LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenleed in Venezuela

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Oké maar waar baseer jij nou op dat die anderen zich niet het leed van de dieren elders aantrekken, alleen huldigen die het principe: verbeter de wereld en begin met jezelf. :shock: M.a.w. eerst hier de boel in orde en dan commentaar op mens en dier duizenden kilometers hier vandaan. Stel je eens voor dat men in Venezuela op een forum net zoals wij nu discussieren over de toestand waarin wij in Nederland kippen/varkens en noem maar op houden/vetmesten dan heb je toch ook de neiging om te zeggen: kijk a.u.b. naar jezelf :o

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door just the cook »

Van jou had ik wel zo'n antwoord verwacht Reintje Vitesse; verbeter de wereld, begin bij jezelf, begin jij dan maar met vers vlees of barf aan te prijzen, dat zou menig hond beter doen dan de brokken waar jij geld voor vangt.

Mensen die alleen naar hun eigen omgeving kijken heb ik een broertje dood aan, dat komt neer op ikke ikke ikke en de rest kan ......
Geweldig zijn de mensen die zich inzetten voor dierenleed over de HELE Wereld, en niet alleen hier.
Je hebt gelijk met het feit dat de landen waar het over gaat armer zijn dan wij, hier, de Hollanders, maar wil dat zeggen dat de dieren daardoor onnodig langer moeten lijden dan noodzakelijk zou zijn voor voeding of geld verdienen aan bont?
Wauw, je durft.
Die landen zijn arm, dus mogen ze honden met een blikje op hun neus en de poten op hun rug gebonden uren laten liggen :evil: Levend villen...
Villen gaat ook als je het dier meteen dood maakt hoor.
Laat me raden, jij bent ook voor de zeehondenmoord?
En voor de walvisvangst, walvissen die ze uren over het sterven laten doen.
Je bent kennelijk ook voor de dansende beren, omdat die mensen geld moeten verdienen...ongeacht hoe het komt dat de beer danst...

Triest persoon ben jij.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

40 jaar geleden liepen hier ook dansende beren rond maar een simpel figuur als jij bent zult dat niet weten :roll: Weleens aan gedacht dat die mensen daar zo'n 50 jaar in ontwikkeling achterlopen. Je haalt er verder van alles en nog wat bij, je denkt voor mij en je trekt conclusies die echt nergens opslaan dus op die zaken ga ik niet in. Het bevestigt overigens wel mijn vermoeden dat Barf figuren [je begon er zelf over] een soort betweters van de bovenste plank zijn :x
Triest persoon ben jij
Wij hebben een zeer goedlopende dierenspeciaalzaak, twee prachtige auto's [Landrover en Mercedes], maken de mooiste reizen, van rondreis tot luxe cruise en wonen leuk. Wie van ons tweeën is nou triest :lol: :lol:

Gebakken Makreel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 nov 2005 16:54

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door Gebakken Makreel »

Reintje laat je door zo'n onnozel figuur niet uit de tent lokken. Dat soort types denkt alleen maar aan grote dieren zoals walvissen daar maakt hij zich druk over maar niet aan die zgn sportvissers met 30 makrelen aan 30 haken aan één lijn da's te dicht bij. Vroeger kregen de kinderen levertraan, kwam ook van walvissen gevangen door onze eigen Willem Barends, hier liepen vroeger ook inderdaad dansende beren. Paarden worden nog steeds ingevoerd uit Argentinië en die beesten worden voor die tijd de poten gebroken da's makkelijker vervoeren en moeten ze toch worden afgemaakt. Ga zo maar door. Dierenleed is overal even erg maar doe niet zo hypocriet door het daar, Venezuela, te willen oplossen en hier je ogen te sluiten voor al het leed.
Just the cook gooi nog een kreeft in het hete water, zal je wel goed afgaan :oops:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Dank je, helemaal mee eens maar figuren als just the cook halen er ineens van alles en nog wat bij, beschuldigen je overal van en vinden zichzelf, en dat is het trieste, boven de partijen staan en hun mening is heilig. Ben je een andere mening toegedaan dan deug je niet in de ogen van dergelijke minkukels. Hier laat ik het bij tenzij Bitchy nog met iets aardigs komt :lol: :lol:

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door Fiore »

je hebt helemaal gelijk, reintje. en makreel trouwens ook. Dat is precies wat ik ook al een aantal malen heb geprobeerd uit te leggen. Nl dat het dierenleed in het buitenland ons helemaal niet koud laat (waarom zou ik daar dan in vredesnaam een halfjaar vrijwilligerswerk hebben gedaan? precies.. omdat het me geen bal interesseert..) waar ik me aan ergerde was het wijsvingerige "Zij daar" en "walgelijk", terwijl wij hier geen haar beter zijn
Just the cook heeft een broertje dood aan de mensen die niet ver van hun bed kijken, ik heb een broertje dood aan mensen die alleen zien hoe fout anderen het wel niet doen.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door just the cook »

