LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is onbeperkt eten en drinken?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Leeuw

Wat is onbeperkt eten en drinken?

Ongelezen bericht door Leeuw »

Wij hebben een eet/drinkarrangement geboekt bij T met buffet en onbeperkt drinken voor € 18,50 en € 10,50, voor 30 personen. Daarnaast een Karaoke gehuurd voor € 150,- (vooraf betaald omdat ze apparatuur moesten inhuren). Tijdens bespreking diverse malen nagevraagd of drankjes onbeperkt waren, is steeds bevestigd. Nog nagevraagd “glas leeg, glas vol?”, werd gezegd “dat doen wij altijd”. Op avond zelf ging alles fout. Kregen al snel commentaar dat “er niet voldoende gegeten werd en teveel gedronken”.Na ca 1uur moest bediening “gedoseerd schenken”, waar wij niet mee akkoord gingen gezien de afspraken. Felle discussies ontstonden. Zaal T stelde dat "normaal onbeperkt drinken een gemiddelde consumptie was van 8 drankjes". Na 2 uur (met al 1uur discussie) mocht er "geen druppel meer geschonken worden, totdat er geld bijbetaald werd, en anders dan moesten we maar gaan". Dus gingen we. Wel bijna volledige rekening gekregen. Wij voorgesteld ca de helft te betalen. Was niet akkoord. Geen aanmaning gehad, nu wel al incasso buro op ons dak (250 euro extra). Er staat niets op papier. Moeten we nu alles betalen?? Waren nog niet eens klaar met eten, en hebben ook geen karaoke gehad. Dit kan toch niet zomaar? Mag nu al incassoburo?

karr-2

Re: Wat is onbeperkt eten en drinken?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Hmm das inderdaad heel vervelend. Wat zij onder onbeperkt eten en drinken verstaan geld, neem ik aan, voor de gemiddelde Nederlander. Niet iedereen zal daar aan voldoen.

Wel denk ik dat zij niet kunnen bepalen dat er teveel gedronken en te weinig gegeten wordt, dat zou bij de prijs ingerekend moeten zitten.

Aangezien je van tevoren duidelijke afspraken hebt gemaakt, die neem ik aan, ook op papier staan in een ondertekende overeenkomst,kun je aantonen dat je niet gehad hebt waarvoor je betaald hebt. Daar heb je zo'n 30 getuigen van.....

Het lijkt me dus dat je een redelijk sterke zaak hebt.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

"onbeperkt eten en drinken"

Deze woorden zijn duidelijk, eten en drinken zoveel je op kan!, en niet bij 8 glaasjes moeten stoppen!,

Grote kans als je dit aanvecht, dat je dit glansrijk wint!,

Het horeca bedrijf had bij zijn advertentie erbij moeten zetten dat er max. 8 glazen drinken mag worden gedronken!,

Slecht werk van een bedrijf, om zo de naam horeca door het slijk te halen!.

erik venema

Ongelezen bericht door erik venema »

Vrij eten en drinken is vrij eten en drinken.
Als de uitbater zijn prijs heeft gebaseerd op gemiddeld acht drankjes, en het gemiddelde schiet er bovenuit, dan heeft hij pech.
Als de volgende groep bejaarden zijn die maar twee borreltjes per persoon gebruiken klaagt hij/zij ook niet dat er te weinig genuttigd wordt.
Ik heb tien jaar in de horeca gewerkt en bij het bedrijf waar ik werkte werden veel (alle) feesten aangenomen voor een vast bedrag p.p. (heel gebruikelijk in het noorden van het land).
In 95 procent van de feesten bleef er een vette winst over, en die andere vijf procent was jammer, maar de klanten moesten met een volle maag weer naar huis.
Ik begrijp dat 29 euro p.p. betaald moest worden?
Dat is op zich niet duur voor vrij eten en drinken, hier in de buurt ben je al gauw 35 tot 40 euro kwijt voor zo,n avond.
Maar dat is niet de zorg van de klant.

Wat het betalen betreft,
laat ze dan maar een gespecificeerde rekening sturen met alle consumpties erop, maar ik zou inderdaad niet zonder slag of stoot het volle pond betalen.

Rasputin

Ongelezen bericht door Rasputin »

onbeperkt eten en drinken is gewoon hetzelfde als alles inclusief.
Maar helaas, ook bij de all inclusive vakanties blijkt dat er hotels zijn die met de afgifte van dranken zo karig zijn dat je niets hebt aan zo'n afspraak.
Ik zou de rekening verminderen met een post gederfde feestvreugde.

Marieta

Ongelezen bericht door Marieta »

Vaak hoor je wel dat ze met zoveel eten en drinken als je wilt, dat ze dan mixen en alcohol behalve bier er niet bij tellen. Maar dan moet dat er wel bijgezegd worden. Dit is geen stijl. Je hebt niet eens gehad wat je wilde. Niet gegeten en geen karaoke waar je wel voor betaald hebt natuurlijk. slaat nergens op.

