenkompas te Drachten. Goed bedrijf, met reeele offertes. En goede service........
Okee een aanbetaling is wel gewenst maar ook zijn zij aangesloten bij het CBW gebeuren.
Voor mij een toppertje en mensen in mijn omgeving zweren er ook bij...
Groetjes
Nog een tip van deze kant. Na onze keuken met heel veel ellende vanwege het apparatuur hebben we onze tweede keuken besteld bij Keukenkompas te Drachten. Goed bedrijf, met reeele offertes. En goede service........
Okee een aanbetaling is wel gewenst maar ook zijn zij aangesloten bij het CBW gebeuren.
Voor mij een toppertje en mensen in mijn omgeving zweren er ook bij...
Groetjes
16 again, een kleine opmerking over volledig betalen vooraf. wanneer een keuken volledig is aanbetaald, deze daadwerkelijk door de fabrikant in het magazijn van de keukenleverancier is afgeleverd en het bedrijf gaat failliet, dan is de keuken geen eigendom van de leverancier maar van de koper. deze informatie heb ik van een bij het CBW aangesloten keukenleverancier gehoord voordat ik een aantal jaren geleden zelf in het vak ben gegaan, bij mijn weten is deze regel nog steeds zo. indien deze regel niet meer geldt hoor ik dat natuurlijk graag! een curator mag toch geen eigendom van een ander in het faillisement betrekken? laat svp maar komen de reacties, leren we met z'n allen wat van.