LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reiskosten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kajsja

reiskosten

Ongelezen bericht door kajsja »

Ik ben een werkende alleenstaande ouder, en zit met mijn halfwezenpensioen en partimebaan op het minima.
Nu zit mijn zoon (16) in Rotterdam op het middelbaar beroepsonderwijs
daarvoor krijg ik het maximale 948 euro per jaar vergoed van studiefinanciering groningen.
Nu wil het geval dat de kosten voor het schooljaar 345,-- schoolbijdrage,
192,-- schooluniform, 397,-- boekengeld, reiskosten p.maand 87.50 euro m.i.v. 1januari 91.-- euro,dat is per schooljaar 980,-- euro
Zou iemand mij kunnen vertellen welke mogelijkheden er bestaan om ergens een deel van de reiskosten vergoed te krijgen??? want deze onkosten reizen mij de pan uit.
bijzondere bijstand heb ik ook al geprobeerd, maar kwam er niet voor in aanmerking reiskosten vallen daar niet onder.

Alvast bedankt

Kajsja

tienepien

Re: reiskosten

Ongelezen bericht door tienepien »

welke hedendaagse school heeft er nog een schooluniform?

Hmmz, hij krijgt nog geen stufie, maar alleen tegemoetkoming in de schoolkosten? Krijg je al het mogelijke geld wat je van IBG kan krijgen?

kajsja

tienepien, om je even uit te leggen waarom mijn kind een schooluniform draagt": hij doet namelijk opleiding toerisme en daar hebben ze een uniform voor nodig voor eventuele excursies en presentaties. en daarnaast met de tijd voor hun stageplek
En naar wat de IBG me verteld is het alleen mogelijk deze tegemoetkoming te krijgen voor zijn opleiding, mocht er toch nog meer informatie zijn zou ik dat graag willen weten.
alvast bedankt

groetjes Kajsja

prof

Ongelezen bericht door prof »

Schoolkosten : € 980 per jaar Wat zijn de reiskosten van waar naar waar.
Vergoeding reiskosten kan via de belastingdienst. Vraag er naar in u gemeente. Waag er eerst een telefoontje-aan dan weet je welke papieren er vereist zijn om mee te nemen.

kajsja

Bedankt voor je reactie prof, reiskosten betaal ik van dordrecht naar Rotterdam dat was vorig jaar 87,50 p.maand nu per 1 januari is dit 91.00 euro p.maand.
Hoe bedoel je bij de belasting?? is dit mogelijk bij je belastingaangifte of kan je apart een aanvraag indienen??

het is schoolkosten 934,00 euro
reiskosten 980 euro

vergoeding groningen 948,00 euro daar kom ik dus duidelijk aan tekort.
en mijn inkomsten is ook geen vetpot.

alvast bedankt

groetjes Kajsja

prof

Ongelezen bericht door prof »

Hoe bedoel je bij de belasting?? Ja: bij je belasting. Aan vraag het beste kan je er een bond bij halen
Maar zonder kan ook maar dan is verstandig zelf naar het belasting kantoor te gaan Na een gemaakte afspraak voor meer informatie .

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Mevrouw volgens ons kunt U bij de IB groepe een OV jaarkaart aanvragen!

Wheeler

Ongelezen bericht door Wheeler »

Chanmaster,

Een ov-jaarkaart wordt pas verstrekt vanaf 18 jaar.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat kan goed zijn, ben daarmee niet echt op de hoogte omdat dit soortgelijke zaken wel vaak spelen bij gezinnen met financiële problemen maar wordt merendeels geregeled door mijn college, ik ben meer met financiële problemen bezig dan met details. Ik vraag het vandaag nog. Dan rest nog altijd bijzondere bijstand, lukt de mensen veelal niet maar mij wel maar daar is nog wel het één en ander voor nodig wat onderzoek betreft. Wil ik best doen!

Gesloten