Voor wie er ook tegen bepaalde mislukte timeropnamen aan loopt, heb ik de oplossing!
Je neemt via de timer (!) met de TwinTuner een programma op, stel Ned 1, van 20.00 tot 21.00. Je gaat om 20.15 live kijken naar Ned 2, en besluit om 20.30 te zappen naar Ned 3. En wat gebeurt er (bij mij) met de opname? Die neemt keurig van 20.00 tot 20.30 Ned 1 op, maar door het zappen wordt het opnamekanaal als het ware meegetrokken naar Ned 3! Dus wég is je timeropname (de helft, dan)!!
Gemaild naar KPN om te vragen waarom dit fout gaat. Maand niks gehoord. Toen maar gebeld. Aardige mevrouw, die meteen begreep wat er mis was: de scartkabel is niet goed (pootjesbezetting moet anders). Twee dagen later een nieuwe scartkabel (mét rode stip!) kosteloos ontvangen. Moet tussen TwinTuner en (HDD/DVD-)recorder. En ja, het werkt!!
Dus, wie dit foutje herkent: bel KPN!
(In de begeleidende standaardbrief staat dat het een bekende fout (???) is, en de schuld is van recorderfabrikanten die zich niet aan internationale afspraken houden. (??? ik heb een Philips HDD, en ik kan me niet voorstellen dat het daar mis gaat wat dit betreft.) Vreemd dat er bij de mandelijkse nota hier niks over wordt gecommuniceerd. Ik heb van alles geprobeerd, maar de fout bleek niet oplosbaar. Fijn dat het is opgelost, maar het had me uren ergernis bespaard.)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] twintuner: Scartkabel is fout, zegt KPN!
Re: twintuner: Scartkabel is fout, zegt KPN!
Hallo Wimh,
Heeft u voor mij het nummer wat u gebeld heeft van KPN?
Ik ben namelijk ook al een tijd bezig met digitale tv van KPN, ik heb de twin tuner maar het lukt me niet het ene kanaal op te nemen en het andere kanaal te kijken, bij mij zapt ie ook automatisch mee naar het kanaal wat ik kijk!
Ik heb een scartkabel van scart TV van de twin tuner naar Ext. 2 van de recorder,
Een scartkabel van Ext. 1 van de recorder naar Ext. 1 van de TV,
De coaxkabel van de ontvanger naar de TV, alleen weet ik dus niet of ik hem in de goede uitgang van de ontvanger heb zitten,
En nu dus volgens iemand van een ander forum een scartkabel van de VCR scart van de twin tuner naar Ext. 2 van de TV.
Hopend op een reactie,
Met vriendelijke groet,
Jan
Heeft u voor mij het nummer wat u gebeld heeft van KPN?
Ik ben namelijk ook al een tijd bezig met digitale tv van KPN, ik heb de twin tuner maar het lukt me niet het ene kanaal op te nemen en het andere kanaal te kijken, bij mij zapt ie ook automatisch mee naar het kanaal wat ik kijk!
Ik heb een scartkabel van scart TV van de twin tuner naar Ext. 2 van de recorder,
Een scartkabel van Ext. 1 van de recorder naar Ext. 1 van de TV,
De coaxkabel van de ontvanger naar de TV, alleen weet ik dus niet of ik hem in de goede uitgang van de ontvanger heb zitten,
En nu dus volgens iemand van een ander forum een scartkabel van de VCR scart van de twin tuner naar Ext. 2 van de TV.
Hopend op een reactie,
Met vriendelijke groet,
Jan
-
LiqueOckels
Re: twintuner: Scartkabel is fout, zegt KPN!
Wij zijn ook al tijden aan 't emmeren om een andere zender op te nemen dan degene die we aan 't kijken zijn.
Is er iemand die op EENVOUDIGE wijze een schema door kan geven?
Onze tv heeft 3 scart-uitgangen, de twintuner 2 en de DVD-speler ook 2.
Graag bericht, want dit schiet natuurlijk niet op!
Is er iemand die op EENVOUDIGE wijze een schema door kan geven?
Onze tv heeft 3 scart-uitgangen, de twintuner 2 en de DVD-speler ook 2.
Graag bericht, want dit schiet natuurlijk niet op!