Met wat je bezit maak je op mij geen indruk ReintjeVitesse, ik heb liever te maken met mensen die hun hart op de juiste plaats hebben zitten.
Lezen is ook een kunst, ik heb het niet alleen over walvissen, ook over andere, (kleinere zo u wilt) dieren. Wie praat hier over een kreeft?
Ik niet, een zielige opmerking die kant nog wal slaat.
Wat Reintje Vitesse betreft mogen ''arme'' landen dieren onnodig laten lijden.
Wat mij betreft mag geen enkel land (ik zal het even onderstrepen voor sommige) dieren mishandelen, laten lijden of wat voor leed dan ook veroorzaken.
Hier niet.
In het buitenland niet!

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Nl dat het dierenleed in het buitenland ons helemaal niet koud laat (waarom zou ik daar dan in vredesnaam een halfjaar vrijwilligerswerk hebben gedaan? precies.. omdat het me geen bal interesseert..) waar ik me aan ergerde was het wijsvingerige "Zij daar" en "walgelijk", terwijl wij hier geen haar beter zijn
Typisch dat een bepaald soort figuren dat niet wil of kan snappen. Van die wereld verbeteraars, mensen die andermans problemen kunnen oplossen maar zelf niets presteren en dan gaan ze er het doden van zeehondjes, het fokken voor bont etc etc bijhalen dingen die nergens op slaan, waar niemand het over heeft en gewoon te walgelijk voor woorden. Nogmaals een beetje links radicaal :oops:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Wat Reintje Vitesse betreft mogen ''arme'' landen dieren onnodig laten lijden
Doe in mijn aanwezigheid nooit een dier kwaad , laat ik dat nooit zien en je mag best weten als je mij dat wat je hier schrijft in mijn gezicht zou zeggen, je na dat je uitgesproken was heel snel een paar voortanden zou missen of misschien wel je hele [kunst]gebit :x Ik kap met dit onderwerp, doe de groeten aan Fiore en makreel en verder meent bitchy het niet zo kwaad dus ook zij de groetjes :wink:

Reintje
Laatst gewijzigd door reintje vitesse op 22 jan 2006 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door bitchy »

van mij hoef je niets aardigs meer te verwachten reintje.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Aaaahh da's nou jammer :lol: maar ja de waarheid kan soms hard zijn vooral voor figuren die het beter menen te weten en die overal en voor alles een oplossing hebben behalve voor...............ja juist de problemen hier dicht bij huis :idea: :!: :!:

pekelvlees
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:50

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door pekelvlees »

Eigenaren van dierenwinkels zijn trouwens ook dierenbeulen.
Kortwieken van vogels vind ik schandalig maar daar hoor je reintje niet over.

Dierenhulp
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2005 09:59

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door Dierenhulp »

Beste mensen men begint nu elkaar aan te vallen. Het wijkt af van het topic helaas.
Waar het om gaat is dat er helaas op tal van plekken zeer slecht wordt omgegaan met dieren. Ook hier in eigen land helaas. Ondanks het feit dat wij hier in het 'beschaafde' Nederland beschikken over een zeer rijke Dierenbescherming. (miljoenen euro's in kas).

Helaas in Nederland dus ook vel wantoestanden, maar buiten nederland eveneens. Venezuela is daar een voorbeeld van. net zoals wij ook projecten steunen in griekenland ( 40.000 dieren vermoord voor de Olympische Spelen) Tenerife en de Antillen. behorend bij nederland maar met geheel eigen wetgeving en bestuur.

Helaas zijn wij erg hard nodig, kijk daarvoor gerust op www.dierenhulp.nl en bijvoorbeeld het laatste nieuws.
Voorbeelden te over van de dagelijkse praktijk. Uitbannen zal nooit lukken, voorkomen in veel gevallen wel. Daarom is ons voornaamste doel het geven van voorlichting over omgang met dieren en GRATIS steriliseren en castreren. Enkel mogelijk dankzij de steun van De diergeneeskundige faculteit, alsmede sponsoren en donateurs.

Daarom even deze korte reactie omdat het niet nodig is elkaar te bevechten. En inderdaad onnozelen zullen er altijd zijn. Gelukkig ook mensen die wel verder nadenken en kijken en de bereidheid hebben er iets aan te doen.

