LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SVB grappenmakers

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
aparanda
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 nov 2005 14:45

SVB grappenmakers

Ongelezen bericht door aparanda »

Als je het je eigen eens moeilijk wilt maken dan moet je het volgende doen: ander bankrekeningnummer nemen met overstap service. En dan proberen de kinderbijslag te krijgen.
Ik, vrouw, heb op 1 januari 2005 een ander bankrekeningnummer genomen, met overstap service. omdat de kinderbijslag normaal heel punctueel is en ik 6 januari nog niets had ontvangen heb ik op de site van SVB een formulier ingevuld geprint en via de post verstuurd. Op 10 januari krijg ik een brief, geadresseerd aan mij, vrouw dus, dat ze het niet hadden kunnen storten omdat ze het oude rekeningnummer nog hadden, gelijk gebeld, dame vertelde mij dat ik even moest afwachten en dat ik altijd een bevestiging krijg toegestuurd, en op 12 januari krijg ik een brief, aan mij geadresseerd, dat de verandering binnen was. Krijg ik de volgende dag weer een brief, geadresseerd aan mijn man dat hij de verandering moet doorgeven en ondertekenen. Dus ik bel op om te vragen hoe dat nou eigenlijk zit en de dame vertelde mij dat alleen de aanvrager iets kan veranderen, maar dat was ik toch in 1992 en heb toen toestemming moeten geven dat het op de rekening van mijn man gestort mocht worden de herinnering was toch aan mij geadresseerd. En heb de dame gevraagd of ze misschien een grapje uithaalde, de dame was resoluut in haar antwoord: Wij zijn hier niet grappig. En alleen de man kan iets veranderen aan de verstrekking van de kinderbijslag.
Kijk stel dat je zou gaan scheiden op voet van oorlog met je man dan kun je de kinderbijslag wel vergeten denk ik want alleen hij kan er iets aan veranderen, zouden ze het niet veel beter op naam en adres van het kind(deren) kunnen doen, via koppeling aan gemeentelijke administratie, of is die oplossing te makkelijk bedacht!!!!!!!!!!!
Mijn man heeft hem snel ondertekend en opgestuurd en nu maar wachten op het volgende probleem.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: SVB grappenmakers

Ongelezen bericht door Mk »

Maar ligt dit nou aan de overstapservice of aan de SVB?

insider1
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:11

Re: SVB grappenmakers

Ongelezen bericht door insider1 »

Kinderbijslag IS al gerelateerd aan het woonadres.
Mijn zoon staat bij mij in geschrevn, mij dochter bij mijn ex.
Ik kreeg om deze reden destijds een brief wie nu de kinderbijslag moest ontvangen. Telefonisch heb ik dit doorgegeven en ik heb er nooit verdere problemen van ondervonden.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: SVB grappenmakers

Ongelezen bericht door tienepien »

Stel nou dat iemand anders dan de aanvrager het rekeningnummer kan veranderen. Dan zou iemand zonder dat de aanvrager dat zou moeten weten geld naar zijn eigen rekening kunnen sluizen... of denk ik nu te kort door de bocht?

insider1
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:11

Re: SVB grappenmakers

Ongelezen bericht door insider1 »

tienepien, je hebt gelijk, dat is ook de reden dat er 'zo moeilijk' werd gedaan.

Gesloten