LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen van Hi prepay naar Hi abbonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bodejosm43

Overstappen van Hi prepay naar Hi abbonnement

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb wat vragen hierover, graag van mensen die ter zake kundig zijn, en me niet adviseren over te stappen naar een andere provider. Ik vraag het overigens niet voor mijzelf.

1. Het overstappen van Hi Prepay naar Hi abonnement moet in principe mogelijk zijn. Maar kan dat kosten (er worden bedragen genoemd van 7 euro, die ''uitkoopkosten'' genoemd worden)

2. Er gaan verschillende verhalen de ronde over het al of niet tijdelijk onbereikbaar zijn. Klantenservice biedt geen volledige duidelijkheid.

Wie heeft hier ervaring mee, en wie kan een betrouwbaar antwoord op deze vragen hier neerzetten?
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 19 jan 2006 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Lahan

Re: Overstappen van Hi prepay naar Hi abbonnement

Ongelezen bericht door Lahan »

je blijft bereikbaar...

plop1234

Ongelezen bericht door plop1234 »

Ik weet zelf alleen hoe het bij Vodafone werkt. Persoonlijk zou ik even bij een primafoon winkel langslopen.

??

Ongelezen bericht door ?? »

Je bent bij een normale nummerportering altijd een paar uur minder goed tot slecht bereikbaar. Dat komt omdat er het nodige moet worden omgezet en alle netwerken door moeten krijgen dat je bijvoorbeeld overstapt van netwerk A naar netwerk B (en dus moeten de routeringen op je nummer worden overgezet en dat kan enige tijd duren).

Bij een migratie van PP naar abo heb je echter geen netwerkwissel en zou je in principe gewoon bereikbaar moeten zijn. Wellicht dat het tijdens de feitelijke migratie een paar minuten wat moeilijker is, maar dat zal zeker niet lang duren. Dat zal echter vooral voorkomen als je meteen een nieuwe SIMkaart neemt (moeten ze eerst de oude disconnecten en dan een nieuwe aansluiten).

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

1: Nummerbehoud bij kpn kost € 9,08. de providers mogen van de opta maximaal 10 euro in rekening brengen voor porteringen. Kpn en volgens mij ook vodafone doen dat dan ook.

2: Normale portering ben je maximaal een uur of 2 onbereikbaar. Bij een portering van hi pp naar hi abo is dat maximaal 10 minuten. Als op een bepaald moment je pp kaart het niet meer doet even toestel uit en aan zetten en dan zul je overgezet zijn op abo. Maar 9 van de 10 hoeft dat eens. dan krijg je gewoon een sms met daarin de mededeling dat je overgezet bent op abonnement.

Bollie Bolstra

Ongelezen bericht door Bollie Bolstra »

Je betaald geen kosten voor nummerbehoud, wel betaal je aansluitkosten. Vaak zijn deze voor de helft van de prijs bij een eenjarig contract. Gratis bij 2-jarig. op hi.nl kan je redelijke leuke aanbiedingen vinden, en ook op kpn.com. Op beide sites is het mogelijk om overtestappen vanaf prepay.

jrgand

Ongelezen bericht door jrgand »

sind 1 augustus 2005 betaal je geen aansluitkosten meer bij het afsluiten van een abbo bij de KPN . Maar vaak gaat het fout in de primafoon winkel die moeten een bepaalde code intoetsen

Gaat het al verkeerd neem dan direct contact op met de klaten service. Bij de volgende factuur krijg je dan het teveel betaalde geld weer terug

DJD

Ongelezen bericht door DJD »

http://www.hi.nl/vragen/regelzelf1.asp

Kun je gewoon een formulier in vullen en klaar.

Ik ga zel van Hi abb. naar Hi prepay en ik kreeg een sms wanneer het zal veranderen.

Maar wil je trouwens een nieuw toestel erbij? of het zelfde toestel behouden? Want als je een nieuw toestel koopt moet je gwoon bij http://www.hi.nl en dan shop en dan toestel met abb. kiezen en dan als optie: van prepaid naar abbonement met nummerbehoud en dit is GRATIS je betaals dus geen overstapkosten.

Als je het zelfde toestel wil houden moet je dat formulier in vullen en opsturen.

Bollie Bolstra

Hoe kom je erbij dat de entreekosten zijn afgeschaft sinds 2005? Bij 2-jarig contract idd GEEN entreekosten. Bij 1-jarig contract absoluut. En ook als je overstapt van prepay naar abo.

De 'aktie' is nu geloof ik dat je de helft van de entreekosten betaald bij een 1-jarig abo.

DJD

Bij Hi-abb. naar prepay betaal je 5 euro voor beltegoed jah

Bollie Bolstra

Ja maar we hebben het hier toch niet over HI Abo - PP ? we hebben het toch over Abo -> PP?

DJD

Wie zei dit nou??? En ook als je overstapt van prepay naar abo. IDD jij ja, en daar reageer ik ff op, misschien wil je nie hore dat je nie gelijk heb ofzo.

maar bodejosm43 misschien moet je gewoon de klantenservice zelf es bellen of es kijken op www.hi.nl daar staat alles uitgelegd. Maar wat bedoel jet met uitkoopkosten?? dat heb je alleen van abb. naa pp als je abb. nog niet afgelopen is, maar wat moet je bij pp daat uitkope???

Bollie Bolstra

sind 1 augustus 2005 betaal je geen aansluitkosten meer bij het afsluiten van een abbo bij de KPN . Maar vaak gaat het fout in de primafoon winkel die moeten een bepaalde code intoetsen

Gaat het al verkeerd neem dan direct contact op met de klaten service. Bij de volgende factuur krijg je dan het teveel betaalde geld weer terug

Hier reageerde ik dus op.. Maar goed als jij blijft beweren dat je geen entreekosten betaald als je overstapt van PP naar een 1-jarig Abo vind ik het prima hoor. Je hebt idd geen speciale overstapkosten oid. Anyway je hebt gelijk als de TS maar even op hi.nl moet gaan kijken.

Angelic

Ongelezen bericht door Angelic »

1: Nummerbehoud bij kpn kost € 9,08. de providers mogen van de opta maximaal 10 euro in rekening brengen voor porteringen. Kpn en volgens mij ook vodafone doen dat dan ook.
Vij Vodafone is het gratis. Of je nu van pp naar abo gaat of v.v of van of naar een andere provider gaat.
Iesj gratiesj

Gesloten