Veel plezier weer met het topic.
Dierenhulp Venezuela

www.dierenhulp.nl

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

De enige die hier echt recht van spreken heeft is Fiore. Zij/Hij heeft daadwerkelijk[dus niet vanachter de computer] daar, ver overzee, geholpen het leed te verzachten maar onderkent tegelijkertijd ook het leed dat de dieren hier wordt aangedaan en voor pekelvlees[toepasselijke naam trouwens voor een dierenvriend] wij verkopen uit principe geen levende have .

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Iedereen..

Gaan jullie de Bush twee van deze wereld worden? Rommelen in sociale standaarden van andere landen?
En andere jullie normen en waarden opdringen? Omdat Jullie denken dat dat zo hoort? redeneren uit een bekrompen Hollands referentie kader?


Knettergek zijn jullie.....Zeker ook allemaal voor de oorlog in Irak? De strijd tegen het communisme? De hetze tegen de Islam? Het opleggen van onze Westerse Democratie aan de rest van de wereld? Het starten van de tweede koloniale tijd?

Denk toch eens na...

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door Fiore »

huh?

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ja, inderdaad.......huh :shock: ? Beetje overspannen misschien. Verkeerde topic hoogstwaarschijnlijk :roll: .

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door Thunder »

Fijn Fiore en Rasje dat je de point niet helemaal snapt...

Maar waar deze discussie feitelijk over gaat, is wat ik aanhaal in mijn post, dat je dat verband niet ziet is de reden waarom jullie een dergelijke discussie voeren...

Waarom willen jullie als wereldverbeteraars optreden en andere landen hun cultureel erfgoed afnemen, inbreken in tradities en de normen en waarden van deze mensen?

Jullie vinden de mishandeling van dieren in die landen amoreel, waarom? Omdat dat binnen jullie referentie kadar zo is?
Laat ieder mens en zeker iedere cultuur in hun waarde en ga niet anderen jouw morele lessen opleggen en met de ethisch maatstaven van jezelf of jouw cultuur anderen wijzen op in jouw ogen onetische zaken..


Ik zeg op mijn beurt dan, wil je net zoals Bush te werk gaan en over de hele wereld de westerse democratie invoeren?
Jullie begeven je op een soortgelijk pad.....

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door Fiore »

als je onze posts had gelezen had je misschien opgemerkt dat juist het tegenovergestelde gaande is. Er wordt juist geprobeerd om mensen, voordat ze met de vinger naar andere landen wijzen, eens te laten kijken naar wat er in eigen land allemaal mis is (geloof niet dat bush dat ooit doet, maar dat maar even terzijde). Dus ja, zeehondjes doodmaken is zielig, en honden levend villen is ook vreselijk, maar, voor mij persoonlijk, niet walgelijker dan wat wij hier sommige diersoorten zelf aandoen. Juist omdat ik dat zeg wordt er nogal heftig gereageerd en wordt me verweten dat ik niet verder kijk dan buiten mijn eigen grens. Dus voordat je zo'n opmerking maakt over iedereen die hier post, graag eerst even alles lezen. Mij met bush vergelijken en zeggen dat ik vast ook voor de oorlog in irak ben is echt helemaal nergens op gebaseerd. Wereldverbeteraar? Nou graag, als ik het zou kunnen, in ieder geval waar het (de behandeling van) dieren betreft, maar de enige persoon die ik kan veranderen ben ik zelf, en dat probeer ik dan ook te doen, door te proberen zo min mogelijk dierenleed te veroorzaken en elders helpen waar ik kan. En soms ook proberen iets duidelijk te maken over wat er hier allemaal gebeurt, waar heel veel mensen helaas nog steeds niet bij stilstaan. Maar dat is hier dus blijkbaar volkomen mislukt.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Dierenleed in Venezuela

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Fiore

Ik heb de posts gelezen en reageer algemeen onder het kopje van de discussie.

Daarbij is een discussie voor binnenlands dierenleed al evenmin een subjectiefe discussie. Maar je hebt gelijk dat een buitenland visie totaal irrelevant is als je binneland visie is geblokeerd...
Mij met bush vergelijken en zeggen dat ik vast ook voor de oorlog in irak ben is echt helemaal nergens op gebaseerd. Wereldverbeteraar?
Ik heb Bush genoemd, maar hier had ook een ander voorbeeld kunnen staan uit bijvoorbeeld mijn eerdere post.
Je stelt dat het nergens op is gebaseerd, nou wel degelijk dus, de voorbeelden die ik aanhaalde zijn allemaal voorbeelden die worden gedreven door het geforceerd opleggen van normen & waarden, ethische maatstaven, geloofsovertuigingen en politieke voorkeuren ten behoeve van je eigen gedachtengoed aan derden...

Dit topic heeft dezelfde insteek, namelijk in ANDERE landen een moreel oordeel vellen, aan de hand van ONZE referentiekaders....Hoe haal je het in je hoofd...

Gesloten