LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simlockvrij maken mobiel (Orange)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Peetje

Simlockvrij maken mobiel (Orange)

Ongelezen bericht door Peetje »

Zijn er nog meer mensen die zoveel moeite hebben bij het simlockvrij maken van hun mobiele telefoon? Ik heb een Nokia 3310 met een prepaid van Orange. Gister had ik em precies een jaar, dus kan ie gratis simlockvrij gemaakt worden.

Ik gebeld naar Orange, eerst uiteraard 5 minuten in de wacht gehangen. Kreeg ik een vrouw aan de telefoon die me vertelde dat ik een IMEI-code moest opgeven, die ik dus niet bij de hand had. die code stond op de doos (die de meeste mensen net als ik volgens mij al lang hebben weggegooid na 1 jaar) en onder de batterij. Dus ik moest ophangen, telefoon openmaken en code opschrijven.

Ik teruggebeld met die code, weer 5 minuten in de wacht Krijg ik een jongen aan de telefoon die me vertelt dat ik met een ander toestel had moeten terugbellen ipv met mijn mobiel (zegd dat dan eerder!).

Dus teruggebeld met een ander toestel en tja, na 5 minuten wachten vertelde weer een andere helpdeskmedewerker me dat mijn IMEI-code niet in hun database zit en dat ze die moeten aanvragen bij de fabrikant, wat ongeveer 10 (!) werkdagen duurt.....Wat een gedoe!

Angelic

Re: Simlockvrij maken mobiel (Orange)

Ongelezen bericht door Angelic »

Imei code kun je als het goed is opvragen van *#06# of zoiets...
ik heb mijn toestel "illegaal" geunlocked via internet.
Even google-en op unlock+(toesteltype) en je kunt je eigen unlockcode genereren.
En het werkt ook nog.

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Imei code kun je als het goed is opvragen van *#06# of zoiets...
ik heb mijn toestel "illegaal" geunlocked via internet.
Even google-en op unlock+(toesteltype) en je kunt je eigen unlockcode genereren.
En het werkt ook nog.
en dan kun je daarna gelijk een topic over virussen op je pc openen in een ander forum.

Angelic

Ongelezen bericht door Angelic »

Geen last van, ik draai mijn scanner iedere dag, nog niks (goddank)

jrgand

Ongelezen bericht door jrgand »

Ik heb een abonnement laatst ging mijn toestel kapot en kon niet meer worden gerepareerd. Het toestel was al 4 jaar oud. Ik zou dus
een nieuwe moeten kopen. maar als je een uitgebreid toestel wil hebben betaal je de nodige honderden euros voor
Voormij was de oplossing echter simpel. Ik heb een uitgebreid prepaidtoestel gekocht in de aanbieding van de sinterklaas actie.

Drie straten verder op zat een onafhankelijke telefoonshop. Daar hebben ze het toestel ge unlockt voor 15 euro De eigen simkaart er in gedaan en gewoon weer via mijn abonement bellen.

Het prepaidpskket heb ik een ander opzijn verjaardag gegeven en die was daarweer blij mee

Dus het kan heel simpel

de

Ongelezen bericht door de »

Net gevonden http://www.goedkoopunlocken.nl

Kost je € 1,30.

Succes

m van waas

Ongelezen bericht door m van waas »

even reageren ben ook op die site geweest werkt niet weg 1.30 geef wel een code maar zegt tevens na het invoeren code onjuist.. snap er niets van mail gestuurd maar nog niets vernomen :oops:

m van waas

fransie

Ongelezen bericht door fransie »

Volgens mij mag je de sim lok altijd uit een telefoon halen.
Ook als je deze telefoon net gekocht heb.
Al zegt de fabrikant dat het niet mag.
Je hebt immers betaald voor de telefoon en gekocht is gekocht.
je mag volgens mij zelf weten wat je met een telefoon doet die je gekocht heb.
er zijn vele bedrijfjes waar je je simlok kan laten verwijderen voor heel weinig geld.
Vaak is het goedkoper om als je aan een nieuwe telefoon toe bent gewoon een prepaid telefoon te kopen en daar meteen de simlok uit te laten halen.

