| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] raammechanisme stuk VW PASSAT
-
keetjekaak
raammechanisme stuk VW PASSAT
Hoi allemaal
Vandaag is het raammechanisme van mijn VW Passat stuk gegaan.
Nu weet ik dat er aandacht aan is besteed in TROS RADAR.
Pon gaf toe dat het om een constructiefout ging en vergoedde de onkosten. Daar zaten jammergenoeg wel voorwaarden aan verbonden.
nl de auto mag niet ouder zijn dan 5 jaar en max 150.000 km gereden.
Mijn auto is uit 1999 en 200.000 km gelopen.
Heeft iemand ervaring met deze constructiefout of heeft ondanks deze voorwaarden een coulanceregeling gekregen van Pon?
Ben heel benieuwd.
Bedankt alvast en nog de beste wensen voor 2006 !
Groetjes
Keetjekaak
Vandaag is het raammechanisme van mijn VW Passat stuk gegaan.
Nu weet ik dat er aandacht aan is besteed in TROS RADAR.
Pon gaf toe dat het om een constructiefout ging en vergoedde de onkosten. Daar zaten jammergenoeg wel voorwaarden aan verbonden.
nl de auto mag niet ouder zijn dan 5 jaar en max 150.000 km gereden.
Mijn auto is uit 1999 en 200.000 km gelopen.
Heeft iemand ervaring met deze constructiefout of heeft ondanks deze voorwaarden een coulanceregeling gekregen van Pon?
Ben heel benieuwd.
Bedankt alvast en nog de beste wensen voor 2006 !
Groetjes
Keetjekaak
-
Gebakken Makreel
Re: raammechanisme stuk VW PASSAT
Wat wil je nou eigenlijk bereiken met een 7 jaar oude auto die 2 ton gelopen heeft? Nieuw raammechanisme

-
keetjekaak
Dat is toch niet mijn vraag...........constructiefout heeft nl niks met leeftijd of km te maken.
Bedankt voor je reactie.........
Bedankt voor je reactie.........
-
garagetest.nl
het ging erom dat VAG toe heeft gegeven dat het vanwege de gebrekkige kwaliteit stuk gaat.
Maar ik denk persoonlijk dat je het kan shaken qua coulance.
Ook zit het er dik in, dat je andere raamdragers het binnenkort eveneens gaan begeven.
Als je een beetje handig bent, zou ik zeker aanraden het zelf te repareren.
Maar ik denk persoonlijk dat je het kan shaken qua coulance.
Ook zit het er dik in, dat je andere raamdragers het binnenkort eveneens gaan begeven.
Als je een beetje handig bent, zou ik zeker aanraden het zelf te repareren.
-
keetjekaak
daar zitten we zelf ook aan te denken.......bedankt !
-
garagetest.nl
hoe coulant moet je zijn bij zoiets vraag ik me dan af...
is het realistisch om na 7 jaar te vragen / eisen om vervanging, of tegemoetkoming in de kosten? Ondanks dat men heeft toegegeven dat het een gebrek aan kwaliteit is?
Ik meen me te herinneren dat de onderdelen op 27 euro per raam kwamen, wanneer je de dragertjes nog kunt vervangen.
Een volledig afgebroken mechaniek was echter fors duurder.
(zoiets)
is het realistisch om na 7 jaar te vragen / eisen om vervanging, of tegemoetkoming in de kosten? Ondanks dat men heeft toegegeven dat het een gebrek aan kwaliteit is?
Ik meen me te herinneren dat de onderdelen op 27 euro per raam kwamen, wanneer je de dragertjes nog kunt vervangen.
Een volledig afgebroken mechaniek was echter fors duurder.
(zoiets)
-
keetjekaak
Er is totaal niet naar gekeken......ik vertelde het verhaal bij de werkplaats en daar werd meteen verteld dat het om een kapot raammechanisme zou gaan, kosten 225 euro.