Leeuw

Ongelezen bericht door Leeuw »

Aangezien je van tevoren duidelijke afspraken hebt gemaakt, die neem ik aan, ook op papier staan in een ondertekende overeenkomst,kun je aantonen dat je niet gehad hebt waarvoor je betaald hebt. Daar heb je zo'n 30 getuigen van.....

Het lijkt me dus dat je een redelijk sterke zaak hebt.
De mondelinge afspraken waren meer dan duidelijk. Probleem is echter dat er niets op papier staat. Dus we staan in feite met lege handen (maar de tegenpartij natuurlijk net zo goed).

We hebben niet eens een aanmaning gehad tot betaling, noch een ingebreke stelling, meteen een incassobureau op onze nek (rekent 32% van de kosten erbij!).
Wij hoeven toch ook deze incassokosten niet te betalen, want ze hadden het toch nog niet eens bij een incassobureau neer mogen leggen (of wel?)?

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Volgens mij mogen ze dat wel, zij het dat het wat aan de onbeleefde kant is. Ze hadden eerst kunnen proberen om er samen met u uit te komen. Maar ze hebben blijkbaar gekozen om meteen een incassoprocedure op te starten en dat is, helaas, hun goed recht als ze menen tekort gedaan te zijn.

Alle bijbehorende kosten zijn dan inderdaad helaas aan u, tenzij aan te tonen is dat je niet gekregen hebt waar je voor betaald hebt. En aangezien er niets op papier staat gaat dat lastig worden vrees ik.

SSonja

Ongelezen bericht door SSonja »

ze hebben wel optijd kenbaar gemaakt hoe het ervoor stond
qua drankjes.
Ze hadden wel de voorwaarden moeten laten lezen , dat klopt.
Het lijkt me wel erg veel, meer dan 8 drankjes drinken...

Zij voelden hem ook wel , niet eten, wel drinken, hoeveel je
kan. Dat is niet de bedoeling.

Maar goed, theorertisch gezien moet je de klant wel gelijk geven.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

MMMM

Ik begrijp de uitbater wel,als je eet en drinkt dan drink je minder dan wanneer je alleen maar drinkt.
Ik snap alleen de gasten niet die hadden toch beter naar een kroeg kunnen gaan.

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

ja goedemorgen
in welke kroeg kan je je bezatten voor 10 euro 50 :roll:
wijs me de weg even dan zit ik er morgen meteen
tijdens een etentje drink ik misschien 3 of 4 cola
misschien hebben de gasten zich behoorlijk misdragen met het idee zo goedkoop mogelijk zat te worden
daar had de eigenaar vast niet op gerekend
het is heel l*llig zoals het gelopen is
voor beide kanten
het is onterecht dat je voor de''bijna'' volle mep moet betalen
jullie zaten beide fout

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

Ik heb zelf jaren in de Horeca gewerkt en vind het gedrag van deze uitbater op zijn zachtst gezegd heel raar. Men berekent inderdaad prijzen voor een gemiddelde en als er dan een groep heel veel drinkt valt het gewoon tegen, dit is ingecalculeerd in het gemiddelde. En natuurlijk wil de uitbater dat je meer eet, dit kost in verhouding bijna niets en wie eet drinkt minder.
voor wat betreft de mensen die nu beginnen over het feit dat deze mensen meer dronken dan 8 drankjes? so what? zij zijn uit, hebben plezier en drinken dan meer. Dit is voor het risico van de uitbater, dan had hij maar van tevoren aan moeten geven wat hij verwachtte van 'onbeperkt'. Ik zou )ook als ex-horeca uitbater) dit ook niet gepikt hebben. En voor wat betreft de incasso? gewoon uitlachen. Ze hebben totaal geen rechtsgeldigheid. Laat het maar voorkomen

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

ja goedemorgen
in welke kroeg kan je je bezatten voor 10 euro 50
Groningen heb je kroeg, voor 15 euro volgens mij, kun je hele avond bier drinken(weet niet of nog zo is)

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer een feest minder kost dan waarvoor is betaald, dus wanneer de gasten allemaal een klein hapje zouden hebben gegeten, en maar 1 of 2 glazen zouden hebben gedronken, dan weet ik zeker dat de uitbater niets ervan had gezegd. Of zou die dan zo principieel zijn geweest en bij de afrekening hebben gezegd: jullie hebben zo weinig verbruikt, jullie krijgen de helft van het geld terug.

Ik denk niet echt dat de uitbater dat zou doen.

De uitbater is dus echt wel tekort geschoten, en jullie horen een deel van je geld terug te krijgen omdat de uitbater wanprestatie heeft geleverd.

Simpel gezegd: onbeperkt is hetzelfde als zonder beperkingen. Ofwel, het is iets anders als maximaal 8 consumpties.

stannie

Ongelezen bericht door stannie »

Onbeperk is naar mijn mening zoveel je wilt, en om dan zo moeilijk te doen als je denkt dat je erop bij moet leggen is dus erg onprofessioneel.
8 consumpties en dan "beperkt" gaan schenken is waanzin.

Ik zou in ieder geval die rekening niet zonder slag of stoot betalen, en vraag me af of er wel een "normaal" incassobureau achterzit!

Gesloten