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

Volgens mij mag je de sim lok altijd uit een telefoon halen.
Klopt niet. Een prepaid telefoon wordt vanuit de desbetreffende provider (kijk maar naar het prijsverschil tussen een simlock vrij toestel en een prepaid toestel met simlock)

De provider geeft deze korting op voorwaarde dat jij als klant minimaal 1 jaar klant blijft. Want na een jaar kun je de unlock codes gratis aanvragen. Het is ook niet voor niks dat zodra je de simlock verwijdert je garantie vervalt.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tuurlijk mag je de simlock van het toestel afhalen.
Inderdaad heb je het toestel gekocht zoals je het gekocht hebt en omdat het je eigen bezit is, mag je ermee doen wat je wilt.
Aan het verwijderen van een simlock is dus NIETS illegaals !

Je zult je echter wel moeten realiseren dat de garantie ( ook bij een gloednieuw toestel ) onmiddelijk vervalt. Omdat je iets wezenlijks aan het toestel verandert ( namelijk de software die erin zit ), hoeft de verkoper geen enkele garantie meer te geven op het toestel. Ook al gaat het dus 2 dagen na aankoop ( na het verwijderen van de simlock ) kapot, je hoeft niet terug te gaan naar de verkoper. Eigen schuld in dat geval.

Overigens gaat dit zelden fout, dus het risico is niet zo groot. Maar de huis-tuin en keuken unlocker ( op de markt evt. ) is niet altijd bekwaam genoeg en kan dus dingen fout doen en je mobiel vernielen !

na een jaar kun je bij de provider de unlock-code opvragen en deze intoetsen in je toestel. Dit kan gratis en is erg makkelijk. De providers doen hier verder ook niet moeilijk over ( alhoewel sommige mensen dit soms wel denken, maar dan hebben ze zelf niet van te voren nagekeken hoe dit moet en wat ze zelf moeten doen ).

Iedereen kan hier dus zelf een keuze in maken

ronkor2000

Ongelezen bericht door ronkor2000 »

Er zijn hier rechtzaken over geweest en de rechter heeft geoordeeld dat simlockverwijdering legaal is, het is een "schakelvoorziening" die naar believen uitgeschakeld mag worden en valt niet onder de auteursrechtelijk beschermde software. De garantie komt hierdoor dus NIET te vervallen.

Ronkor2000,
Global Moderator www.gsm-forum.nl

angel1978

Dat is afhankelijk van HOE je de simlock verwijderd.

Maak je gebruik van de officiele simlock-code dan is je garantie er idd. nog steeds.
Wordt de software geflashed ( wat veel gebeurt ), dan ben je toch echt je garantie kwijt.

ronkor2000

Een goede, betrouwbare unlocker gaat echt niet flashen, dit is omslachtiger en duurt langer dan het gebruiken van de code.

Ronkor2000,

angel1978

Mee eens, maar dat realiseren veel mensen zich niet.
Daarom ook mijn waarschuwing !!!!
Tuurlijk mag je de simlock van het toestel afhalen.
Inderdaad heb je het toestel gekocht zoals je het gekocht hebt en omdat het je eigen bezit is, mag je ermee doen wat je wilt.
Aan het verwijderen van een simlock is dus NIETS illegaals !
We zeggen in feite hetzelfde, maar zouden beiden wel iets duidelijker mogen zijn :lol:

Pas dus op waar en hoe je de simlock laat verwijderen en realiseer je wat de consequenties kunnen zijn !

ronkor2000

Inderdaad, pas op voor zogenaamde "knaak"-unlockers die niet investeren in goede software en hardware :!:

Ronkor2000,

de

Zal nu wel een hele domme vraag stellen maar we twijfelen.

We hebben de unlockcode van vodafone ontvangen voor een motorola v550. Je moet die code intoetsen met de NIEUWE simkaart erin. We hebben er nog een liggen met beltegoed erop en die mag mijn dochter eerst gebruiken, echter daarna wil ze haar eigen nieuwe simkaart gaan gebruiken.
Als we er dus weer een nieuwe kaart instoppen moet je hem dan weer unlocken ?

Er is vast iemand die hier meer van af weet dan wij, alvast bedankt.

de

??

Ongelezen bericht door ?? »

Unlocken is een eenmalig proces. Je hoeft de unlockcode maar één keer in te voeren; dan is de SIMlock er af en kun je alle SIMkaarten in het toestel stoppen.

de

oke, dank u voor de informatie.

groeten,

Gesloten