Is een heleboel geld dus even rondvragen enzo is misschien wel even raadzaam vandaar mijn oproep.
Bedankt weer voor je reactie !
Is een heleboel geld dus even rondvragen enzo is misschien wel even raadzaam vandaar mijn oproep.
Bedankt weer voor je reactie !
Een kennis had laatst een kapotte motor in zijn VW van 1998.
Kreeg een andere motor van VW.
Dus toch wel coulant van VW, tenzij de schade net als met de bevroren carters aan de constructie ligt.
Als je al een motor krijgt, dan moet een raammechanisme toch wel tot de mogelijkheden behoren, zou je zeggen.
Kreeg een andere motor van VW.
Dus toch wel coulant van VW, tenzij de schade net als met de bevroren carters aan de constructie ligt.
Als je al een motor krijgt, dan moet een raammechanisme toch wel tot de mogelijkheden behoren, zou je zeggen.
-
garagetest.nl
dat ligt een beetje eraan wanneer die omruiling heeft plaatsgevonden denk ik, en... misschien de extra service van die specifieke dealer.
wellicht geen nieuwe motor ook, maar een werkend exemplaar wat men toevallig had liggen.
wellicht geen nieuwe motor ook, maar een werkend exemplaar wat men toevallig had liggen.
Keetje kaak, als je verder in dit forum kijkt, zul je zien dat er nog een topic is over dit onderwerp. Verder is hier:http://www.trosradar.nl/PHP/letterpopup ... ces!
Layla
Hallo'
Van de week eindelijk reactie gehad op mijn coulance van de ruit,maar niet alles terug gekregen.Ik had toen het gebeurde een rekening gehad van 237,89 euro na veel gepraat van Pon 109,35 euro coulance gehad.Mijn seat cordoba was van juni 2000 dus 1 jaar fabrieksgarantie toen die tijd.Het voorval gebeurde op 05-06-2002 met een km stand van 38502 km, raammechaniek was vervangen.Maar uiteindelijk heb ik hieraan toch zelf 128,54 euro betaald.Dus naar aanleiding van Tros Radar heb ik ook 128,54 euro geclaimt.Maar tot mijn grote verbazing krijg ik maar 67,38 euro terug.Naar mijn mening heb ik dus nog 61,16 euro tegoed.Ik ben hiervoor naar de seat dealer geweest maar die zeiden je krijgt alleen terug wat wij ook van Pon terug krijgen.Ik zou een briefje naar Pon aanwagen zei men daar, wie weet.Dat ga ik ook doen want ik wil het mijne hierover weten.Zijn hier nog meer mensen met deze problemen dat Pon niet met de beloofde 100% over de brug komt. Groetjes Wim
Van de week eindelijk reactie gehad op mijn coulance van de ruit,maar niet alles terug gekregen.Ik had toen het gebeurde een rekening gehad van 237,89 euro na veel gepraat van Pon 109,35 euro coulance gehad.Mijn seat cordoba was van juni 2000 dus 1 jaar fabrieksgarantie toen die tijd.Het voorval gebeurde op 05-06-2002 met een km stand van 38502 km, raammechaniek was vervangen.Maar uiteindelijk heb ik hieraan toch zelf 128,54 euro betaald.Dus naar aanleiding van Tros Radar heb ik ook 128,54 euro geclaimt.Maar tot mijn grote verbazing krijg ik maar 67,38 euro terug.Naar mijn mening heb ik dus nog 61,16 euro tegoed.Ik ben hiervoor naar de seat dealer geweest maar die zeiden je krijgt alleen terug wat wij ook van Pon terug krijgen.Ik zou een briefje naar Pon aanwagen zei men daar, wie weet.Dat ga ik ook doen want ik wil het mijne hierover weten.Zijn hier nog meer mensen met deze problemen dat Pon niet met de beloofde 100% over de brug komt. Groetjes Wim